Gå til innhold

venn med eksen

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Kirsebæra skrev:

Hvorfor drar du konklusjonen at han fremdeles elsker henne om han hjelper henne med noe praktisk? 🙄

Om de er venner, så er det slik venner gjør. Jeg ville også ringt min ex om jeg trengte hjelp til å skru sammen en nytt skap, kjøre søppel på dynga (fordi jeg ikke har bil) eller trengte flyttehjelp; og han ville stilt opp fordi han er en fin fyr som gjør sånt for vennene sine. Han elsker meg jo ikke for det 😂

Fordi hun jeg svarte sa at hun og eksen fremdeles elsker hverandre og ringes hvis de trenger hjelp med noe. 

Okei, det er fint. Det er mange andre man kan kontakte for praktisk hjelp enn en eks kjæreste. Hvis en jeg blir sammen med ikke tåler dette, så kan han pakke sakene sin. Blir aldri sammen med en som stiller opp for sine ekser. Sorry, men det er red flag i min bok. Aldri hatt god erfaring med det. 

Anonymkode: c27a8...3fd

Videoannonse
Annonse
Gjest Kirsebæra
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun jeg svarte sa at hun og eksen fremdeles elsker hverandre og ringes hvis de trenger hjelp med noe. 

Okei, det er fint. Det er mange andre man kan kontakte for praktisk hjelp enn en eks kjæreste. Hvis en jeg blir sammen med ikke tåler dette, så kan han pakke sakene sin. Blir aldri sammen med en som stiller opp for sine ekser. Sorry, men det er red flag i min bok. Aldri hatt god erfaring med det. 

Og så forklarer hun i samme innlegget at man kan elske på annen måte enn romantisk, og det er det de gjør. Slik jeg og exen gjør, jeg elsker han og verdsetter han som den uvurderlige vennen han er i livet mitt, jeg vil aldri være foruten tiden vi hadde sammen - men noen fremtid som par har vi ikke. 

Jeg har faktisk ikke noen andre å ringe. Det er skikkelig kjipt å innrømme høyt! Men jeg har ingen nære venner, bare litt perifere, og søsken bor i en annen by, foreldre er døde. 

Venner har jeg, jeg kan gå på besøk til et par gode venninner, men de fult opptatt med sine familier og barn/mann/hus etc. Akkurat nå, her og nå, ville det vært han som var naturlig å spørre om hjelp. Ser ikke hvorfor det skulle vært galt. 

Du kommer sannsynligvis til å gå glipp av mye flott når du nekter å stole på mennesker. Å være så sykelig sjalu er ikke sunt. 

Skrevet
14 minutter siden, Kirsebæra skrev:

Og så forklarer hun i samme innlegget at man kan elske på annen måte enn romantisk, og det er det de gjør. Slik jeg og exen gjør, jeg elsker han og verdsetter han som den uvurderlige vennen han er i livet mitt, jeg vil aldri være foruten tiden vi hadde sammen - men noen fremtid som par har vi ikke. 

Jeg har faktisk ikke noen andre å ringe. Det er skikkelig kjipt å innrømme høyt! Men jeg har ingen nære venner, bare litt perifere, og søsken bor i en annen by, foreldre er døde. 

Venner har jeg, jeg kan gå på besøk til et par gode venninner, men de fult opptatt med sine familier og barn/mann/hus etc. Akkurat nå, her og nå, ville det vært han som var naturlig å spørre om hjelp. Ser ikke hvorfor det skulle vært galt. 

Du kommer sannsynligvis til å gå glipp av mye flott når du nekter å stole på mennesker. Å være så sykelig sjalu er ikke sunt. 

Det kan man sikkert. Og jeg forklarte også at det er menneskelig å ha følelser eller få tilbake følelser for eksen. Dere har jo gjort masse sammen, har en god del minner. Det er ingen garanti for at dere ikke vil få følelser for hverandre igjen, og derfor vil jeg ikke ha en mann som omgås med sine ekser. 

Jeg har også ekser, når det har blitt slutt så har jeg forsvunnet. Orker ikke ha noe med de å gjøre. Har mange venninner, fin familie og andre bekjentskap. Trenger ikke bli venn med eksen. 

Det kan godt være at jeg går glipp av mange flotte menn pga det. Jeg blir ikke sjalu uten grunn da. 

Skrevet

Jeg er venn med eksen. Vi er sterkt knyttet og elsker hverandre fortsatt.. han ønsker å prøve igjen, men jeg kjenner meg ikke klar for det, og han både vet og forstår det godt. Det kan fort skje at en av oss møter en ny. Hadde unnet han det, men det hadde vært vondt. Jeg er også redd for at han da innerst inne hadde ønsket å være med meg selvom han ville hatt det fint med ei annen. Jeg hadde ikke ønsket å være den jenta. 

Anonymkode: 06961...76b

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig god venn med eksen. Vi forstår hverandre veldig godt. Har noen meninger og holdninger som ikke alltid kan deles med andre. Vi diskuterer politikk og han er verdens beste venn. Har ikke noe ønske om noe forhold, han var dessuten utro mot meg og som kjæreste er han ikke noe særlig. Som venn er han uvurderlig.

En mann som er venn med eksen ville nok gått greit i og med at jeg vet at det fint går an å være venn med eksen uten at det blir noe romantikk ut av det igjen.

Anonymkode: 6e9aa...7c0

Samme her, min beste og antagelig nærmeste venn,men kjærester blir vi aldri igjen. Dét var helt over da det ble slutt.Begge har også gått videre.

Anonymkode: 208ae...28a

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er venn med eksen. Vi er sterkt knyttet og elsker hverandre fortsatt.. han ønsker å prøve igjen, men jeg kjenner meg ikke klar for det, og han både vet og forstår det godt. Det kan fort skje at en av oss møter en ny. Hadde unnet han det, men det hadde vært vondt. Jeg er også redd for at han da innerst inne hadde ønsket å være med meg selvom han ville hatt det fint med ei annen. Jeg hadde ikke ønsket å være den jenta. 

Anonymkode: 06961...76b

Nettopp. Vil heller ikke være den jenta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...