Gå til innhold

Hvordan stabilisere vekt etter slankeoperasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan går det ang. å drikke litt vin innimellom etter en slik operasjon?

Anonymkode: c829b...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du dekket alt dette? 

Anonymkode: 45373...9b5

Dekket bryster og mage, har ikke bestemt meg for å gjøre noe med armene og beina, men vet at enkelte får slikt dekket også.

Anonymkode: 13041...cf6

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det ang. å drikke litt vin innimellom etter en slik operasjon?

Anonymkode: c829b...e92

Tja, blir jo mye raskere beruset, har gått på en smell et par ganger og blitt skikkelig dårlig. Får ikke kastet opp heller, så man bør ha kontroll på hvor mye man får i seg. Det svinger godt i hodet etter to tre glass vin. Drakk en hel prosecco i sommer og da ble jeg sørpe dritings.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dekket bryster og mage, har ikke bestemt meg for å gjøre noe med armene og beina, men vet at enkelte får slikt dekket også.

Bryster og altså? Hva var grunnen til det? Trodde det var blitt superstrengt og at man må ha sår osv for å få det dekket, altså noe langt utover estetikk. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryster og altså? Hva var grunnen til det? Trodde det var blitt superstrengt og at man må ha sår osv for å få det dekket, altså noe langt utover estetikk. 

Grunnen er at jeg tidligere var operert offentlig for å korrigere stor medfødt assymetri og hadde en protese i det minste brystet som måtte fjernes pga kapseldannelse. Da ble brystene såpass ulike igjen at legen valgte å foreta et brystløft uten implantat for at de skulle bli like. Så grunnen er både forhistorien og den nye fasongen etter vektnedgang. Det er ingen automatikk i å få dekket dette ellers. Brystene mine nå etter operasjon er ingen fest for øyet, de er ekstremt små. Hadde jeg vært yngre hadde jeg nok spart opp selv og forstørret dem istedet, men jeg velger å la dem være som dem er.

Når det gjelder offentlige retningslinjer etter stor vektnedgang med tidligere sykelig ovrvekt, så kan man søke om en såkalt helhetsvurdering for fjerning av overflødig hud. Jeg vet om flere som ved samme konsultasjon får innvilget bryster, buk, innside lår, overarmer, axille (området fra armhulen og ned langs utsiden av brystene) og sete. Hvor mange som faktisk velger å gå gjennom dette vet jeg ikke, men jeg ser for meg at det først og fremst er unge mennesker som ønsker å ha en aldersadekvat kropp estetisk sett. Det er en prossess som pågår over flere år, med store sjanser for infeksjoner og lang restitusjonstid. Det er også forskjell på hvor omfattende bukplastikken er, avhengig av hvor mye ekstra hud man har og hvordan den er fordelt. Alt fra liten buk, der man fjerner henget nederst på magen, til full buk hvor man da får et arr helt opp til brystbenet og langs trusekanten.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen er at jeg tidligere var operert offentlig for å korrigere stor medfødt assymetri og hadde en protese i det minste brystet som måtte fjernes pga kapseldannelse. Da ble brystene såpass ulike igjen at legen valgte å foreta et brystløft uten implantat for at de skulle bli like. Så grunnen er både forhistorien og den nye fasongen etter vektnedgang. Det er ingen automatikk i å få dekket dette ellers. Brystene mine nå etter operasjon er ingen fest for øyet, de er ekstremt små. Hadde jeg vært yngre hadde jeg nok spart opp selv og forstørret dem istedet, men jeg velger å la dem være som dem er.

Når det gjelder offentlige retningslinjer etter stor vektnedgang med tidligere sykelig ovrvekt, så kan man søke om en såkalt helhetsvurdering for fjerning av overflødig hud. Jeg vet om flere som ved samme konsultasjon får innvilget bryster, buk, innside lår, overarmer, axille (området fra armhulen og ned langs utsiden av brystene) og sete. Hvor mange som faktisk velger å gå gjennom dette vet jeg ikke, men jeg ser for meg at det først og fremst er unge mennesker som ønsker å ha en aldersadekvat kropp estetisk sett. Det er en prossess som pågår over flere år, med store sjanser for infeksjoner og lang restitusjonstid. Det er også forskjell på hvor omfattende bukplastikken er, avhengig av hvor mye ekstra hud man har og hvordan den er fordelt. Alt fra liten buk, der man fjerner henget nederst på magen, til full buk hvor man da får et arr helt opp til brystbenet og langs trusekanten.

Takk for svar. Jeg er ikke slankeoperert, men med jojo-vekt, er nå huden litt løs her og der, noe som plager meg. Jeg regner med at det er like retningslinjer for slankeopererte og ikke-slankeopererte. Jeg kvier meg likevel for å nevne det for fastlegen. 

Skrevet
På 4.11.2020 den 0.50, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig lavt vitamin-D, men det hadde jeg før operasjonen også. Tar kosttilskudd (multivitamin, kalsium og jern og B12 injeksjon hver 3. mnd) så alle verdier er innenfor normalen. Blir uvel og får vondt i magen av matvarer med mye fett.

ja tok de vitamintilskuddene selv første året. Alt er bra nå heldigvis. Ja mye fett tåler jeg, men ikke sukker like godt. :)

Anonymkode: de10f...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...