Gjest Thoringen Skrevet 4. november 2020 #41 Del Skrevet 4. november 2020 2 hours ago, skruttveig said: Jo hva jeg skulle kjøpe var ganske relevant, de har lyspærer til 10 kr der som koster 80 på kiwi... min arbeidsplass. Og der trenger jeg aldri å sprite meg. Synes ikke det er jeg som sutrer, og "midt i en pandemi" er vel litt å ta i, da influensa er mer dødelig. Men bare fortsett å leke apokalypse dere, hvis det gjør hverdagen deres mer spennende. Kort oppsummert - i england og wales så har Covid (og påfølgende sykdommer) drept mange flere enn influensa over perioden beskrevet i grafen over. Selvfølgelig kan ikke dødeligheten til disse to sykdommene sammenlignes 1:1, fordi Covid gjør det 2,5 ganger lettere for å få en sekundær sykdom (ifølge WHO) og på grunn av at noen som dør av Covid ville død av influensa også. Dødeligheten vil selvfølgelig variere fra region til region og land til land. F.eks friserer enkelte land covid statistikken. Og man må ikke glemme at det faktisk eksisterer vaksineprogram for influensa noe det ikke gjør for Covid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 4. november 2020 #42 Del Skrevet 4. november 2020 14 timer siden, skruttveig skrev: Har ødelagt hendene helt av den forbanna spriten daglig på jobb, 2 timer siden, skruttveig skrev: e har lyspærer til 10 kr der som koster 80 på kiwi... min arbeidsplass. Og der trenger jeg aldri å sprite meg. Er det bare jeg som er forvirret? Hendene dine er helt ødelagte av håndsprit men så sier du det motsatte? 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 4. november 2020 #43 Del Skrevet 4. november 2020 Jeg foretrekker å vaske hendene med såpe og vann fremfor å sprite må jeg si 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 4. november 2020 #44 Del Skrevet 4. november 2020 14 minutter siden, LilleMumi skrev: Nå jobber ikke jeg på kiwi, men kan love deg alle som jobber på kiwi ikke er like idioter. Helldigvis Det håper jeg virkelig. Hun risikerer jo at folk slutter å handle på Kiwi ved å skrive slikt. Håper noen i Kiwi-systemet fanger opp det hun skriver. 13 minutter siden, Bindersen skrev: Det er dråpesmitte, ikke kontaktsmitte! Å hva hindrer folk fra å pille seg i ansiktet 1 minutt etter de har spritet hendene? Ser mange synder her Nei, det er dokumentert at dette viruset smitter gjennom kontaktsmitte. 10 minutter siden, Neste skrev: Det trengs ikke, noe som heter sunn fornuft. Man tar jo knapt på noe i en butikk, så det er 0,00000001% sjangse for å bli smittet. Akkurat som til vanlig, vi har ingen pandemi. Dette er bare tull, vi har et influensavirus som noen få ikke tåler like godt. Slik har det alltid vært. Man tar på mye mer enn hva man skulle tro. Tenk over det neste gang du er i en butikk, og tell hvor mange ganger du tok på varer, og andre gjenstander i butikken. Kroppen din inkludert. Vi har ingen pandemi? Vi får starte på en produksjon av foliehatter, for det trengs. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neste Skrevet 4. november 2020 #45 Del Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, Vera skrev: Det håper jeg virkelig. Hun risikerer jo at folk slutter å handle på Kiwi ved å skrive slikt. Håper noen i Kiwi-systemet fanger opp det hun skriver. Nei, det er dokumentert at dette viruset smitter gjennom kontaktsmitte. Man tar på mye mer enn hva man skulle tro. Tenk over det neste gang du er i en butikk, og tell hvor mange ganger du tok på varer, og andre gjenstander i butikken. Kroppen din inkludert. Vi har ingen pandemi? Vi får starte på en produksjon av foliehatter, for det trengs. Pandemi er det ikke hvertfall, da ville det dødd MYE mer mennesker Så glem alt som heter karantene, spriting og munnbind. Vi kan fint leve som vanlig med normale forholdsregler som å vaske hender etter behov og hpste/nyse i armkroken. Slik man alltid bør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMumi Skrevet 4. november 2020 #46 Del Skrevet 4. november 2020 7 minutter siden, Neste said: Pandemi er det ikke hvertfall, da ville det dødd MYE mer mennesker Så glem alt som heter karantene, spriting og munnbind. Vi kan fint leve som vanlig med normale forholdsregler som å vaske hender etter behov og hpste/nyse i armkroken. Slik man alltid bør. Hva en random person på kvinneguiden mener, er vell irrelevant? Høre på deg, er som å tro på alt på youtube 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 4. november 2020 #47 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) 2 timer siden, Neste skrev: Pandemi er det ikke hvertfall, da ville det dødd MYE mer mennesker Så glem alt som heter karantene, spriting og munnbind. Vi kan fint leve som vanlig med normale forholdsregler som å vaske hender etter behov og hpste/nyse i armkroken. Slik man alltid bør. Definisjon på pandemi er at det sprer seg over store deler av verden og rammer mange mennesker. "Rammer mange mennesker" sier ingenting om at folk må dø. 1.2 mill mennesker har død over hele verden. 47.7 mill mennesker bekreftet smittet. Korona er en pandemisk virusinfensjon som har smittet folk over flere kontinenter. Er det vanskelig å forstå? Endret 4. november 2020 av ATLAS6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 4. november 2020 #48 Del Skrevet 4. november 2020 2 timer siden, Neste skrev: Pandemi er det ikke hvertfall, da ville det dødd MYE mer mennesker Så glem alt som heter karantene, spriting og munnbind. Vi kan fint leve som vanlig med normale forholdsregler som å vaske hender etter behov og hpste/nyse i armkroken. Slik man alltid bør. Du får lese litt om hva som ligger i begrepet Pandemi. Det er forøvrig pga holdninger som dette vi fortsatt må ha tiltak i dette landet.. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryxo Skrevet 4. november 2020 #49 Del Skrevet 4. november 2020 Synes det var helt på sin plass. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerwa Skrevet 4. november 2020 #50 Del Skrevet 4. november 2020 7 timer siden, skruttveig skrev: Tulling. Tror du smitte kommer fra hendene du? Hva med alle dem som går og hoster og nyser inni butikken? Kommer også dråpepartikler fra dampen i pusten til folk, så hold tåta. Folk elsker å bli styrt av myndighetene og klarer ikke tenke selv, ser jeg. Hvis du var blant dem som tenkte selv, så hadde du vel tenkt at du kunne ta på deg et par engangshansker når du gikk hjemmefra, og spritet dem når du gikk inn på Power, sprit deg når du går ut igjen og og behold dem på til du er hjemme. Ta av og kast. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. november 2020 #51 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) Helt riktig gjort av Power. Hvis ikke folk vil sprite hendene før de går inn i butikk så får de la være å gå inn. Det er faktisk en grunn til at folk skal sprite seg nå når det øker så mye. Endret 4. november 2020 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neste Skrevet 4. november 2020 #52 Del Skrevet 4. november 2020 3 timer siden, ATLAS6 skrev: Korona er en pandemisk virusinfensjon som har smittet folk over flere kontinenter. Er det vanskelig å forstå? Nei, veldig lett å forstå at dette er blåst opp i skyene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 4. november 2020 #53 Del Skrevet 4. november 2020 10 timer siden, Apis skrev: For å spørre retorisk, er det ikke greit at kunder og ansatte har et så lavt smitte miljø som mulig? Det handler om å ha litt forståelse for at folk kan reagere på antibac og annen såpe. Det samme gjelder noen grupper og munnbind. Lite som tyder på at butikker står for mye av smitten. De var åpne da vi stengte det meste i mars. At noen med såre hender blir nektet inngang, handler om et ønske om å opptre som politi og å sjefen folk rundt. Jeg hadde sendt inn en klage og begrunnet hvorfor de har mistet en kunde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 4. november 2020 #54 Del Skrevet 4. november 2020 2 timer siden, Narad skrev: Det finnes hansker man da kan ha på seg og så sprite utenpå de. Verre er det ikke om man virkelig ikke vil ha sprit på hendene sine. På matbutikken her er det ikke lov med hansker. Du vet at hansker er mye mer smitteførende enn hender? Gå og spør helsemyndighetene om de anbefaler at folk går rundt med hansker og så spriter dem, du. Fyttigrisen for et uhygienisk forslag 🤢🤮 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffefrøken Skrevet 4. november 2020 #55 Del Skrevet 4. november 2020 11 timer siden, skruttveig skrev: Jo hva jeg skulle kjøpe var ganske relevant, de har lyspærer til 10 kr der som koster 80 på kiwi... min arbeidsplass. Og der trenger jeg aldri å sprite meg. Synes ikke det er jeg som sutrer, og "midt i en pandemi" er vel litt å ta i, da influensa er mer dødelig. Men bare fortsett å leke apokalypse dere, hvis det gjør hverdagen deres mer spennende. Det stemmer jo ikke. Nå er det sannelig på tide å følge med, ikke bare i Norge, men resten av verden. Vanlig influensa kan være dødelig for mennesker i risikogruppen, mange av dem vaksinerer seg derfor før influensa sesongen. Dette er blant annet svært gamle mennesker. Covid19 har tatt livet av mennesker utenfor risikogruppen, unge friske mennesker, og mange lider av varig men. Pga. myndighetenes påbud og restriksjoner har smitten vært lav i Norge, og sykehusene har hatt kapasitet til å ta vare på både Covid-syke og andre syke. Det er viktig å holde ned smitten, slik at sykehusene har kapasitet til å ta i mot alle syke, eller mennesker som er utsatt for ulykker. Om du bidrar til økt smitte, kan det være legene ikke har mulighet til å hjelpe din far med hjerteinfarkt, sønnen din som har vært i bilulykke eller om du skader deg og får sepsis. Ting henger sammen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 4. november 2020 #56 Del Skrevet 4. november 2020 Du får bruke stearinlys da, når du er så vanskelig. Bruk skikkelig håndkrem, så slipper du å bli sår. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 4. november 2020 #57 Del Skrevet 4. november 2020 Jeg sørger for å være ren på hendene før jeg går inn. Å sprite hendene i butikken tar for lang tid. Den skal tørke også, ellers virker den ikke skikkelig. Da får jeg i hvert fall ikke handlet, for da bruker jeg tiden jeg skulle hatt på å finne varer, på å rengjøre hendene en gang til. Handelen må gå fort, pga brødhoder som ikke forstår at avstandsregelen gjelder alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerwa Skrevet 4. november 2020 #58 Del Skrevet 4. november 2020 1 time siden, velociraptor skrev: På matbutikken her er det ikke lov med hansker. Du vet at hansker er mye mer smitteførende enn hender? Gå og spør helsemyndighetene om de anbefaler at folk går rundt med hansker og så spriter dem, du. Fyttigrisen for et uhygienisk forslag 🤢🤮 Leste du ikke hva jeg skrev? Du skal ha dem på før du kommer til butikken, sprite dem som du spriter hender, ha dem på når du går ut av butikken, sprit dem da og , som du spriter hendene. Ha hanskene på til du kommer hjem , ta av, kast, vask hender Det er på og avtaging av hansker folk flest ikke fikser uten å grise og spre smitte, derfor er det ikke bra å ha esker med hansker til allmenn benyttelse, i butikker. I tillegg er det vanskelig å forsyne seg av disse eskene, uten at man tar på flere hansker enn man har bruk for. Tror ikke helsemyndighetene støtter null spruting av hender før man går inn i butikken og tar på ting heller 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerwa Skrevet 4. november 2020 #59 Del Skrevet 4. november 2020 Spruting=spriting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 4. november 2020 #60 Del Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, Minerwa skrev: Leste du ikke hva jeg skrev? Du skal ha dem på før du kommer til butikken, sprite dem som du spriter hender, ha dem på når du går ut av butikken, sprit dem da og , som du spriter hendene. Ha hanskene på til du kommer hjem , ta av, kast, vask hender Det er på og avtaging av hansker folk flest ikke fikser uten å grise og spre smitte, derfor er det ikke bra å ha esker med hansker til allmenn benyttelse, i butikker. I tillegg er det vanskelig å forsyne seg av disse eskene, uten at man tar på flere hansker enn man har bruk for. Tror ikke helsemyndighetene støtter null spruting av hender før man går inn i butikken og tar på ting heller Du har opplagt ikke studert mikrobiologi 😱 Du kan ikke komme med sånne feilaktige råd, tenk om noen tror på deg? Jeg blir skremt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg