Gå til innhold

Slapp ikke inn på Power fordi vi ikke ville sprite oss

Gjest 123 eller noe

Anbefalte innlegg

1 time siden, skruttveig skrev:

Fordi kanskje vi hadde hostet rett i håndflaten, og braste inn i Power for å kladde på alle varene deres uten å kjøpe noe, så andre som tok i samme varen senere fikk hosten min på seg? Yeah right... Folk vet vel bedre i 2020! ;-D Dørvakten var paranoid, og slett ingen dørvakt. Hobbypoliti kalles det.

Yeah right, de fleste folk vet vel bedre i 2020 og at vi faktisk er midt oppe i en pandemi og at det å sprite hendene burde være en selvfølge.

Power gjorde helt rett i å ikke slippe deg inn!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 123 eller noe
9 minutter siden, Blueberrymuffin skrev:

Yeah right, de fleste folk vet vel bedre i 2020 og at vi faktisk er midt oppe i en pandemi og at det å sprite hendene burde være en selvfølge.

Power gjorde helt rett i å ikke slippe deg inn!

Fordi du og resten av hylekoret mener det? Jeg spør igjen, hvorfor skal jeg sprite hendene mine da jeg for 30-60 sekunder siden vasket både mine og toåringens hender med varmt vann og såpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 9.19, skruttveig skrev:

Jo hva jeg skulle kjøpe var ganske relevant, de har lyspærer til 10 kr der som koster 80 på kiwi... min arbeidsplass. Og der trenger jeg aldri å sprite meg.

Synes ikke det er jeg som sutrer, og "midt i en pandemi" er vel litt å ta i, da influensa er mer dødelig. Men bare fortsett å leke apokalypse dere, hvis det gjør hverdagen deres mer spennende. 

Ikke rart at smitten sprer seg når man ikke tenker lenger enn til nesetippen! 

Les deg opp litt, vær så snill! Så slipper vi folk som deg, som gladelig sprer smitte, og fører til at vi igjen får et nedstengt samfunn!

Vi er midt i en pandemi, selv om det ennå ikke har truffet akkurat deg! Men det kan det gjøre snart. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, skruttveig skrev:

Fordi du og resten av hylekoret mener det? Jeg spør igjen, hvorfor skal jeg sprite hendene mine da jeg for 30-60 sekunder siden vasket både mine og toåringens hender med varmt vann og såpe? 

For å vise andre at du tar smittevern på alvor, og at du ikke skal kladde på matvarer i butikken med smitte. Andre vet ikke om du har vasket hender nettopp, og du har nok i mellomtiden tatt på mange ting. Så andre vil forhåpentligvis reagere negativt på at du ikke spriter deg på vei inn i butikk.

Jeg har selv hatt hender som flasset pga sprit, men jeg lar da ikke være å sprite hender før jeg går inn i en butikk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
7 minutter siden, Majott skrev:

Ikke rart at smitten sprer seg når man ikke tenker lenger enn til nesetippen! 

Les deg opp litt, vær så snill! Så slipper vi folk som deg, som gladelig sprer smitte, og fører til at vi igjen får et nedstengt samfunn!

Vi er midt i en pandemi, selv om det ennå ikke har truffet akkurat deg! Men det kan det gjøre snart. 

Har du vondt for å lese eller hva er problemet egentlig? Hva skrev jeg nettopp? Jeg vasket hendene rett før, jeg sprer ikke smitte mer enn dere som er hekta på antibac. Helt utrolig hvor mange ganger man må skrive samme tingen i en tråd, og fortsatt går det ikke inn... Ikke kom og fortelle meg om å lese opp ting iallfall, sjekk de forrige innleggene mine heller, så ser du fort at jeg gjør mitt for å forhindre smitte. Og sørger for å klore alle kontaktpunkter i butikken jeg jobber i, etter du og andre har tatt i skap og handlekurver med de skitne hendene deres.

Håper det treffer deg først, slik som du farer med trusler. Jeg vet godt at vi står i en pandemi, ikke vær dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skruttveig skrev:

Har du vondt for å lese eller hva er problemet egentlig? Hva skrev jeg nettopp? Jeg vasket hendene rett før, jeg sprer ikke smitte mer enn dere som er hekta på antibac. Helt utrolig hvor mange ganger man må skrive samme tingen i en tråd, og fortsatt går det ikke inn... Ikke kom og fortelle meg om å lese opp ting iallfall, sjekk de forrige innleggene mine heller, så ser du fort at jeg gjør mitt for å forhindre smitte. Og sørger for å klore alle kontaktpunkter i butikken jeg jobber i, etter du og andre har tatt i skap og handlekurver med de skitne hendene deres.

Håper det treffer deg først, slik som du farer med trusler. Jeg vet godt at vi står i en pandemi, ikke vær dum!

Viser til mitt forrige svar til deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe
8 minutter siden, Majott skrev:

For å vise andre at du tar smittevern på alvor, og at du ikke skal kladde på matvarer i butikken med smitte. Andre vet ikke om du har vasket hender nettopp, og du har nok i mellomtiden tatt på mange ting. Så andre vil forhåpentligvis reagere negativt på at du ikke spriter deg på vei inn i butikk.

Jeg har selv hatt hender som flasset pga sprit, men jeg lar da ikke være å sprite hender før jeg går inn i en butikk. 

Matvarer på power ja? Kladder aldri på ting, forresten. Og nei, jeg har ikke tatt på noe som var på vei fra doen til power på de 10 meterene, ærlig talt. 

Flasset? Å stakkars deg. Prøv åpne sår og eksem, før du kommer og sammenligner.

Og du har ingenting å reagere negativt på meg og hva jeg gjør. Kanskje jeg hadde antibac i veska for alt du vet? Eller nettopp vasket hendene, som faktisk var tilfellet? Slutt å følg med på andre og pass på deg selv, covidpoliti er seriøst det mest irriterende jeg vet i år! Du kjenner ikke meg og vet ikke hvor jeg har hatt hendene mine, ikke har du noe med det heller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
3 minutter siden, Majott skrev:

Viser til mitt forrige svar til deg.

Jeg er ikke interessert i å diskutere videre med hjernevaskede folk, jeg har minst like god håndhygiene som deg, og har ingen meldeplikt ovenfor deg om hvorfor jeg velger å vaske framfor å sprite. Den spritdunsten er ikke god for hodene til folk, sånn i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, skruttveig skrev:

Matvarer på power ja? Kladder aldri på ting, forresten. Og nei, jeg har ikke tatt på noe som var på vei fra doen til power på de 10 meterene, ærlig talt. 

Flasset? Å stakkars deg. Prøv åpne sår og eksem, før du kommer og sammenligner.

Og du har ingenting å reagere negativt på meg og hva jeg gjør. Kanskje jeg hadde antibac i veska for alt du vet? Eller nettopp vasket hendene, som faktisk var tilfellet? Slutt å følg med på andre og pass på deg selv, covidpoliti er seriøst det mest irriterende jeg vet i år! Du kjenner ikke meg og vet ikke hvor jeg har hatt hendene mine, ikke har du noe med det heller! 

Klart jeg reagerer negativt når noen går inn i en butikk uten å bruke spriten som står der for at ALLE skal bruke den.

Også du, selv om du har vasket hender før du dro ut. Om du var smittet, så hadde det ikke hjulpet om du vasket hender noen minutter før, ettersom du sikkert hadde tatt deg til ansikt/nese mange ganger før du kom til butikk. Og dermed kunne spre smitte ved å ta på ting.

Og du hadde liksom ikke tatt på noe på vei fra doen og til Power? 😅

Endret av Majott
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, skruttveig said:

Jeg er ikke interessert i å diskutere videre med hjernevaskede folk, jeg har minst like god håndhygiene som deg, og har ingen meldeplikt ovenfor deg om hvorfor jeg velger å vaske framfor å sprite. Den spritdunsten er ikke god for hodene til folk, sånn i lengden..

Du får bli venn med Kari Jaquesson

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat bedrift burde kunne sette reglene sine selv.

Og å kun sprite hendene sine er virkelig helt minimalt med egeninnsats. Sjokkerende å bli brydd av dette, spør du meg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
1 minutt siden, Majott skrev:

Klart jeg reagerer negativt når noen går inn i en butikk uten å bruke spriten som står der for at ALLE skal bruke den.

Også du, selv om du har vasket hender før du dro ut. Om du var smittet, så hadde det ikke hjulpet om du vasket hender noen minutter før, ettersom du sikkert hadde tatt deg til ansikt/nese mange ganger før du kom til butikk. Og dermed kunne spre smitte ved å ta på ting.

Unnskyld meg, forvirrede ukjente person på internett. Jeg jobber i en matbutikk og står masse i kasse. Der er man på eksponering konstant og blir veldig bevisst på om man tar seg til ansiktet, fordi man vet at det er hundrevis av folk som deg som følger med. :) Så at jeg har klart å unngå å ta meg i nesa de 10 m fra dossen til Power, kan jeg med 100% sikkerhet si. Holdt i tillegg gutten i ene hånda og vesken i den andre, så skal godt gjøres altså!!

Men ingen svarer meg på om det er ok å sprite så små hender? Unngår dere svaret fordi dere ikke har barn selv og egentlig ikke vet? Vil ikke ta stilling til det? Svaret er jo at man gjør jo så klart ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
1 minutt siden, Stonegiant skrev:

Privat bedrift burde kunne sette reglene sine selv.

Og å kun sprite hendene sine er virkelig helt minimalt med egeninnsats. Sjokkerende å bli brydd av dette, spør du meg.

Nettopp, MINIMALT. Å henge seg opp i at noen ikke gjør det, sjokkerer meg mer. Eller egentlig ikke, jeg har da lest mer enn en tråd og to i dette underforumet av en sekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, skruttveig skrev:

Nettopp, MINIMALT. Å henge seg opp i at noen ikke gjør det, sjokkerer meg mer. Eller egentlig ikke, jeg har da lest mer enn en tråd og to i dette underforumet av en sekt :)

Nå er det jo du som har startet tråden i det du kaller "et underforum av en sekt" og lagt opp til meningsutveksling rundt dette butikkbesøket.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
5 timer siden, skruttveig skrev:

Folk SKAL ikke noen ting, det står ingen plass at dette er påbudt! Og hvorfor er det bare noen som må sprite seg, vi så jo at andre kunder gikk inn og rett forbi dispeneren etterpå, da han måtte stå i kassa og ekspedere, og var ferdig med å leke coronapoliti?

Jeg vet ikke hvorfor noen bare får gå rett inn uten å sprite seg. Det bør være likt for alle. Så det va ikke greit gjort av han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
29 minutter siden, Julie skrev:

Nå er det jo du som har startet tråden i det du kaller "et underforum av en sekt" og lagt opp til meningsutveksling rundt dette butikkbesøket.

Ja, var det ikke litt kjekt også da? Nå kan dere handle mer på Power iallfall, og støtte dem litt. Og mindre på Kiwi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.11.2020 den 11.59, Bindersen skrev:

Det er dråpesmitte, ikke kontaktsmitte! Å hva hindrer folk fra å pille seg i ansiktet 1 minutt etter de har spritet hendene? Ser mange synder her

Det er begge deler. Hvorfor opplyser FHI om hvor lenge viruset lever på gjenstander?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke bare brukt hansker istedet for å sprite? Vet det er mye om og men med hansker, men var det første jeg kom på da jeg leste innlegget ditt. 

Endret av Flinkpike123
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty
På 4.11.2020 den 9.19, skruttveig skrev:

Jo hva jeg skulle kjøpe var ganske relevant, de har lyspærer til 10 kr der som koster 80 på kiwi... min arbeidsplass. Og der trenger jeg aldri å sprite meg.

Synes ikke det er jeg som sutrer, og "midt i en pandemi" er vel litt å ta i, da influensa er mer dødelig. Men bare fortsett å leke apokalypse dere, hvis det gjør hverdagen deres mer spennende. 

Du jobber i butikk og spriter aldri hendene???? FY SÅ EKKELT!!! Og jo håndsprit er faktisk bedre enn ingenting NÅR SÅPE OG VANN IKKE ER TILGJENGELG. ... Du vasker vel ikke hendene før og etter du har vært i burtikken heller da tenker jeg eller før du spiser og før du skal lage mat siden du mener at det ikke er så farlig. Det er slike som deg som er med på å spre unødvendig smitte. Og forskjellen på influensa og denne pandemien er at dette er en PANDEMI som har rammet HELE VERDEN.... influensa er sesong.... Tydelig at du ikke følger med på hva som skjer i verden. Kan ikke du og den 2 åringen din gå å bo i skogen og ikke spre smitte unødvendig bare fordi du er så jævla prippen..... OG NEI DET ER IKKE Å TA I Å SI "MIDT I EN PANDEMI"!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
2 minutter siden, hellokitty skrev:

Du jobber i butikk og spriter aldri hendene???? FY SÅ EKKELT!!! Og jo håndsprit er faktisk bedre enn ingenting NÅR SÅPE OG VANN IKKE ER TILGJENGELG. ... Du vasker vel ikke hendene før og etter du har vært i burtikken heller da tenker jeg eller før du spiser og før du skal lage mat siden du mener at det ikke er så farlig. Det er slike som deg som er med på å spre unødvendig smitte. Og forskjellen på influensa og denne pandemien er at dette er en PANDEMI som har rammet HELE VERDEN.... influensa er sesong.... Tydelig at du ikke følger med på hva som skjer i verden. Kan ikke du og den 2 åringen din gå å bo i skogen og ikke spre smitte unødvendig bare fordi du er så jævla prippen..... OG NEI DET ER IKKE Å TA I Å SI "MIDT I EN PANDEMI"!!!!!!

Makan til skriking da. Hvis noen lurer på hvorfor dere spritere kalles hylekoret, har vel aldri grunnen vært mer åpenlys 😄 

1. Vi har vask i butikken, og den bruker jeg når jeg kommer til butikk, når jeg har sittet i kassen, tatt panten, vært på doen, skal spise, har spist, før jeg tar frukta, etter har tatt cashguarden og skal hjem. Var dette ok for deg, eller ville du jeg skulle vasket meg oftere? 

2. DU kan tenke hva du vil, det er bare tull uansett. Nå har jeg sagt det så mange ganger, og sagt at jeg har sagt det så mange ganger.. men det går jo aldri inn. Har det blitt for mye sprit og klorin på dere stakkars folk eller?

3.  Kan ikke du la være å blande deg oppi hva jeg og "den 2åringen min" skal gjøre, og slutte og kalle meg skjellsord? Vi bor på landet, er asosiale av natur(pandemi eller ei), og treffer kun en venninne i en annen by som har et barn selv. Et par ganger i året. Ellers treffer vi aldri folk. Vedder på at du har truffet flere folk iløpet av året selv, din hykler. Eller kanskje du har holdt deg helt unna mennesker siden mars, ja da forstår jeg godt hvorfor du har blitt så sosialt tilbakestående som du framstår her. :) Ikke kall meg prippen fordi jeg tar et valg om å ikke bruke et annenrangs falsktrygghetsprodukt som lurer deg til å tro du har blitt renere. Jeg vasker meg garantert oftere enn deg. Håper VIRKELIG IKKE det er mudin som er feilblanda i dispenseren neste gang du går og spriter deg, din hverdagshelt ❤️ All hyllest til deg, du er så flink og godt, et perfekt eksemplar på hvordan en bør opptre MIDT I EN JÆVLA PANDEMI!!!111 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...