Gå til innhold

Billigste pålegg?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det billigste pålegget du får er, som enhver over 50 vet, syltetøy. Kjøp et digert glass og smør tynt på brødskiven. Så legger du en skive på toppen. 

Ønsker du mer moro kan du kjøpe en økonomipak med kjøttpålegg og bruke 1/2 påleggsbit per 2 sammenlagte skiver. Velg noe med sterk smak, og forbered deg på å bli matlei. 

Dette var standard matpakke på bygda på 70-tallet. ;) Syltetøyet var hjemmelaget av ville, helt gratis bær.

Anonymkode: 519c0...e15

En avsporing, men såkalt skyvepølse er det absolutt billigste pålegget! Man trenger bare en skive spekepølse og denne skyves da bortover brødskiven mens man spiser slik at den aldri havner i munnen. Gjentas på neste skive osv. Siden spekepølse har lang holdbarhet kan en slik skive vare i mange dager selv ved oppbevaring i romtemperatur :ler: 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var standard matpakke på bygda på 70-tallet. ;) Syltetøyet var hjemmelaget av ville, helt gratis bær.

Anonymkode: 519c0...e15

Jepp, og derfor er grovbrød med syltetøy en av de få matvarene jeg absolutt ikke klaret å spise. Jeg blir kvalm bare ved tanken. 

Som andre har nevnt er egg billig pålegg. Er du heldig kan du få dem til ca. 2 kr. egget. Hvis du i tillegg har på en klatt med kaviar så blir det riktig godt. Kaviar av butikkens egne merker kan du få til under 10 kr. for ei tube. 

Skrevet

Mine rimeligste pålegg er hjemmelaget blåbærsyltetøy, og hjemmelagde fiskekaker (har en ganske ivrig fisker/ friluftsmann i familien som sørger for råvarene 😄

Anonymkode: 50b5e...15e

Skrevet

Lager selv.

Moste kikerter/bønner/linser etc med digg krydder.

Kjører kokte gulrøtter og hvite bønner med stavmikser og tilsetter krydder

Hummus med tomat og agurk skiver med et dryss av salt (gjerne urtesalt)

Anonymkode: 91960...8d2

Skrevet

Italiensksalat fra fp kr 14 for en stor boks.

Anonymkode: d965b...625

Skrevet

Tynne skiver fiskekaker, storpakning med egg.

Anonymkode: af6aa...a5e

Skrevet

Min gamle bestemor lagde syltetøy av gulrøtter og rabarbra, det må da være billig! Ellers er det billig å kjøpe svinestek på tilbud, skjære den opp i tynne skiver når den er stekt og kald, pakke i porsjoner og legge i fryseren. Tas opp etter hvert. 

Anonymkode: d742c...ea1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...