Body Lotion Skrevet 22. juli 2021 #1241 Del Skrevet 22. juli 2021 @Sjela Så frustrerende med så forskjellig informasjon, men så bra at alt er bra! Og veldig fint at de sjekker leie når det begynner 💪🏻 Her har jordmor siden uke 33 sagt at hodet er nesten festet (HKF), men ny jordmor sa i går at hodet er helt bevegelig 😅 Hun har hele tiden ligget med ryggen sin mot min rygg, men for noen dager siden snudde hun seg og lå ryggen mot min mage. Som førte til mye svakere bevegelser og en bekymret meg 😅 Men nå er hun tilbake i rygg mot rygg og sterke bevegelser! Merket at jeg ble ganske stressa da bevegelsene forandret seg såpass 😶 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. juli 2021 #1242 Del Skrevet 22. juli 2021 Barnet beveger like mye av kroppen selv om hodet er festet @SUPERMIRI, så må nok en trent person til for å kjenne 😅 om jeg ikke tar heeeelt feil mener jeg at magen synker noe når hodet er festet, og kanskje man også får litt stikkinger der nede alt ettersom hvilke nerver som det presses på. Det er mine antagelser/erfaring fra forrige svangerskap . Når er neste kontroll for din del? @Body Lotionhøres ut som du også får litt variable svar 😆 skjønner du ble stressa over liv. Er veldig bra at man er bevisst og tar det på alvor. Det har jo faktisk reddet mange små! Ikke unormalt at de turner mye rundt før slutten når det er mindre boltreplass, men veldig godt å vite at hodet ligger riktig vei da 😊 I natt har jeg sovet elendig. Våknet hver eneste time for å gå på do, så her er det tydeligvis en liten en som trykker på de riktige plassene om natten Og vifta står på fullt. Det er så varmt inne om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 22. juli 2021 #1243 Del Skrevet 22. juli 2021 Sjela skrev (11 timer siden): Uff så slitsomt @Elhaym! Men så godt at de følger deg opp og at det er lavterskel. Verre er det med informasjonen eller mangelen på det. Her har det også vært en del rot føler jeg da både ulike jordmødre og leger har sagt ulike ting... 38+1 og var på sykehuset i dag. Vel, ser klokka har bikket midnatt så det blir vel strengt talt i går. Kom på tom mage og ble satt på ctg hvor den ansatte sa at de ville måle det først. I forbindelse med at jeg møtte fastende ble igjen ulike scenarioer løst nevnt for meg. Som at om han hadde snudd i hodeleie så "hender det at de setter det i gang for at han ikke skal snu seg igjen" osv. Det var også det jordmor på helsestasjon nevnte her om dagen så jeg endte med å pakke en litt halvveis fødebag hjemme før jeg reiste dit i dag for sikkerhets skyld 😆 Etter en halvtime kom jeg inn til hva jeg antar er en lege som spør meg litt om hvordan det går osv. Standardfrasene hvor han sier navnet mitt i stedet for "deg" eller "du" i hver setning. Irriterende 🤪 Vel, han tar tak før ultralyden og bare "det er hodet og det er festa ". To dager tidligere har jordmor sagt hodet er nede men ikke festet 🤔 han tar ultralyd og målinger og nå er det plutselig normale mengder fostervann kontra for en uke siden. Estimerer at baby er om lag 3500 og at han ikke kommer til å snu seg noe mer nå altså, supre nyheter fra forrige uke, men nå var liksom alt fint og flott nå da og jeg må bare vente på fødsel. Fra forrige ukes tusen varianter til dagens "alt er normalt" er det nesten så jeg ikke tror helt på han😆 for øvrig noterte han ned at om baby skulle snu seg igjen blir det KS etter mitt ønske. Så får vi jo bare se da når fødselen er i gang 😅 Merker jeg ikke er helt i fødselsmodus enda. Følte meg mer motivert til gjennomføringen sist. Men ut skal han jo på et eller annet vis... håper bare jeg slipper å gå over termin i det minste. Ah, så du er også med på FødeBingo ja. Er sånn det føles. Ny lege, ny beskjed 😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. juli 2021 #1244 Del Skrevet 22. juli 2021 Elhaym skrev (22 minutter siden): Ah, så du er også med på FødeBingo ja. Er sånn det føles. Ny lege, ny beskjed 😂 God beskrivelse 👌🏻😂😂😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 22. juli 2021 #1245 Del Skrevet 22. juli 2021 Sjela skrev (1 minutt siden): God beskrivelse 👌🏻😂😂😂 Det er så sykt frustrerende, sånn at jeg vet ikke fra lege til lege hvem jeg egentlig skal høre på 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. juli 2021 #1246 Del Skrevet 22. juli 2021 Elhaym skrev (1 minutt siden): Det er så sykt frustrerende, sånn at jeg vet ikke fra lege til lege hvem jeg egentlig skal høre på 😂 Altså, man vet jo ikke at de er leger engang 😅 hørte det i en bisetning da det kom en annen og forsøkte ultralyd forrige uke. Hvem av de som var lege, jordmor eller whatnot...hakke peiling. Hadde jo vært fint om de introduserte seg med det i tillegg til navnet sitt. Og ørten ulike scenarioer og tanker. Så ja, superforvirret 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 22. juli 2021 #1247 Del Skrevet 22. juli 2021 Sjela skrev (3 minutter siden): Altså, man vet jo ikke at de er leger engang 😅 hørte det i en bisetning da det kom en annen og forsøkte ultralyd forrige uke. Hvem av de som var lege, jordmor eller whatnot...hakke peiling. Hadde jo vært fint om de introduserte seg med det i tillegg til navnet sitt. Og ørten ulike scenarioer og tanker. Så ja, superforvirret 🙈 Det jeg har merket er at her på Ahus så har de plutselig begynt å ha forskjellige farger på alle..sånn at nå blir jeg ofte overrasket fordi uniformen har "feil" farge i forhold til hva jeg tror de er😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 22. juli 2021 #1248 Del Skrevet 22. juli 2021 Nå er jeg skikkelig sur 😂 vi passer katten til søsteren til mannen min.. hun er en fire år gammel Maine coon. Idag har hun vært litt slitsom. Vi har passet henne i fire dager. Gjett hvem som fødte fem kattunger da? Jepp. TAKK FOR DEN 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. juli 2021 #1249 Del Skrevet 22. juli 2021 Elhaym skrev (6 timer siden): Nå er jeg skikkelig sur 😂 vi passer katten til søsteren til mannen min.. hun er en fire år gammel Maine coon. Idag har hun vært litt slitsom. Vi har passet henne i fire dager. Gjett hvem som fødte fem kattunger da? Jepp. TAKK FOR DEN Hva?! Var de ikke klar over at hun var drektig?! Enten sterilisere man, eller så sørger man for p-piller inntil man vil planlegge kull. Hjelpes. Tragikomisk dette 🥴 og hvor lenge er planen å passe den?🤪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 22. juli 2021 #1250 Del Skrevet 22. juli 2021 Sjela skrev (4 minutter siden): Hva?! Var de ikke klar over at hun var drektig?! Enten sterilisere man, eller så sørger man for p-piller inntil man vil planlegge kull. Hjelpes. Tragikomisk dette 🥴 og hvor lenge er planen å passe den?🤪 Jo hun var parret med en annen, men det gikk ikke trodde de. Det er en oppdrettskatt😂 nei planen var å passe henne til 1 august, spørsmålet er vel bare hvor safe det er å flytte henne nå helt til Sverige 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 22. juli 2021 #1251 Del Skrevet 22. juli 2021 Elhaym skrev (27 minutter siden): Jo hun var parret med en annen, men det gikk ikke trodde de. Det er en oppdrettskatt😂 nei planen var å passe henne til 1 august, spørsmålet er vel bare hvor safe det er å flytte henne nå helt til Sverige 😂 Åh for et styr 🙈😂 Tenkte rasekatten hadde vært på vift, men da var det godt at det planlagte kullet ble noe av, bortsett fra at det havnet hjemme hos deg 😬 håper du har en meget snill mann som tar seg av de så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 22. juli 2021 #1252 Del Skrevet 22. juli 2021 Sjela skrev (39 minutter siden): Åh for et styr 🙈😂 Tenkte rasekatten hadde vært på vift, men da var det godt at det planlagte kullet ble noe av, bortsett fra at det havnet hjemme hos deg 😬 håper du har en meget snill mann som tar seg av de så lenge. Nei heldigvis har hun ikke det 😂 De tar hun seg av selv heldigvis, men hun er så sykt slitsom og skal opp på magen min hele tiden 🥵 Bare fordi HUN har født så trenger hun ikke flashe til meg eller 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 23. juli 2021 #1253 Del Skrevet 23. juli 2021 Nå er jeg kjempeglad! Var på tilvekstkontroll og var egentlig litt molefunken og lei. Tenkte at nå har jeg ødelagt alt og får en prematur og dysmatur unge. Da jeg var innlagt slet de med ul-apparatet og brukte et annet, og det slet de med pga teknologi og at alt må føres manuelt. Barna ligger også litt knotete til. Så idag var vi tilbake hos gode gamle GE voluson s8 og hun målte og styrte i en time. Da viste det seg at ja, veksten har flatet noe ut, men det er åpenbart feilmåling fra det andre apparatet. Det er bare 8% forskjell i veksten på de og begge vokser helt fint :)))) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 23. juli 2021 #1254 Del Skrevet 23. juli 2021 @Elhaym Åååhh!! Så godt å høre ❤️😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 23. juli 2021 #1255 Del Skrevet 23. juli 2021 Body Lotion skrev (1 time siden): @Elhaym Åååhh!! Så godt å høre ❤️😍 Ja jeg er kjempeglad og en tung bør ble liksom løftet av meg nå. Har gått og hatt skyldfølelse for at jenta hadde droppet i vekt og veide så lite. Følt meg helt fæl. Så viste det seg etter flere målinger og flere leger idag at neida. Det var maskinen på gyn!!!! Så går inn i helgen med mer mot:) Hvordan går det med dere her inne da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 23. juli 2021 #1256 Del Skrevet 23. juli 2021 Fantastiske nyheter, @Elhaym😍 Tenk at en teit maskin skal skape så mye uro! Enda godt det finnes bedre teknologi. Nå kan du senke skuldrene ift dette, endelig 🌼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 23. juli 2021 #1257 Del Skrevet 23. juli 2021 @Elhaym Wow, gode nyheter! ❤️ Satser på at det blir litt roligere for deg fremover! Hadde skikkelig vond nedpress i noen timer i går, det strålte nedover rompa og låra, så fikk litt forhåpninger. Meeeeeen så sluttet det. Ny vond nedpressøkt i dag. Noe modnes, i alle fall. 🤷♀️ Barnehagen er uansett stengt til etter termin, så nå kan like greit bare babyen vente til etter det. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 23. juli 2021 #1258 Del Skrevet 23. juli 2021 Ludo1 skrev (Akkurat nå): @Elhaym Wow, gode nyheter! ❤️ Satser på at det blir litt roligere for deg fremover! Hadde skikkelig vond nedpress i noen timer i går, det strålte nedover rompa og låra, så fikk litt forhåpninger. Meeeeeen så sluttet det. Ny vond nedpressøkt i dag. Noe modnes, i alle fall. 🤷♀️ Barnehagen er uansett stengt til etter termin, så nå kan like greit bare babyen vente til etter det. 😅 Haha. Min har BHG start igjen på mandag, og jeg tenker bare at det hadde jo vært helt typisk om noe skjedde i helgen, bare for å gjøre ting litt ekstra vanskelig mtp barnevakten fra Sverige osv:P SUPERMIRI skrev (46 minutter siden): Fantastiske nyheter, @Elhaym😍 Tenk at en teit maskin skal skape så mye uro! Enda godt det finnes bedre teknologi. Nå kan du senke skuldrene ift dette, endelig 🌼 Ja, det var sykt fint faktisk. For om det på den maskinen hadde stemt så hadde hun faktisk gått ned og ikke bare stagnert. Jeg spurte legen om det kunne være junkfooden jeg har kjørt i meg de siste dagene sin fortjeneste men nei:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 23. juli 2021 #1259 Del Skrevet 23. juli 2021 Der var denne bingoen igjen ja @Elhaym Men veldig gode nyheter og godt at en kan vinne der innimellom 😄 Her begynner også barnehagen igjen til uka og det tror jeg blir godt for alle. Jeg har en sønn som trenger utløp for en god del energi, og det er veldig greit at han får lekt og løpt fra seg der 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 23. juli 2021 #1260 Del Skrevet 23. juli 2021 Åh så flott @Elhaym🥰🥰 Det var gode nyheter!! Her er det fortsatt ingen baby... Med første gikk jeg 10 dager over, og på natten 7 dager over hadde jeg endel maserier, men ellers lite modning som jeg kan huske. Har termin 27/7 og var opprinnelig veldig innstilt på august pga erfaringene med han første, men har hatt såå mye tegn at jeg blir gal. Tror jo hun kommer annenhver dag 😆 så slitsomt å kjenne etter tegn konstant 😂 idag har jeg vært ganske aktiv, så har vondt i ryggen nå, og litt i magen. Meeen det er vel bare modning eller no nå også 🤯🥵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå