MiaHI Skrevet 7. mai 2021 #1021 Del Skrevet 7. mai 2021 Ludo1 skrev (På 5.5.2021 den 13.17): Det er det jeg heller ikke skjønner. Skal gravide generelt bli prioritert nå, eller er det bare hvis man er i en risikogruppe i tillegg? 🤷♀️ Og er det tre måneder mellom dose 1 og 2? For da rekker jeg uansett ikke dose 2 før fødsel. Har vært mentalt innstilt på at gravide ikke får vaksine, så får bare lure hjernen til å tro at det er sånn fremdeles. 🙈 De har åpnet for å vaksinere gravide uten andre risikofaktorer, men ikke gjort om på prioriteringen. Så vi vil ikke få tilbud om vaksinen noe tidligere, men du kan velge å si ja når du får tilbudet. Tidligere var det kun de med underliggende sykdom som, i samråd med lege, fikk ta vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 7. mai 2021 #1022 Del Skrevet 7. mai 2021 @MiaHI Takk for oppklarende svar! Da er nok ikke astmaen min vurdert som alvorlig nok (og det er nok helt riktig) 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 10. mai 2021 #1023 Del Skrevet 10. mai 2021 Melder meg inn her jeg, litt sånn på tampen! Har termin 8. juli med andremann og skal føde på Ahus Quote Ikke noe sitat her, trykket bare feil Ser det diskuteres vaksine. De sier jo at alle skal få tilbud om første dose i juli og selv om jeg er veldig for vaksiner så tror jeg at hvis jeg får tilbud et par uker før termin så vil jeg be om å utsette timen til etter fødselen. Jeg er ikke i risikogruppe og om jeg skulle få bivirkninger vil jeg helst ha de bivirkningene uten baby i magen! Jeg er sykemeldt pga alt mulig av plager fra før, så trenger ikke å få det verre 😂 Men så fort ungen er ute vil jeg gjerne ha vaksine! blockquote widget 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 10. mai 2021 #1024 Del Skrevet 10. mai 2021 Trotwood skrev (44 minutter siden): Melder meg inn her jeg, litt sånn på tampen! Har termin 8. juli med andremann og skal føde på Ahus Ser det diskuteres vaksine. De sier jo at alle skal få tilbud om første dose i juli og selv om jeg er veldig for vaksiner så tror jeg at hvis jeg får tilbud et par uker før termin så vil jeg be om å utsette timen til etter fødselen. Jeg er ikke i risikogruppe og om jeg skulle få bivirkninger vil jeg helst ha de bivirkningene uten baby i magen! Jeg er sykemeldt pga alt mulig av plager fra før, så trenger ikke å få det verre 😂 Men så fort ungen er ute vil jeg gjerne ha vaksine! blockquote widget Velkommen hit 🌼 Nå går det fort til du skal ut i permisjon du da 🤩 Hvordan har dere valgt å løse det denne gangen? Noen verdifulle erfaringer du tar med deg fra forrige gang du ønsker å dele? 🤗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 10. mai 2021 #1025 Del Skrevet 10. mai 2021 Just now, SUPERMIRI said: Velkommen hit 🌼 Nå går det fort til du skal ut i permisjon du da 🤩 Hvordan har dere valgt å løse det denne gangen? Noen verdifulle erfaringer du tar med deg fra forrige gang du ønsker å dele? 🤗 Takk! 🌸 I forhold til permisjon tenker du på? Vi gjør det ganske likt som sist, vi tar ut 100% og at jeg tar hele fellesperioden 😬 I tillegg har jeg litt ferie til gode som jeg tar ut midt i permisjonen så det blir 4 uker ekstra på toppen, så da har jeg permisjon til baby er 8 mnd denne gangen 😊 Grunnen til at jeg tar alt av felles permisjon er at vi satser på å amme denne gangen også og pga lang reisevei til jobb er det masete med ammefri. Sist var det ihvertfall veldig uproblematisk å starte å jobbe ved 7mnd, baby var godt i gang med fast føde og tok flaske med morsmelk fra hun var liten. Så krysser fingrene for at det blir like greit denne gang, i tillegg til at vi har ekstra god tid. 🤞 Men man vet jo aldri! Beste tips er å gi pappaen mye ansvar helt fra starten og begynne å vende baby til morsmelk på flaske så fort amming er etablert (om man får til å amme), da blir overgangen til pappaperm lettere senere Ammehjelpen var forøvrig vår bibel med førstemann, mange gode råd der! Er veldig fornøyd med å ha termin i sommer, da løser liksom barnehagestart seg helt fint! Er lærer så har lang ferie om sommeren til neste år og god tid til en god overgang til barnehage. 🥳 Jeg har vært sykemeldt i fire uker og må nok være sykemeldt frem til permisjon, så det er ganske lang og kjedelig ventetid denne gangen. Sist var jeg i god form og aktiv helt frem til fødselen, så da var det noen helt annet! Litt uvant å være så inaktiv, og jeg gruer meg mer til fødselen nå som formen er dårlig, 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 10. mai 2021 #1026 Del Skrevet 10. mai 2021 Trotwood skrev (25 minutter siden): Takk! 🌸 I forhold til permisjon tenker du på? Vi gjør det ganske likt som sist, vi tar ut 100% og at jeg tar hele fellesperioden 😬 I tillegg har jeg litt ferie til gode som jeg tar ut midt i permisjonen så det blir 4 uker ekstra på toppen, så da har jeg permisjon til baby er 8 mnd denne gangen 😊 Grunnen til at jeg tar alt av felles permisjon er at vi satser på å amme denne gangen også og pga lang reisevei til jobb er det masete med ammefri. Sist var det ihvertfall veldig uproblematisk å starte å jobbe ved 7mnd, baby var godt i gang med fast føde og tok flaske med morsmelk fra hun var liten. Så krysser fingrene for at det blir like greit denne gang, i tillegg til at vi har ekstra god tid. 🤞 Men man vet jo aldri! Beste tips er å gi pappaen mye ansvar helt fra starten og begynne å vende baby til morsmelk på flaske så fort amming er etablert (om man får til å amme), da blir overgangen til pappaperm lettere senere Ammehjelpen var forøvrig vår bibel med førstemann, mange gode råd der! Er veldig fornøyd med å ha termin i sommer, da løser liksom barnehagestart seg helt fint! Er lærer så har lang ferie om sommeren til neste år og god tid til en god overgang til barnehage. 🥳 Jeg har vært sykemeldt i fire uker og må nok være sykemeldt frem til permisjon, så det er ganske lang og kjedelig ventetid denne gangen. Sist var jeg i god form og aktiv helt frem til fødselen, så da var det noen helt annet! Litt uvant å være så inaktiv, og jeg gruer meg mer til fødselen nå som formen er dårlig, Høres ut som dere har en god plan på det hele 🤩 Må jo være heeelt topp at du jobber som lærer da, så får du masse tid hjemme med både mann og baby ikke lenge etter permisjonen din er over 🤗 Så kjedelig at du har vært i så dårlig form. Får håpe du får en opptur før fødsel nærmer seg 🥰 Vet du hva du får denne gangen eller? 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 10. mai 2021 #1027 Del Skrevet 10. mai 2021 Just now, SUPERMIRI said: Høres ut som dere har en god plan på det hele 🤩 Må jo være heeelt topp at du jobber som lærer da, så får du masse tid hjemme med både mann og baby ikke lenge etter permisjonen din er over 🤗 Så kjedelig at du har vært i så dårlig form. Får håpe du får en opptur før fødsel nærmer seg 🥰 Vet du hva du får denne gangen eller? 😀 Ja, neste sommer med ferie og pappaperm blir bra! Årets sommer går jo fort bort i fødsel og barsel, og korona, så vi satser på en god og fin sommer 2022! Gutt sier ultralyd denne gang, så en av hver blir det da, som er helt perfekt! Håper lillegutt liker fotball så pappa blir fornøyd 😁😁Hva med deg? Første? Og hvordan er formen til dere her inne? Sikkert flere enn meg som begynner å kjenne meg vel tung etterhvert, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 11. mai 2021 #1028 Del Skrevet 11. mai 2021 Trotwood skrev (9 timer siden): Ja, neste sommer med ferie og pappaperm blir bra! Årets sommer går jo fort bort i fødsel og barsel, og korona, så vi satser på en god og fin sommer 2022! Gutt sier ultralyd denne gang, så en av hver blir det da, som er helt perfekt! Håper lillegutt liker fotball så pappa blir fornøyd 😁😁Hva med deg? Første? Og hvordan er formen til dere her inne? Sikkert flere enn meg som begynner å kjenne meg vel tung etterhvert, Åå, så stas med en av hver! 😊 Her ventes førstemann, og det er ei lita jente 🥰 Her har vi fotballdilla begge to, så vi tar gjerne imot ei fotballdilla jente også 😂😍 Formen min er veldig bra egentlig, men sliter en del med bekkensmerter. Prøver å gjøre litt øvelser, og det har hvertfall stabilisert seg veldig 🤗 Håper det går bra med alle her inne ❤️ Før vi vet ordet av det, så nærmer terminen seg for samtlige her inne 🙉🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 11. mai 2021 #1029 Del Skrevet 11. mai 2021 Jeg ligger på sofaen og ser Fødeavdelingen as we speak. Gråter like mye ved hver fødsel 😆 Er helt tydelig kommet inn i den fasen av graviditeten hvor jeg begynner mentalt å forberede meg 😅 Vi venter en lillesøster, og har en storebror som synes det er veldig spennende, og litt uforståelig 🥰 Jeg har vært helt eller delvis sykemeldt siden uke 14 denne gangen. Er i uke 30 nå.. Det er litt vanskelig å være sykemeldt, iom at forrige svangerskap gikk så bra. Har også en sjef som ikke er den mest forståelsesfulle, så samvittigheten gnager. Men, jeg prøver å være flinkere til å lytte til kroppen ☺️ Jobber 20% nå, og blir nok ikke mer enn det.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 11. mai 2021 #1030 Del Skrevet 11. mai 2021 vret skrev (31 minutter siden): Jeg ligger på sofaen og ser Fødeavdelingen as we speak. Gråter like mye ved hver fødsel 😆 Hahaha, godt det ikke bare er meg!😆 Sett på flere episoder nå, og jeg bæljer like mye hver gang jeg også. Syns det er så innmari koselig program, og det får meg til å glede meg enda mer 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 11. mai 2021 #1031 Del Skrevet 11. mai 2021 6 minutter siden, SUPERMIRI said: Hahaha, godt det ikke bare er meg!😆 Sett på flere episoder nå, og jeg bæljer like mye hver gang jeg også. Syns det er så innmari koselig program, og det får meg til å glede meg enda mer 😍 Såå enig! Jeg blir plutselig oppmerksom på at jeg ligger og presser sammen med kvinnene 😂 Lever meg så inn i det! Jeg grugleder meg veldig!! Har noen av dere gått noen fødselsforberedende kurs e.l? Jeg har kjøpt kurset til Positiv fødsel, men ikke fått begynt på det. Spent på om det er så bra som jeg har fått inntrykk av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 11. mai 2021 #1032 Del Skrevet 11. mai 2021 Jeg har ikke gått noe fødselsforberedende kurs, @vret. Ble nysgjerrig på det du hadde kjøpt deg, og det hørtes jo veldig bra ut da! Blir spennende å høre hva du synes når du er litt igang med det, så gi gjerne en oppdatering 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. mai 2021 #1033 Del Skrevet 11. mai 2021 Jeg gikk på kurset via helsestasjon første runde. Er så lite interessert i eget svangerskap denne runden. Har jo gjort det før 😂 Vil bare bli ferdig og bli kjent med lillebror. Er spent på fødselen, men har ikke grublet for mye over den. Er umulig å forutsi om den kommer til å bli lik eller totalt ulik første runde. Håper på litt bedre bemanning og færre samtidig fødende denne gangen da. Da hadde kanskje jordmor vært litt mer aktiv og fått ting i gang når vi var der. I dag er jeg 28+0 og inn i siste trimester. Fått en liten gradert sykemelding på 20 prosent av legen og det kommer godt med. Blir litt forvirret over hvordan dette regnes ut med helligdagene disse ukene og at den startet fra i dag. Noen som vet?🤔 det blir 1.5 time forkortet arbeidsdag hver det på en 5 dagers uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 11. mai 2021 #1034 Del Skrevet 11. mai 2021 Trotwood skrev (19 timer siden): Og hvordan er formen til dere her inne? Sikkert flere enn meg som begynner å kjenne meg vel tung etterhvert, Velkommen hit🤩 Jeg ligger halvannen måned bak deg og jeg føler meg allerede veeeeeldig tung😩 Har gått opp 12 kg hittil, selvom jeg gjør alt jeg kan for å gå minst 10 000 skritt om dagen og få inn 3 «treningsøkter» i uken. Merker at treningsøktene ikke er det de pleide å være, har ikke sjangs til å komme meg på samme intensitetsnivå, men jeg prøver iallfall å få opp pulsen litt. Har også hatt vondt i ryggen hele svangerskapet (antar det er hormonelt, ettersom det er et av de første graviditetssymptomene jeg fikk allerede før jeg tok en test), men nå er ryggen så vond at jeg nesten ikke orker å sitte oppreist mens vi spiser middag engang.. Håper virkelig ikke det har tenkt til å være så ille resten av svangerskapet😳 vret skrev (7 timer siden): Jeg har kjøpt kurset til Positiv fødsel, men ikke fått begynt på det. Spent på om det er så bra som jeg har fått inntrykk av Jeg har kjøpt samme kurset, men har heller ikke kommet helt i gang😅 burde vel få ut fingeren snart og komme i gang🙈 Har hørt veldig mye positivt om det så håper det står til forventningene og at jeg lærer masse😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 11. mai 2021 #1035 Del Skrevet 11. mai 2021 Sjela skrev (6 timer siden): I dag er jeg 28+0 og inn i siste trimester. Fått en liten gradert sykemelding på 20 prosent av legen og det kommer godt med. Blir litt forvirret over hvordan dette regnes ut med helligdagene disse ukene og at den startet fra i dag. Noen som vet?🤔 det blir 1.5 time forkortet arbeidsdag hver det på en 5 dagers uke. Hurra for 3.trimester! Mener du i forhold til utbetaling? Eneste jeg vet er at arbeidsgiver betaler de første 16 sykedagene, og at NAV tar over etter dette. Da vil jo de første 16 dagene forløpe som normalt, og etter dette vil NAV gi deg sykepenger for de resterende 7,5t hver uke, uavhengig av helligdager eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 11. mai 2021 #1036 Del Skrevet 11. mai 2021 9 hours ago, vret said: Jeg ligger på sofaen og ser Fødeavdelingen as we speak. Gråter like mye ved hver fødsel 😆 Er helt tydelig kommet inn i den fasen av graviditeten hvor jeg begynner mentalt å forberede meg 😅 Vi venter en lillesøster, og har en storebror som synes det er veldig spennende, og litt uforståelig 🥰 Jeg har vært helt eller delvis sykemeldt siden uke 14 denne gangen. Er i uke 30 nå.. Det er litt vanskelig å være sykemeldt, iom at forrige svangerskap gikk så bra. Har også en sjef som ikke er den mest forståelsesfulle, så samvittigheten gnager. Men, jeg prøver å være flinkere til å lytte til kroppen ☺️ Jobber 20% nå, og blir nok ikke mer enn det.. Enig, jeg kjenner veldig på at jeg føler jeg har mislyktes totalt denne gangen som ble sykemeldt tidlig og bare blir verre 😕 Har grått så mye da det ble klart at jeg måtte sykemeldes, og små kommentarer og spørsmål fra jobb stakk veldig dypt. Du er tøff som orker å jobbe 20%! 1 hour ago, Noldi said: Velkommen hit🤩 Jeg ligger halvannen måned bak deg og jeg føler meg allerede veeeeeldig tung😩 Har gått opp 12 kg hittil, selvom jeg gjør alt jeg kan for å gå minst 10 000 skritt om dagen og få inn 3 «treningsøkter» i uken. Merker at treningsøktene ikke er det de pleide å være, har ikke sjangs til å komme meg på samme intensitetsnivå, men jeg prøver iallfall å få opp pulsen litt. Har også hatt vondt i ryggen hele svangerskapet (antar det er hormonelt, ettersom det er et av de første graviditetssymptomene jeg fikk allerede før jeg tok en test), men nå er ryggen så vond at jeg nesten ikke orker å sitte oppreist mens vi spiser middag engang.. Håper virkelig ikke det har tenkt til å være så ille resten av svangerskapet😳 😄 Du er jo superflink som trener så masse! 💪 Jeg har veldig lyst å være mer aktiv, kjeder meg ihjel, men bekken setter stopper for det meste av aktivitet, så jeg får bare til 15 minutters turer uten at det er full krise og er heldig om jeg får over 2000skritt på en dag 🙈 jeg har gått opp 9 kg, men har ikke matlyst og spiser veldig lite. Magen min er diiiiger! Jeg driver og ser på bilder fra første svangerskap og jeg er mye større nå enn jeg var rett før fødselen med forrige, også er det 8 uker igjen 😱 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. mai 2021 #1037 Del Skrevet 11. mai 2021 SUPERMIRI skrev (52 minutter siden): Hurra for 3.trimester! Mener du i forhold til utbetaling? Eneste jeg vet er at arbeidsgiver betaler de første 16 sykedagene, og at NAV tar over etter dette. Da vil jo de første 16 dagene forløpe som normalt, og etter dette vil NAV gi deg sykepenger for de resterende 7,5t hver uke, uavhengig av helligdager eller ikke. Nei, litt dårlig forklart fra meg kanskje🙂 Bare lurte på om det var riktig å regne 1.5 time sykemelding per dag uavhengig av at uken inneholder helligdager og sykemeldingen startet en tirsdag og ikke mandag. Men tror jeg bare forholder meg til det og skriver 1.5 time hver dag på dette. Enkelt og greit 😅 Her får jeg alt direkte fra arbeidsgiver og så tilbakebetalere NAV. Mener også å ha lest at svangerskapsrelatert fravær gir arbeidsgiver tilbakebetaling fra NAV fra første dag. Husker jeg passet på å fortelle at det var svangerskapsrelatert om jeg hadde fravær forrige svangerskap slik at de fikk refundert fra første dag 😊 Magen min kjennes også mye større ut @Trotwood😅 føler meg også mer imobil på et tidligere tidspunkt enn sist. Det er tungt å bøye seg ned for å ta på sokker og sko, og det er ikke alltid jeg prioriterer å plukke opp noe som har falt ned på gulvet 😆 Jeg merker også at jeg kun kan gå kortere turer. Mer enn 4 km og jeg begynner å bekymre meg for om jeg klarer å komme meg helt hjem igjen. Da begynner det nemlig å bli ganske ubehagelig i lyskeområdet. Flere som kjenner seg igjen?🤔 føler meg også ganske så andpusten tidvis og det er vanskelig å finne en god stilling på natten. Søvnen blir veldig oppstykket så den 1.5 timen med sykemelding daglig er hviletid for min del for å kunne hente meg inn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 11. mai 2021 #1038 Del Skrevet 11. mai 2021 Kjenner meg igjen med det å bevege seg og gå tur. Å gå 2000 skritt i løpet av dagen først ofte til veldig mye smerter i bekkenet. Noen dager kjenner jeg en brennende stikkende smerte i lysken selv når jeg bare ligger stille 😕 Jeg blir ganske lei meg av å tenke på at dette blir en sommer og vår uten skogsturer 😭 Sliter også med å bøye meg fremover. Magen føles stooor og jeg har gått opp 9 kg. Prøver å ikke stresse for mye med vekten, men det ligger jo litt i bakhodet. Fint å høre at andre ligger på ca samme vektoppgang 🥳 Nå har jeg for øvrig også blitt 100 % sykemeldt .. Merker at det føles godt, men blir nok veldig kjedelig i lengden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 11. mai 2021 #1039 Del Skrevet 11. mai 2021 @Sjela Veldig likt her når jeg går tur! Vondt i lysken og nesten i selve underlivet også. 🙈 Dagen etter gåturen får jeg skikkelig vondt i korsrygg og bekken, så da gjør jeg litt gravidyoga i stedet. Liker veldig godt en video på YouTube som heter «Prenatal yoga with Laura Dutta», hvis noen vil prøve. Sliter også med nattesøvn. Har sluttet på kvalmestillende tabletter så jeg har mulighet til å kjøre litt bil. De brukes egentlig som innsovningstabletter av ugravide, så har sovet SÅ godt frem til nå, men nå føler jeg at jeg er mer våken enn jeg sover. Fosteret har i tillegg sparkeshow nesten hele natta. Storebror hadde tidenes twerkemarathon opp i ribbeina forrige gang jeg var gravid, så håper jeg slipper det denne gangen. 😏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 11. mai 2021 #1040 Del Skrevet 11. mai 2021 6 minutter siden, Body Lotion said: Kjenner meg igjen med det å bevege seg og gå tur. Å gå 2000 skritt i løpet av dagen først ofte til veldig mye smerter i bekkenet. Noen dager kjenner jeg en brennende stikkende smerte i lysken selv når jeg bare ligger stille 😕 Jeg blir ganske lei meg av å tenke på at dette blir en sommer og vår uten skogsturer 😭 Sliter også med å bøye meg fremover. Magen føles stooor og jeg har gått opp 9 kg. Prøver å ikke stresse for mye med vekten, men det ligger jo litt i bakhodet. Fint å høre at andre ligger på ca samme vektoppgang 🥳 Nå har jeg for øvrig også blitt 100 % sykemeldt .. Merker at det føles godt, men blir nok veldig kjedelig i lengden.. Enig! Jeg elsker vår og sommer, skog, gå og ri lange turer. Forrige gang gikk jeg masse turer i skog og mark og gjorde mye yoga, men nå får jeg kjempevondt av selv milde yogaøvelser og det å vagge bort til postkassa er dagens trim. I tillegg har jeg kraftig jernmangel, så blir anpusten og sliten av ingenting. Kjedelig å kaste bort årets beste måneder med å ligge i senga hele dagen! Men, men, det går jo over og jeg lever på at neste sommer blir bra! Og krysser fingre for en god og varm høst 😆 Jeg kjenner det også veldig i underliv, bak halebeinet og i lår så fort jeg er i aktivitet- det kjennes ut som slik det gjorde da jeg var i aktiv fødsel med første rett og slett 🙈 Da tenker jeg kroppen prater med store bokstaver og kryper tilbake i senga 🙈 Alle helsepersonell sier jo bare jeg må lytte til kroppen og den har ihvertfall aldri pratet tydeligere enn nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå