Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

vret skrev (14 minutter siden):

Velkommen ❤️ 

Tror alle her kan kjenne seg igjen i redselen din! Når jeg får slike tanker prøver jeg å tenke at dette skal gå bra, og at jeg som deg har sett bankende hjerte og liv ❤️ 
Men forstår så godt at du teller ned til UL og en ny bekreftelse :klemmer:

Jeg la deg til på listen på første siden. Si fra om du vil jeg skal legge til alder og om du har barn fra før 😊

Takk 😄 Så bra, tusen takk!  Blir spennende å følge dere videre ❤️ 
Alder 28 år og dette er første barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei @Body Lotion og velkommen inn😄 vi er ganske likt da jeg er 11+0 i dag. Har ultralydtime om en uke og er så spent! Mine symptomer har begynt å avta så det kjennes godt på formen, men så blir man jo litt bekymret også. Da er det godt at timen ikke er altfor langt unna🥰

I går fikk jeg bestilt en Big bro-genser til jr. Og så blir det (forhåpentlig) delt gode nyheter med de nærmeste etter gjennomført UL neste uke.

Skjønner deg veldig godt @MiaHI! Jeg la bare på meg 11 kg i forrige svangerskap, men gikk aldri ned alle, pluss at jeg la på meg litt til  :sjenert: Fra påsken til vinter i fjor la jeg virkelig inn støtet for bedre helse og gikk ned 6 kg ved hjelp av sunnere matvalg og mer bevegelse. Jeg har så og si vært immobil i en måned som følge av kvalme, og jeg har spist mer. Så vekta har bare økt igjen. Hadde 6 kg igjen til startvekta jeg hadde forrige svangerskap. Hjelper ikke akkurat med alderen heller. Jeg kjenner jeg må jobbe mer for det nå enn før. Men håper mini er en skikkelig vognbaby så jeg kan trille en del. Tur og bevegelse hjelper på :)

...

I går handlet jeg dundersalt og saltsild. Tenkte det skulle vare litt, men jeg eier tydeligvis ikke selvkontroll, for den posen med sild er borte nå :plystre: note to self: if you don't buy it, you can't consume it :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (8 minutter siden):

Hei @Body Lotion og velkommen inn😄 vi er ganske likt da jeg er 11+0 i dag. Har ultralydtime om en uke og er så spent! Mine symptomer har begynt å avta så det kjennes godt på formen, men så blir man jo litt bekymret også. Da er det godt at timen ikke er altfor langt unna🥰

I går fikk jeg bestilt en Big bro-genser til jr. Og så blir det (forhåpentlig) delt gode nyheter med de nærmeste etter gjennomført UL neste uke.

Skjønner deg veldig godt @MiaHI! Jeg la bare på meg 11 kg i forrige svangerskap, men gikk aldri ned alle, pluss at jeg la på meg litt til  :sjenert: Fra påsken til vinter i fjor la jeg virkelig inn støtet for bedre helse og gikk ned 6 kg ved hjelp av sunnere matvalg og mer bevegelse. Jeg har så og si vært immobil i en måned som følge av kvalme, og jeg har spist mer. Så vekta har bare økt igjen. Hadde 6 kg igjen til startvekta jeg hadde forrige svangerskap. Hjelper ikke akkurat med alderen heller. Jeg kjenner jeg må jobbe mer for det nå enn før. Men håper mini er en skikkelig vognbaby så jeg kan trille en del. Tur og bevegelse hjelper på :)

...

I går handlet jeg dundersalt og saltsild. Tenkte det skulle vare litt, men jeg eier tydeligvis ikke selvkontroll, for den posen med sild er borte nå :plystre: note to self: if you don't buy it, you can't consume it :fnise:

Jeg drømte faktisk om saltsild i natt😄 Jeg er utrolig glad i lakris, så både saltsild og dundersalt er favoritter! Det står på helsenorge sine sider at "Gravide bør ikke spise mye lakris på grunn av skadelige effekter av glycyrrhizinsyre, et hormonforstyrrende stoff som finnes i lakrisplante", så jeg har holdt meg helt unna det. Blir gal av alle disse rådene. det virker som ALT er farlig på google🙄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaHI skrev (16 minutter siden):

Jeg drømte faktisk om saltsild i natt😄 Jeg er utrolig glad i lakris, så både saltsild og dundersalt er favoritter! Det står på helsenorge sine sider at "Gravide bør ikke spise mye lakris på grunn av skadelige effekter av glycyrrhizinsyre, et hormonforstyrrende stoff som finnes i lakrisplante", så jeg har holdt meg helt unna det. Blir gal av alle disse rådene. det virker som ALT er farlig på google🙄  

Man skal spise veldig mye lakris for at det er for mye. Og så må man huske på at lakris ikke bare inneholder lakris, men sukker, salmiakk ++, så selve lakrisen blir ikke mange prosent. Men jeg kommer selvsagt ikke til å spise det hver dag. Men litt går vel helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 time siden):

Man skal spise veldig mye lakris for at det er for mye. Og så må man huske på at lakris ikke bare inneholder lakris, men sukker, salmiakk ++, så selve lakrisen blir ikke mange prosent. Men jeg kommer selvsagt ikke til å spise det hver dag. Men litt går vel helt fint. 

Det er sant! Kanskje jeg kan kose meg med litt saltsild da😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaHI skrev (4 timer siden):

Hvor mye hadde du «igjen» av vektøkningen når graviditeten var over?

Jeg må være ærlig å si at jeg er redd for å legge på meg for mye. Jeg forstår og er klar for at kroppen endrer seg og man ikke nødvendigvis blir som man var før, men....Har hørt at man skal se på sin mor for å vite hva slags gener man har for løs hud og strekkmerker. Min mor gikk opp 30 kg med meg, og fikk en totalt ødelagt mage😔 Kan ikke beskrive den som annet enn forferdelig, og langt fra alt annet jeg har sett etter et svangerskap. Senere i livet måtte hun ta mageplastikk pga helseplager. Jeg ønsker å gjøre det jeg kan for å ikke ende opp sånn, men vet ikke hvor stor kontroll man har på vektøkningen...

Jeg klarte og gå ned alle kg jeg la på meg 😊👍🏻 Det tok litt tid da selvfølgelig, ca et år kanskje 🤔 Magen min har vært litt små hengete etter første graviditet også (gikk opp bare 6 kg til sammen). Den ble ikke verre etter sist, den ser ganske likedan ut😊 Vet at aller fleste tenker mye over vekt når de går gravide. Men de fleste går jo ikke opp så mye som jeg gjorde, jeg sleit med sulthetsfølelse heletiden. Det gjør jeg denne gangen også🤦‍♀️ Jeg tar det som det kommer, det blir som det blir 🤣👍🏻 Men kroppen er flink til å bli den samme etterpå🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maya89 skrev (47 minutter siden):

Jeg klarte og gå ned alle kg jeg la på meg 😊👍🏻 Det tok litt tid da selvfølgelig, ca et år kanskje 🤔 Magen min har vært litt små hengete etter første graviditet også (gikk opp bare 6 kg til sammen). Den ble ikke verre etter sist, den ser ganske likedan ut😊 Vet at aller fleste tenker mye over vekt når de går gravide. Men de fleste går jo ikke opp så mye som jeg gjorde, jeg sleit med sulthetsfølelse heletiden. Det gjør jeg denne gangen også🤦‍♀️ Jeg tar det som det kommer, det blir som det blir 🤣👍🏻 Men kroppen er flink til å bli den samme etterpå🤩

Håper min kropp også er flink til det!😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke gått ned alle kiloene etter forrige svangerskap og det er kanskje der skoen trykker. Har faktisk bestilt meg gravidbukser i dag (7+5) 🤭 kjenner buksene strammer og føler meg skikkelig oppblåst og fæl(og kvisete). Og alle sier jo at man blir større andre graviditet 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (38 minutter siden):

Jeg hadde heller ikke gått ned alle kiloene etter forrige svangerskap og det er kanskje der skoen trykker. Har faktisk bestilt meg gravidbukser i dag (7+5) 🤭 kjenner buksene strammer og føler meg skikkelig oppblåst og fæl(og kvisete). Og alle sier jo at man blir større andre graviditet 😒

Jeg har også bestilt en bukse. Tenkte det var lurt å starte med 1 da størrelsen kan endre seg 🙈 men det finnes jo ikke noe mer behagelig å gå med! Slipp magen fri :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (1 time siden):

Forferdelig ubehagelig når det strammer over magen🤨 Jeg kjøpte meg gravid bukse idag, da jeg ikke klarer vanlig lenger 🤣 Jeg ble mye større andre gang, men det smeller vel nå når det er tredje gang😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet frem mine 2 gravidbukser fra forrige gang, og har gått med den ene i dag. Den siger sånn 😬 må dra den opp Hele tiden 🤯 Og er slim fit begge to, som jeg ikke egentlig bruker så mye lenger... 

var faktisk innom storsenteret i dag og så etter en ny gravidbukse, men var bare slim fit eller kortere... 

vil helst prøve før jeg kjøper, er så vanskelig med bukser, men må kanskje forsøke meg på no nettbestilling.. 

hvor har dere kjøpt? 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en fra H&M @vretEn variant jeg hadde sist. Jeg ga bort det lille jeg hadde da det var babyboom i vennegjengen. Ikke tror jeg de buksene hadde passet nå heller🙈 har et par venninner som fikk i fjor så håper jeg kan arve litt. Er så kjipt å kjøpe sånt. Sist brukte jeg mye vanlige klær I en størrelse større og med stretch. Gikk mye i elastiske skjørt😅 

Zalando og boozt er veldig greit å handle fra synes jeg. Bestiller to størrelser for å prøve og sender tilbake det jeg ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en skikkelig bekymringsdag 😔 hatt skikkelig sånn ubehag i magen, brystet og generelt hele overkroppen 🤐 akkurat som jeg har trent skikkelig og er støl 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håkkimom skrev (23 minutter siden):

I dag har jeg hatt en skikkelig bekymringsdag 😔 hatt skikkelig sånn ubehag i magen, brystet og generelt hele overkroppen 🤐 akkurat som jeg har trent skikkelig og er støl 

Uff, det er ikke greit å føle på sånt :( jeg hadde også ømhet/stølhet i magen for noen dager siden. Dagen etter var det like fint, så kanskje bare hormoner og at livmora vokser 🤔 Håper alt er bra og tilbake til normalen i morgen❤ men den trene/stølheten kjenner jeg igjen fra kynnerne jeg hadde mye av forrige svangerskap. Kan det være kynnere så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (46 minutter siden):

Uff, det er ikke greit å føle på sånt :( jeg hadde også ømhet/stølhet i magen for noen dager siden. Dagen etter var det like fint, så kanskje bare hormoner og at livmora vokser 🤔 Håper alt er bra og tilbake til normalen i morgen❤ men den trene/stølheten kjenner jeg igjen fra kynnerne jeg hadde mye av forrige svangerskap. Kan det være kynnere så tidlig?

Nei fy! Håper ikke det 😅 håper det bare er at det strekker seg som du sier, minnes jeg hadde det sånn i begge tidligere svangerskapene.... hvis det ikke gir seg i morgen, så blir det en tur til privat gyn igjen... sliten i magen er kanskje mer riktig begrep ja... sikkert kroppen som strekker på seg 🙉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig tråd! Jeg har termin 6. august 🥰 Har vært ekstremt mye kvalm til nå, men begynner å bli litt bedre nå i uke 12. Har første jordmorkontroll i morgen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
babycodex skrev (26 minutter siden):

Så hyggelig tråd! Jeg har termin 6. august 🥰 Har vært ekstremt mye kvalm til nå, men begynner å bli litt bedre nå i uke 12. Har første jordmorkontroll i morgen.

Gratulerer og velkommen inn :nigo:

Godt du føler deg bedre. Jeg har også begynt å føle meg mer og mer normalt igjen, og det er så deilig!  Lykke til på jordmorkontroll😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Sjela said:

Jeg bestilte en fra H&M @vretEn variant jeg hadde sist. Jeg ga bort det lille jeg hadde da det var babyboom i vennegjengen. Ikke tror jeg de buksene hadde passet nå heller🙈 har et par venninner som fikk i fjor så håper jeg kan arve litt. Er så kjipt å kjøpe sånt. Sist brukte jeg mye vanlige klær I en størrelse større og med stretch. Gikk mye i elastiske skjørt😅 

Zalando og boozt er veldig greit å handle fra synes jeg. Bestiller to størrelser for å prøve og sender tilbake det jeg ikke vil ha.

Takk for tips ❤️ Får ta en liten handlerunde online i dag 😄 Litt koselig også, å handle til megselv og den voksende magen!

13 hours ago, Håkkimom said:

Sender deg gode tanker og varme klemmer ❤️ Det er ikke noe gøy å ha det slik. Sannsynligvis er det ingen grunn til bekymring, "bare" det naturlige morsinstiktet som allerede nå passer på den lille :klemmer:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, babycodex said:

Velkommen ❤️ 
Jeg la deg til på listen på første side 😊 Si fra om du vil at jeg legger til alder og om du har barn fra før.
Det er flere med termin i dagene rundt deg 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord @vret! Klemmen sendes i retur ❤️ Ikke samme følelse i dag, så var nok bare strekkingen som skyldtes bekymringen 🙉 ellers er kvalmen så og si borte, jeg har også fått oppheng i is, rødbeter og lakris 😂😂 nøyaktig likt som førstemann og langt i fra opphengene fra minstemann 😂 mistenker da at det er likt kjønn 🤭 fått oul i mars, uhorvelig lenge å vente spør du meg 😋

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...