Gå til innhold

Endomondo legges ned

911

Anbefalte innlegg

Da har vi fått beskjed om at treningsappen Endomondo legges ned fra 31.12.2020 og 31.03.21 blir alle brukerdata slettet.
De anbefaler  MapMyRun der man kan laste over "treningsdagbok" og historikk fra Endomondo, men dette får jeg ikke helt til. Det har gått mange timer fra jeg startet prosessen med å legge over data, men foreløpig er det lite som skjer.

Noen som har erfaring med dette og med MapMyRun sånn generelt. Denne koster 315/år. Mener jeg betalte 220 for Endomondo Premium.
Jeg har en Samsung S20 og der finnes det en treningsapp som heter Samsung Health. Er det like greit å bruke denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått over til strava. Spør på reddit i r/running, er mange flere som svarer der. 

Anonymkode: 2c99f...c7d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å flytte statistikk fra Endomondo til andre plattformer som f.eks. Strava eller bare til MapMyRun?

Anonymkode: bfd28...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2020 den 12.24, 911 skrev:

Da har vi fått beskjed om at treningsappen Endomondo legges ned fra 31.12.2020 og 31.03.21 blir alle brukerdata slettet.

Hvor er den informasjonen kommet hen? Sjekket både min Endomondo og mail nå men finner ikke noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Cata skrev:

Hvor er den informasjonen kommet hen? Sjekket både min Endomondo og mail nå men finner ikke noe om det. 

Bl.a. her men jeg fikk melding på Endomondo da jeg startet denne for noen dager siden. Nå har prøvd MapMyRun noen dager og den fungerer greit, men har ikke fått lagt over "historiske data" fra Endomondo til denne nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 911 skrev:

Bl.a. her men jeg fikk melding på Endomondo da jeg startet denne for noen dager siden. Nå har prøvd MapMyRun noen dager og den fungerer greit, men har ikke fått lagt over "historiske data" fra Endomondo til denne nye.

Takk, jeg fant det etterhvert. Hadde fått et nyhetsbrev fra Endomondo som jeg ikke hadde sett. Må vel ut på jakt for å finne en eller annen app som logger litt mer enn bare løping og sykling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å flytte statistikk fra Endomondo til andre plattformer som f.eks. Strava eller bare til MapMyRun?

Skal være mulig ja, men jeg har ikke fått dette til enda. Litt usikker på Strava, men til MMR skal det være mulig i følge Endomondo (sikkert siden det er samme eiere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2020 den 7.21, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gått over til strava. Spør på reddit i r/running, er mange flere som svarer der. 

Anonymkode: 2c99f...c7d

Kan man lage egne intervalløkter på Strava? Jeg finner ikke den muligheten på MapMyRun. Liker å lage egne intervaller/følge de som er foreslått og få på året når ny etappe starter, slippe å se på klokken/mobilen hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strava er mer treningsdagbok (+++). Tror ikke du kan sette opp økter der, men du kan sette opp ruter og bruke som GPS. I tillegg er Strava desidert best på å gi utøvere mulighet til å sammenligne tider. Både med andre og med egne tidligere prestasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2020 den 12.24, 911 skrev:

Det har gått mange timer fra jeg startet prosessen med å legge over data, men foreløpig er det lite som skjer.

Det tek fleire dagar, men dei kjem inn etter kvart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

En gammel tråd, men kommer med litt oppdatering.
Etter noen dager ble alle historiske data lagt over til MapMyRun. Og til dere som lurer; det er ikke bare løping som registreres på denne appen. MMR fungerer greit, men litt synd det kun er engelsk tekst/tale (har i alle fall ikke funnet norsk).

Jeg har imidlertid fått betalingsinformasjon fra Endomondo nå selv om de har lagt ned denne appen. Husk å avbestille og fjern betalingen i banken om du har autogiro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

911 skrev (3 timer siden):

Etter noen dager ble alle historiske data lagt over til MapMyRun. Og til dere som lurer; det er ikke bare løping som registreres på denne appen. MMR fungerer greit, men litt synd det kun er engelsk tekst/tale (har i alle fall ikke funnet norsk).

Jeg har imidlertid fått betalingsinformasjon fra Endomondo nå selv om de har lagt ned denne appen. Husk å avbestille og fjern betalingen i banken om du har autogiro.

Jeg fikk refundert penger uten å gjøre noen ting fordi jeg hadde betalt for 12 mnd. 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

911 skrev (5 timer siden):

MyMapRun? Hva for noe tøys er det?

Alle bruker Strava. Alt annet er dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DHG skrev (6 timer siden):

MyMapRun? Hva for noe tøys er det?

Alle bruker Strava. Alt annet er dårlig.

😃 Ja ja...  din mening er like mye verdt som min.
Det finnes et utall ulike treningsapper og jeg har altså valgt MMR foreløpig siden jeg hadde Endomondo fra før og fikk overført alle historiske data.
Det du hevder blir nesten det samme som å si: "Android? Hva er for noe tøys? Alle bruker jo iOS". Jeg bruker for øvrig Android da jeg ikke liker at andre skal bestemme hva jeg kan ha på telefonen, men det blir en annen "skål".
Det heter forresten MapMyRun 😉 

Endret av 911
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

911 skrev (3 timer siden):

😃 Ja ja...  din mening er like mye verdt som min.
Det finnes et utall ulike treningsapper og jeg har altså valgt MMR foreløpig siden jeg hadde Endomondo fra før og fikk overført alle historiske data.
Det du hevder blir nesten det samme som å si: "Android? Hva er for noe tøys? Alle bruker jo iOS". Jeg bruker for øvrig Android da jeg ikke liker at andre skal bestemme hva jeg kan ha på telefonen, men det blir en annen "skål".
Det heter forresten MapMyRun 😉 

Strava er verdens største treningsapp. Det er Nr. 1 plattform for alle proffutøvere i verden. Nuff said. Endomondo og "MapMyRun" (lol) er bare piss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

911 skrev (20 timer siden):

Og til dere som lurer; det er ikke bare løping som registreres på denne appen. MMR fungerer greit, men litt synd det kun er engelsk tekst/tale (har i alle fall ikke funnet norsk).

Hvike treningsformer ligger inne der? Aksepterer den f.eks. styrketrening eller er det "bare" cardio? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cata skrev (2 timer siden):

Hvike treningsformer ligger inne der? Aksepterer den f.eks. styrketrening eller er det "bare" cardio? 

Eeeller du kan bare laste ned Strava som et normalt menneske. Den har alt.

Next. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DHG skrev (14 minutter siden):

Next. 

Hva har Strava da? (Og jeg HAR googlet, men finner bare referanser til løping, sykling osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DHG skrev (1 time siden):

Next. 

Du gir deg ikke??  🤣 Du skriver den brukes av proffene. Jeg er så langt unna proff trener som det er mulig og klarer meg lenge med disse enklere appene. Så lenge jeg, på en enkel og ukomplisert måte, kan registrere hva jeg gjør, hvor lenge jeg gjør det, hvor jeg gjør det og kan koble denne opp mot en pulsmåler så er jeg fornøyd.
Les hva Aktiv trening skriver om Strava kontra Endomondo så ser du hvorfor jeg i sin tid valgte denne. At Endomondo premium bare kostet halvparten av Strava bidro også litt. (https://aktivtrening.com/treningsutstyr/lopeutstyr/seks-lopeapper-du-bor-kjenne-til ). De aller fleste treningsappene gjør jobben bra så jeg skal ikke prøve å overbevise deg at Strava er noe dårligere enn andre. Det virker bare som du er helt fastlåst på at denne er den eneste som kan brukes til noe fornuftig og det stemmer selvsagt ikke.

Endret av 911
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (3 timer siden):

De aller fleste treningsappene (kanskje alle?) har svært mange treningsformer du kan velge mellom. Du kan laste ned prøveversjoner av de fleste så det er bare å prøve hva du liker best. For å få tilgang til alle funksjonene bør du kanskje betale for en premiumversjon. Lykke til med testingen. Tror du blir fornøyd nesten uansett hva du velger, men kanskje lese noen tester slik at du får en oversikt. I noen kan du får norsk tekst og tale, mens det i andre bare er engelsk. Jeg vil ikke framheve noen spesiell (som noen her gjør 😉 ), Årsaken til at jeg valgte som jeg gjorde var at jeg har hatt Endomondo i mange år og vært veldig fornøyd. Når denne ble lagt ned og jeg fikk mulighet til å importere historiske data (gamle treninger) til en ny app, valgte jeg å prøve denne så vil tiden vise om jeg er like fornøyd med den som jeg var med den forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...