Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så utrolig mye @Maya89❤️❤️❤️ Tenk at nå er han endelig her!! Så fantastisk! Godt å høre at alt gikk bra tross en rask og ingens fødsel!

Håper jeg følger etter deg snart 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fine dere 🥰 Så spennende!! Men, selvfølgelig dabbet alt av igjen.. fortsatt litt småvondt, men ingenting som kan times.. er vel modning da?! Med storebror hadde jeg noe lignende natt til mandag, tirsdag hadde jeg overtidskontroll inkl stripping og onsdag kom han. Så forhåpentligvis har vi henne her ila uken?! 🙏🙏

eller ikke 😂😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen 🥰💙 Det føles veldig fantastisk, og vi skal nyte denne tiden 😍 

@vret Jeg trodde selv igårkveld når jeg kjente harde kynnere nederst I magen og rygg at det var falsk alarm.. (var av og på). Men plutselig gikk vannet🤩 Så det kan nok skje når som helst nå hos deg også 🥰 

Lykke til, alle sammen når det er deres tur. gleder meg til å lese historiene deres ❤

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååå spennende @Maya89 🤩🤩🤩 Hun er så ekstremt velkommen nå 😆

Tenk at vi endelig har kommet dit at de første babyene kommer 🥰🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (3 timer siden):

Hvordan går det med deg, @Elhaym

Jo, innlagt på Ahus da. Ene tvillingen har droppet i vekt 😕 men bra med liv etc. Verdiene mine har vært veldig av og på. Får sovemedisin og sånn her.. får sannsynligvis dra hjem i helgen..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (12 minutter siden):

Jo, innlagt på Ahus da. Ene tvillingen har droppet i vekt 😕 men bra med liv etc. Verdiene mine har vært veldig av og på. Får sovemedisin og sånn her.. får sannsynligvis dra hjem i helgen..

Uff, så skummel opplevelse dette må være for deg. Så godt at du er innlagt, og at du nå blir fulgt nøye med på. Tenkt masse på deg! Sender deg gode tanker❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (1 minutt siden):

Uff, så skummel opplevelse dette må være for deg. Så godt at du er innlagt, og at du nå blir fulgt nøye med på. Tenkt masse på deg! Sender deg gode tanker❤️

Ja jeg syns dette er skikkelig kjipt for dette skjedde jo sist jeg var gravid med tvillinger og. Bare at det ikke ble oppdaget. Nå skiller det 400g og det er mye... Hun har ikke vokst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen:)

Jeg får lov å dra hjem litt senere idag hvis blodprøvene ikke har blitt verre, men må ha med meg litt forskjellig utstyr (btmåler,ta ustix).. jeg skal tilbake fredag for ny vekstktr av jenta. Jeg er på streng sengeleie, men jeg har jo ligget i snart 9mnd så.. 

Jeg er litt over 33uker(i min 34 uke da?).. rart å se at gutten veier mer enn tvillingjenta i 2009 som var dysmatur. Ingenting som forklarer at hun har sluttet å vokse, hun jeg bærer nå. Kjenner det er kjempeekkelt og føler man får litt lite informasjon også, type, hva gjør de om hun har betydelig vekstretaedasjon videre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette høres tungt ut @Elhaym
Bra at du muligens får muligheten til å dra hjem igjen, men det kan ikke være noe lett med så mye usikkerhet. Masse lykke til videre ♥️

Jeg har vært hos endokrinologisk i dag og fått beskjed om at blodsukkermålingene mine er tilstrekkelige etter oppstart av Metformin. Var på ultralyd på tirsdag, og gutten i magen fortsetter å vokse seg litt større enn gjennomsnittet. Jeg begynner å bli nervøs for at de skal snu og si at jeg skal gå frem til ting begynner å skje av seg selv. Er uke 35+2 nå, og bekkensmerterne har blitt så ille at jeg knapt kan løfte beinene når jeg går etter å ha sovet i senga. Å skulle holde ut i 5 uker til føles umulig akkurat nå.

Det var forresten sååå koselig å lese at du har fått en liten gutt @Maya89
Kos deg med barseltiden, og lykke til med den lille ♥️

Er spent på om jeg kommer til å være i stand å dele her når lille i magen kommer 🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (5 timer siden):

Huff, dette høres tungt ut @Elhaym
Bra at du muligens får muligheten til å dra hjem igjen, men det kan ikke være noe lett med så mye usikkerhet. Masse lykke til videre ♥️

Jeg har vært hos endokrinologisk i dag og fått beskjed om at blodsukkermålingene mine er tilstrekkelige etter oppstart av Metformin. Var på ultralyd på tirsdag, og gutten i magen fortsetter å vokse seg litt større enn gjennomsnittet. Jeg begynner å bli nervøs for at de skal snu og si at jeg skal gå frem til ting begynner å skje av seg selv. Er uke 35+2 nå, og bekkensmerterne har blitt så ille at jeg knapt kan løfte beinene når jeg går etter å ha sovet i senga. Å skulle holde ut i 5 uker til føles umulig akkurat nå.

Det var forresten sååå koselig å lese at du har fått en liten gutt @Maya89
Kos deg med barseltiden, og lykke til med den lille ♥️

Er spent på om jeg kommer til å være i stand å dele her når lille i magen kommer 🙈

Oi grattis til @Maya89, ikke sett dette jeg .

Ja dette ble jo en kjip situasjon. Sist jeg var på ul var begge to større enn snittet 😕

fælt at du sliter med bekkenet.. det er faktisk det eneste jeg ikke sliter med 😂 hvor mye større er han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff så slitsomt @Elhaym! Men så godt at de følger deg opp og at det er lavterskel. Verre er det med informasjonen eller mangelen på det. Her har det også vært en del rot føler jeg da både ulike jordmødre og leger har sagt ulike ting...

38+1 og var på sykehuset i dag. Vel, ser klokka har bikket midnatt så det blir vel strengt talt i går. Kom på tom mage og ble satt på ctg hvor den ansatte sa at de ville måle det først. I forbindelse med at jeg møtte fastende ble igjen ulike scenarioer løst nevnt for meg. Som at om han hadde snudd i hodeleie så "hender det at de setter det i gang for at han ikke skal snu seg igjen" osv. Det var også det jordmor på helsestasjon nevnte her om dagen så jeg endte med å pakke en litt halvveis fødebag hjemme før jeg reiste dit i dag for sikkerhets skyld 😆

Etter en halvtime kom jeg inn til hva jeg antar er en lege som spør meg litt om hvordan det går osv. Standardfrasene hvor han sier navnet mitt i stedet for "deg" eller "du" i hver setning. Irriterende 🤪 Vel, han tar tak før ultralyden og bare "det er hodet og det er festa ". To dager tidligere har jordmor sagt hodet er nede men ikke festet 🤔 han tar ultralyd og målinger og nå er det plutselig normale mengder fostervann kontra for en uke siden. Estimerer at baby er om lag 3500 og at han ikke kommer til å snu seg noe mer nå  :klo: altså, supre nyheter fra forrige uke, men nå var liksom alt fint og flott nå da og jeg må bare vente på fødsel. Fra forrige ukes tusen varianter til dagens "alt er normalt" er det nesten så jeg ikke tror helt på han😆 for øvrig noterte han ned at om baby skulle snu seg igjen blir det KS etter mitt ønske. Så får vi jo  bare se da når fødselen er i gang 😅 

Merker jeg ikke er helt i fødselsmodus enda. Følte meg mer motivert til gjennomføringen sist. Men ut skal han jo på et eller annet vis... håper bare jeg slipper å gå over termin i det minste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela Helt klart supre nyheter! Men oi, er det rart du blir forvirret? 😅  Skjønner godt at du ikke helt tror på det - spesielt når det bare er en ukes tid i mellom begge uttalelsene 🙉  Ble det sagt noe på hvorfor det var så stor forskjell fra forrige uke? Håper legen har rett i hva han så, og at fødselen vil foregå som du ønsker og håper 🌸

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (52 minutter siden):

@Sjela Helt klart supre nyheter! Men oi, er det rart du blir forvirret? 😅  Skjønner godt at du ikke helt tror på det - spesielt når det bare er en ukes tid i mellom begge uttalelsene 🙉  Ble det sagt noe på hvorfor det var så stor forskjell fra forrige uke? Håper legen har rett i hva han så, og at fødselen vil foregå som du ønsker og håper 🌸

Nei, det var mer at det går seg til 🤷🏼‍♀️ syntes det var snodig alt sammen... Det var visst bare litt over normalt sist. Ikke godt å bli klok på uttalelsen til ulike helsepersonell. Allikevel betryggende at de ved ankomst under fødsel tar en kontroll av leie for å være sikker. Og så skulle jeg bare ringe om jeg merket at han snudde seg. Men hvordan merker man det liksom?😂 han er jo overalt, så er jo ikke godt å si om han snur seg eller ikke...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (31 minutter siden):

Og så skulle jeg bare ringe om jeg merket at han snudde seg. Men hvordan merker man det liksom?😂

Haha, nei hvordan merker man det? 😂 Det kan du si. Jeg aaaner ikke hvordan vesla i magen ligger, hvordan hodet kjennes ut eller noen ting 😅 Jeg trodde jo at når babyen er festet, at den da ikke fikk beveget like mye på seg? Eller har jeg misforstått noe da? 🙉 Uansett godt at de sjekker leie med en gang ja, så slipper du bekymre deg når du er i gang 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...