Clefable Skrevet 4. november 2020 #61 Del Skrevet 4. november 2020 Helt riktig gjort av Power, synes jeg. Sånn har de også gjort det på Vinmonopolet på senteret hvor jeg jobber siden april eller noe. Der står en dørvakt med flaske i hånda og spriter folk når de kommer inn. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerwa Skrevet 4. november 2020 #62 Del Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, velociraptor skrev: Du har opplagt ikke studert mikrobiologi 😱 Du kan ikke komme med sånne feilaktige råd, tenk om noen tror på deg? Jeg blir skremt. Da er vi enige om at vi spriter hendene godt og grundig når vi går inn i butikken da. Fint. Det er det beste, og anbefalt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 4. november 2020 #63 Del Skrevet 4. november 2020 26 minutter siden, Minerwa skrev: Da er vi enige om at vi spriter hendene godt og grundig når vi går inn i butikken da. Fint. Det er det beste, og anbefalt. Feil. Det klart beste er å vaske hendene med såpe og vann. Hvis man ikke har tilgang på vann er håndsprit andrevalget. Og hvis man pga mye eksem på hendene ikke kan bruke håndsprit kan man f.eks. putte hende i lommene når man går inn (så man ikke glemmer seg og tar på noe), be de ansatte finne frem det man trenger, og betale med chip’en på kortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerwa Skrevet 4. november 2020 #64 Del Skrevet 4. november 2020 23 minutter siden, velociraptor skrev: Feil. Det klart beste er å vaske hendene med såpe og vann. Hvis man ikke har tilgang på vann er håndsprit andrevalget. Og hvis man pga mye eksem på hendene ikke kan bruke håndsprit kan man f.eks. putte hende i lommene når man går inn (så man ikke glemmer seg og tar på noe), be de ansatte finne frem det man trenger, og betale med chip’en på kortet. Enig i såpe og vann. Men er svært begrenset tilgang på det i de fleste butikker dessverre. Vann alene er heller ikke nok. Men igjen, man må vaske hender på riktig måte. Mange bare skyller dem. Så spriting tror jeg fungerer best i butikker. Nå er det ofte slik at kommer man over en viss sum på det man kjøper, er det ikke nok, bare å bruke chipen, må taste kode og, husk å bruke kortet, eller annet egnet redskap til det. Misunner deg servicen i butikkene du ferdes i. Her hadde jeg iallfall ikke fått de ansatte til å finne det jeg trenger samt legge det på kassabåndet, når jeg ukehandler mat. Det har de ikke tid til. Du er heldig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 4. november 2020 #65 Del Skrevet 4. november 2020 9 minutter siden, Minerwa skrev: Enig i såpe og vann. Men er svært begrenset tilgang på det i de fleste butikker dessverre. Vann alene er heller ikke nok. Men igjen, man må vaske hender på riktig måte. Mange bare skyller dem. Så spriting tror jeg fungerer best i butikker. Nå er det ofte slik at kommer man over en viss sum på det man kjøper, er det ikke nok, bare å bruke chipen, må taste kode og, husk å bruke kortet, eller annet egnet redskap til det. Misunner deg servicen i butikkene du ferdes i. Her hadde jeg iallfall ikke fått de ansatte til å finne det jeg trenger samt legge det på kassabåndet, når jeg ukehandler mat. Det har de ikke tid til. Du er heldig. Dette var snakk om på power. Der har de tid til å finne en lyspære eller et batteri eller hva det nå var. På matbutikkene har de faktisk ofte vask, på grunn av panteautomatene. Så de veldig få som ikke kan sprite, kan vaske seg der. Så kan man jo evt velge å handle på de butikkene man vet der er vask, om man vet man ikke kan sprite seg. Men du har tydeligvis så stort behov for at folk skal få sprit i åpne sår på hendene sine at du ikke evner å se andre løsninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerwa Skrevet 4. november 2020 #66 Del Skrevet 4. november 2020 9 minutter siden, velociraptor skrev: Dette var snakk om på power. Der har de tid til å finne en lyspære eller et batteri eller hva det nå var. På matbutikkene har de faktisk ofte vask, på grunn av panteautomatene. Så de veldig få som ikke kan sprite, kan vaske seg der. Så kan man jo evt velge å handle på de butikkene man vet der er vask, om man vet man ikke kan sprite seg. Men du har tydeligvis så stort behov for at folk skal få sprit i åpne sår på hendene sine at du ikke evner å se andre løsninger. Men de med åpne sår må vel handle mer enn lyspærer på Power? De må vel ha mat og andre varer. Og nei, det er ikke vask i de fleste matbutikker, heller ikke ved pante automaten dessverre. Det burde det være. Jeg vet godt hvordan det er å få sprit i åpne sår. Jeg spriter likevel. Men med store åpne sår, går man forhåpentligvis ikke rundt i butikker med fare for å kontaminere både sårene og varene med annet enn corona. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #67 Del Skrevet 5. november 2020 22 timer siden, Trudelutt1 skrev: Oi! Dere ble faktisk nektet av Power å gå inn uten å sprite hendene ja! Så utrolig bra!! Kjenner jeg ble mektig imponert over Power nå! Det er jo gjerne slik at "kunden alltid har rett" samme hvilke konspirasjonsteorier de kommer med. Må ha vært tøft gjort av den ansatte som stod opp mot folk som dere (som jeg tipper ikke dro stille heller). Herlig, Power! Da blir det dit jeg trygt vil dra når jeg skal handle elektronikk neste gang for jeg vet de tar smittevern på alvor! Hvilken Power-butikk var dette? I Oslo? Håper resten er like gode på det Ser du liker å leve deg inn i noe du ikke opplevde selv her. Du tippet ganske feil, "nei ellers takk, da går vi en annen plass." sa mannen med et smil, så gjorde vi det. Du liker å tro at alle de som ikke vil sprite hendene hvert 5 min er brautende bråkmakere? Tro en gang til da. Nei, det var ikke i Oslo, men en plass på vestlandet. Ingen smitte her. Det er vel takket være tiltakene til Power, kommer du vel til å si, om jeg kjenner deg rett allerede Jeg kommer aldri til å sprite hendene på en toåring. Dessuten blir man ikke rein av den dritten heller. Prøv å feks skifte sykkeldekk, så spriter du hendene etterpå. Hvordan ser de ut? Gravskitne ja. Så prøver du såpe og vann etterpå. Hva nå? Det var noe annet, ja, helt rene nå! Denne håndspritingen er så falsk trygghet og uhygienisk, og alle tror de er med på dugnad ved å gjøre dette tullet hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #68 Del Skrevet 5. november 2020 20 timer siden, Mooria skrev: ? ja, sluttet etter å daglig sprite mars-mai, hendene mine ble aldri det samme igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #69 Del Skrevet 5. november 2020 20 timer siden, Neste skrev: Pandemi er det ikke hvertfall, da ville det dødd MYE mer mennesker Så glem alt som heter karantene, spriting og munnbind. Vi kan fint leve som vanlig med normale forholdsregler som å vaske hender etter behov og hpste/nyse i armkroken. Slik man alltid bør. Helt enig, makan til ræl som det du siterer, klarer jeg ikke forholde meg til engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #70 Del Skrevet 5. november 2020 20 timer siden, miss spjåk skrev: Er det bare jeg som er forvirret? Hendene dine er helt ødelagte av håndsprit men så sier du det motsatte? Allerede svart på det. Jeg har ikke jobbet der i 2 uker liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #71 Del Skrevet 5. november 2020 18 timer siden, Vera skrev: Du får lese litt om hva som ligger i begrepet Pandemi. Det er forøvrig pga holdninger som dette vi fortsatt må ha tiltak i dette landet.. Mine holdninger er en ting, følger nok mer smittevern enn noen av dere andre her, da de går på autopilot etter månedvis med dette tullet på jobb. Men spriter meg ikke, det får dere gjøre selv om dere føler det er til hjelp, men jeg foretrekker håndvask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #72 Del Skrevet 5. november 2020 21 timer siden, Vera skrev: Det håper jeg virkelig. Hun risikerer jo at folk slutter å handle på Kiwi ved å skrive slikt. Håper noen i Kiwi-systemet fanger opp det hun skriver. Unnskyld språket men hva faen er det med dere to? "Idioter?" "Skrive slikt?" Fordi jeg vasker hendene framfor å sprite? Fordi jeg valgte å ikke handle en plass som krevde spriting? Sånne uvitende fjols som dere fortjener egentlig ikke noe svar, men ja. Flere ganger daglig går jeg rundt på hele jobblokalet med tralla med bøtte med klorvann, og vasker alle håndtak på kurver og vogner, håndtak på skap og frys, kortterminal, nestekunde-pinner, nøkler til oppbevaringsskap.. vasker bort alle spor etter de skitne covidhendene deres. Ikke sitt her og snakk om at jeg ikke tar ansvar og gjør noe negativt ovenfor Kiwi sine smittevern. Dere kjenner meg ikke, og kan ikke danne dere et bilde av meg utifra at jeg ikke ville sprite meg for å komme inn på Power. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #73 Del Skrevet 5. november 2020 16 timer siden, Warrior skrev: Helt riktig gjort av Power. Hvis ikke folk vil sprite hendene før de går inn i butikk så får de la være å gå inn. Det er faktisk en grunn til at folk skal sprite seg nå når det øker så mye. Folk SKAL ikke noen ting, det står ingen plass at dette er påbudt! Og hvorfor er det bare noen som må sprite seg, vi så jo at andre kunder gikk inn og rett forbi dispeneren etterpå, da han måtte stå i kassa og ekspedere, og var ferdig med å leke coronapoliti? 14 timer siden, Example skrev: Det handler om å ha litt forståelse for at folk kan reagere på antibac og annen såpe. Det samme gjelder noen grupper og munnbind. Lite som tyder på at butikker står for mye av smitten. De var åpne da vi stengte det meste i mars. At noen med såre hender blir nektet inngang, handler om et ønske om å opptre som politi og å sjefen folk rundt. Jeg hadde sendt inn en klage og begrunnet hvorfor de har mistet en kunde. Det skal vi gjøre. Ja, rart vi kan ha hundrevis av kunder i butikken samtidig, som frivillig spriter seg (eller ikke), peller seg i nesa, hoster i lufta og i fjeset på oss ansatte, osv osv, på min jobb. I månedsvis. Ingen er blitt sjuke eller smittet. Har fulgt med på dette psykoforumet siden alt startet, og det virker som folk elsker å bli styrt av andre/ønsker karriere innen covidpolitiet selv. Ser veldig rart og hysterisk ut for meg som står oppi det selv 8 timer daglig, iallfall. 13 timer siden, velociraptor skrev: På matbutikken her er det ikke lov med hansker. Du vet at hansker er mye mer smitteførende enn hender? Gå og spør helsemyndighetene om de anbefaler at folk går rundt med hansker og så spriter dem, du. Fyttigrisen for et uhygienisk forslag 🤢🤮 Hahaha ja tenkte det samme, er mest grisene som bruker disse hanskene også. Etter de har handlet vrenger de dem av seg og jeg må plukke de ut av handlevognene. Ikke bare en gang dette har skjedd, nei. Så ellers takk, vil ikke assosieres med denslags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 5. november 2020 #74 Del Skrevet 5. november 2020 På 3.11.2020 den 21.52, skruttveig skrev: Skulle bare kjøpe noen lyspærer. Har man lov å pålegge kunder dette, eller er det kun anbefalninger? Har ødelagt hendene helt av den forbanna spriten daglig på jobb, og de kan ikke pålegge meg å vaske hendene til en 2åring i antibac. Vi hadde vasket hendene i såpe og vann for ikke så lenge siden. Det ble ikke noen lyspærer innkjøpt, sitter heller i mørket i kveld! Riktig gjort av Power. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMumi Skrevet 5. november 2020 #75 Del Skrevet 5. november 2020 (endret) 18 minutter siden, skruttveig said: Folk SKAL ikke noen ting, det står ingen plass at dette er påbudt! Og hvorfor er det bare noen som må sprite seg, vi så jo at andre kunder gikk inn og rett forbi dispeneren etterpå, da han måtte stå i kassa og ekspedere, og var ferdig med å leke coronapoliti? Det skal vi gjøre. Ja, rart vi kan ha hundrevis av kunder i butikken samtidig, som frivillig spriter seg (eller ikke), peller seg i nesa, hoster i lufta og i fjeset på oss ansatte, osv osv, på min jobb. I månedsvis. Ingen er blitt sjuke eller smittet. Har fulgt med på dette psykoforumet siden alt startet, og det virker som folk elsker å bli styrt av andre/ønsker karriere innen covidpolitiet selv. Ser veldig rart og hysterisk ut for meg som står oppi det selv 8 timer daglig, iallfall. Hahaha ja tenkte det samme, er mest grisene som bruker disse hanskene også. Etter de har handlet vrenger de dem av seg og jeg må plukke de ut av handlevognene. Ikke bare en gang dette har skjedd, nei. Så ellers takk, vil ikke assosieres med denslags Dette psykoforumet vet ihvertfall grunnleggende ting, som at man kan være smittet, uten å vite det selv. Endret 5. november 2020 av LilleMumi 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #76 Del Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, LilleMumi skrev: Dette psykoforumet vet ihvertfall grunnleggende ting, som at man kan være smittet, uten å vite det selv. Det har jeg da visst siden januar, har fulgt med siden før det ble trendy her i Norge og dette underforumet ble opprettet Ser fortsatt ikke hvorfor det skulle være nødvendig å sprite, etter jeg vasket hendene et halvt min før da vi var innom toalettet på senteret med toåringen. Nei de kan så klart ikke vite, men har folk virkelig så trustissues? Søk hjelp da i så fall, det der er ikke normalt. Bare paranoid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMumi Skrevet 5. november 2020 #77 Del Skrevet 5. november 2020 13 minutter siden, skruttveig said: Det har jeg da visst siden januar, har fulgt med siden før det ble trendy her i Norge og dette underforumet ble opprettet Ser fortsatt ikke hvorfor det skulle være nødvendig å sprite, etter jeg vasket hendene et halvt min før da vi var innom toalettet på senteret med toåringen. Nei de kan så klart ikke vite, men har folk virkelig så trustissues? Søk hjelp da i så fall, det der er ikke normalt. Bare paranoid. "Det skal vi gjøre. Ja, rart vi kan ha hundrevis av kunder i butikken samtidig, som frivillig spriter seg (eller ikke), peller seg i nesa, hoster i lufta og i fjeset på oss ansatte, osv osv, på min jobb. I månedsvis. Ingen er blitt sjuke eller smittet." tydeligvis ikke, siden du skriver dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolsen Skrevet 5. november 2020 #78 Del Skrevet 5. november 2020 Hva har spriting med saken å gjøre? Viruset trenger ikke gjennom huden via hendene. Det viktigste er å dekke til åndedrettet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #79 Del Skrevet 5. november 2020 1 time siden, LilleMumi skrev: "Det skal vi gjøre. Ja, rart vi kan ha hundrevis av kunder i butikken samtidig, som frivillig spriter seg (eller ikke), peller seg i nesa, hoster i lufta og i fjeset på oss ansatte, osv osv, på min jobb. I månedsvis. Ingen er blitt sjuke eller smittet." tydeligvis ikke, siden du skriver dette. Hva er det du sier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. november 2020 #80 Del Skrevet 5. november 2020 4 minutter siden, Jolsen skrev: Hva har spriting med saken å gjøre? Viruset trenger ikke gjennom huden via hendene. Det viktigste er å dekke til åndedrettet. Fordi kanskje vi hadde hostet rett i håndflaten, og braste inn i Power for å kladde på alle varene deres uten å kjøpe noe, så andre som tok i samme varen senere fikk hosten min på seg? Yeah right... Folk vet vel bedre i 2020! ;-D Dørvakten var paranoid, og slett ingen dørvakt. Hobbypoliti kalles det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg