Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 5. november 2020 Jeg var ute i hagen i dag og arbeidet, og min snille hund var som vanlig med og ruslet rundt. Han har er lite område med tak vi har bygget til han ved gjerdet redd ved veien, hvor han liker å ligge å skue og titte på alt som skjer. Jeg var rett rundt hjørnet da jeg hørte hunden min skrike voldsomt, og det tok meg ca 5 sek fra jeg hørte han til jeg rundet hjørnet og så hva som skjedde. Der sto nabogutten og slo hunden min med en stor stokk. Jeg rakk å se at han slo hunden to ganger på rappen i hodet. jeg stormet frem og skrek, og mistet dessverre litt kontrollen i situasjonen. Jeg tok hardt tak i gutten etter armen fordi han gjorde seg klar til å stikke av, og i basketaket klarte jeg regelrett å slenge han i bakken. Han skreik, og det gjorde nok vondt og var skremmende. Hele greia ble veldig voldsom, men jeg var (og er) fortsatt ekstremt rasende på dette barnet. Jeg skjelte han voldsomt ut, og var nok ganske hardhendt generelt. Nå har jeg fått barnets foreldre på døren, som kunne informere meg om at til tross for at sønnen deres hadde innrømmer at han slo hunden med en stokk, så mente de at jeg hadde gått langt over streken. Jeg fortalte de kort og greit at jeg aldri, noen sinne kommer til å se på at noen plager dyr (og spesielt mitt eget) uten å gripe inn, og sa at vi kunne ta en prat om dette i morgen da hunden min trengte ro og tilsyn etter å ha blitt påført hodeskader, og derfor ikke ville ta det nå. Vi avtalte en prat i morgen. Jeg har en vond følelse over det hele. Ikke fordi jeg syns synd på barnet, (ville gjort det igjen for å si det sånn) men fordi jeg lurer på hvordan jeg skal møte foreldrene i morgen. Burde jeg legge meg flat fordi jeg ble fysisk med gutten? Er det ikke lov å miste hodet når man ser barn være voldelige mot et dyr på den måten? Har egentlig bestemt meg for å ikke beklage meg, og gi dem beskjed om at hvis jeg ser barnet i nærheten av vår eiendom igjen kommer jeg til å anmelde han for dyreplageri - men kanskje er det jeg som er veldig følelsesmessig preget her og tenker uklart? Anonymkode: 53505...a72 83
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Gutten er forresten 12 år. Anonymkode: 53505...a72 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 5. november 2020 En 12 åring vet at man ikke skal skade dyr. De skal ha utviklet empati nok til det, og det at han intensjonelt skader dyret er faktisk meget bekymringsverdig. Det er slik psykopater og seriemordere holder på. Jeg hadde ikke lagt meg flat om jeg var deg. Anonymkode: fc058...705 333
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 5. november 2020 Jeg hadde også reagert på den måten. Og hadde overhode ikke beklager eller lagt meg skinnflat, det er det de som bør gjøre. Barn/folk som skader dyr må det jo feile noe alvorlig. Om de ikke ikke beklager på vegne av sønnen eller fnyser av at du vurderer å anmelde for dyreplageri så ville jeg vurdert å melde de til barnevernet for elendig oppdragelse av et barn. Anonymkode: 706c1...625 162
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 5. november 2020 Du får si som sant er at du grep inn og reddet hunden fra guttens vold og dette medførte at gutten ble dyttet i bakken. Du reagerte instinktivt og var redd for alvorlighetsgraden i volden gutten utførte og måtte reagere Anonymkode: 07f7a...145 250
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Skjedde hendelsen i din hage? Anonymkode: a1bb0...de7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 5. november 2020 Barnet er 12 år - med mindre han er psykisk utviklingshemmet burde han definitivt vite at han ikke skal slå en hund med en stokk. Stå på ditt. Har hund og barn. Ville sannsynligvis reagert på samme måte selv. Anonymkode: 0ceba...f11 161
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Forresten.. Har du vært hos veterinær og fått dokumentert skadene? Anonymkode: 07f7a...145 36
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjedde hendelsen i din hage? Anonymkode: a1bb0...de7 Gutten sto utenfor gjerdet og slo hunden som var innenfor (han har en liten platting med tak). Anonymkode: 53505...a72
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 Nei, synes du kanskje reagerte drastisk, men hadde nok i situasjonens hete kunnet oppføre meg likt som deg. Foreldrene fortjener å få høre at ungen de oppdrar ikke er grei mot dyr.. og ja, jeg hadde også gitt beskjed om at hvis han observeres i MIN hage/eiendom igjen så blir det oppfølging. Ikke vold, men kjeft og eventuelt rapportering videre. Han har allerede vist at han ikke bør være i nærheten av dyr, så om han oppsøker hund/hagen til hunden igjen er det barnevernet neste siden foreldrene tydeligvis ikke har oppsyn med ham eller evner å lære ham grunnleggende empati for andre levende vesener. Greit å opplyse foreldrene om at hunder som mishandler kan ende med å bite, og at det i tilfelle er deres sønn som er skyld i et slikt utkomme. Blir utrolig sint av barn som er slemme med dyr, enda sintere av foreldrene deres. Jeg hadde forklart foreldrene at du måtte få barnet unna hunden og at derfor falt gutten til bakken. Gi dem gjerne stokken han slo med. Hadde ikke viket en tomme her; ikke unnskyldt meg for å forsvare hunden. Ungen burde være med og få høre hvor uakseptabel denne oppførselen er. Anonymkode: d68ef...a23 39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forresten.. Har du vært hos veterinær og fått dokumentert skadene? Anonymkode: 07f7a...145 Vi har vært i kontakt med veterinær og skal inn på kontroll i morgen. Har fått beskjed om å se etter tegn på hjernerystelse som flakkende blikk, sikling og endring i pupiller. Han slo med en stokk på tykkelse og bredde med en planke, så ringte veterinæren vår umiddelbart Anonymkode: 53505...a72 50
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 Du spør om det er lov å være voldelig mot et barn? Jeg hadde også blitt rasende (har både barn og hund). MEN som mor hadde jeg trolig anmeldt deg.... Anonymkode: b7ce5...985 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 5. november 2020 Helt innafor. Hadde mitt bare gjort noe slikt, hadde jeg skammet meg så til de grader. Hvis foreldrene ikke klarer å se alvorlighetsgraden i det gutten har gjort, bør de seriøst meldes til barnevernet. Denne gutten kan ikke være normal. Anonymkode: 8ee03...334 103
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #14 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du spør om det er lov å være voldelig mot et barn? Jeg hadde også blitt rasende (har både barn og hund). MEN som mor hadde jeg trolig anmeldt deg.... Anonymkode: b7ce5...985 Jeg vet jo at det ikke er lov, det er derfor jeg skrev at jeg mistet hodet. Jeg mener vel egentlig at det er han som burde anmeldes, da jeg brukte makt for å stoppe at han var voldelig mot et levende vesen.. Anonymkode: 53505...a72 66
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #15 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du spør om det er lov å være voldelig mot et barn? Jeg hadde også blitt rasende (har både barn og hund). MEN som mor hadde jeg trolig anmeldt deg.... Anonymkode: b7ce5...985 Det er jo ikke lov å være voldelig mot dyr heller. Selv om han er under den kriminelle lavalder må man kunne gripe inn får å unngå at han dreper hunden Anonymkode: 07f7a...145 132
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #16 Skrevet 5. november 2020 Ville sagt til foreldrene at de kan forvente politianmeldelse og bekymringsmelding til barnevernet. Ville også sagt at det var helt nødvendig å ta tak i gutten i situasjonen for å beskytte hunden. Anonymkode: 9fd0c...490 186
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #17 Skrevet 5. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Du spør om det er lov å være voldelig mot et barn? Jeg hadde også blitt rasende (har både barn og hund). MEN som mor hadde jeg trolig anmeldt deg.... Anonymkode: b7ce5...985 For å dra vekk et barn som slår et dyr på annen persons private eiendom med en stokk (også ramler barnet)? Lykke til med den anmeldelsen, du. Anonymkode: 0ceba...f11 156
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært i kontakt med veterinær og skal inn på kontroll i morgen. Har fått beskjed om å se etter tegn på hjernerystelse som flakkende blikk, sikling og endring i pupiller. Han slo med en stokk på tykkelse og bredde med en planke, så ringte veterinæren vår umiddelbart Anonymkode: 53505...a72 Håper der går bra med hunden ❤️ Anonymkode: 07f7a...145 100
Gjest førstedamen Skrevet 5. november 2020 #19 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spør om det er lov å være voldelig mot et barn? Jeg hadde også blitt rasende (har både barn og hund). MEN som mor hadde jeg trolig anmeldt deg.... Anonymkode: b7ce5...985 Du hadde anmeldt fordi hun tok tak i en 12 åring og han falt? Hun har jo ikke akkurat slått han ned heller. Sier mye om dagens mødre. Litt som naboen min som anmeldte på veiene av sin 22 år gamle sønn når han fikk en knyttneve i ansiktet etter å ha trakkasert en yngre jente.
Humle Brumle Skrevet 5. november 2020 #20 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du spør om det er lov å være voldelig mot et barn? Jeg hadde også blitt rasende (har både barn og hund). MEN som mor hadde jeg trolig anmeldt deg.... Anonymkode: b7ce5...985 Det var jo et uhell da. Høres ikke ut som Ts ville slenge han i bakken, men at det skjedde når han skulle til å få han til å slutte å mishandle et dyr. Hadde jeg vært mor hadde jeg lagt meg flat, og vurdert henvisning til BUP med fastlege. Dette er utenfor normalen mener jeg da. At en gutt alene skader dyr bare for å gjøre det. 45
Anbefalte innlegg