AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Del Skrevet 4. november 2020 Vet at det er vanskelig å gi et eksakt svar, men vil høre med andres erfaringer her. Jeg har løpt 3-4 ganger i uken i 5 år. Er ikke særlig rask, men har brukbar utholdenhet. Løp halvmaraton på 1.56 i august. Nå har jeg fått en skade hvor jeg ikke kan løpe på 12 uker, og deretter ta det med ro den første måneden. Hvor mye form vil jeg risikere å miste på disse ukene? Det er vel ikke sånn at jeg må begynne helt på nytt? Da jeg begynte å løpe for 5 år siden så klarte jeg ikke mer enn 2-3 km rolig jogging før jeg måtte stoppe. Blir jeg tilbake på dette nivået? Er kvinne, 38 år. Anonymkode: c48c1...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Del Skrevet 4. november 2020 Du vil mest sannsynlig ikke gå helt tilbake til start, og du vil nok ha en raskere progresjon enn du hadde når du først begynte. Dersom du ikke kan bevege deg i det hele tatt vil du få det hardere enn hvis du kan trene alternativt. Har selv vært satt helt ut av spill gjennom to fulle svangerskap og har brukt mindre tid på å komme tilbake til samme form enn jeg brukte på å miste formen. Anonymkode: 9f56a...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 4. november 2020 #3 Del Skrevet 4. november 2020 Du mister en del form i løpet av 12 uker, spesielt om du ikke kan legge inn noe alternativ trening. Men som forrige taler tror nok også jeg at formen kommer ganske raskt tilbake med litt målrettet innsats. I motsetning til hva man kanskje skulle tro er det forskning som viser at jo bedre trent man er jo mindre for mister man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #4 Del Skrevet 6. november 2020 Du mister nok en god del, men overhodet ikke sånn at du går tilbake til nybegynnernivå. Du kan også trøste deg med at du mye raskere kommer i form igjen nå, enn da du var nybegynner. Muskelminne er en fin ting. Må du være helt i ro, eller er det bare løping du ikke kan gjøre? Kan du bruke spinningsykkel? Romaskin? Svømme? En kollega skadet ene ankelen, og da hadde de en slags greie på treningssenteret så hun kunne sykle med armer og bein, og bare bruke den uskadede foten. Anonymkode: 9029f...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå