Gå til innhold

Få barn som godt voksne.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes ikke du skal gjøre dette mot barna du allerede har. Snart er dere besteforeldre, nyt heller det. 

Anonymkode: 05d7b...1b4

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes menn på 50 er for gamle. Det er ikke så kult å stadig må forklare at det ikke er bestefar men pappan min. Jeg savner barnas perspektiv hver gang dette spørsmålet kommer opp. De fleste 10 åringer med fedre på 60 år og oppover bekymrer seg for at pappa snart skal dø for han er gammel. Det er flaut å alltid ha den pappan som er 15 til 20 år eldre enn de andre pappaene og så blir det mye sår skam over den flauheten fordi barna er så glad i pappan sin.

Anonymkode: 42c26...073

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal tiåringen ha en 61 år gammel far og en mor på 51.....? 

Anonymkode: 54042...cb7

Jeg har vokst opp med "eldre" foreldre, kan ikke si jeg har lidd under det. Mine foreldre var rolige, fornuftige og trygge på seg selv. 

Anonymkode: 21753...35c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vokst opp med "eldre" foreldre, kan ikke si jeg har lidd under det. Mine foreldre var rolige, fornuftige og trygge på seg selv. 

Var? Du har altså mistet foreldrene dine? Er jo det som er trist med å få barn sent, plutselig er man på sykehjem når første barnebarnet kommer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Var? Du har altså mistet foreldrene dine? Er jo det som er trist med å få barn sent, plutselig er man på sykehjem når første barnebarnet kommer. 

For eksempel har min kjæreste ingen besteforeldre på farssiden i live fordi de døde da hans far var i begynnelsen av 20-årene. Moren min mistet faren sin da hun var 3 år. Han var 40. Han døde i en trafikkulykke så jeg fikk aldri sett ham. 

Det er det som er så trist med å ikke tenke før man åpner kjeften - man fremstår som en idiot. 

Anonymkode: 27755...455

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tenker du det er problematisk?

Anonymkode: d3694...e71

Tenker nok at man nesten har en fot i graven i den alderen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du mannen din skjønner hva det innebærer å ha små barn? Du vet det, han har ikke prøvd. Hva slags andre planer har han for framtida? Er han av typen som uansett kommer til å stulle og stelle hjemme resten av livet og ikke er redd for å få tilværelsen snudd på hodet av en krakilsk smårolling så er det lett å si kjør på. Har han derimot fortalt deg om store drømmer om å kjøre motorsykkel rundt omkring i Europa når han går av med pensjon, og ellers andre planer som ikke er særlig barnevennlige så er det litt verre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fikk meg og lillebror da hun var hhv 38 og 41. Ingen komplikasjoner, og hun ble gravid uten noen problemer. Men så er kvinnene i min familie usedvanlige fertile da. Pappa var i tidlig 30-årene, det hadde sikkert mye å si.

Anonymkode: 6352e...538

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma fikk meg og lillebror da hun var hhv 38 og 41. Ingen komplikasjoner, og hun ble gravid uten noen problemer. Men så er kvinnene i min familie usedvanlige fertile da. Pappa var i tidlig 30-årene, det hadde sikkert mye å si.

Meg som skrev her. Må nevne som noen andre har kommentert at det er litt sårt at jeg kommer til å miste moren min i yngre alder enn de fleste andre. Men for alt jeg vet blir hun en frisk og rask 80 åring når jeg er 40 så kan ikke ta sorgene på forskudd. I barndommen merket jeg ikke noe til at "de andre foreldrene" var yngre siden min mor har alltid vært ungdommelig og ser 10 år yngre ut enn hun er, men jeg hadde noen søvnløse netter når jeg ble stor nok til å forstå konseptet av død, og at mamma faktisk ikke var så ung lengre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som går i bhg med mi eldste er ca der, dvs var der for 5 år siden. Hun var vel ca 42 da han ble født, mannen hakket eldre muligens. Nå har de to på 16 og 18 og en på 4,5 år. For meg som har første runde med de på 2 og 4 år så ser det luksus ut å ha to eldre til å bidra så mye. De henter i bhg etc etc. Og mitt inntrykk er virkelig at de har det veldig fint. Og når jeg har snakket med henne så tror jeg aldri de ville vært dette foruten. De har mye fritid, trener masse etc, er jo som å ha bare ett barn. Og med svært engasjerte besteforeldre så har de mye egentid. Og de eldste kan fint passe minsten nå. Ser ut til å gå veldig fint :) 

Anonymkode: 5cdf5...9dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel har min kjæreste ingen besteforeldre på farssiden i live fordi de døde da hans far var i begynnelsen av 20-årene. Moren min mistet faren sin da hun var 3 år. Han var 40. Han døde i en trafikkulykke så jeg fikk aldri sett ham. 

Det er det som er så trist med å ikke tenke før man åpner kjeften - man fremstår som en idiot. 

Anonymkode: 27755...455

Og man kan fint kjøre uten setebelte, for sjansen for en kollisjon er minimal. 

Det er det som er så trist med å ikke tenke før man åpner kjeften - man fremstår som en idiot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre fikk min lillesøster når mamma var 43 og pappa 46. Jeg var 16 og min bror var 19. Min mor var nok mer sliten mens hun var gravid, og min søster er langt mer bortskjemt enn det vi to andre er. Men hun har ikke lidd under det! Nå er hun 25, og har to spreke foreldre- og hun har vært en super tante. Når hun får barn så vil hun ha mange som kan passe barna hennes- selv om mine foreldre nok ikke vil kunne passe barna på samme måte som de har passet våre. Hun har også en bestemor som fremdeles er i live. 

Så lenge man har barn fra før tror jeg ikke man vil være mer bekymret. Foreldre som er i slutten av tyveårene/starten av trettiårene er jo ofte veldig opphengt i å gjøre alt rett- så tror eldre kan være litt mer avslappet så lenge de har barn fra før. Tror også at førstegangsforeldre i 40 årene er mer bekymret. 

Det er jo grunner for å ikke få flere barn: risikoen er større og det er mer slitsomt å gå gjennom en ny småbarnsperiode. Men om dere likevel ønsker det så kan det jo bli en veldig berikelse. 

Anonymkode: da085...77e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ntrane skrev:

Tenker nok at man nesten har en fot i graven i den alderen

Seriøst? Hva er du - 15? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min bror og jeg mistet vår mamma da vi var i barneskole alder. Da var hun i trettiårene. Så det å få barn når du er ung er ingen garanti for at du er der for dine barn til de er voksen, eller at du blir en sprek besteforelder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal tiåringen ha en 61 år gammel far og en mor på 51.....? 

Anonymkode: 54042...cb7

Foreldrene mine er 61 år gamle, jeg hadde lett sett for meg de med et 10 år gammelt barn faktisk, null problem. De oppfører seg likt som for ti år siden. Spreke og er med på alt som skjer. Trener, jobber, aktive med flere barnebarn, har kjekke interesser osv. 

Anonymkode: b60b0...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine fikk meg når mamma var 38 og pappa 42. Jeg syns det er sårt at de er eldre enn andre foreldre. Jeg er 30, og har venninner med foreldre i 50 Årene. Mine nærmer seg 70. Syns det er fært å tenke på at jeg kan miste dem. Da jeg var yngre kunne jeg daglig tenke på dette. 

Mine egne foreldre har foreldre som lever. Dette fordi mine besteforeldre fikk mamma og pappa i begynnelsen av 20 årene. Skulle ønske jeg også i en alder av 60-70 kunne hatt gjenlevende foreldre. Men om 30 år er foreldrene mine 100. Hva er sannsynligheten for at dem lever og da ett godt liv. Og nettopp pågrunn av dette fikk jeg alle barna mine før fylte 32. Vil de skal ha meg lengst mulig. 

Så ts. Pls tenk på barnet ditt. 

Anonymkode: 0688c...4d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skrev var som i da jeg vokste opp. De lever begge to, og bor hjemme og er friske og raske. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En som går i bhg med mi eldste er ca der, dvs var der for 5 år siden. Hun var vel ca 42 da han ble født, mannen hakket eldre muligens. Nå har de to på 16 og 18 og en på 4,5 år. For meg som har første runde med de på 2 og 4 år så ser det luksus ut å ha to eldre til å bidra så mye. De henter i bhg etc etc. Og mitt inntrykk er virkelig at de har det veldig fint. Og når jeg har snakket med henne så tror jeg aldri de ville vært dette foruten. De har mye fritid, trener masse etc, er jo som å ha bare ett barn. Og med svært engasjerte besteforeldre så har de mye egentid. Og de eldste kan fint passe minsten nå. Ser ut til å gå veldig fint :) 

Så de må bruke eldre barn som barnevakten for å takle det? Fint for de eldre barna da.. 

Anonymkode: 10f82...fb5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke latt alderen stoppe meg. Men for min del hadde det vært totalt uaktuelt med ny småbarnsperiode, nyter at barna har blitt tenåringer 🙏🏼.

Anonymkode: dcc4a...a16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...