Gå til innhold

Mens vi venter på lillesøster/lillebror

Elsoo

Anbefalte innlegg

Jeg er 6+2 uker i dag og venter i spenning på første OUL om 2 uker. Vi har en datter på 13 måneder og gleder oss stort til hun skal få et søsken. 

Jeg føler meg veldig gravid og har samme symptomer som sist. Jeg er vekselvis kvalm og sulten, ømme pupper, trøtt og hormonell. Samtidig  kan man jo aldri være helt sikker på at det er liv laga og jeg lengter etter bekreftelsen på at hjertet slår og at alt ser bra ut. 

Vi ble det nå gravide i 1 pp, noe som var helt uforventet men veldig velkomment. I forrige svangerskap brukte vi 5-6 måneder, men da visste jeg heller ikke når jeg hadde EL og hadde ikke regelmessig syklus. 

Jeg tenker nå alt på hvordan det blir med to tette, og tenker mye framover. Jeg føler meg ganske oppslukt og leser mye om graviditet og småbarnsperioden. Baby kommer til å overta rommet til storesøster, og storesøster får nytt rom som vi skal male og innrede. Og mannen har begynt å se etter ny bil allerede. Jeg har valgt å starte dagbok for å få ned litt tanker, og siden jeg har valgt å ikke fortelle om graviditeten til noen enda kjennes det fint å dele her.

Unnfangelse: 6-7 oktober

Første OUL: 17 november, 8+2 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 6+6.

Jeg har nå jobbhelg og merker at graviditeten tar på. Vi bor i et annet europeisk land og ifm covid-19 må vi jobbe med munnbind hele tiden og jeg blir uvel av det. Særlig når det er litt tempo og varmt. I tillegg er jeg nok ganske hårsår og tåler kritikk ganske dårlig akkurat nå 😅 hadde en diskusjon med kollega i går og føler jeg overreagerte veldig... Hjemme er mannen veldig hensynsfull og jeg merker at han tar seg mer av rydding og vasking.

Jeg har kveldsvakt i dag og tidligvakt i morgen så får vel bare bite tennene sammen og komme meg gjennom arbeidshelgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi ble syk i går med feber og i dag våknet jeg også med forkjølelse. Har generelt følt meg dårlig hele dagen og la i morrest merke til at jeg hadde rosa utflod. Nå ikveld kom det litt blod. Jeg har lest her og der at blødning er normalt men merker jeg blir redd for å miste. Har også sånne rare menslignende smerter. Bare 6 dager igjen til ultralyd nå så får bare håpe at alt ser bra ut da 🤞

I morgen skal jeg teste meg for corona og håper den er negativ! Blir nok ekstra bekymret om det viser seg at jeg er positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt 2 dager med blødning og menslignende smerter (smerter i magen og korsrygg). I dag ser det ut som det nesten har stoppet opp. Har lest en del på nettet om SA og begynner å forberede meg på at det kan være det. Er skikkelig lei meg men har jo ikke gitt opp håpet heller.... Jeg vet jo at SA er ganske normalt og oppleve, men man trur jo aldri at det skal skje en selv. 

Hadde forresten ikke corona så om det er en SA slipper jeg iværtfall å lure på om det var årsaken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningen kom tilbake for fullt i helga og føler meg nå sikker på at jeg har hatt en SA. Forferdelig trist og hadde ett par dager hvor jeg bare gråt. Utrolig hvor mye man rekker å glede seg på noen uker bare. Var jo helt inn i gravidbobla..

I dag føler jeg meg bedre og vet jo at dette er noe som kan skje, og som mange opplever. Er spent på hva jordmor sier imorgen og om når vi kan prøve igjen. Jeg har fortalt søstra mi og ei venninne om graviditeten og gruer meg litt til å fortelle om hvordan det endte... tenker jeg gjør det etter ultralydundersøkelsen ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på OUL og fikk bekreftet SA. Alt var ikke ute enda så det kan hende jeg må tilbake på kontroll.. jeg er fremdeles ganske emosjonell (og hormonell) og føler meg helt utslitt og ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist å høre om SA!💔😢 Føler så med deg og vet hvor tungt og trist det er, hatt 3 stk selv! Regner med du har fått beskjed om å vente en syklus før dere prøver igjen, men vet om mange som har blitt gravide rett etter SA og det har gått helt fint!☺️ Min erfaring er at kroppen ikke blir gravid igjen før den er klar for det, og etter mine aborter har det gått 2-3 mnd før jeg har blitt gravid på ny uavhengig om jeg har startet prøvingen før mens eller ikke! Det viktigste er at du er klar selv!☺️
Lykke til med prøvingen, håper den neste spiren sitter ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Så trist å høre om SA!💔😢 Føler så med deg og vet hvor tungt og trist det er, hatt 3 stk selv! Regner med du har fått beskjed om å vente en syklus før dere prøver igjen, men vet om mange som har blitt gravide rett etter SA og det har gått helt fint!☺️ Min erfaring er at kroppen ikke blir gravid igjen før den er klar for det, og etter mine aborter har det gått 2-3 mnd før jeg har blitt gravid på ny uavhengig om jeg har startet prøvingen før mens eller ikke! Det viktigste er at du er klar selv!☺️
Lykke til med prøvingen, håper den neste spiren sitter ❤️

Takk for fint svar Hopptimisten (så fint nick🙃). Jordmoren sa faktisk ingenting om å vente en syklus før vi prøver igjen. Men jeg må ringe de når blødningen stopper helt så mulig jeg får mer informasjon da🤷🏼‍♀️ Jeg tror uansett ikke vi kommer til å vente lenge med å prøve på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe blødningen stopper opp snart og at alt er ute! Er så kjipt med rester!😖 Masse lykke til videre😘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre at du mistet. All min sympati! 💔

Jeg mistet selv på ca samme tid i fjor, og så klaffet det på neste syklus 👶 Han er 13 mnd nå, og vi prøver også på ett lillesøsken😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ibsen skrev:

Så trist å høre at du mistet. All min sympati! 💔

Jeg mistet selv på ca samme tid i fjor, og så klaffet det på neste syklus 👶 Han er 13 mnd nå, og vi prøver også på ett lillesøsken😊

Så fint å høre at det gikk bra på andre forsøket deres ☺ har du også en prøvedagbok eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...