Gå til innhold

Få barn som godt voksne.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel har min kjæreste ingen besteforeldre på farssiden i live fordi de døde da hans far var i begynnelsen av 20-årene. Moren min mistet faren sin da hun var 3 år. Han var 40. Han døde i en trafikkulykke så jeg fikk aldri sett ham. 

Det er det som er så trist med å ikke tenke før man åpner kjeften - man fremstår som en idiot. 

Anonymkode: 27755...455

Det har jo med sannsynlighet å gjøre da. Ja alt kan skje, men det er mer sannsynlig at du får følge barna dine lenger om du får dem i 30årene, kontra 50årene. Den ser du vel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Oida skrev:

Min bror og jeg mistet vår mamma da vi var i barneskole alder. Da var hun i trettiårene. Så det å få barn når du er ung er ingen garanti for at du er der for dine barn til de er voksen, eller at du blir en sprek besteforelder.

Garanti, nei. Men du har hørt om sannsynlighet? 

Anonymkode: 05d7b...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dette du vil, så gjør du det. Du har jo barn fra før og vet hva det går i :)

Jeg fikk mitt siste barn som 37-åring, og føler nå at det var for sent. Barnet går på barneskolen og vi er alltid noen av de eldste foreldrene. Mange av de andre foreldrene er så mye yngre, at det er unaturlig å bli venner med noen av de. Dessuten kjenner mange av de hverandre, og vi havner lett utenfor. Det er egentlig ikke et problem, mer en observasjon.

Vi er også mer slitne, mindre lekne og mindre impulsive nå, enn vi var for ti år siden. Selv om du føler deg som en sprek 40-åring, er det ikke sikkert du er like sprek som 46-åring, når barnet begynner på skolen.

Anonymkode: 8543e...a63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min fikk barn da hun var 38 og 40. Hun har opplevd at folk har kommentert at barna har sprek bestemor, det har såret henne. Ellers hadde hun jo fordelene som kommer med voksenlivet, god økonomi, bedre tid osv.

Jeg er typisk resultat av kull nummer to. Faren min var betydelig eldre enn moren min. Jeg var redd for å miste han allerede på barneskolen. Ikke akkurat da, men jeg tenkte jo at jeg mistet han før vennene mine mistet deres fedre. Den sorgen har jeg kjent mye på. Nå ble det ikke slik, faren min har blitt svært gammel og er uforskammet sprek. Moren min døde forholdsvis ung. Men det er som noen sier her, sannsynligheten for at man mister foreldrene for tidlig er jo der.

Anonymkode: c7015...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en sprek og aktiv 40-60 åring. Enn en lat og usunn 25 åring. 

Om man tar vare på seg selv så er alder kun ett tall, til man er ganske langt oppe i årene. Her er besteforeldre på begge sider i 70-årene, og løper opp på fjelltopper daglig, og orker alt av herjing og lek. 

Anonymkode: ef7b9...d53

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det kommer ann på helsen din og utholdenheten, det å ha små barn er krevende. Man har en tendens til å glemme bæring, våkenetter, gråting, rot, slitet med amming, bleier osv osv fordi kosen kommer i fokus når man minnes det å ha barn. 

Jeg har nylig blitt bestemor og jeg er bare noen år eldre enn det TS og like mange yngre enn mannen din, jeg kunne aldri tenkt meg å starte på nytt nå men jeg koser meg som bestemor.

Anonymkode: 1f86c...530

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.11.2020 den 8.35, AnonymBruker skrev:

Jeg er 40 og mannen 50. Jeg har to tenåringer fra før, han har ingen.

Vurderer frem og tilbake om vi skal prøve eller ikke. Noen med erfaringer?

Anonymkode: 0fffa...ce0

Jeg har god erfaring med det.

Min eldste er 25 og yngste er 4 

Fått 2 barn etter fylte 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren min fikk barn da hun var 38 og 40. Hun har opplevd at folk har kommentert at barna har sprek bestemor, det har såret henne. Ellers hadde hun jo fordelene som kommer med voksenlivet, god økonomi, bedre tid osv.

Jeg er typisk resultat av kull nummer to. Faren min var betydelig eldre enn moren min. Jeg var redd for å miste han allerede på barneskolen. Ikke akkurat da, men jeg tenkte jo at jeg mistet han før vennene mine mistet deres fedre. Den sorgen har jeg kjent mye på. Nå ble det ikke slik, faren min har blitt svært gammel og er uforskammet sprek. Moren min døde forholdsvis ung. Men det er som noen sier her, sannsynligheten for at man mister foreldrene for tidlig er jo der.

Anonymkode: c7015...98e

Vi og får besteforeldre kommentarer på de yngste men hey WHO cares har jo med hva normen er å gjøre.

Mine foreldre var allerede døde når de var på min alder så garantier har en aldri

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Jeg var selv 41 år da jeg fikk mitt 4.barn. Eldste var da 18 år. Jeg hadde en større ro og tålmodighet, og nøt småbarntiden på en annen måte enn når jeg var i 20 årene og var småbarnsmor til 3. Idag har de voksne barna flyttet ut, da er det fint å ha en liten her hjemme fortsatt😊Alder betyr ingenting så lenge ønske om barn, helse og økonomi er i orden👌

Anonymkode: 40dc0...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er motivasjonen for å få et barn til? Nå kan du jo nyte friheten, reise og ha energi til å gjøre morsomme ting med mannen din uten unger på slep. Synes det høres lite gjennomtenkt ut!

Anonymkode: aeea0...4c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er motivasjonen for å få et barn til? Nå kan du jo nyte friheten, reise og ha energi til å gjøre morsomme ting med mannen din uten unger på slep. Synes det høres lite gjennomtenkt ut!

Hva med det faktum at TS har andre ønsker og prioriteringer en deg? Jeg synes det høres lite gjennomtenkt ut å anta at alle ønsker det samme som deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn stopper en jo ikke fra å reise og å gjøre morsomme ting. Ja en må kanskje planlegge på en annen måte men det stopper en ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
På 7.11.2020 den 6.17, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine fikk meg når mamma var 38 og pappa 42. Jeg syns det er sårt at de er eldre enn andre foreldre. Jeg er 30, og har venninner med foreldre i 50 Årene. Mine nærmer seg 70. Syns det er fært å tenke på at jeg kan miste dem. Da jeg var yngre kunne jeg daglig tenke på dette. 

Mine egne foreldre har foreldre som lever. Dette fordi mine besteforeldre fikk mamma og pappa i begynnelsen av 20 årene. Skulle ønske jeg også i en alder av 60-70 kunne hatt gjenlevende foreldre. Men om 30 år er foreldrene mine 100. Hva er sannsynligheten for at dem lever og da ett godt liv. Og nettopp pågrunn av dette fikk jeg alle barna mine før fylte 32. Vil de skal ha meg lengst mulig. 

Så ts. Pls tenk på barnet ditt. 

Anonymkode: 0688c...4d5

Det er det veldig få som har, og overhodet ikke noe man kan forvente, uansett hvor unge de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har nettopp fylt 38 og har termin i slutten av denne mnd. Føler meg jo ikke gammel, men klart er jo det. Vil jo være 58 år når baby er 20. ( mot 50 år når eldste datter er 20) 

Anonymkode: 01556...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2020 den 6.17, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine fikk meg når mamma var 38 og pappa 42. Jeg syns det er sårt at de er eldre enn andre foreldre. Jeg er 30, og har venninner med foreldre i 50 Årene. Mine nærmer seg 70. Syns det er fært å tenke på at jeg kan miste dem. Da jeg var yngre kunne jeg daglig tenke på dette. 

Mine egne foreldre har foreldre som lever. Dette fordi mine besteforeldre fikk mamma og pappa i begynnelsen av 20 årene. Skulle ønske jeg også i en alder av 60-70 kunne hatt gjenlevende foreldre. Men om 30 år er foreldrene mine 100. Hva er sannsynligheten for at dem lever og da ett godt liv. Og nettopp pågrunn av dette fikk jeg alle barna mine før fylte 32. Vil de skal ha meg lengst mulig. 

Så ts. Pls tenk på barnet ditt. 

Anonymkode: 0688c...4d5

Mine foreldre fikk meg når de var unge, og er begge døde. Min manns foreldre var i 40 årene når han ble født og inntil nylig levde begge, nå er det bare svigerfar igjen. En har null garanti en må bare gjøre det beste ut av de årene en får på jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si det kommer ann på helsen din og utholdenheten, det å ha små barn er krevende. Man har en tendens til å glemme bæring, våkenetter, gråting, rot, slitet med amming, bleier osv osv fordi kosen kommer i fokus når man minnes det å ha barn. 

Jeg har nylig blitt bestemor og jeg er bare noen år eldre enn det TS og like mange yngre enn mannen din, jeg kunne aldri tenkt meg å starte på nytt nå men jeg koser meg som bestemor.

Anonymkode: 1f86c...530

Dette er jo veldig individuelt. Det er ikke alle som synes det er krevende. Jeg stortrives i hvert fall med å ha blitt mamma igjen i "voksen alder".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...