Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

aoyt skrev (10 timer siden):

Merkelige greier, jeg får ta en telefon til legen å høre. Kan skjønne du er bekymret, jeg er førstegangs så alt er helt nytt for meg så har ikke rekt å bekymre meg så mye heldigvis 😅

Regner med legene legger en plan når de vet. Man må prøve og stole på dem😁 ( sier dette til meg selv også)🤣 Jeg skal iallefall fortsette med å ta jern. Og spise mat med jern, for nå er jeg så slapp at jeg orker ikke annet enn å ligge 🙈 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blør igjen... Ikke rødt blod denne gangen, og absolutt ikke like mye som forrige uke. Langt unna. Men likevel. Fått mørkt/brunt blod på papiret gjennom hele dagen, og også i bindet jeg tok på..

Er litt rolig, og har vel innsett at jeg bare er sånn som blør, iom at jeg også gjorde det så mye med min første. Men blir redd og bekymret likevel...

Er 13+0 i dag. Om det ikke roer seg kontakter jeg lege tenker jeg. Om det stopper noterer jeg det og nevner det på neste kontroll.

Veldig fint å kunne «skrive litt av seg» til dere ❤️ Håper alle har det fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vret :hug: Kan forstå at du blir urolig.. Håper det bare er en uskyldig blødning.. Sender deg masse gode klemmer 🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vret, forstår at du blir bekymret.... krysser fingrene for at det er helt uskyldig og at det avtar 😘 sender deg en god klem ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (12 timer siden):

Jeg blør igjen... Ikke rødt blod denne gangen, og absolutt ikke like mye som forrige uke. Langt unna. Men likevel. Fått mørkt/brunt blod på papiret gjennom hele dagen, og også i bindet jeg tok på..

Er litt rolig, og har vel innsett at jeg bare er sånn som blør, iom at jeg også gjorde det så mye med min første. Men blir redd og bekymret likevel...

Er 13+0 i dag. Om det ikke roer seg kontakter jeg lege tenker jeg. Om det stopper noterer jeg det og nevner det på neste kontroll.

Veldig fint å kunne «skrive litt av seg» til dere ❤️ Håper alle har det fint!!

Forstår din bekymring så godt! Men heldigvis er det veldig vanlig, var slik hos meg i første svangerskap også 😊 kom ut en frisk jente🥰 Men fortsetter det, er det bedre å ringe lege en gang for mye, enn en gang for lite 😊 Håper det går seg til ❤ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vret jeg krysser fingrene for deg og håper det er helt uskyldig 🙃 

Jeg fikk gravidbuksa i posten på fredag og har brukt den på jobb i dag 🤭 skikkelig behagelig og masse plass til å vokse i. Bestilte også noen fine topper som man ikke kan se er gravid topper, så de kan jeg også begynne å bruke allerede. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor tidlig merket dere bevegelse? Jeg minnes jordmor sa i et av mine tidligere svangerskap at hvis man visste hva man lette etter, kunne man merke det tidlig, som om en liten fisk (😂) beveget seg! Men jeg kan ha drømt 😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg @vret! Det er skremmende å oppleve blod når en går gravid. Jeg hadde også blitt bekymret. Jeg synes du skal ringe legen i morgen. Ikke godt å gå å bekymre seg slik. Håper blødningene har avtatt ❤

Hvilken bukse har du kjøpt @Elsoo? Jeg fikk min på fredag og det var jo ikke sånn bukse jeg trodde jeg hadde bestilt. Det store aberet med å handle på nett 😅Det var tights-stoff og ikke buksestoff, men jeg får sikkert brukt den. Og magebeltet var rimelig høyt, så det må brettes ned i første omgang. 

@HåkkimomJeg husker jeg kjente bevegelse på vei til familien når vi skulle fortelle dem sist. Da var jeg rett over 14 uker på vei. Kjente samme sted sterkere helt frem til oul og fikk bekreftet det på oul der han lå og sparket med beina til høyre for navlen 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 time siden):

@HåkkimomJeg husker jeg kjente bevegelse på vei til familien når vi skulle fortelle dem sist. Da var jeg rett over 14 uker på vei. Kjente samme sted sterkere helt frem til oul og fikk bekreftet det på oul der han lå og sparket med beina til høyre for navlen

@Sjela Det er nettopp der jeg også føler «det skjer noe» 🤣 akkurat som at det blir steinhardt som et spark når de blir eldre 😂😂😂 trodde et lite sekund det hadde klikka for meg her 🙊

Endret av Håkkimom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (Akkurat nå):

Det er nettopp der jeg også føler «det skjer noe» 🤣 akkurat som at det blir steinhardt som et spark når de blir eldre 😂😂😂 trodde et lite sekund det hadde klikka for meg her 🙊

Du skal ikke se bort ifra at det er baby du kjenner :) kjentes først som fiskesprell/svak kiling i det området. Var liksom ikke i tvil heller siden det ikke var ved tarmene hvor man fort kunne tenkt det var luft😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (14 minutter siden):

Du skal ikke se bort ifra at det er baby du kjenner :) kjentes først som fiskesprell/svak kiling i det området. Var liksom ikke i tvil heller siden det ikke var ved tarmene hvor man fort kunne tenkt det var luft😅

Ja!! Er nettopp den følelsen jeg kjenner 🙊 men så har jeg tenkt jeg er tullete, fordi det er så tidlig 😂 men mener jeg også kjente det veldig tidlig med førstemann, som var jente og suuuuuper aktiv hele svangerskapet 😂 andremann, var ikke aktiv i det hele tatt, mistenkte flere ganger at noe var galt 🙊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time til TUL 26/1. Men synes det er litt lenge å vente... Er det dumt å ringe inn til sykehuset å fortelle at jeg kan ta time tidligere, hvis noen skulle avbestille? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

89jenta skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk time til TUL 26/1. Men synes det er litt lenge å vente... Er det dumt å ringe inn til sykehuset å fortelle at jeg kan ta time tidligere, hvis noen skulle avbestille? 

Har du fått TUL via sykehuset? :) har hørt det er enkelte ting man kun kan se mellom uke 11-13 så om det er senere ville jeg hørt om jeg kunne kommet inn tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (8 minutter siden):

Har du fått TUL via sykehuset? :) har hørt det er enkelte ting man kun kan se mellom uke 11-13 så om det er senere ville jeg hørt om jeg kunne kommet inn tidligere. 

Jordmor sendte henvisning til sykehuset ja ☺️Jeg ble henvist fordi jeg er bekymret over fosteret. Jeg føler meg ikke gravid og alt av symptomer avtok i romjula. Jeg hadde også SA i oktober, så er derfor jeg er henvist. Så det de skal se på er vel i hovedsak at det er et hjerte som slår, regner jeg med.  jeg er 13+3 den 26/1. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (1 time siden):

Jordmor sendte henvisning til sykehuset ja ☺️Jeg ble henvist fordi jeg er bekymret over fosteret. Jeg føler meg ikke gravid og alt av symptomer avtok i romjula. Jeg hadde også SA i oktober, så er derfor jeg er henvist. Så det de skal se på er vel i hovedsak at det er et hjerte som slår, regner jeg med.  jeg er 13+3 den 26/1. 😄

Ja da skjønner jeg. Om du er bekymret føles det fort litt lenge å vente. Det går jo an å høre om de har fått en avbestilling så de kan ta seg inn tidligere? Håper alt er bra og at det er et lite hjerte som banker hos deg ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg på første svangerskapskontroll hos lege (er 8+4 i dag). Tok celleprøve fordi det er rundt tre år siden sist, og det hadde kommet en god del friskt blod nå etter jeg kom hjem. Både i truseinnlegg og når jeg tørket meg. Var også en liten klump koagulert blod😕 Jeg har tatt celleprøver flere ganger tidligere, og bare blødd bittelitt, hvis noe i det hele tatt. Vil tro det bare er pga skjøre slimhinner, men syns det er skummelt å blø! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela Takk for svar 🥰 Vi krysser alt av fingre og tær på at alt er okei med den lille  🤞🏼 Jeg tenker å ringe til sykehuset å spør, det skader jo ikke 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela jeg kjøpte skinnyjeans fra h&m. Syns de er greie og komfortable. Hvilke har du brukt før? 

@89jenta håper denne uka går raskt og at du får se ett fint bankende hjerte♡ hvor mange uker var du når du mistet symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...