Gå til innhold

hardhendt mot naboens barn - hva nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten er forresten 12 år. 

Anonymkode: 53505...a72

• Liker 10
Skrevet

Skjedde hendelsen i din hage? 

Anonymkode: a1bb0...de7

Skrevet

Forresten.. Har du vært hos veterinær og fått dokumentert skadene?

Anonymkode: 07f7a...145

• Liker 36
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjedde hendelsen i din hage? 

Anonymkode: a1bb0...de7

Gutten sto utenfor gjerdet og slo hunden som var innenfor (han har en liten platting med tak). 

Anonymkode: 53505...a72

Skrevet

Nei, synes du kanskje reagerte drastisk, men hadde nok i situasjonens hete kunnet oppføre meg likt som deg. Foreldrene fortjener å få høre at ungen de oppdrar ikke er grei mot dyr.. og ja, jeg hadde også gitt beskjed om at hvis han observeres i MIN hage/eiendom igjen så blir det oppfølging. Ikke vold, men kjeft og eventuelt rapportering videre. Han har allerede vist at han ikke bør være i nærheten av dyr, så om han oppsøker hund/hagen til hunden igjen er det barnevernet neste siden foreldrene tydeligvis ikke har oppsyn med ham eller evner å lære ham grunnleggende empati for andre levende vesener.

Greit å opplyse foreldrene om at hunder som mishandler kan ende med å bite, og at det i tilfelle er deres sønn som er skyld i et slikt utkomme. Blir utrolig sint av barn som er slemme med dyr, enda sintere av foreldrene deres. Jeg hadde forklart foreldrene at du måtte få barnet unna hunden og at derfor falt gutten til bakken. Gi dem gjerne stokken han slo med. Hadde ikke viket en tomme her; ikke unnskyldt meg for å forsvare hunden. Ungen burde være med og få høre hvor uakseptabel denne oppførselen er.

Anonymkode: d68ef...a23

• Liker 39
Skrevet

Du spør om det er lov å være voldelig mot et barn?

Jeg hadde også blitt rasende (har både barn og hund). MEN som mor hadde jeg trolig anmeldt deg....

Anonymkode: b7ce5...985

• Liker 26
Gjest førstedamen
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også blitt rasende (har både barn og hund). MEN som mor hadde jeg trolig anmeldt deg....

Du hadde anmeldt fordi hun tok tak i en 12 åring og han falt? Hun har jo ikke akkurat slått han ned heller. 

Sier mye om dagens mødre. Litt som naboen min som anmeldte på veiene av sin 22 år gamle sønn når han fikk en knyttneve i ansiktet etter å ha trakkasert en yngre jente. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo et uhell da. Høres ikke ut som Ts ville slenge han i bakken, men at det skjedde når han skulle til å få han til å slutte å mishandle et dyr. Hadde jeg vært mor hadde jeg lagt meg flat, og vurdert henvisning til BUP med fastlege. Dette er utenfor normalen mener jeg da. At en gutt alene skader dyr bare for å gjøre det.

• Liker 45
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...