Elhaym Skrevet 23. juli 2021 #1261 Del Skrevet 23. juli 2021 Sjela skrev (35 minutter siden): Der var denne bingoen igjen ja @Elhaym Men veldig gode nyheter og godt at en kan vinne der innimellom 😄 Her begynner også barnehagen igjen til uka og det tror jeg blir godt for alle. Jeg har en sønn som trenger utløp for en god del energi, og det er veldig greit at han får lekt og løpt fra seg der 😅 Haha, ja, følte jeg fikk bingo idag! Min jente er veeeeeldig klar for bhg nå kan man si. Mora og:p vret skrev (3 minutter siden): Åh så flott @Elhaym🥰🥰 Det var gode nyheter!! Her er det fortsatt ingen baby... Med første gikk jeg 10 dager over, og på natten 7 dager over hadde jeg endel maserier, men ellers lite modning som jeg kan huske. Har termin 27/7 og var opprinnelig veldig innstilt på august pga erfaringene med han første, men har hatt såå mye tegn at jeg blir gal. Tror jo hun kommer annenhver dag 😆 så slitsomt å kjenne etter tegn konstant 😂 idag har jeg vært ganske aktiv, så har vondt i ryggen nå, og litt i magen. Meeen det er vel bare modning eller no nå også 🤯🥵 Samboeren min har bursdag 27/7, så det er jo en fin dag. Apropos samboer så ble jeg irritert på han isted. Han bare: nå har vi passert en milepæl, er bare 1mnd igjen. Det er fortsatt 31 dager til 😂😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 25. juli 2021 #1262 Del Skrevet 25. juli 2021 Haha, her er det 32 dager igjen til termin, og hver gang noen sier "å, det er så kort igjen!" så får jeg lyst til å slå de hardt i halsen 🤣🙈 Driver og gjør klart ting her, men har helt glemt å tenke på at det er lurt å pakke fødebag etterhvert. Husker heller ikke en dritt fra sist, for da var jeg så borte på morfin og andre smertestillende at jeg ikke visste opp eller ned uansett. Tror mannen fikset det aller meste. Han på straks to begynner i barnehagen 2. August, for første gang. Så det blir veldig spennende. Samtidig har jeg så dårlig samvittighet for at han skal både begynne i barnehagen, og bli storebror samme måned. Tror det blir mye å ta inn for en liten tass. 🥺♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 25. juli 2021 #1263 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Ååååå jeg er så leeeei!!! Kan ikke huske at det var Så drit på slutten sist?! Vondt i beina, hendene, armene, magen. Så j sliten, Vaaaarm. Sover så dårlig. Tror det skjer noe Hver natt. Så dårlig mamma for storebror... 2 dager til termin, så er jo snart en naturlig slutt på alt dette, men fy søren vi er beintøffe kvinner! ❤️ Puh! Sorry! Måtte få det ut et sted. Føler jeg bare klager her hjemme.... 🤪 Endret 25. juli 2021 av vret 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 25. juli 2021 #1264 Del Skrevet 25. juli 2021 @vret Hurra! Nå nærmer det seg veldig 💪🏻 Merker også at det begynner å bli litt tungt. Fått mer vondt i korsryggen og i dag hadde jeg også litt strålinger nedover beinet, men tenker at dette i hovedsak skyldes at jeg var i bevegelse. Er så mentalt forberedt på at ingenting skjer før termindato 05.08, at jeg ikke klarer å tolke tegn som at noe kaaaan være på gang 😂 Men jeg har et spørsmål. På AHUS (kanskje vanlig alle steder?) blir vi kalt inn til kontroll 3-4 dager etter termindato (altså i uke 41+0 eller 41+1). Er dette pga nyere forskning (den fra Sverige hvor det viste seg at det er best å føde i uke 41)? Kan man altså bli igangsatt i uke 41? Trodde man måtte vente til uke 42? 🤞🏻😮 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 25. juli 2021 #1265 Del Skrevet 25. juli 2021 Body Lotion skrev (28 minutter siden): @vret Hurra! Nå nærmer det seg veldig 💪🏻 Merker også at det begynner å bli litt tungt. Fått mer vondt i korsryggen og i dag hadde jeg også litt strålinger nedover beinet, men tenker at dette i hovedsak skyldes at jeg var i bevegelse. Er så mentalt forberedt på at ingenting skjer før termindato 05.08, at jeg ikke klarer å tolke tegn som at noe kaaaan være på gang 😂 Men jeg har et spørsmål. På AHUS (kanskje vanlig alle steder?) blir vi kalt inn til kontroll 3-4 dager etter termindato (altså i uke 41+0 eller 41+1). Er dette pga nyere forskning (den fra Sverige hvor det viste seg at det er best å føde i uke 41)? Kan man altså bli igangsatt i uke 41? Trodde man måtte vente til uke 42? 🤞🏻😮 Fødte på et annet sykehus enn Ahus, men forrige gang jeg fødte, ble jeg innkalt både på termindato og diverse ganger etter det. De kalte det trivselskontroll, og sjekket blodtrykk, urin, bevegelser, hvor moden jeg var osv. De mente alt var fint, så måtte gå til maks overtid. Tror det varierer veeeeeeldig fra sykehus til sykehus når de velger å sette i gang, så det er bare å krysse fingrene! 🤞🏻 Jeg blir satt i gang på termindato denne gangen (samme som deg, 05.08), fordi det viste seg at jeg absolutt ikke burde ha gått så lenge forrige gang. Ofte er de ikke så gira på å sette i gang rett før en helg, fordi det er dårligere bemannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 25. juli 2021 #1266 Del Skrevet 25. juli 2021 jaromei skrev (7 timer siden): Haha, her er det 32 dager igjen til termin, og hver gang noen sier "å, det er så kort igjen!" så får jeg lyst til å slå de hardt i halsen 🤣🙈 Driver og gjør klart ting her, men har helt glemt å tenke på at det er lurt å pakke fødebag etterhvert. Husker heller ikke en dritt fra sist, for da var jeg så borte på morfin og andre smertestillende at jeg ikke visste opp eller ned uansett. Tror mannen fikset det aller meste. Han på straks to begynner i barnehagen 2. August, for første gang. Så det blir veldig spennende. Samtidig har jeg så dårlig samvittighet for at han skal både begynne i barnehagen, og bli storebror samme måned. Tror det blir mye å ta inn for en liten tass. 🥺♥️ Ja det er en virkelig provoserende uttalelse 😂😂😂 så kort tid igjen - tid går ikke fort på slutten ass!!!! Men jeg tenker sånn at for en kuuul måned for han da! Både barnehage og storebror, virkelig stor! Jeg elsker jo barnehage skikkelig. Føler det er det beste stedet i hele verden, tenk det, et sted som bare er til for å ha det gøy, bruke kroppen og alle som jobber der er der for deg og din trivsel! Det er mer enn hva jeg hjemme kan tilby i alle fall nå, hahh vret skrev (2 timer siden): Ååååå jeg er så leeeei!!! Kan ikke huske at det var Så drit på slutten sist?! Vondt i beina, hendene, armene, magen. Så j sliten, Vaaaarm. Sover så dårlig. Tror det skjer noe Hver natt. Så dårlig mamma for storebror... 2 dager til termin, så er jo snart en naturlig slutt på alt dette, men fy søren vi er beintøffe kvinner! ❤️ Puh! Sorry! Måtte få det ut et sted. Føler jeg bare klager her hjemme.... 🤪 Du burde få deg en sånn ANSLUT som jeg har. Den har gjort en del ting litt lettere for meg Body Lotion skrev (50 minutter siden): @vret Hurra! Nå nærmer det seg veldig 💪🏻 Merker også at det begynner å bli litt tungt. Fått mer vondt i korsryggen og i dag hadde jeg også litt strålinger nedover beinet, men tenker at dette i hovedsak skyldes at jeg var i bevegelse. Er så mentalt forberedt på at ingenting skjer før termindato 05.08, at jeg ikke klarer å tolke tegn som at noe kaaaan være på gang 😂 Men jeg har et spørsmål. På AHUS (kanskje vanlig alle steder?) blir vi kalt inn til kontroll 3-4 dager etter termindato (altså i uke 41+0 eller 41+1). Er dette pga nyere forskning (den fra Sverige hvor det viste seg at det er best å føde i uke 41)? Kan man altså bli igangsatt i uke 41? Trodde man måtte vente til uke 42? 🤞🏻😮 Jeg husker i 2009 Og 07 at det var vanlig med uke 42, men i 18 og nå for termingruppa så virker det som Ahus setter i gang ganske raskt etter fødsel Så i natt fikk jeg ikke sove og trodde jorda skulle gå under, og at noen datt ned på taket vårt samtidig som det lyste opp. Var bare en meteor men gud så redd jeg var, spesielt når ei venninne i Bærum hadde samme opplevelse. Da tenkte jeg på Utøya. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 25. juli 2021 #1267 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Takk for svar @Ludo1 og @Elhaym 😁 Da krysser jeg fingrene for en eller annen gang i uke 41 dersom hun ikke velger å komme før 🤞🏻 Gleder meg for øvrig veldig til regnværet som er spådd til uken ⛈ Endret 25. juli 2021 av Body Lotion 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 25. juli 2021 #1268 Del Skrevet 25. juli 2021 Body Lotion skrev (4 timer siden): @vret Hurra! Nå nærmer det seg veldig 💪🏻 Merker også at det begynner å bli litt tungt. Fått mer vondt i korsryggen og i dag hadde jeg også litt strålinger nedover beinet, men tenker at dette i hovedsak skyldes at jeg var i bevegelse. Er så mentalt forberedt på at ingenting skjer før termindato 05.08, at jeg ikke klarer å tolke tegn som at noe kaaaan være på gang 😂 Men jeg har et spørsmål. På AHUS (kanskje vanlig alle steder?) blir vi kalt inn til kontroll 3-4 dager etter termindato (altså i uke 41+0 eller 41+1). Er dette pga nyere forskning (den fra Sverige hvor det viste seg at det er best å føde i uke 41)? Kan man altså bli igangsatt i uke 41? Trodde man måtte vente til uke 42? 🤞🏻😮 Ja, dette stemmer….. man er ikke på overtidskontroll 7 dager over lenger, men på dag 4 🤩 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 26. juli 2021 #1269 Del Skrevet 26. juli 2021 18 hours ago, Body Lotion said: @vret Hurra! Nå nærmer det seg veldig 💪🏻 Merker også at det begynner å bli litt tungt. Fått mer vondt i korsryggen og i dag hadde jeg også litt strålinger nedover beinet, men tenker at dette i hovedsak skyldes at jeg var i bevegelse. Er så mentalt forberedt på at ingenting skjer før termindato 05.08, at jeg ikke klarer å tolke tegn som at noe kaaaan være på gang 😂 Den «hurra»en hjalp ❤️❤️ For hver dag som går er jeg og alle vi nærmere 🥰 Jeg var også veldig forberedt på overtid, men så har denne graviditeten vært så totalt annerledes, så da ble det plutselig så mange tegn å tolke 😂 17 hours ago, Elhaym said: Du burde få deg en sånn ANSLUT som jeg har. Den har gjort en del ting litt lettere for meg 18 hours ago, Body Lotion said: Vet ikke helt hva du mener? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 26. juli 2021 #1270 Del Skrevet 26. juli 2021 vret skrev (8 minutter siden): Den «hurra»en hjalp ❤️❤️ For hver dag som går er jeg og alle vi nærmere 🥰 Jeg var også veldig forberedt på overtid, men så har denne graviditeten vært så totalt annerledes, så da ble det plutselig så mange tegn å tolke 😂 Ja, tenk det - for hver dag som går øker sannsynligheten for at det kan skje ❤️ Hhaha, og jeg trekker tilbake det jeg sa om å ikke tolke tegn Smertene i korsryggen kommer og går litt i løpet av dagen, men når de først gjør vondt varer det ganske lenge før det slutter. Men har lest om de som har vondt i korsryggen tre uker før de faktisk føder, så er vel bare å smøre seg med tålmodighet, Har også kjent litt stikninger/minikramper nederst i magen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 26. juli 2021 #1271 Del Skrevet 26. juli 2021 vret skrev (18 minutter siden): Den «hurra»en hjalp ❤️❤️ For hver dag som går er jeg og alle vi nærmere 🥰 Jeg var også veldig forberedt på overtid, men så har denne graviditeten vært så totalt annerledes, så da ble det plutselig så mange tegn å tolke 😂 Vet ikke helt hva du mener? ❤️ En aircondition 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 26. juli 2021 #1272 Del Skrevet 26. juli 2021 Er det noen her som prøver seg på noen kjerringråd for å få i gang fødselen? Jeg vurderer sterkt å prøve bringebærbladkapsler, men er jo veldig mye forskjellig å lese om dette på nett. Prøver å vaske huset, gå tur og holde kroppen i gang hver dag, men det ødelegger rygg, bekken og ben og jeg vet ikke om det er så lurt å skakk-kjøre kroppen så nærme termin😅 Kanskje bedre å spare litt på kropp og skjelett? Eller hva tenker dere som har gjort dette tidligere? Har det noe å si om kroppen er sliten før fødsel, eller vil den komme seg etter fødsel like greit uansett om man er sliten før eller ikke? Har akkurat hørt om rikshospitalets «sex-oppskrift», så har lagret oppskriften og sendt den til mannen😂 Veldig lite romantisk å lese om akkurat hvordan man skal gjennomføre samleie for å ha best mulig effekt av det, men akkurat nå er jeg villig til nesten alt mulig for å sette i gang fødsel før termin🙈 Har fortsatt 10 dager igjen før hun ikke lenger regnes som prematur, så venter nok til da, men etter dette tror jeg at jeg kommer til å prøve meg på alle kjerringråd som finnes😂 Er også veldig spent på å høre hvordan veksten utvikler seg hos bebis! Er litt redd for at hun blir gigantisk😅 Hun føles iallfall veldig stor ut inni der, men det er kanskje ikke så rart. Var på 3D ultralyd i uke 30, og da var hun ca 1600g, og ut ifra et raskt googlesøk virker det som at dette er i meste laget😶 Har ikke vært på kontroll siden 30/6 pga ferie hos lege og jordmor, og da var symfysemålet normalt men helt i øverste delen av hva som er normalt, så jeg begynner å bli utålmodig på ny måling. Stoler ikke på at jeg får det til selv heller. Og ny time er ikke før om 14 dager, blir nesten sprø av utålmodighet😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 26. juli 2021 #1273 Del Skrevet 26. juli 2021 Det eneste kjerringrådet som faktisk sies å fungere er sex med utløsning, og selv om det er det som frister aller minst nå er det også det jeg snart er villig til å prøve. Desperat 😂 Jeg øyner et håp om at jr sovner tidlig etter første dag i barnehagen etter en natt med lite søvn. Kanskje jeg da kan forføre mannen 😏🙈😆 De siste dagene har vært harde. Kjempevarmt, føtter som ser ut som to store trollføtter, og dårlig søvn. Ikke godt å finne en god liggestilling nå selv med gravidpute. Hver gang jeg snur eller flytter på meg våkner jeg av at jeg får sting/strekk/smerte i bekkenet, magen eller ryggen. Når jeg går på do ørten ganger og tisser må jeg støtte meg mot veggen da bekkenet må gå seg i gang. Jepp, jeg er virkelig klar for å få dette overstått!🤪 38+6 and counting... fødte 39+0 sist, så lillebror ser ikke ut til å være like utålmodig som storebror... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 26. juli 2021 #1274 Del Skrevet 26. juli 2021 Stripping av jordmor (altså at hun tøyde livmormunnen 😅), sex og gåtur dagen før fødsel forrige gang, men aner ikke om det var noe av det som hadde innvirkning, eller om det var helt tilfeldig. 🤷♀️ Nå er jeg så LEI at jeg holder på å KLIKKE! Alt er slitsomt og vondt og blæææææææ. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 26. juli 2021 #1275 Del Skrevet 26. juli 2021 Sjela skrev (1 time siden): Det eneste kjerringrådet som faktisk sies å fungere er sex med utløsning, og selv om det er det som frister aller minst nå er det også det jeg snart er villig til å prøve. Desperat 😂 Jeg øyner et håp om at jr sovner tidlig etter første dag i barnehagen etter en natt med lite søvn. Kanskje jeg da kan forføre mannen 😏🙈😆 Ja, det er vel dette jeg har mest tro på jeg også😅 Utrolig nok har sexlivet holdt holdt seg gjennom hele svangerskapet, så vi har en del sex med orgasme for både han og meg, men Rikshospitalet’s sexoppskrift var liksom så veldig lite forførende😂 Nå er jeg 4 uker etter deg, så det kan hende jeg ikke er like gira på sex selv når jeg nærmer meg 39 uker😅 Kjenner jo veldig på de 20 ekstra kiloene og tømmerstokker til ben😶 Ludo1 skrev (Akkurat nå): Stripping av jordmor (altså at hun tøyde livmormunnen 😅), sex og gåtur dagen før fødsel forrige gang, men aner ikke om det var noe av det som hadde innvirkning, eller om det var helt tilfeldig. 🤷♀️ Når er det de begynner å tilby seg stripping og akupunktur og lignende? Er det noe jeg må ta initiativ til selv eller vil de foreslå det på neste kontroll? Da er jeg 37+1. Kan hun sjekke etter eventuell åpning og sånt da? Jeg er så utrolig nysgjerrig på om det skjer noe snart eller ikke, er vel ikke mindre nysgjerrig om to uker når kontrollen er heller😅🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 26. juli 2021 #1276 Del Skrevet 26. juli 2021 Noldi skrev (19 minutter siden): Når er det de begynner å tilby seg stripping og akupunktur og lignende? Er det noe jeg må ta initiativ til selv eller vil de foreslå det på neste kontroll? Da er jeg 37+1. Kan hun sjekke etter eventuell åpning og sånt da? Jeg er så utrolig nysgjerrig på om det skjer noe snart eller ikke, er vel ikke mindre nysgjerrig om to uker når kontrollen er heller😅🙈 Jeg ble aldri tilbudt noe annet enn stripping, og det var på kontroll ti-elleve dager etter termindato. Men virker som om mitt sykehus tydeligvis er veldig treige med det meste. 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 26. juli 2021 #1277 Del Skrevet 26. juli 2021 Jeg ble verken tilbudt stripping eller akupunktur sist. Jeg har lest delte meninger om akupunktur og nok av tilfeller ved stripping som bare resulterer i maserier og at man blir utslitt før fødsel. Så jeg vet ikke hvor fristende noe av det virker for å være ærlig... Jeg har kommet over nok av tråder hvor det også er enkelte som har gått mange uker med 2 cm åpning og det gir jo bare falske forhåpninger. Så da tenker jeg det er best å bare ikke vite😅 I dag har jeg stort sett bare sovet i senga foran en vifte. Forferdelig varmt og føler meg blæ. Ble ikke noe forsøk på noe som helst i dag akkurat 😆 får se om motivasjonen til noe som helst er litt høyere i morgen 🤪 siden jeg er 39+0 i morgen er mannen overbevist om at lillebror kommer i løpet av uka. Jeg har ikke kjent en eneste murring eller noe som helst tegn så jeg føler det heller er lenge til enda. Tydeligvis en som har det helt greit der inne... sist svangerskap hadde jeg mensmurringer 2-3 dager. Så 1-2 dager uten noe før riene startet. Venter i spenning... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 28. juli 2021 #1278 Del Skrevet 28. juli 2021 14 dager til termin og jeg holder på å bli gal 🙄 det her er desidert det tyngste svangerskapet jeg har hatt, i tillegg til varmen, herremin! Hvordan holde ut alle plagene resten av tiden? 😜 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 28. juli 2021 #1279 Del Skrevet 28. juli 2021 Ja fy søren denne gangen har det vært tungt!! Er 40+4 i dag. Hatt modningsrier halve døgnet i 3 døgn nå... Kan hun ikke bare komme og slutte å erte meg?? 🤷♀️🤯🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 28. juli 2021 #1280 Del Skrevet 28. juli 2021 Jeg har vært på Ikea idag. Det er nok det dummeste jeg har gjort på lenge 😂 Vi kjøpte stellebord, Småstad for litt siden, men det blir feil hos oss på badet. Og så ville jeg ikke betale frakt for å få sundvik, og orker ikke kjøpe brukt. Skulle ha stellebord og noen småting. Vel. Må jammen si det var mye å spare på frakt (560) når jeg dro for å kjøpe fire ting til 2000kr og dro hjem med varer for 4300. Og død i kroppen;p 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå