Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

vret skrev (33 minutter siden):

Velkommen ❤️ 
Jeg la deg til på listen på første side 😊 Si fra om du vil at jeg legger til alder og om du har barn fra før.
Det er flere med termin i dagene rundt deg 🥰

Jeg er 26 år og har ikke barn fra før ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg hatt min første svangerskapskontroll 😊 Heldige meg, så har legen min ultralyd på kontoret, så da fikk jeg sett knøttet idag også 😍 Å det var fullt liv🤣👍🏻 Litt annet enn å se det i uke 8... 🙈 Det ble plutselig mye mer virkelig nå.. 🤭

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Håkkimom Jeg har også fått OUL i mars. Forsåvidt 2.mars, så det er jo tidlig i måneden, men såååå lenge til!! Og da er jeg 19+3 eller no.. skulle gjerne hatt den før, menmen :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også rødbeter da gitt @Håkkimom🤢😅 Godt formen er bedre!

Så tidlig dere har fått vite om oul🤔 trodde det var noe som ble bestilt i forbindelse med blodprøvene i uke 12?

Endret av Sjela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (37 minutter siden):

@Håkkimom Jeg har også fått OUL i mars. Forsåvidt 2.mars, så det er jo tidlig i måneden, men såååå lenge til!! Og da er jeg 19+3 eller no.. skulle gjerne hatt den før, menmen :) 

Ja, jeg har 11 mars og da er jeg 18-19 isch jeg også! Det er jo sååååå lenge til 😵 må vel ta en privat før den tid 😂 det var sykt lenge til, spør du meg! Trodde helt ærlig man fikk oul før da 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (24 minutter siden):

Så tidlig dere har fått vite om oul🤔 trodde det var noe som ble bestilt i forbindelse med blodprøvene i uke 12?

HAHA! Jaaa! Det er ingenting jeg spiser til vanlig, bare for å påpeke det 😂😂😂 leverpostei smaker forøvrig spy om dagen, så det frister ikke til gjentagelse 🤢 ja, jeg fikk det fort i forbindelse med at jeg var på TUL i siden jeg ikke var helt sikker på hvor langt jeg var, og jeg har celleforandring samt HPV positiv 😅 litt ekstra stress da for å si det sånn 🤭 var hos fastlegen 21 desember 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjela skrev (30 minutter siden):

Min Oul ble bestilt idag på kontrollen😊 Så jeg aner ikke når min blir enda 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sjela said:

Normalt sett gjøres det sikkert da. Det gjøres jo ifm med at man søker om fødeplass, og det gjøres stort sett ikke før uke 12.
Jeg har hatt litt flere kontroller, så jordmor søkte for meg i uke 10 ca 😊 

56 minutter siden, Håkkimom said:

Ja, jeg har 11 mars og da er jeg 18-19 isch jeg også! Det er jo sååååå lenge til 😵 må vel ta en privat før den tid 😂 det var sykt lenge til, spør du meg! Trodde helt ærlig man fikk oul før da 🙉

Uke 18-19 er nok ganske normalt, uke 18 står det på Helsenorge, men vet de i praksis kaller inn uke 18-20. Men jeg synes uke 19 og 20 blir veldig lenge å vente 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (10 timer siden):
Håkkimom skrev (11 timer siden):

Uke 18-19 er nok ganske normalt, uke 18 står det på Helsenorge, men vet de i praksis kaller inn uke 18-20. Men jeg synes uke 19 og 20 blir veldig lenge å vente 😣

Ja, skjønt det er normalt, men er jo uhorvelig lenge å vente 🤭 derfor jeg ble så overraska! Tror ikke jeg var så langt på vei når jeg var på oul med nr 2 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk melding på helsenorge idag, om Oul time allerede 3 februar.. Da er jeg bare 15 +3.. Er ikke dette litt tidlig?🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk melding på helsenorge idag, om Oul time allerede 3 februar.. Da er jeg bare 15 +3.. Er ikke dette litt tidlig?🤔 

Jøss, det høres ut som en feil..? Jeg ville ringt dem jeg. Det kan jo være legen har skrevet feil i henvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (4 timer siden):

Jøss, det høres ut som en feil..? Jeg ville ringt dem jeg. Det kan jo være legen har skrevet feil i henvisningen.

Får ringe på mandag 😊 Synes det hørtes helt feil ut 🤣 

Men, jeg fikk svar på blodprøven idag. Jeg sliter litt med anemi til vanlig, endelig var jern status på tur opp før jeg ble gravid. Nå er den langt nede igjen🤔 Noen inne her som har vært/er gravid med anemi? Har erfaring fra fødsel med det også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 uker i dag :nori:ved spontanaborten var jeg 7+4 så er deilig å bikke 8 uker! Og kjenner meg fremdeles skikkelig gravid med ømme pupper, oppblåst, humørsvingninger og er utrolig trøtt... men det er fremdeles fint å kjenne på at jeg er gravid-på ekte. Og jeg har troen på at dette går fint denne gangen :Nikke:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maya89 skrev (3 timer siden):

Får ringe på mandag 😊 Synes det hørtes helt feil ut 🤣 

Men, jeg fikk svar på blodprøven idag. Jeg sliter litt med anemi til vanlig, endelig var jern status på tur opp før jeg ble gravid. Nå er den langt nede igjen🤔 Noen inne her som har vært/er gravid med anemi? Har erfaring fra fødsel med det også? 

Jeg og sliter med jernmangelanemi, men fikk beskjed om å ikke begynne med jerntabletter før i uke 18, mon tro hvorfor 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (1 minutt siden):

Jeg og sliter med jernmangelanemi, men fikk beskjed om å ikke begynne med jerntabletter før i uke 18, mon tro hvorfor 🤔

Hmm.. Jeg må ta jern nå.. 🤔 Det gjør jeg forsåvidt til vanlig også, men mulig det ikke har blitt tatt opp like bra når jeg har kastet opp tidligere 🤨 Aner ikke.. Kjenner jeg blir litt redd for fødsel hvis det vedvarer.. Da jeg måtte ha blodoverføring osv etter fødsel sist (da hadde jeg ikke anemi fra før) 😐 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@89jenta Så deilig 🥰🙏 

13+0 her, er så glad for tiden som går nå i begynnelsen ❤️ trenger ikke gå så fort etterhvert 😆 men nå vil jeg bare komme et stykke på vei og få den fine, fine magen 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (18 minutter siden):

@89jenta Så deilig 🥰🙏 

13+0 her, er så glad for tiden som går nå i begynnelsen ❤️ trenger ikke gå så fort etterhvert 😆 men nå vil jeg bare komme et stykke på vei og få den fine, fine magen 😍

Er så enig! 🥰 Jordmor sendte inn henvisning til TUL på torsdag, så håper vi får komme inn fort ❤️ Ikke sett ‘spiren’ siden vi var på TUL 8+2. 

Endret av 89jenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (13 timer siden):

Hmm.. Jeg må ta jern nå.. 🤔 Det gjør jeg forsåvidt til vanlig også, men mulig det ikke har blitt tatt opp like bra når jeg har kastet opp tidligere 🤨 Aner ikke.. Kjenner jeg blir litt redd for fødsel hvis det vedvarer.. Da jeg måtte ha blodoverføring osv etter fødsel sist (da hadde jeg ikke anemi fra før) 😐 

Merkelige greier, jeg får ta en telefon til legen å høre. Kan skjønne du er bekymret, jeg er førstegangs så alt er helt nytt for meg så har ikke rekt å bekymre meg så mye heldigvis 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig 11 uker på vei 🤗 par uker til nå så blir det privat UL igjen for å se nurket ☺️ Nå kommer min trøtthet 😋 jeg fatter ikke hva som skjer, jeg er så tiltaksløs...... og hissig 😂 tror mannen gleder seg til det går over 🙊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...