Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

Håkkimom skrev (2 minutter siden):

Høres ut som vi har det rimelig likt 😂😂 8+3 her, etter min beregning,  og herreguuud så dårlig jeg er 😂 i dag har vært den værste dagen hittil 🙊 i morgen kan jeg ikke dra på jobb om formen er lik, det blir helt umulig for meg 😂

Uff, føler med deg! Her har det variert når kvalmen har slått inn. En periode følte jeg meg helt fin når jeg våknet og ble gradvis mer uvel utover dagen og kvelden. I dag var kvalmen til stede med en gang, men ble noe bedre utover ettermiddagen/kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er formen bedre, men jeg sliter noe voldsomt med kløe, og det går utover nattesøvnen. Tror jeg fikk totalt 4 timer søvn natt til i dag, så blir spennende å se Åssen jeg er på jobb i morgen 😅

Flere som sliter med kløe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjelaog @Håkkimom Vet så godt hvordan dere har det 😔 Jeg trodde at formen min begynte å bli litt bedre.. Bare lureri, idag har jeg vært kjempe dårlig igjen.. Følt meg skikkelig uvel og dårlig helt fra jeg våknet😑 Begynner å bli meget utålmodig!🤣 Håper vi slipper dette snart alle sammen!💙 

Idag har jeg slitt med bekkenet også.... så tror bekkenløsning er på tur 😯 Flere som har fått det tidlig i svangerskap før? Jeg fikk det skikkelig fra uke 12 sist gang.. å uke 20 første gang.. synes uke 10 er drygent tidlig 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (Akkurat nå):

@Sjelaog @Håkkimom Vet så godt hvordan dere har det 😔 Jeg trodde at formen min begynte å bli litt bedre.. Bare lureri, idag har jeg vært kjempe dårlig igjen.. Følt meg skikkelig uvel og dårlig helt fra jeg våknet😑 Begynner å bli meget utålmodig!🤣 Håper vi slipper dette snart alle sammen!💙 

Idag har jeg slitt med bekkenet også.... så tror bekkenløsning er på tur 😯 Flere som har fått det tidlig i svangerskap før? Jeg fikk det skikkelig fra uke 12 sist gang.. å uke 20 første gang.. synes uke 10 er drygent tidlig 🤣

Jeg har fått bekkenløsning, men varierer fra dag til dag hvor ille det er. Nå har jeg tatt det rolig en stund så nå går det bedre. Men begynte å merke det rundt uke 10 selv 😅 Får håpe bekkenplagene går fort over for oss begge for det å gå med plager sånn er ugreit 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått bekkenløsning, men varierer fra dag til dag hvor ille det er. Nå har jeg tatt det rolig en stund så nå går det bedre. Men begynte å merke det rundt uke 10 selv 😅 Får håpe bekkenplagene går fort over for oss begge for det å gå med plager sånn er ugreit 😅

Jeg skulle ut for å prøve å få i meg frisk luft idag, da jeg var håpløst kvalm.. Men jeg ble gående som en fugl🤣 og kjente det var vondt og bevege seg, så turen ble kort🙈 Jeg har heldigvis blitt kvitt plagene etter fødsel, men sist var jeg sengeliggende i flere måneder pga bekkenet. 

Lite og gjøre med også😆 Blir nok værende til barnet er kommer🙈 Får håpe tiden går fort 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (18 minutter siden):

Jeg skulle ut for å prøve å få i meg frisk luft idag, da jeg var håpløst kvalm.. Men jeg ble gående som en fugl🤣 og kjente det var vondt og bevege seg, så turen ble kort🙈 Jeg har heldigvis blitt kvitt plagene etter fødsel, men sist var jeg sengeliggende i flere måneder pga bekkenet. 

Lite og gjøre med også😆 Blir nok værende til barnet er kommer🙈 Får håpe tiden går fort 😁

Oida, det er ikke noe særlig å gå med 😬 Du går ikke til noen behandling hos fysioterapeut eller kiropraktor eller noe for å få hjelp med smertene? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aoyt skrev (35 minutter siden):

Oida, det er ikke noe særlig å gå med 😬 Du går ikke til noen behandling hos fysioterapeut eller kiropraktor eller noe for å få hjelp med smertene? 😬

Jeg gikk til fysioterapeut sist gang, begynte tidlig. Men det hjalp kun et par timer samme dag jeg var inne. Men disse dagene var gull verdt, da jeg fikk leve normalt litt av dagen 😍 Tenker jeg skal begynne igjen, kanskje jeg burde gjøre det med en gang på ny året🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (2 minutter siden):

Jeg gikk til fysioterapeut sist gang, begynte tidlig. Men det hjalp kun et par timer samme dag jeg var inne. Men disse dagene var gull verdt, da jeg fikk leve normalt litt av dagen 😍 Tenker jeg skal begynne igjen, kanskje jeg burde gjøre det med en gang på ny året🤔 

Fikk beskjed da jeg var inne hos fysio pga kneet mitt at jeg trengte oppfølging av fysio i ett år og drive med mye egentrening, så er vel ikke noe lettere med bekkenløsning. Skal selv starte hos fysio igjen på nyåret i håp om at jeg slipper langvarige plager 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (6 minutter siden):

Fikk beskjed da jeg var inne hos fysio pga kneet mitt at jeg trengte oppfølging av fysio i ett år og drive med mye egentrening, så er vel ikke noe lettere med bekkenløsning. Skal selv starte hos fysio igjen på nyåret i håp om at jeg slipper langvarige plager 😅

Skal se det blir 2 stk spreke damer her til slutt🤣 haha! Nei vi får bare ta det som det kommer, og gjøre det beste ut av det ☺ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med dere, men jeg har både sist svangerskap og nå vært plaget med forstoppelse, og det hjelper ikke akkurat på kvalmen! I desperasjon i kveld tok jeg 30 ml lactulose i et stort glass saft, og det var ikke mer enn 30 min før jeg måtte løpe på toalettet. Jeg bør kanskje nedjustere dosen til neste gang🙈 men nå føler jeg meg sååå mye bedre! Ille hvor mye fordøyelsen kan spille inn på hele kroppen altså! Nå håper jeg snart været blir bedre og formen blir bedre så det går an å bevege seg mer. Da hjelper det helt sikkert på fordøyelsen også :) det er jo ikke akkurat så godt for kroppen å være så inaktiv som jeg har vært til nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (16 minutter siden):

Jeg vet ikke med dere, men jeg har både sist svangerskap og nå vært plaget med forstoppelse, og det hjelper ikke akkurat på kvalmen! I desperasjon i kveld tok jeg 30 ml lactulose i et stort glass saft, og det var ikke mer enn 30 min før jeg måtte løpe på toalettet. Jeg bør kanskje nedjustere dosen til neste gang🙈 men nå føler jeg meg sååå mye bedre! Ille hvor mye fordøyelsen kan spille inn på hele kroppen altså! Nå håper jeg snart været blir bedre og formen blir bedre så det går an å bevege seg mer. Da hjelper det helt sikkert på fordøyelsen også :) det er jo ikke akkurat så godt for kroppen å være så inaktiv som jeg har vært til nå. 

Fortsoppelse er ikke noe gøy, har heldigvis sluppet unna foreløbig, men kan være lurt å nedjustere dosen litt ja 🙊 Godt du føler deg bedre, håper vi alle gjør det etterhvert 😁👍🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (På 28.12.2020 den 10.18):

Åh heldiggris! Jeg er så misunnelig! Jeg kjenner meg virkelig gravid! Herregud så dårlig jeg er 😂😂😂 er så kvalm og har så vondt i hode! Tør nesten ikke spise noe, livredd for å få det i retur, bank i bordet! Også så sulten jeg er, hele tiden 🙊 

huff ja, alle sier jeg er heldig som er i fin form 🙈 men det er rart å ikke føle at jeg er gravid 😅 

det er vel både og uansett hvordan formen er 😄 håper formen retter seg hos deg 🥰

være slitsomt å ha det slik hver dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble jeg faktisk sykemeldt i to dager for alvorlig svangerskapskvalme 😂 legen ville sykemelde meg lenger men jeg sa at det kan vi komme tilbake til! I går var jeg skikkelig dårlig men i dag føler jeg meg litt bedre igjen.... bank i bordet 😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alle her får en fin kveld og en god start på det nye året! 🎆 Og at vi holder oss i grei form ut kvelden så vi kan nyte litt god mat og forhåpentligvis godt selskap 🥳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (4 timer siden):

Her ble jeg faktisk sykemeldt i to dager for alvorlig svangerskapskvalme 😂 legen ville sykemelde meg lenger men jeg sa at det kan vi komme tilbake til! I går var jeg skikkelig dårlig men i dag føler jeg meg litt bedre igjen.... bank i bordet 😂 

stakkar ❤️ får håpe det gir seg snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
89jenta skrev (50 minutter siden):

stakkar ❤️ får håpe det gir seg snart

Haha!! Det endte ikke godt, første runde i doskåla kom nå 😂 

godt nyttår alle sammen 💫💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen! Vi koste oss i går med god mat og brettspill men måtte stå opp tidlig i dag med dattera mi og er nå helt ferdig. Har også begynt å bli kvalm men syns det er litt godt å kjenne at jeg er gravid. Håper det står bra til med dere alle :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år damer🥳🎉 Jeg har vært litt ute av drift i noen dager, da jeg har vært skikkelig dårlig🤢 11 uker imorgen, og enda kvalmere enn tidligere.. trodde ikke det skulle gå an🤣 Ellers har mine bryst blitt mindre øm. Men mer bekkenløsning🙈 Noe kommer noe går😆 

Hvordan går det med dere andre?🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (8 timer siden):

Godt nytt år damer🥳🎉 Jeg har vært litt ute av drift i noen dager, da jeg har vært skikkelig dårlig🤢 11 uker imorgen, og enda kvalmere enn tidligere.. trodde ikke det skulle gå an🤣 Ellers har mine bryst blitt mindre øm. Men mer bekkenløsning🙈 Noe kommer noe går😆 

Hvordan går det med dere andre?🤩 

Godt nyttår🤩 Jeg er kun «uggen» og ikke direkte kvalm. 6+2 i dag. Håper jeg slipper unna den skikkelige kvalmen! Men jeg er ekstremt trøtt😅 Sover og sover, men det hjelper lite. De neste 4 ukene vil jeg ikke ha like stor mulighet til å ta å bare ta det med ro, så håper jeg overlever🙈 

Når kontaktet dere legen, eller jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...