Gå til innhold

Fodmap for psykisk helse??

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ikke på meg av antidepressiva, så ikke spre usannheter her inne. Noen kan legge på seg av enkelte medisiner, men det er fordi de kan øke matlysten. Så man må uansett spise mer for å legge på seg.

Jeg ville tatt en blodprøve for å se om du har noen mangler først. Mange vitaminmangler kan gi «psykiske symptomer». Ellers er regelmessige sunne måltider og nok mat viktig for psykisk helse. 

Ang fordøyelsesproblemer ville jeg bedt om en utredning før du prøver deg ut med kostholdet. Kanskje du har noen intoleranser. 

Anonymkode: 09752...39e

Ingen legger på seg av medisiner ( foruten kortison i store mengder) Man legger på seg av økt matinntak pga økt sult, og den økte sulten er en bivirkning av medisiner. Er man klar over dette så vil man ikke merke stort av vektøkning, og alle får ikke den bivirkningen og får man den av 1, så betyr ikke det at man får den av alle andre. Man kan prøve seg frem til rett.

Anonymkode: 08724...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe interessant du er inne på. Om man kutter noe helt ut så får man større reaksjon når man kommer i en situasjon der å spise "feil" mat er uunngåelig. ? Lager man seg et nytt problem ved å kutte kortkjedede karboer helt? 

Anonymkode: 45c5f...56e

Det vil jeg tro, fordi det er svært vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...