vret Skrevet 7. juli 2021 #1141 Del Skrevet 7. juli 2021 @Sjela Enig med @Ludo1 er det farlig eller virkelig bekymringsfullt blir man sendt direkte! ❤️ Når skulle du få ekstra sjekk? Her har kynnerne (som jeg har hatt i ukesvis) blitt vonde. Det har de ikke vært før. Kommer i tak. Ikke ofte, men hatt de gjennom hele dagen nå. Fortsatt veldig mye nedpress... men man kan kanskje ha det sånn her også i dage-ukesvis? veldig spent nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 7. juli 2021 #1142 Del Skrevet 7. juli 2021 Innen 1-2 uker regnet jordmor med @vret, så er nok bare for å verifisere leie osv før fødsel 😊 særlig siden han har flyttet seg så mye mellom de siste kontrollene. En liten turner jeg har i magen tydeligvis 😅 Oi så spennende med så mye tak og nedpress! Spørs om ikke mini snart er klar til å hilse på verden 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 7. juli 2021 #1143 Del Skrevet 7. juli 2021 Så fint å lese om alle som er sååå nærme slutten 🤩🤩 jeg har enda igjen fem uker og går bare å venter og venter 😂 har fått krystallsyken, så null mer jobb på meg før permisjon… i natt har jeg asså blitt i så dårlig form, er så kvalm, så ingen tvil om at det begynner å bli trangt inni her 😝 veldig spent på når lillebror planlegger å melde sin ankomst 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. juli 2021 #1144 Del Skrevet 8. juli 2021 Fytti.. den ene tvillingen ligger i tverrleie og den andre i seteleie. Har jo ingenting å si for meg som skal ha KS, men merker jo at disse barna er 20% over snittet i vekt og ligger RÆVA TIL INNI DER. Sove gjør de heller aldri 🥵 Bare 46 dager igjen til KS.. er det lov å håpe at vannet går denne gangen og? Type ei uke tidligere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. juli 2021 #1145 Del Skrevet 8. juli 2021 Elhaym skrev (34 minutter siden): Fytti.. den ene tvillingen ligger i tverrleie og den andre i seteleie. Har jo ingenting å si for meg som skal ha KS, men merker jo at disse barna er 20% over snittet i vekt og ligger RÆVA TIL INNI DER. Sove gjør de heller aldri 🥵 Bare 46 dager igjen til KS.. er det lov å håpe at vannet går denne gangen og? Type ei uke tidligere Skjønner godt du teller ned dagene! Snart der ikke den mest optimale plasseringen! Jeg føler meg sykt sprengt med bare en inni der nå, så kan bare forestille meg hvordan det er med to. Hold ut ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. juli 2021 #1146 Del Skrevet 8. juli 2021 Sjela skrev (13 minutter siden): Skjønner godt du teller ned dagene! Snart der ikke den mest optimale plasseringen! Jeg føler meg sykt sprengt med bare en inni der nå, så kan bare forestille meg hvordan det er med to. Hold ut ❤ Føler jeg ikke får puste. Hvor lenge har du igjen da?:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. juli 2021 #1147 Del Skrevet 8. juli 2021 Elhaym skrev (17 minutter siden): Føler jeg ikke får puste. Hvor lenge har du igjen da?:) Ja, tungt å puste her også 🤪 29 dager igjen og håper han kommer før😅 veldig aktiv og romsterer hele tiden. Ikke behagelig når det presses på nerver eller ribbein. Stikker tidvis i symfysen også så tror han har planta seg godt nedi der 🙈 Bare magen hadde sunket litt så hadde man ikke vært så andpusten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 8. juli 2021 #1148 Del Skrevet 8. juli 2021 Sjela skrev (1 minutt siden): Ja, tungt å puste her også 🤪 29 dager igjen og håper han kommer før😅 veldig aktiv og romsterer hele tiden. Ikke behagelig når det presses på nerver eller ribbein. Stikker tidvis i symfysen også så tror han har planta seg godt nedi der 🙈 Bare magen hadde sunket litt så hadde man ikke vært så andpusten. Ouff bærer du også høyt! Magen min er kjempehøy, jeg kan verken spise eller puste Stakkars oss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 8. juli 2021 #1149 Del Skrevet 8. juli 2021 (endret) Såå koselig med masse aktivitet her inne 😍 Synes det er så hyggelig at det er liv i skravletråden. Måtte kikke litt for gøy i noen andre, og det er neimen ikke mange som har såpass med aktivitet og har hatt det hele veien Tenk at nå nærmer det seg for flere! Her er det 33 dager igjen til termin, og jeg kjenner på spenningen rundt at det nærmer seg. Hvordan er fosterbevegelsene til deres små? Her har det gått over til mye mer åling/knuffing/dult på samme plass, hvor det før var mye romstering og spark/kraftige dytt all over the place. Litt mindre romstering som sagt, så jeg lurer på om årsaken til dette kan være at hun har festet seg med hodet ned og mindre plass? Har også kjent på masse nedpress (tror jeg?), som kjennes ut som stråling nedover i skjeden - høres dette ut som det? 🙊 Må innrømme at jeg har vært litt bekymret over endringen i bevegelsesmønster, men så kjenner jeg hun jo hver dag - bare på en annen måte, så jeg har ikke ringt inn eller noe. Skal ikke på kontroll hos jordmor før om et par uker. Hva tenker dere? Endret 8. juli 2021 av SUPERMIRI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 8. juli 2021 #1150 Del Skrevet 8. juli 2021 @SUPERMIRI Her er det 27 dager igjen til termin! På kontrollen hos jordmor for 1,5 uke siden lå hun med «hodet knapt festet», så vidt jeg har skjønt betyr det at hodet er mer festet enn tidligere. Hun har ligget med hodet ned siden uke 32 💪🏻 Her har også bevegelsene blitt mer åling, og noen dager er hun mindre aktiv og jeg blir litt bekymret. Men har da tatt en telletest og får som regel 10 bevegelser i løpet av 30 min 😂 Men jeg tenker at dersom du er engstelig eller nervøst for endringen i bevegelse så er det bedre å ringe inn enn å ikke gjøre det. Om så bare for å få en fagpersons syn på det 😊 Jeg ringte inn til føden klokken 3 på natten (😂) for noen uker tilbake fordi jeg hadde lyserosa blod da jeg tørket meg (først på starten av dagen, så kom det litt mer midt på natten da jeg gikk på do) Rasjonelt sett visste jeg at det mest sannsynlig ikke var noe, men har godt å snakke med noen 😊 Fikk snakke med en skikkelig hyggelig dame, som sa at dersom jeg er bekymret så kunne jeg ringe inn igjen til poliklinikken de den åpnet for å få time ❤️💪🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. juli 2021 #1151 Del Skrevet 8. juli 2021 Elhaym skrev (55 minutter siden): Ouff bærer du også høyt! Magen min er kjempehøy, jeg kan verken spise eller puste Stakkars oss Ja😅 føles som jeg bærer helt oppunder ribbeina 🙈 Det blir litt mindre plass på slutten ja @SUPERMIRI🙂 derfor skal man ikke telle spark, men bevegelse når man kjenner etter liv. Så høres ikke ut som du trenger bekymre deg. Koselig med litt liv i tråden her ja. Og spennende å se hvordan fødsel faller for alle i forhold til termin. Jeg tror kanskje det er det de kaller nedpress ja? Det stikker tidvis godt nede her også. Lykke til i innspurten alle sammen 😃 gleder meg til å lese fødselshistorier når vi kommer så langt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 8. juli 2021 #1152 Del Skrevet 8. juli 2021 @Body Lotion Åå, så spennende at hodet er festet da 😍 Må nok ha litt lavere terskel for å ringe inn om jeg blir bekymret Så godt du fikk hjelp av ei hyggelig jordmor som tok deg på alvor 🌸 Er jo litt sånn at selv om det føles irrasjonelt å kjenne på, så er det jo veldig reelt likevel å kjenne på bekymringene ❤️ @Sjela Åå, så bra, da høres det hvertfall normalt ut slik jeg opplever det 😍 Jeg er også veldig spent på om de fleste kommer til å føde til termin eller om det er store "avvik". Skal bli så koselig å lese alle sine historier, som du sier Veeldig spent på hvem som blir førstemann 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 8. juli 2021 #1153 Del Skrevet 8. juli 2021 @SUPERMIRI Definitivt mer åling her også! Jeg har de samme stikkingene i livmor, spurte jordmor hvordan nedpress føles ut, og hun sa at det føles ut som om babyen skal falle ut. Følte ikke helt det beskrev de stikkingene, men jeg kaller det fremdeles nedpress. 😆 Ser mange av oss har termin veldig likt! Jeg har 28 dager igjen. 🥳 Ganske klar for å bli ferdig. Har hatt ekstrem svangerskapskvalme siden november, og bekkenløsning + halsbrann de siste tre månedene. 😭 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 8. juli 2021 #1154 Del Skrevet 8. juli 2021 @Ludo1 Som om babyen sku falle ut, ja 😂 Veeel, kan kanskje ikke si det har kjentes akkurat sånn ut, men 🙉 Vi får kalle det nedpress likevel 🤪 Nei uff, stakkars! Du må jo være passe lei, ser jeg for meg. Tenk så godt det skal bli å få lille i armene, og at plagene da (forhåpentligvis) går over ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 8. juli 2021 #1155 Del Skrevet 8. juli 2021 @Ludo1 @SUPERMIRI Jeg har nedpress hele tiden når jeg går, og selvom det høres helt dust ut kan jeg skrive under på at det føles ut som om ungen skal falle ut😅 kjennes ut som om hun kan ta armen ut av hønemor og ploppe ut når som helst😅 Er såpass at jeg ender opp med å krysse beina noen ganger når jeg går fordi det føles ut som om det kommer en arm eller en fot ut😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 8. juli 2021 #1156 Del Skrevet 8. juli 2021 Jeg også har nedpressfølelsen på den måten at det føles ut som om babyen skal falle ut! Blir ofte at jeg tar meg en liten pause når jeg går. Er i uke 33 nå. ☺️ Det er koselig å se liv i denne tråden om dagen. Jeg håper alle her får enkle og fine fødsler ♥️🤞 Jeg har nettopp begynt på medisiner for svangerskapsdiabetes. Metaformin. Har ingen erfaring med dette, men foreløpig virker det ikke til å gjøre noen forskjell. Men det som frustrerer meg nå er at det er så vanskelig å få oppfølging pga sommerferien. Både jordmor og fastlegen drar på ferie, og jeg har fått beskjed om at, mest sannsynlig, blir fødselen satt igang i uke 38. Jordmoren min er tilbake én uke før det.. Forrige gang fikk jeg moderat svangerskapsforgiftning i uke 37, uten noen symptomer, ble tilfeldig oppdaget, og ble lagt inn på dagen, 4 dager før planlagt keisersnitt pga seteleie. Jeg er livredd for å få sv.forgiftning igjen uten å merke det mens alle er på ferie. Har bedt om oppfølging hos en annen jordmor på helsestasjonen midt i ferien, så får sjekket urin og blodtrykk da. Men er fremdeles stresset 🙈 I tillegg har jeg fått time for oppfølging av svangerskapsdiabetes midt i uke 38, altså mest sannsynlig samtidig som jeg muligens blir satt igang. Det føles ut som at det mangler noe kommunikasjon her! 😂 Jeg har blitt bedt om å ikke stresse, fordi det har visst negative virkninger på sv.diabetes, men jeg klarer ikke helt å la være altså. Får krysse fingrene for at alt går rolig for seg de neste 5-7 ukene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 8. juli 2021 #1157 Del Skrevet 8. juli 2021 Noldi skrev (33 minutter siden): @Ludo1 @SUPERMIRI Jeg har nedpress hele tiden når jeg går, og selvom det høres helt dust ut kan jeg skrive under på at det føles ut som om ungen skal falle ut😅 kjennes ut som om hun kan ta armen ut av hønemor og ploppe ut når som helst😅 Er såpass at jeg ender opp med å krysse beina noen ganger når jeg går fordi det føles ut som om det kommer en arm eller en fot ut😳 Hjelpes! 😳 Da får vi nok begynne å kalle det noe annet enn nedpress, @SUPERMIRI 😅 @jaromei Så rart at de ikke tar initiativ til mer hyppig oppfølging av deg med historikken din! Men hvis hun andre jordmoren sjekker urin og blodtrykk, så får du i alle fall sjekket det «viktigste». Er kanskje mulighet for å få mer oppfølging på sykehuset? (Hvis ikke du bor langt unna) Jeg var på sykehuset for sjekk annenhver dag den siste perioden før fødsel, for å sjekke vekst og blodtrykk og diverse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. juli 2021 #1158 Del Skrevet 8. juli 2021 Hjelpes @jaromei😳skjønner du er frustrert! De skal jo ha dekket opp ferien på helsestasjon med vikar så skulle jo bare mangle at du fikk time for oppfølging der. Håper du slipper svangerskapsforgiftning denne gangen. Samtidig er det viktig at du som gravid blir sett og hørt og fulgt tilstrekkelig opp. Å føle seg trygg og ivaretatt som gravid er så innmari viktig! Ha lav toleranse for å kontakte føden/sykehuset! Hjelpes @Noldi😂 det stikker godt nedi her når jeg går innimellom og det kan føles bedre å holde opp magen, men din beskrivelse hørtes heftig ut! Høres ikke godt ut med alle plagene @Ludo1! Snart der! Krysser for at mini kommer før termin og at plagene forsvinner like fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttifrutti843950 Skrevet 8. juli 2021 #1159 Del Skrevet 8. juli 2021 (endret) Slett Endret 9. juli 2021 av Tuttifrutti843950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 9. juli 2021 #1160 Del Skrevet 9. juli 2021 (endret) Kom over denne tråden igjen når jeg tilfeldigvis søkte på hvordan nedpress føles ut. Kan ikke si at det kjennes sånn ut for meg nei, så kan nok avskrive det 😂 Men jordmor sa på forrige kontroll at lille lå godt ned i bekkenet med hodet iallfall, så tror hun har festet seg? Jeg må spørre konkret neste gang. Visste ikke at det var en greie før de siste dagene når en venninne spurte meg om det. Men jeg kjenner iallfall bare spark på samme sted nå også. Det er litt forvirrende med at jeg samtidig føler at magen enda er høy og jeg har kjempe vondt i ribbeinet under brystet. Jeg er selv i slutten av uke 36. Har begynt å kjenne mensensmerter i nedre del av mage, rygg og litt i lårene faktisk. Gleder meg til å starte med modningsakupunktur fra neste uke av. Jeg er også så lei. Vært sengeliggende siden november med hypermesis, begynte å bli bedre i slutten av siste trimester, men nå kaster jeg opp pga halsbrann som også forårsaker kvalme hos meg 😅 Prøver å pushe meg selv til å gjøre de siste forberedelsene før fødsel som å vaske klærne hennes, skrive fødebrev, pakke fødebaggen, vaske soverommet vårt osv, men jeg har vært mye lenket til sengen i det siste. Håper jeg finner motivasjon i dag! ❤️ Endret 9. juli 2021 av babycodex 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå