Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

Elhaym skrev (5 timer siden):

Vannmelon og galieve. Jeg dør av halsbrann snart. 

Kanskje det forrige svangerskapet ikke var så tungt? Jeg har følt hvert svangerskap har vært slitsomt men jeg ser at dette og det forrige var mer slitsomt enn de foregående. :)

Haha! Ja, samme her 😂 klarer ikke smaken på gaviscon heller 😂 så det her blir nydelig i tre måneder til 🙊🙊🙊 

nei, det var nok ikke det! Jeg er 30% sykemeldt og så at ved forrige svangerskap var jeg 40% sykemeldt, så tydelig at jobben har litt å si også 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Novaluzid mot halsbrann/sure oppstøt 👌 Gaviscon smaker jo helt forj*vlig! 

Jeg har lite matlyst og orker heller ikke lage noe mat - det er slitsomt nok å gå fra sofa til kjøkkenet og hente seg noe 🙈 Men men, vokser nå allikevel. 

Om 10 dager har vi endelig vaskemaskin igjen (litt dårlig planlagt oppussing) så da skal jeg endelig begynne å vaske ting, legge i skap og få litt oversikt over hva vi har. Nå er det bare kaos i heimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (2 timer siden):

Novaluzid mot halsbrann/sure oppstøt 👌 Gaviscon smaker jo helt forj*vlig! 

Jeg har lite matlyst og orker heller ikke lage noe mat - det er slitsomt nok å gå fra sofa til kjøkkenet og hente seg noe 🙈 Men men, vokser nå allikevel. 

Om 10 dager har vi endelig vaskemaskin igjen (litt dårlig planlagt oppussing) så da skal jeg endelig begynne å vaske ting, legge i skap og få litt oversikt over hva vi har. Nå er det bare kaos i heimen!

Åh! Takk, jeg skal teste det ut 🙌🏻 Med eldstemann hadde jeg cravings på Gaviscon, tro det eller ei, kunne gå et brett om dagen 😳 

åh, jeg har allerede vaska opp alle klær, lagt inn i kommoden, begynt med sengen, vogna har kommet og funnet frem basen og bilsete 😍 enda jeg har igjen 3 mnd 🙊🙊🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (3 timer siden):

Vi begynte på oppussing av en hel etasje nå, så vi skulle bli ferdige til termin. Det blir vi IKKE. 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har virkelig "gravidhjernen" meldt seg på 😂 sier så mye rart. Bare i dag har jeg sagt:
"Vi må huske på å ta på han neglelakk" ... Mente solkrem 😆
"Matboksen ligger i skoen din" ... Mente sekken såklart..

Noen bedre? ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (11 timer siden):

Nå har virkelig "gravidhjernen" meldt seg på 😂 sier så mye rart. Bare i dag har jeg sagt:
"Vi må huske på å ta på han neglelakk" ... Mente solkrem 😆
"Matboksen ligger i skoen din" ... Mente sekken såklart..

Noen bedre? ;) 

Huff, det er ille! 😆 

Jeg spurte om sykehussekretæren please kunne skrive ned tidspunktet for neste ultralyd, fordi jeg garantert kom til å glemme det. «Du fikk et timekort for ti sekunder siden, du står med det i hånda». 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Ludo1 hahaha. Glad jeg ikke er den eneste 😂😆

jeg glemte også en kiropraktortime i dag. Glemmer Aldri avtaler ... 470 sure kr 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er «stiv» i symfysen? Asså, jeg sliter med å gå fordi det kjennes ut som jeg har hatt en helt sinnsyk treningsøkt i symfysen/lysken 😂 kan ikke huske å ha opplevd det i tidligere svangerskap 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (10 minutter siden):

Er det bare jeg som er «stiv» i symfysen? Asså, jeg sliter med å gå fordi det kjennes ut som jeg har hatt en helt sinnsyk treningsøkt i symfysen/lysken 😂 kan ikke huske å ha opplevd det i tidligere svangerskap 

Åååh neida, du er ikke alene 😅 Det er en helt absurd følelse, syns jeg. Kjennes nesten ut som det stivner innover mot underlivet og tarmen på en måte 😂 Kan se riktig festlig ut når den stivner til 🤪

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt håpløst å gå noe særlig tur i alle fall. Mye kynnere som sist. Tok en liten gåtur med jr i helga og da strammet det godt i magen under hele turen. Er jo ubehagelig når man blir så sliten i magen. Føles som man har tatt tusen situps🤪

Jeg jobber for tiden 80 prosent og skal ha en revurdering av SM med legen i morgen. Kan ikke se for meg at det blir noe mer jobbing med det første i alle fall. Sover dårlig om nettene og er mye trøtt, sliten og tidvis tungpustet. Godt vi snart er i mål 😅 bare 9 uker igjen her 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (2 timer siden):

Åååh neida, du er ikke alene 😅 Det er en helt absurd følelse, syns jeg. Kjennes nesten ut som det stivner innover mot underlivet og tarmen på en måte 😂 Kan se riktig festlig ut når den stivner til 🤪

Åh! Enda godt å høre 😂 jeg tenkte et sekund for meg selv at dette må være unormalt 😂 forferdelig følelse, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å «mykne» det opp heller 🙊 ser virkelig ikke bra ut når jeg reiser meg og går 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre her som sliter med hovne og stive ankler og føtter om dagen? Kjempevondt etter endt arbeidsdag, Prøver å bevege meg flere ganger i timen, ta pauser hvor jeg har de høyt og går tur hver dag men ser ikke ut som det hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pume skrev (1 time siden):

Noen andre her som sliter med hovne og stive ankler og føtter om dagen? Kjempevondt etter endt arbeidsdag, Prøver å bevege meg flere ganger i timen, ta pauser hvor jeg har de høyt og går tur hver dag men ser ikke ut som det hjelper..

Slet mye med det sist og måtte kjøpe meg støttestrømper. Det kan anbefales 😊 Foreløpig går det fint, men har mye iling og uro i leggene på ettermiddag/kveld til tider og det er ubehagelig. Må liksom bevege foten og riste det bort. Og det kommer jo typisk nok når man skal slappe av. Står du/går du mye i løpet av dagen? Det er ikke uvanlig å slite med ømme og hovne legger da trykket fra magen fører til dårligere blodsirkulasjon. Kan anbefale å få bena opp i høyden når du kan og om du har en snill partner er fot- og leggmassasje veldig godt på hovne og ømme ben. Og ja, skoene blir gjerne ganske så trange etterhvert 🙈 sist trodde jeg det skulle forsvinne umiddelbart etter fødsel, men det tok sin tid før skoene ikke var like trange lenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også begynt å bli hoven i føtter og legger. Jeg var så dum at jeg kjøpte meg nye sko her om dagen, og tenkte ikke over at de kanskje blir for store når beina er tilbake i vanlig form igjen etter fødsel 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å få vann/blitt hoven i hender og føtter. Tok av gifteringen for noen uker siden for å ikke risikere å ikke få den av 😊 

I dag var jeg hos fysio for å få litt gode øvelser. Har hatt mye ubehag i bekkenet lenge, men de siste ukene har det også vært vondt. Mest i setet, men også foran, og som sånne lynende støtlignende smerter.. Ikke godt!!

Her er det full nedtelling nå. Er sliten og lei og gleder meg til å ha henne i armene mine ❤️ 
Jeg jobber 20% i 2 uker til, og så går jeg ut i 100% sykemelding i 3 uker, før permen starter 😄 Er i uke 32+4 i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også av gifteringen for flere mnd siden i frykt for at jeg ikke skulle få den av etterhvert @vret😆 allikevel er det en antydning til at ringen har vært der enda 😅 Jeg har vært litt småhoven til og fra. Er varm i hendene og klør en del til tider. Får håpe eksemen og kløen på enkelte områder gir seg snart. Tok en ny runde med kortisonkrem i dag og prøver å finne ut om det er enkelte matvarer jeg har spist i det siste som har skylden. Ikke godt å si, men er rimelig lei kløe og irritert hud😩

Føler med alle dere som sliter sånn med bekkenet! Jeg stivner og må gå det i gang når jeg har sittet eller står opp om morgenen og det er vondt nok. Så kan ikke forestille meg å ha det så ekstremt hele tiden 😢 håper fysio kan bidra til mindre smerter for dere ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misforstå meg rett, men nesten litt godt å høre at så mange av dere også er dårlige. 🙈 Siste innspurt nå!

I går fikk jeg covid-vaksine. Skikkelig uggen opplevelse. Det første som skjedde var at en sykepleier insisterte på at jeg ikke kunne få, og ville sende meg hjem. De tilkalte en eldre lege, som har helt enig, og «for å si det sånn, hvis gravide fikk ta vaksinen, så lærte i alle fall hen noe nytt i dag.» Til slutt ble vaksinekoordinatoren hentet, og hen sa at jo da, alle gravide kan vaksineres nå etter de nye retningslinjene. Følte meg ikke så voldsomt trygg når det kommuniseres så ulikt av helsepersonell. 😳😭

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ludo1 said:

Misforstå meg rett, men nesten litt godt å høre at så mange av dere også er dårlige. 🙈 Siste innspurt nå!

I går fikk jeg covid-vaksine. Skikkelig uggen opplevelse. Det første som skjedde var at en sykepleier insisterte på at jeg ikke kunne få, og ville sende meg hjem. De tilkalte en eldre lege, som har helt enig, og «for å si det sånn, hvis gravide fikk ta vaksinen, så lærte i alle fall hen noe nytt i dag.» Til slutt ble vaksinekoordinatoren hentet, og hen sa at jo da, alle gravide kan vaksineres nå etter de nye retningslinjene. Følte meg ikke så voldsomt trygg når det kommuniseres så ulikt av helsepersonell. 😳😭

Uff, det forstår jeg godt kan føles utrygt.😩 Men bra at det til slutt kom noen som har fått med seg de nye retningslinjene. Føler det har vært sånn en stund nå allerede, så helsepersonell burde jo ha fått det med seg.. Men de har vel mye å tenke på om dagen, sånn sett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen i all verden, @Ludo1! Det var da veldig klønete av et stk gruppe helsepersonell som faktisk driver med vaksineringen 🙈 Hørtes ut som litt av en type den eldre legen som bare "loool som om det er en greie", liksom. Også sykepleieren som ville sende deg hjem 😂 Herregud for et kaos, kan se for meg det var vondt å stå i den usikkerheten. 

Her har jeg begynt å kjenne på hva varmen gjør med en gravid kropp. Herreguuud så varm jeg er. Jeg visste ikke at jeg hadde så mange svettekjertler 😂 Er jo helt krise å ha på munnbind blant annet. Hvordan takler dere andre varmen? Tør dere å sole dere? Jeg er så redd for å varme opp fostervannet og jeg da 🙈 Tenker på alt ama 🤪 

Ønsker alle en finfin dag 🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...