Håkkimom Skrevet 20. januar 2021 #521 Del Skrevet 20. januar 2021 Maya89 skrev (1 time siden): @Håkkimom Jeg har snuset i 18 år, å da helt sykt mye ( 1 eske om dagen)🙈 Men har faktisk klart å slutte med de 2 første.. Denne gangen måtte jeg gå over til onico, det har jo ingenting for seg.. Men man trenger å kjenne at det er noe i leppa🤣 Skikkelig psykisk🤣 Skjønner det er vanskelig å slutte!😁 Men onico er verdt å prøve 🤩 Omtrent like lenge som meg, og ja, på mitt aller verste var det to bokser om dagen 😵 jeg slutta helt med første, og var dum nok til å begynne igjen, trappa ned med andre mann og trapper ytterligere ned nå.... kall det psykisk, men jeg blir fysisk dårlig, det er på ingen måte psykisk.... nei, ingen vits i å prøve onico, prøvd maaaaange ganger 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 20. januar 2021 #522 Del Skrevet 20. januar 2021 Sjela skrev (På 19.1.2021 den 18.10): 12+0 i morgen! Jeg er så spent på om alt er bra med mini. Har time klokken 11 og gruer og gleder meg. Det ene øyeblikket føler jeg meg ikke gravid, for i det neste å være veldig kvalm. Mannen min skal være med i morgen siden jeg forklarte han at dette var kanskje eneste sjanse han fikk med tanke på corona og sykehusrestriksjoner ved oul. Sist ville han være med på alt, men det er vel litt mer sånn jaja når det er nummer to det er snakk om Er det flere som sliter med fordøyelsen? Her har det vært så krise at jeg måtte innom apoteket i helgen og skaffe noen hjelpemidler. Jeg har nesten fått panikk i og med alt har stått bom fast. Nå håper jeg formen blir stigende slik at bevegeligheten øker. Tror hjemmekontor og stillesittende må ta på seg en del av skylden. Og så må jeg bli flinkere til å drikke mer. Altfor dårlig på det. Jeg sliter også med fordøyelsen. Det skal nevnes at jeg sliter litt med fordøyelsen fra før også, og har pleid å bruke kaffe som avføringsmiddel😅 Nå klarer jeg ikke drikke kaffe lengre, så det hjelper jo ikke på. De gangene jeg får gått på do nå er som regel etter jeg drikker en stoor smoothie av banan, mango, spinat og appelsinjuice (7 dl tipper jeg). Det setter fart på sakene! Det er ganske så hardt da også, men jeg får hvertfall gått på do. De dagene det ikle frister med denne smoothien er jeg heldig hvis det kommer et par rådyrbæsjer🙈😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 20. januar 2021 #523 Del Skrevet 20. januar 2021 vret skrev (21 timer siden): Lykke til @Sjela og @Elsoo ❤️ Så spennende å få hilse på de små! 🥰 Takk for alle trøstende ord i helgen når jeg hadde en ny blødning. Den varte 2-3 dager. Aldri friskt, rødt blod. Men nå ser det heldigvis ut til at det har gitt seg helt 🙏 Har vært på hyttetur til i dag og hatt 2 dager fri. Trengte det. Kjenner jeg stresser mtp jobb i morgen. Ettermiddagene forrige uke var ikke gøy. Klarer ikke helt å takle jobb, mamma til 3åring, hus, være kone og ha tid til meg selv. Har også litt lavt blodtrykk og blir svimmel daglig. I tillegg til disse blødningene. Var helt på gråten/gråt flere ettermiddager forrige uke fordi jeg var så sliten. Skal se an disse 3 dagene mot helgen, men vurderer å høre med legen om en sykemelding, evt gradert sykemelding. Hva hadde dere gjort? Uff, det hørtes ikke noe særlig ut. Jeg ville forhørt meg med legen om sykemelding! Litt omsorg sendes din vei❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 20. januar 2021 #524 Del Skrevet 20. januar 2021 8 hours ago, Elsoo said: Huff har fått summet meg litt etter ultralyden men det viser seg at det var missed abortion fosteret hadde sluttet å vokse like etter sist ultralyd.... vi hadde jo spontanabort sist der jeg begynte og blød. Da mistet jeg også alle symptomene. Nå følte jeg meg jo så gravid og tenkte at det skjer jo ikke to ganger etter hverandre!!! Men så gjorde det det.... Huff faen så fælt og trist Kjære deg ❤️ så forferdelig at du må oppleve å miste igjen! Føler veldig med deg og sender mange klemmer! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 21. januar 2021 #525 Del Skrevet 21. januar 2021 Liten oppdatering I dag; i dag går det bedre selvom jeg syns det er utrolig trist at det ikke ble denne gangen heller. I går var jeg hos gynekologen og har fått abortpiller men har ikke tatt de enda, tenker jeg tar de ikveld. Søstra mi er jordmor og anbefalte og ihvertfall vente en syklus med å bli gravid på nytt, og jeg tenker det er fint å gi kroppen en pause, jeg har jo faktisk ikke hatt mensen siden september fordi jeg ble gravid rett etter SA sist... Uansett så ønsker jeg dere alle sammen fantastiske svangerskap og alt godt videre 🤩 synes dette var en skikkelig fin og positiv termingruppe! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 21. januar 2021 #526 Del Skrevet 21. januar 2021 Det var trist å lese at det ikke gikk denne gangen @Elsoo! Ønsker deg masse lykke til med fremtidig graviditet. Håper du blir raskt gravid på ny og at spira sitter. Og så håper jeg du får ekstra tett oppfølging med tanke på at du har opplevd dette før fra helsevesenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 23. januar 2021 #527 Del Skrevet 23. januar 2021 Ryddet for brukerdebatt og svar til det. _popcorn_, mod 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ida93 Skrevet 23. januar 2021 #528 Del Skrevet 23. januar 2021 Hei 😊 Virker som en hyggelig og utrolig positiv skravlegruppe! Jeg er gravid for andre gang etter en ma i august. 10+3 uker nå og nervene er i høyspenn! Livredd for at det skal gå galt igjen. Hadde TUL i slutten av uke 8 og alt så tipp topp ut da! I går oppdaget jeg imidlertid bittelitt rosaaktig utflod. Dette har gitt seg i dag, men likevel. Nok til at jeg blir bekymra... Flere som har hatt småblødninger? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 23. januar 2021 #529 Del Skrevet 23. januar 2021 Velkommen og gratulerer @Ida93😃 Skjønner du er bekymret med tanke på tidligere erfaringer. Følges du tett opp av lege? Jeg ser det er flere som opplever blødninger i svangerskapet uten at det er noe galt. Allikevel er det skremmende for den det gjelder. Man vet rett og slett aldri om det bare er ufarlig eller tegn på noe dessverre. Om du bekymrer deg ville jeg ikke nølt med å kontakte legen på mandag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 23. januar 2021 #530 Del Skrevet 23. januar 2021 Ida93 skrev (2 timer siden): Hei 😊 Virker som en hyggelig og utrolig positiv skravlegruppe! Jeg er gravid for andre gang etter en ma i august. 10+3 uker nå og nervene er i høyspenn! Livredd for at det skal gå galt igjen. Hadde TUL i slutten av uke 8 og alt så tipp topp ut da! I går oppdaget jeg imidlertid bittelitt rosaaktig utflod. Dette har gitt seg i dag, men likevel. Nok til at jeg blir bekymra... Flere som har hatt småblødninger? Velkommen😊 Jeg har sett rosa på papiret tre forskjellige ganger. Har lest litt om det, og sannsynligvis er det bare pga skjøre slimhinner. Det er visst vanlig🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ida93 Skrevet 23. januar 2021 #531 Del Skrevet 23. januar 2021 Sjela skrev (3 timer siden): Velkommen og gratulerer @Ida93😃 Skjønner du er bekymret med tanke på tidligere erfaringer. Følges du tett opp av lege? Jeg ser det er flere som opplever blødninger i svangerskapet uten at det er noe galt. Allikevel er det skremmende for den det gjelder. Man vet rett og slett aldri om det bare er ufarlig eller tegn på noe dessverre. Om du bekymrer deg ville jeg ikke nølt med å kontakte legen på mandag Ja, vil vel si det. Fikk blant annet tilbud om TUL allerede i uke 8. Har sendt fastlegen en melding i løpet av helgen, får se hva hun svarer 😊 Er blitt google-dronning i løpet av disse (korte!) svangerskapene (mot fastlegens anbefaling), og har også lest at dette kan være helt vanlig. Men likevel klarer jeg ikke helt å slippe bekymringen! Takk for svar 😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 23. januar 2021 #532 Del Skrevet 23. januar 2021 Ida93 skrev (27 minutter siden): Ja, vil vel si det. Fikk blant annet tilbud om TUL allerede i uke 8. Har sendt fastlegen en melding i løpet av helgen, får se hva hun svarer 😊 Er blitt google-dronning i løpet av disse (korte!) svangerskapene (mot fastlegens anbefaling), og har også lest at dette kan være helt vanlig. Men likevel klarer jeg ikke helt å slippe bekymringen! Takk for svar 😀 Haha, der er vi to. Googler til jeg blir gal😅 Når det kom til disse småblødninger så fant jeg faktisk beroligende svar, men som regel ender det bare i unødvendig stress. Jeg skal prøve å følge din leges råd😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 24. januar 2021 #533 Del Skrevet 24. januar 2021 Jeg hadde første time hos jordmor på fredag. Og hun fant hjertelyd med doppler med en gang ❤️ Ble så lettet! Har bedt om litt mer samtaler enn standard fremover pga mye engstelse rundt fødsel. Følte meg veldig sett og ivaretatt, og tror det blir bra å samarbeide med henne fremover 😊 Jeg er også endelig i uke 12. Uke 12+4 i dag! Føles litt tryggere! Sluttet på progesteron på mandag og synes naturligvis det har vært litt skummelt, men ser ut som det går bra 🤞🏻 Har også begynt å kjenne at livmoren (?) begynner å komme over skambeinet. Kjenner en litt hardere klump helt helt nederst i magen 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 24. januar 2021 #534 Del Skrevet 24. januar 2021 (endret) Hei! Har fulgt med en liten stund, og nå tror jeg at jeg skal våge å slenge meg på 🌟 Det virker som det er en flott gjeng inne her, så det skal bli koselig å bli bedre kjent med dere!☺️ Jeg er 25 år og venter førstemann med min kjære mann ❤️ Vet ikke helt termin, men vil tippe ca 11/8-21. Har vært en liten bumpy ride frem til nå, med 1 tidlig SA Februar'20 og 1 MA i slutten av Oktober'20. Jeg ble gravid igjen med en syklus imellom, og er i dag 12+0. Var på ultralyd 9+4 og så hjertet slo. Testet også senest doppler idag, og fikk høre et perfekt lite hjerte! Jeg sliter mye med angst og frykt ift graviditeten, men dette blir heldigvis noe bedre dag for dag. Skal på ultralyd igjen om ca 10 dager, så det blir spennende. Endret 24. januar 2021 av SUPERMIRI Skrev visst feil årstall, hoho 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 24. januar 2021 #535 Del Skrevet 24. januar 2021 SUPERMIRI skrev (33 minutter siden): Hei! Har fulgt med en liten stund, og nå tror jeg at jeg skal våge å slenge meg på 🌟 Det virker som det er en flott gjeng inne her, så det skal bli koselig å bli bedre kjent med dere!☺️ Jeg er 25 år og venter førstemann med min kjære mann ❤️ Vet ikke helt termin, men vil tippe ca 11/8-21. Har vært en liten bumpy ride frem til nå, med 1 tidlig SA Februar'20 og 1 MA i slutten av Oktober'20. Jeg ble gravid igjen med en syklus imellom, og er i dag 12+0. Var på ultralyd 9+4 og så hjertet slo. Testet også senest doppler idag, og fikk høre et perfekt lite hjerte! Jeg sliter mye med angst og frykt ift graviditeten, men dette blir heldigvis noe bedre dag for dag. Skal på ultralyd igjen om ca 10 dager, så det blir spennende. Oiii!!!! Gratulerer! Da har du termin dagen etter meg 🤩🤩🤩 så morro å se! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 24. januar 2021 #536 Del Skrevet 24. januar 2021 Velkommen @SUPERMIRI 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 24. januar 2021 #537 Del Skrevet 24. januar 2021 Velkommen @Ida93 og @SUPERMIRI🤩 Og gratulerer med graviditeten 🥰 Jeg er kommet i uke 14 idag, å venter spent på å kjenne noe i magen 🤣 Tror jeg har kjent noe allerede, men blir aldri enig med meg selv 🤣 Haha! Noen andre her inne som har kjent/følt noe?☺ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 24. januar 2021 #538 Del Skrevet 24. januar 2021 @Maya89 Er 13+1 idag, føler jeg kjenner noe. men ikke helt sikker på hva jeg skal kjenne, hvis du forstår 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 24. januar 2021 #539 Del Skrevet 24. januar 2021 Velkommen og gratulerer @SUPERMIRI😀 spennende tider i vente og godt å være forbi de usikre 12❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 24. januar 2021 #540 Del Skrevet 24. januar 2021 89jenta skrev (1 time siden): @Maya89 Er 13+1 idag, føler jeg kjenner noe. men ikke helt sikker på hva jeg skal kjenne, hvis du forstår 😅 Forstår hva du mener 🤭 Jeg har gjort dette 2 ganger før, men likevel er jeg jaggu ikke sikker🤣 Blir vel mer tydelig etterhvert 😍 Sånn at vi er sikre 🤣👍🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå