AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Del Skrevet 5. november 2020 Jeg og samboeren bor for tiden i en blokk hvor noen smeller kraftig med dører flere steder og gjerne flere ganger i løpet av dagen og kvelden. Dette er så kraftig støy at det går ut over flere andre naboer og bygget rister hver gang. Det er muligens noen som smeller med dører bååde i leiligheter og i boder, og vi har gitt beskjed til styret men så langt er det ikke blitt gjort noe for å ta synderne. Det er helt utrolig at noen holder på slik enda det står klart og tydelig i ordensreglene at man skal ta hensynt til naboer og ikke støye unødg. Hvordan fikk dere bukt med problemet og fant ut av hvem som sto bak bråket? Anonymkode: 37d65...d0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Del Skrevet 6. november 2020 Løste det ved å få noen barn som bråkte ti ganger mer. Neida. Joda. Flyttet til rekkehus. Anonymkode: 8b25a...950 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #3 Del Skrevet 6. november 2020 Blokka rister?! Jeg ville vurdert å få en byggteknisk undersøkelse her, dette virker rimelig ekstremt. Sånn ellers er svaret "ingenting". Anonymkode: 2058b...b71 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 6. november 2020 #4 Del Skrevet 6. november 2020 Det har jeg aldri opplevd her hvor vi bor. Dørene er seige og tunge branndører så de smeller egentlig ikke så mye om man prøver en gang tror jeg. De lukkes egentlig bare når renhold er her. De som bor i leilighetene smeller heller ikke døra som jeg vet om iallfall, er ganske så lydtett her. Hørte mer når vi bodde i hus enn i blokk faktisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #5 Del Skrevet 6. november 2020 Går inn i meg selv. Tenker at jeg har valgt å bo i blokk. Tenker at man da må regne med masse lyd. Skammer meg litt fordi jeg var så dum. Anonymkode: eb5b5...9d8 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #6 Del Skrevet 6. november 2020 Trenger ikke nødvendigvis være noen som smeller med dørene. Lyd kan forplante seg på en merkelig måte, slik at den oppleves som langt mer bråkete enn hva aktiviteten burde tilsi. Anonymkode: 1eec2...edf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Del Skrevet 6. november 2020 12 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Det har jeg aldri opplevd her hvor vi bor. Dørene er seige og tunge branndører så de smeller egentlig ikke så mye om man prøver en gang tror jeg. De lukkes egentlig bare når renhold er her. De som bor i leilighetene smeller heller ikke døra som jeg vet om iallfall, er ganske så lydtett her. Hørte mer når vi bodde i hus enn i blokk faktisk. Ok? Anonymkode: d6c6a...15f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #8 Del Skrevet 6. november 2020 Det lønner seg å finne seg et gjemmested. Rundt en trapp, bak en påle, under et pledd? Så ser du nok hvem som smeller. Og SÅ kan du ringe viltnemda og få hjelp med avlivning. Anonymkode: 5619e...120 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #9 Del Skrevet 7. november 2020 Er ofte gjennomtrekk som får dører og vinduer til å slamre. Anonymkode: 9082d...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #10 Del Skrevet 7. november 2020 Herregud da, folk må få lov til å lukke dørene sine ... Det høres ikke ut som at du er en person som bør bo i blokk. Flytt. Anonymkode: 2ea35...843 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #11 Del Skrevet 7. november 2020 Bor dere i en blokk fra 1970-1980? I slike blokker er det gjerne veldig lytt. Der jeg bodde kunne jeg høre naboen over tisse! Dører som smeller trenger faktisk ikke komme fra egen oppgang, ettersom lyden forplanter seg i bygget. Jeg har selv opplevd en som spilte et blåseinstrument, og den lyden forplantet seg gjennom to oppganger. Enten må dere leve med det, eller så må dere flytte. Anonymkode: 0cfcb...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #12 Del Skrevet 7. november 2020 Let. It. Go! Anonymkode: b1e28...298 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeshi Skrevet 7. november 2020 #13 Del Skrevet 7. november 2020 Når man velger å bosette seg i blokk, er det nok en god del lyd man bare må leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #14 Del Skrevet 7. november 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Trenger ikke nødvendigvis være noen som smeller med dørene. Lyd kan forplante seg på en merkelig måte, slik at den oppleves som langt mer bråkete enn hva aktiviteten burde tilsi. Anonymkode: 1eec2...edf Nei er definitivt noen som går inn for å smelle med dører her. Dører som lukkes normalt høres litt sånn svusj lyd aktig ut. Anonymkode: 37d65...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #15 Del Skrevet 7. november 2020 2 hours ago, Kokeshi said: Når man velger å bosette seg i blokk, er det nok en god del lyd man bare må leve med. Jada, men ikke kraftige dørsmellinger. Anonymkode: 37d65...d0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #16 Del Skrevet 7. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Jada, men ikke kraftige dørsmellinger. Anonymkode: 37d65...d0f Du hører når noen lukker dører helt vanlig inne i sine egne leiligheter? Jeg ville flytta. Bodd i flere (lav)blokker, aldri opplevd noe lignende. Anonymkode: 46893...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #17 Del Skrevet 7. november 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Bor dere i en blokk fra 1970-1980? I slike blokker er det gjerne veldig lytt. Der jeg bodde kunne jeg høre naboen over tisse! Dører som smeller trenger faktisk ikke komme fra egen oppgang, ettersom lyden forplanter seg i bygget. Jeg har selv opplevd en som spilte et blåseinstrument, og den lyden forplantet seg gjennom to oppganger. Enten må dere leve med det, eller så må dere flytte. Anonymkode: 0cfcb...bf4 Vi tror det er muligens bygget på 60 tallet engang. Grått betongbygg med flatt tak. Kun en inngang s det er ikke lyd som forplanter seg fra andre oppganger. Vi hører naboer tisse og dusje og snakke høyt, men ikke når de snakker med lav innestemme. Anonymkode: 37d65...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamse20 Skrevet 7. november 2020 #18 Del Skrevet 7. november 2020 Store blokker isolerer ikke alltid lyd godt. Og bor du i et gammel blokke, så er det sikkert ikke godt isolert. her jeg bor så bråker det når ytterdøra går igjen, man hører det. Men det er ikke så mye å gjøre uten om og isolere hele blokka. Noe styret neppe blir å gjøre hos deg fordi det koster masse penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #19 Del Skrevet 7. november 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Er ofte gjennomtrekk som får dører og vinduer til å slamre. Anonymkode: 9082d...7db Det er godt mulig. Det kan være leilighetsdører, baderomsdører, boddører og evt innebygde skyvedører. Noen av leilighetene har slike smekkmekanismer utenpå dørene uten smekklåser, de vil smelle like kraftig som inngangsdør og garasjedør. Andre boddører ser ut til å ikke ha noen form for gummilist til å dempe smellet ved kraftig lukking av dører. Veit at noen av naboene har sett seg lei av det samme fordi noen naboer lar dører med smekklåser smelle igjen istedenfor å holde igjen. Men er jo rart at styret ikke har justert styrken på disse dørene slik at de lukker seg mykt uten kraftig smelling? Anonymkode: 37d65...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #20 Del Skrevet 7. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du hører når noen lukker dører helt vanlig inne i sine egne leiligheter? Jeg ville flytta. Bodd i flere (lav)blokker, aldri opplevd noe lignende. Anonymkode: 46893...053 Helt vanlig dørlukking foregår ganske stille og vi hører kanskje et svusj, men det er ikke vanlig dørlukking vi hører. Det høres ut som noen har fått seg et sinne raptus. Anonymkode: 37d65...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå