Teti Skrevet 4. oktober 2021 #1581 Del Skrevet 4. oktober 2021 Noldi skrev (1 time siden): Kjenner meg så igjen i din historie @Teti! Min lille jente satt seg også fast som delvis stjernekikker, men mistet pulsen rett før jeg ble lagt i narkose, og hun ble derfor dratt/presset ut av legene med sugekopp før de rakk å legge meg i narkose for ks. Må nok gå mange runder med meg selv og jordmor før en ny fødsel. Vi hadde også masse trøbbel med amming, men fikk dessverre ikke noe hjelp med dette (selvom jeg ba om det flere ganger), så nå får hun kun mme på flaske. For vår del så ga kveldsuroen seg når hun fikk ekstra melk på flaske (fikk føret ekstra mm som jeg pumpet på morgenen). Jeg hadde rett og slett ikke nok melk om kveldene, så hun var sulten men vi mistolket det som kveldsuro. Ellers så bruker vi også semper-dråper (melkesyrebakterier) og fikk en ny baby etter vi begynte med det. Tidligere hadde hun veldig vondt når hun bæsjet eller prompet, men nå er det helt problemfritt. Også passer vi på å gi masse nærhet før hun skal sove om kvelden for å være sikker på at hun får dekket det behovet i løpet av dagen. Har hun vondt i magen en dag med masse luft så bærer vi henne en del i bæresele for å mobilisere luften i tarmene, samt at det er lindrende med varmen fra den som bærer. Håper dere finner noe som hjelper dere❤️ Skal teste ut å gi en ekstra flaske på kveldene for å se om der hjelper! Har testet tidligere, men da har hun ikke ville hatt den fordi jeg har vært i nærheten - så skal teste at jeg ikke er i samme rom for å se om det hjelper. Har også begynt på semper-dråper (kun fått to dager) - så håper det hjelper oss også. Hvor lang tid tok det før du så virkning av det? Kan også spørre før jeg glemmer det - det står kortvarig bruk, men hva menes med kortvarig?😅 Er så godt å få litt tips og triks fra andre i samme båt❤️ Skal virkelig teste ut bæreselen også de dagene hun har ekstra vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 4. oktober 2021 #1582 Del Skrevet 4. oktober 2021 Teti skrev (5 timer siden): Første gang jeg skriver her, men skal være ærlig og si at jeg har lest her siden jeg fant ut av at jeg var gravid. Turte aldri skrive noe da jeg følte at dersom jeg skreiv så kom noe til å gå galt grunnet tidligere missed abortion, rart hvordan hjernen funker. Hadde som dere andre her termin i august, og fikk en velskapt jente på 4335gr 4 dager før termindato (første barn). Fødselen min begynte fantastisk, menendte i haste KS etter 2 timer med pressrier grunnet at snuppa ikke fullførte roteringen og satt seg fast som delvis stjernekikker. Sleit en del psykisk etter fødselen og gikk vel egentlig inn i en sorgprosess fordi fødselen ikke ble som jeg hadde ønsket og en trøblete start med amming. Fikk heldigvis super hjelp av jordmor og Helsesykepleier. Nå er hun blitt 8 uker, og vi har slitt (masse) med kveldsuro og intens gråting. Vi har vært hos manuellterapeut for å utelukke låsninger, men kom frem til at stakkars lille har masse luft i magen. Mistenker kolikk, men som førstegangsmamma så aner jeg ikke hvordan jeg skal gå frem med ting, så tar imot alt av tips. Ellers er det ei blid jente som legger godt på seg, smiler og lager masse deilige godlyder, så heldigvis kan jeg glemme de forferdelige kveldene når hun slår til med sitt blide vesen på dagtid🥰 Deilig å endelig tørre å skrive et innlegg her, og godt å kunne «snakke» med noen som er i samme livssituasjon 😊 Vår frøken på 4 uker har også vært veldig urolig på kveldene. Jeg fullammet frem til for noen dager siden. Da bestemte vi oss for å supplere med mme etter amming, da det virket som uroen kom av at hun ikke var fornøyd etter amming/ikke ble mett. Melkeproduksjonen er visst for mange lavest på ettermiddag/kveld, så vi har gitt tillegg etter amming på ettermiddagen. Leste på ammehjelpen.no at man ikke bør gi tillegg på kveld hvis man vil fortsette å amme, da amming på kveldstid/natt er viktig for å opprettholde melkeproduksjonen. For oss har det fungert veldig bra de siste dagene hvor vi har gitt litt tillegg på dagen. Det virker som jenta vår er fornøyd med puppen utover kvelden når hun har fått et godt måltid på ettermiddagen, så uroen på kvelden har roet seg betraktelig, og hun sover lengre perioder om gangen på natten😊 Før vi ga tillegg så måtte jeg amme/skifte bleie/bysse annenhver time på natten, så det ble maks 1,5 time sammenhengende søvn på meg. Etter 4 uker holdt jeg på å bli sprø🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 5. oktober 2021 #1583 Del Skrevet 5. oktober 2021 @Teti Kveldsuro er helt forferdelig! ❤️ Ser jo ut som om veldig mange her sliter med det! Med forrige hjalp det litt med heftig byssing, kolikkgrep, semperdråper og å spe på med mme om kvelden. Ga seg på dagen 13 uker. Babyen jeg har nå har ikke like heftig kveldsuro, men vil ikke ta flaske. Det som har hjulpet litt de siste kveldene, er faktisk at hen har sovet et kvarter, og så prøvd å amme igjen. Så det begynner med intens gråting og bare kaving på brystet, bysses i evigheter til hen sovner 15 minutter, og så er det plutselig null problem å amme. (Tar noen timer å komme dit, men…) 🙈 Ellers er bæresele/sjal gull, og å bytte på hvem som har babyen ofte, så man ikke klikker helt. Føler babyen som oftest gir seg det sekundet jeg har resignert helt, og har byttet til pysj. Merker sikkert stress! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teti Skrevet 5. oktober 2021 #1584 Del Skrevet 5. oktober 2021 (endret) MiaHI skrev (19 timer siden): Vår frøken på 4 uker har også vært veldig urolig på kveldene. Jeg fullammet frem til for noen dager siden. Da bestemte vi oss for å supplere med mme etter amming, da det virket som uroen kom av at hun ikke var fornøyd etter amming/ikke ble mett. Melkeproduksjonen er visst for mange lavest på ettermiddag/kveld, så vi har gitt tillegg etter amming på ettermiddagen. Leste på ammehjelpen.no at man ikke bør gi tillegg på kveld hvis man vil fortsette å amme, da amming på kveldstid/natt er viktig for å opprettholde melkeproduksjonen. For oss har det fungert veldig bra de siste dagene hvor vi har gitt litt tillegg på dagen. Det virker som jenta vår er fornøyd med puppen utover kvelden når hun har fått et godt måltid på ettermiddagen, så uroen på kvelden har roet seg betraktelig, og hun sover lengre perioder om gangen på natten😊 Før vi ga tillegg så måtte jeg amme/skifte bleie/bysse annenhver time på natten, så det ble maks 1,5 time sammenhengende søvn på meg. Etter 4 uker holdt jeg på å bli sprø🤪 Guri, forstår godt du holdt på å bli sprø der ja! Tenker også at jeg må teste ut å gi litt mer tillegg på dagtid.. hun sover forsåvidt greit på natta når hun først sovner, men kjenner den uroen som gjerne varer noen timer tar litt knekken på meg😅 Ludo1 skrev (7 timer siden): @Teti Kveldsuro er helt forferdelig! ❤️ Ser jo ut som om veldig mange her sliter med det! Med forrige hjalp det litt med heftig byssing, kolikkgrep, semperdråper og å spe på med mme om kvelden. Ga seg på dagen 13 uker. Babyen jeg har nå har ikke like heftig kveldsuro, men vil ikke ta flaske. Det som har hjulpet litt de siste kveldene, er faktisk at hen har sovet et kvarter, og så prøvd å amme igjen. Så det begynner med intens gråting og bare kaving på brystet, bysses i evigheter til hen sovner 15 minutter, og så er det plutselig null problem å amme. (Tar noen timer å komme dit, men…) 🙈 Ellers er bæresele/sjal gull, og å bytte på hvem som har babyen ofte, så man ikke klikker helt. Føler babyen som oftest gir seg det sekundet jeg har resignert helt, og har byttet til pysj. Merker sikkert stress! Tusen takk for mange gode tips! Her kan hun sovne og gjerne sove i 10/20 minutter ish, men sekundet vi prøver å legge henne ned i senga blir det stein galt og vi må påan igjen med byssing, til dels kaving med brystet og sang😅 Endret 5. oktober 2021 av Teti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
canola Skrevet 12. oktober 2021 #1585 Del Skrevet 12. oktober 2021 Hvordan går det med dere her inne? ☺️ lillegutt er 7 uker og livet handler for tiden om å få han til å sove. Sover kun i bæresele på dagtid, våkner hvis jeg legger han ned, så ryggen min får kjørt seg! Mye uro og kaving for tiden også. Men han vokser, og ser sunn og frisk ut 🥰 Håper imidlertid han snart vil sove i vogn igjen. Flere som har det problemet for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 13. oktober 2021 #1586 Del Skrevet 13. oktober 2021 (endret) @canolauff, jeg er så glad for at vi har flaks med sovebaby her😅 Jeg blir tullerusk de få dagene lille har en dårlig dag og ikke vil sove alene, kan ikke tenke meg hvordan det er mange dager på rad😅 men siden din har vært rolig tidligere, kanskje det er et utviklingstrinn? Trinn nummer to pleier vel å komme ca i uke 8? Kanskje din bare er litt tidlig ute? Jeg bruker denne linken for å forberede meg før dårlige perioder https://www.babyverden.no/baby/dette-er-babyens-10-vanskeligste-perioder/ 🙈 Hvor fort har dere kommet tilbake i syklus? Nå ammer jo ikke jeg lenger, men ettersom jeg har pcos antok jeg at det ville ta lang tid å komme tilbake i syklus på, men nå virker det så veldig som om jeg har eggløsning😅😶 Har jo brukt et år på å jakte på eggløsning før jeg ble gravid, så jeg kjenner igjen tegnene veldig fort, men kan det virkelig stemme allerede? Fødte for 7 uker siden og sluttet å amme for 2 uker siden🤔 Jeg som så frem til å nyte ingen prevensjon og ingen mensen en stund til😅🤯 orker ikke å gå på en graviditetssmell rett etter fødsel, så det er definitivt tid for å bestemme seg for prevensjonsmiddel fremover nå😶 Endret 13. oktober 2021 av Noldi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 13. oktober 2021 #1587 Del Skrevet 13. oktober 2021 Mini er 8,5 uke, og sover nå generelt sett 5-6 timer om natten. Hun er fortsatt veldig rolig av seg og trøstes lett. Vi har nok fått en baby med rolig temperament 😅❤️ Føler oss også veldig heldige som har en baby som liker å sove og finner roen lett. Tar det absolutt ikke for gitt! Jeg fullammer og har derfor ikke kommet tilbake til syklus. Men skal på en veldig forsinket 6-ukerskontroll om 2 uker, så må vel bestemme meg for noe prevensjon da. Greit å ha det gjort, selv om lysten på sex ikke nødvendigvis er helt tilstede ennå 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 13. oktober 2021 #1588 Del Skrevet 13. oktober 2021 canola skrev (På 12.10.2021 den 18.07): Hvordan går det med dere her inne? ☺️ lillegutt er 7 uker og livet handler for tiden om å få han til å sove. Sover kun i bæresele på dagtid, våkner hvis jeg legger han ned, så ryggen min får kjørt seg! Mye uro og kaving for tiden også. Men han vokser, og ser sunn og frisk ut 🥰 Håper imidlertid han snart vil sove i vogn igjen. Flere som har det problemet for tiden? Ti uker her, og helt likt! 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
canola Skrevet 15. oktober 2021 #1589 Del Skrevet 15. oktober 2021 Det kan være utviklingstrinn ja! 🙏🏼 Må bare håpe på det og at ting blir bedre ila noen uker. Dere som har rolige babyer / sovebaby må bare sette pris på det ja 😅 Jeg fullammer også så er ikke tilbake i syklus enda. Kan jo være at du er tilbake allerede siden du ikke ammer? Ingen erfaring da jeg er førstegangs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 15. oktober 2021 #1590 Del Skrevet 15. oktober 2021 canola skrev (På 12.10.2021 den 18.07): Hvordan går det med dere her inne? ☺️ lillegutt er 7 uker og livet handler for tiden om å få han til å sove. Sover kun i bæresele på dagtid, våkner hvis jeg legger han ned, så ryggen min får kjørt seg! Mye uro og kaving for tiden også. Men han vokser, og ser sunn og frisk ut 🥰 Håper imidlertid han snart vil sove i vogn igjen. Flere som har det problemet for tiden? Ti uker her, og helt likt bortsett fra at min haaaaaater bæresele og sjal 😂 vi går til osteopat en gang i uken, har fått klipt stramt tungebånd og fått påvist melkeproteinallergi, så nå håper jeg utredningen for refluks kan starte så jeg får tilbake den rolige ungen jeg hadde de 3 første ukene 😂 mini sover heldigvis *bank i bordet* veldig godt på natten og er våken en gang for mat 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 16. oktober 2021 #1591 Del Skrevet 16. oktober 2021 @Håkkimom Vi skal klippe tungebåndet til mini på torsdag. Hun mister vakuum under amming, men har gått opp tilfredsstillende i vekt fordi jeg har hatt så mye melk. Klipper i hovedsak pga problemer som kan komme i fremtiden 😅 Har stramt tungebånd selv og har slitt mye med smerter i skuldre, nakke og hode. Og har flere i familien som har hatt problemer med tilbaketrukket kjeve pga uklipt stramt tungebånd 🥺 Men føles veldig vondt å påføre mini smerte for noe som ikke er et problem per dags dato. Hvordan var det for dere i tiden etterpå? Har tøyeøvelsene gått greit? Noen tips? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 16. oktober 2021 #1592 Del Skrevet 16. oktober 2021 Body Lotion skrev (54 minutter siden): @Håkkimom Vi skal klippe tungebåndet til mini på torsdag. Hun mister vakuum under amming, men har gått opp tilfredsstillende i vekt fordi jeg har hatt så mye melk. Klipper i hovedsak pga problemer som kan komme i fremtiden 😅 Har stramt tungebånd selv og har slitt mye med smerter i skuldre, nakke og hode. Og har flere i familien som har hatt problemer med tilbaketrukket kjeve pga uklipt stramt tungebånd 🥺 Men føles veldig vondt å påføre mini smerte for noe som ikke er et problem per dags dato. Hvordan var det for dere i tiden etterpå? Har tøyeøvelsene gått greit? Noen tips? ❤️ Mini her også har gått bra opp i vekt, jeg var helt sikker på at det var stramt fra første stund, ble avvist over alt før jeg sendte symptomliste til osteopaten, hu sa med en gang «det her er stramt tungebånd» og når jeg sa det til barnelege nr 2, ble det klipt! Jeg tror kroppen er mer sammensatt enn som så, at nå når det ble klipt er alle problemer borte, så vi jobber oss gjennom lista 😅 vi har ikke tøyd, både osteopaten og barnelegen er sterkt i mot det, da det ofte kan bli gjort feil og det ender opp som traumatisk for barnet som da vil utvikle spisevegring ☺️ Så har dessverre ikke noen tips der ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 18. oktober 2021 #1593 Del Skrevet 18. oktober 2021 Hei alle sammen 😊 Jeg har vært stille og borte fra nett siden småen kom til, da det har vært veldig hektisk nesten fra start.. Ser at flere sliter med uro.. Godt jeg ikke er alene, å det hjelper og lese/se. Her fikk minsten kolikk rundt 3 uker og det er her enda (han er straks 13 uker). På det verste har det vært skriking og uro 20 timer i døgnet😔 Skal innrømme at jeg kjenner det tærer veldig på humøret og føler dagene er lange og litt tunge til tider. Han klarer heller aldri og sove alene, så han er enten oppå meg eller i armkroken min. Det er koselig, til en viss grad🙈 Vi har prøvet ut ulike ting i forhold til kolikk, så langt uten hell. Vi har også hatt sykehus tur, grunnet bilyd. Der de fant ut at lille har et lite hull i hjertet. De mener det er såpass lite at det kan tette seg selv, så vi skal på flere kontroller framover. Så disse månedene har ikke vært bare bare. Jeg ser fram til at han skal bli litt eldre, så jeg får være kjæreste til min samboer, mor til mine andre barn å venn til mine venner. For til nå, har jeg ikke tid til annet enn lille 😊 Hvis noen har tips til kolikk eller det å få baby til å sove litt alene, så tar jeg gjerne imot🤩 Beklager langt innlegg, og for at det er litt klagete🙈 Positive er at gutten vokser godt og er frisk ellers 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 18. oktober 2021 #1594 Del Skrevet 18. oktober 2021 Her er det rom for klaging @Maya89! Jeg forstår deg veldig godt. Med førstemann brukte jeg den energien jeg hadde på han. Det var en følelse av å alltid holde hodet så vidt over vann. Jeg hadde ikke tid til å tenke noe særlig eller ordne med en hel masse. Det er utrolig tøft og tappende med kolikk! Det at lille ikke sover alene heller henger nok sammen med kolikken. Her har jeg ingen gode råd. Senga ble først brukt når han ble eldre, og heller lite da han sov best mellom oss. Ettersom han hadde kolikk var det to ting av alt vi prøvde jeg merket en markant forskjell på. Det første var kiropraktor da han hadde en låsning i nakken. Det andre var semper dråper (probiotika). Disse har vist klinisk effekt ved amming. Så om du gir morsmelk ville jeg forsøkt dette om du ikke allerede har det. Og så kuttet jeg alt av melk fra eget kosthold. Disse tre tingene gjorde at kolikken hjalp seg noe. Jeg vet ikke om lille tar flaske, men det var også noe som hjalp for meg ved at mannen fikk med en flaske og jeg kunne lufte meg litt uten skrikende baby. Ikke godt for dere å oppdage billyd! Godt det kan tette seg selv, og håper det ikke tar for lang tid før det er borte❤ må ha vært ekkelt å få et slikt svar 😥 Hos oss går det veldig fint. Lille sover og er blid og fornøyd så lenge han får puppen når han vil. Flaske tar han også, så det er ikke noe problem å få pumpet litt melk og sendt med mannen i ny og ne. Her er det heller min kropp som ikke er hundre prosent. Jeg merker graviditeten har gjort sitt. Fremdeles veldig sliten i kroppen og bekkenet er litt stivt og ømt etter mye bevegelse eller stillesitting. Jeg har også en overfølsom hud som har blusset opp i store områder med vonde og kløende utslett. Det er ikke så lett å få smurt seg med kortison når man plutselig må løfte opp babyen sin 🤪 Og når det gjelder knipingen prøver jeg å gjøre noen hver gang jeg ammer, men hvor stor effekt det har vet jeg ikke enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 18. oktober 2021 #1595 Del Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har ikke vært med her tidligere, men har en gutt på straks 10 uker født 11. august. Jeg har også de siste ukene fått problemer med å få han til å sove i vogn eller babynest og han må nå bysses og bæres i bæresele hver gang han skal sove på dagtid… det er tungt for ryggen! Men er mye ute og går med ham og det er jo god mosjon … ligger på mellom 20 og 30 000 skritt hver dag 💪🏼😂. På natta sover han ved siden av meg og spiser mange ganger, men det går greit siden jeg ikke våkner så mye av det. Kan slå til og sove 4-5 timer i strekk noen netter. Første barnet mitt hadde kolikk og er bare glad for å slippe det denne gangen, det er det verste tross alt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
canola Skrevet 18. oktober 2021 #1596 Del Skrevet 18. oktober 2021 Hei igjen! Siden sist har vi fått låne en hengevugge/slynge/hengekøye av ei venninne, og nå er det helt slutt på bæresele og uro! Det er helt magisk og vi klyper oss i armen for den nye tilværelsen. Han faller sånn til ro i denne, så og si med en gang. Er han litt overtrøtt er det hyling når vi legger han ned, men så fort vi gynger den i gang på maks effekt så faller han til ro. Vi må vugge nesten kontinuerlig for å holde han i søvn, men mye bedre å sitte på en stol ved siden av enn å ta knebøy i bæresele x antall timer i døgnet. Fjæringen gjør at bevegelsen minner om den i magen, og han omsluttes godt av køyen rundt seg. Typen vi låner er Natural Sway - er jo dyrt, og vi har vært heldige å få låne, men hadde lett betalt mye for dette altså 🙏🏼 Går an å få kjøpt motor som vugger for en også. Vet mange bruker sånn vugge ved kolikk med god effekt. Må bare tipse da vi er så glad for å ha testet det ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 18. oktober 2021 #1597 Del Skrevet 18. oktober 2021 Vi har også en slyngevugge/hengevugge, @canolaLånte en fra nonomo fra storesøster. Anbefaler den til absolutt alle jeg kjenner 😂 Vi blir også møtt med litt gråt når vi legger henne nedi når hun er overtrøtt, men hun trives veldig godt oppi der 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 18. oktober 2021 #1598 Del Skrevet 18. oktober 2021 @Sjela, takk for støtte og forståelse🥰 Det er skikkelig tappende, det er nesten slik at man gruer til ny dag.. Baby tiden blir litt ødelagt 😔 Han har fått semper dråper snart 2 uker, syntes det fungerte først. Men nå er det likedan igjen🤔 Har ikke prøvd kiropraktor enda, men det må bli neste steg om ikke noe forandrer seg snart.. Det sies jo at kolikk skal være over innen de er 4 måneder, eller 90% av barna som har det. Spent på om dette stemmer.. de andre 2 jeg har, var ferdig til ca 3 måneder😊 Det var veldig ekkelt å høre om hullet i hjertet.. Det skal jo ikke være der🤔 Skal på kontroll med ca 4 måneders mellomrom, det er veldig lenge for å få høre noe🙈 Krysser fingrene for at det ordner seg selv. Legen sa at det var ikke noe å tenke på... Godt å høre at alt går bra med barnet 🤩 Det kan ta litt tid før kroppen kommer seg igjen etter graviditet og fødsel.. Forhåpentligvis blir den lik seg selv igjen med tiden🥰 Fungerer kortison godt mot kløe? Jeg sliter selv med utslett (fra før), men synes ikke salven demper utslettet og kløe. Får jeg spørre hvilken type du bruker?🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 18. oktober 2021 #1599 Del Skrevet 18. oktober 2021 Maya89 skrev (2 timer siden): @Sjela, takk for støtte og forståelse🥰 Det er skikkelig tappende, det er nesten slik at man gruer til ny dag.. Baby tiden blir litt ødelagt 😔 Han har fått semper dråper snart 2 uker, syntes det fungerte først. Men nå er det likedan igjen🤔 Har ikke prøvd kiropraktor enda, men det må bli neste steg om ikke noe forandrer seg snart.. Det sies jo at kolikk skal være over innen de er 4 måneder, eller 90% av barna som har det. Spent på om dette stemmer.. de andre 2 jeg har, var ferdig til ca 3 måneder😊 Det var veldig ekkelt å høre om hullet i hjertet.. Det skal jo ikke være der🤔 Skal på kontroll med ca 4 måneders mellomrom, det er veldig lenge for å få høre noe🙈 Krysser fingrene for at det ordner seg selv. Legen sa at det var ikke noe å tenke på... Godt å høre at alt går bra med barnet 🤩 Det kan ta litt tid før kroppen kommer seg igjen etter graviditet og fødsel.. Forhåpentligvis blir den lik seg selv igjen med tiden🥰 Fungerer kortison godt mot kløe? Jeg sliter selv med utslett (fra før), men synes ikke salven demper utslettet og kløe. Får jeg spørre hvilken type du bruker?🤩 Har du lest om kraftfulle barn? For meg hjalp det på et vis å lese og forstå at enkelte barn bare krevde mer, selv om det var utrolig tøft. For det var nok ikke bare kolikk her da femåringen fremdeles krever utrolig mye😅 Alltid vært sterk i vilja, utålmodig og energisk. Og sove gjennom natten venter jeg på enda🙈 Vi må bare møte barna slik de er, selv om det er utrolig tøft til tider. De er like unike og forskjellige som oss voksne. Jeg håper det løsner snart for deg! Legger lille greit på seg? Min fulgte sin egen kurve i det nederste sjiktet, men jeg fikk en helt annen gutt når vi begynte å introdusere litt grøt ved 4 mnd, så jeg tenker at han må ha vært sulten også jeg da. Ammingen sist var jo bare kaos 🙈 Vi fortsetter å amme med skjold. Lille har ikke det beste sugetaket og gaper jo ikke høyt nok. Men han er fornøyd når han får mat, og spiser greit. Jeg blir imponert over dere som bare sover og ammer I søvne. Jeg må reise meg opp sittende, koble på skjoldet, amme og få rapet han før vi kan sove videre Han må rapes, eller så kommer det som regel opp igjen der han ligger. Og så typisk at han ofte er vanskelig å rape. Noen ganger gir jeg opp og håper på det beste i frykt for å vekke han helt 😂De nettene han våkner ofte er harde. Vi har hatt noen netter med 4 og til det meste 6 timer søvn før ny amming! Da føler jeg meg jo nesten uthvilt! Og så har vi gjerne to og to timers intervaller etter det og ender med å stå opp altfor seint 🙈 Hvordan er det med dere andre og trilletur eller sosialt med andre? Dagene går så fort, så jeg får ofte bare tatt av litt husarbeid før middagen må startes på. Helsestasjon arrangerte en sammenkomst med noen andre mødre som hadde barn født i samme mnd. Jeg forsøkte å ta initiativ én gang, men det var ikke noe respons, så da går dagene. Men jeg har på lista at jeg bør ta en luftetur på dagtid snart 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 19. oktober 2021 #1600 Del Skrevet 19. oktober 2021 Kom på at jeg glemte å svare på spørsmålet ditt @Maya89når det gjelder eksem. Synes kortisonen lindrer litt der og da, men skal en ny tur til legen snart da legen skrev ut en av de mildeste variantene og den ikke tar eksemet godt nok. Det er locoid. Og med fare for å få forumpolitiet nakken så tar jeg en telfast 120 mg morgen og kveld som hjelper på å lindre på kløen. (Relis sier det er trygt, men nevner ikke ikke om maks inntak pr døgn🤷🏻♂️)Det er vanskelig å unngå å klø når man våkner på natta for å klø😩 Må legge til at jeg har støvallergi som mest sannsynlig er årsaken til en forverring av kløen og utslettet da kroppen allerede er trigget. Holdt på å bli sprø i graviditeten av dette også da det ble forverret av varme. Satt med kalde kluter og vifte for å lindre Jeg prøver å tenke positivt og ikke fokusere på eksem og kløe nå for da må jeg bare klø mer. Og det er ikke lett å la være 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå