Gå til innhold

venn med eksen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går det an å være venn med ekskjærester? Jeg er skeptisk til menn som har et godt forhold til sine ekser. 

Anonymkode: c27a8...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og eksen er venner. Vi møtes sjeldent, men ringes en gang i blant bare for å høre hvordan den andre har det og for å høre om vi kan stille opp med noe om ting er vanskelig, som venner. Begge elsker hverandre fremdeles veldig mye, men det funker ikke så vi kommer aldri til å være utro med hverandre og begge setter trofasthet høyt. Tenker det mer rødt flagg med de som hater eksen og slenger dritt. Viser at de er redelige når de er venner med eksen. 

Anonymkode: 6386f...c03

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eksen er venner. Vi møtes sjeldent, men ringes en gang i blant bare for å høre hvordan den andre har det og for å høre om vi kan stille opp med noe om ting er vanskelig, som venner. Begge elsker hverandre fremdeles veldig mye, men det funker ikke så vi kommer aldri til å være utro med hverandre og begge setter trofasthet høyt. Tenker det mer rødt flagg med de som hater eksen og slenger dritt. Viser at de er redelige når de er venner med eksen. 

ikke sant, derfor tør jeg aldri satse på en som elsker eksen sin. Spiller ikke noe rolle for meg om det er fysisk utroskap, det er red flag for meg om han emosjonelt elsker en annen dame. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg var.

Men jeg sletta henne nettopp fordi hun alltid spurte meg om råd om forholdet hennes siden det gikk skeivt, hun hører aldri på rådene, så jeg sa at "im done" orker ikke prøve og hjelpe folk som ignorere råd når dem spør om dem.

Anonymkode: 7dde4...d20

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

ikke sant, derfor tør jeg aldri satse på en som elsker eksen sin. Spiller ikke noe rolle for meg om det er fysisk utroskap, det er red flag for meg om han emosjonelt elsker en annen dame. 

Men man kan elske hverandre uten at man vil eller kan være sammen. Kanskje teit sammenligning, men jeg elsker broren min ubetinget også uten at jeg vil være med han. Vi har begge støttet den andre i å treffe en god ny partner, selv om det selvsagt gjør litt vondt ønsker vi det beste for hverandre, er jo det som er ubetinget kjærlighet. Hadde man vært en sjalu dritt ville man manipulert og lagd drama. Og det er ikke kjærlighet, det er kontroll. Slike ekser er langt mer skremmende. En eks som elsker eksen som person kan fremdeles elske deg mer. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man kan elske hverandre uten at man vil eller kan være sammen. Kanskje teit sammenligning, men jeg elsker broren min ubetinget også uten at jeg vil være med han. Vi har begge støttet den andre i å treffe en god ny partner, selv om det selvsagt gjør litt vondt ønsker vi det beste for hverandre, er jo det som er ubetinget kjærlighet. Hadde man vært en sjalu dritt ville man manipulert og lagd drama. Og det er ikke kjærlighet, det er kontroll. Slike ekser er langt mer skremmende. En eks som elsker eksen som person kan fremdeles elske deg mer. 

Det vet at fleste som ikke har evnen til å bli en sjalu dritt mest sannsynlig mangler evnen til å knytte seg, i alle fall kun til en person. 

Men seremonien og åpne forhold funker jo bra de også, for noen 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg elsker også broren min uten at det er noe romantisk forelskelse inn i bildet. Men man har hatt seksuell relasjon med en eks man har elsket, aldri hatt det med broren min. Jeg tviler på at den romantiske kjærligheten man har hatt med en eks kan forsvinne helt dersom man fremdeles elsker hverandre og har kontakt, derfor er jeg skeptisk til menn som har god kontakt med sine ekser, jeg vet aldri om den romantiske kjærligheten de engang hadde kan blomstre igjen. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, RoH said:

Det vet at fleste som ikke har evnen til å bli en sjalu dritt mest sannsynlig mangler evnen til å knytte seg, i alle fall kun til en person. 

Forstod ikke helt hva du mente her. Jeg var sjalu i forholdet og redd han skulle like andre bedre enn meg, men etter brudd er jeg såpass glad i han at jeg har tvunget bort dette og ønsker han alt godt selv om det ville vært vondt om han traff en ny, er vondt når jeg ser han dater andre men unner han alt vel. Er ikke ubetinget kjærlighet man har for andre når egen egoisme står først

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg elsker også broren min uten at det er noe romantisk forelskelse inn i bildet. Men man har hatt seksuell relasjon med en eks man har elsket, aldri hatt det med broren min. Jeg tviler på at den romantiske kjærligheten man har hatt med en eks kan forsvinne helt dersom man fremdeles elsker hverandre og har kontakt, derfor er jeg skeptisk til menn som har god kontakt med sine ekser, jeg vet aldri om den romantiske kjærligheten de engang hadde kan blomstre igjen. 

Dette forstår jeg 100%, men med hånden på hjertet er dette useksuelt, og begge hadde følt det feil å ha sex nå etter bruddet, selv om begge var 100% single. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, RoH skrev:

Vet faktisk ikke om jeg er en sjalu dame, men så fort han gir meg grunn til det og jeg blir usikker, så avslutter jeg forholdet. Orker ikke sånt, og de fleste som dater er egentlig ikke klar for å date etter et brudd. Er mange som ikke er helt over eksen sin, orker ikke være nr 2. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vet faktisk ikke om jeg er en sjalu dame, men så fort han gir meg grunn til det og jeg blir usikker, så avslutter jeg forholdet. Orker ikke sånt, og de fleste som dater er egentlig ikke klar for å date etter et brudd. Er mange som ikke er helt over eksen sin, orker ikke være nr 2. 

Forstår ikke at du føler deg som nummer 2 om det var et fredelig brudd begge var enige om. Da velger han deg fordi han vil ha deg

Skrevet

Dette forstår jeg 100%, men med hånden på hjertet er dette useksuelt, og begge hadde følt det feil å ha sex nå etter bruddet, selv om begge var 100% single. 

ja ja, men dere elsker jo hverandre fremdeles. Jeg hadde ikke ønsket å bli sammen med en mann som stiller opp for eksen sin hvis det er noe hun trenger hjelp med, det viser jo bare at han fremdeles elsker henne. Skjønner heller ikke hvorfor man skal søke hjelp hos en eks hvis man ikke føler noe for eksen. Jeg hadde aldri ringt eksen min hvis det var noe jeg trengte hjelp med. 

Nå snakker jeg om par/ekser uten barn. Skjønner at man samarbeider med ekser hvis det er barn involvert. 

Skrevet

Jeg er veldig god venn med eksen. Vi forstår hverandre veldig godt. Har noen meninger og holdninger som ikke alltid kan deles med andre. Vi diskuterer politikk og han er verdens beste venn. Har ikke noe ønske om noe forhold, han var dessuten utro mot meg og som kjæreste er han ikke noe særlig. Som venn er han uvurderlig.

En mann som er venn med eksen ville nok gått greit i og med at jeg vet at det fint går an å være venn med eksen uten at det blir noe romantikk ut av det igjen.

Anonymkode: 6e9aa...7c0

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var.

Men jeg sletta henne nettopp fordi hun alltid spurte meg om råd om forholdet hennes siden det gikk skeivt, hun hører aldri på rådene, så jeg sa at "im done" orker ikke prøve og hjelpe folk som ignorere råd når dem spør om dem.

Anonymkode: 7dde4...d20

Hahaha, kjenner meg veldig igjen. Ikke i forhold til eks, men at jeg også har en tendens til å tro at damer faktisk vil ha hjelp til å løse problemene de forteller om. Min erfaring er at de ofte bare vil lette på hjertet, dette har jeg blitt klar over, men det hindrer meg ikke å prøve å løse alle bekymringer min samboer måtte lufte.. Selv etter 15års samboerskap. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke at du føler deg som nummer 2 om det var et fredelig brudd begge var enige om. Da velger han deg fordi han vil ha deg

Men han elsker eksen sin selvom han velger meg... Jeg vil ha en som elsker meg og velger meg, ikke en som løper til eksen når hun ringer han og at hun trenger hjelp, og unnskyldningen hans er at han fremdeles elsker henne. Aldri i livet om jeg velger en slik mann haha 

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Jeg og exen er bestevenner. Forholdet vårt fungerte dessverre ikke, og det var en sorg, men vi er veldig glad i hverandre og ønsker begge å bevare vennskapet. 

Vi elsker hverandre romantisk, men ikke nå lenger. Om jeg elsker han nå? Ja, kanskje? Men ikke romantisk. Han er som sagt min bestevenn, og jeg hans. Og han var tydelig med meg da vi ble sammen at han hadde en tidligere x han var god venn med og jeg måtte tolerere det, han kutter ikke ut vennskap. Og det samme kommer han til å si til en eventuelt neste kjæreste. Vi er venner og jeg kuttes ikke ut fordi ho "ikke liker at vi er venner". Altså, ærlig talt. 

Voksne mennesker. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

ja ja, men dere elsker jo hverandre fremdeles. Jeg hadde ikke ønsket å bli sammen med en mann som stiller opp for eksen sin hvis det er noe hun trenger hjelp med, det viser jo bare at han fremdeles elsker henne. Skjønner heller ikke hvorfor man skal søke hjelp hos en eks hvis man ikke føler noe for eksen. Jeg hadde aldri ringt eksen min hvis det var noe jeg trengte hjelp med. 

Nå snakker jeg om par/ekser uten barn. Skjønner at man samarbeider med ekser hvis det er barn involvert. 

Jo, men jeg ser det ikke helt sånn. Vi stiller ikke mer opp for hverandre enn vi gjør for nære venner og familie. Tenker tvert imot at han er en av få menn som klarer å være glad i kvinner uten at sex er motivasjonen, og at det er en kjempefordel, og tyder på at han er en god mann. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Kirsebæra skrev:

Jeg og exen er bestevenner. Forholdet vårt fungerte dessverre ikke, og det var en sorg, men vi er veldig glad i hverandre og ønsker begge å bevare vennskapet. 

Vi elsker hverandre romantisk, men ikke nå lenger. Om jeg elsker han nå? Ja, kanskje? Men ikke romantisk. Han er som sagt min bestevenn, og jeg hans. Og han var tydelig med meg da vi ble sammen at han hadde en tidligere x han var god venn med og jeg måtte tolerere det, han kutter ikke ut vennskap. Og det samme kommer han til å si til en eventuelt neste kjæreste. Vi er venner og jeg kuttes ikke ut fordi ho "ikke liker at vi er venner". Altså, ærlig talt. 

Voksne mennesker. 

Veldig mange voksne er utro med sine ekser. Har dessverre opplevd og sett for mye sånt de årene jeg har datet, derfor tror jeg lite på dette at man kun er venner. Ja kanskje i en periode er dere kun venner, men man vet aldri hva som skjer med slike relasjoner. 

Jo, men jeg ser det ikke helt sånn. Vi stiller ikke mer opp for hverandre enn vi gjør for nære venner og familie. Tenker tvert imot at han er en av få menn som klarer å være glad i kvinner uten at sex er motivasjonen, og at det er en kjempefordel, og tyder på at han er en god mann. 

Som sagt, jeg syns det er merkelig å ha kontakt med ekser. Fin eller brutal brudd, spiller ikke noe rolle for meg. Det er alltid en form for følelser der. Man har opplevd mye sammen, har masse minner, hatt masse sex. Det er menneskelig å fremdeles ha følelser eller få tilbake følelser for sine ekser. Jeg har ikke tillit til menn som holder kontakt med ekser. 

• Liker 1
Gjest Kirsebæra
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor drar du konklusjonen at han fremdeles elsker henne om han hjelper henne med noe praktisk? 🙄

Om de er venner, så er det slik venner gjør. Jeg ville også ringt min ex om jeg trengte hjelp til å skru sammen en nytt skap, kjøre søppel på dynga (fordi jeg ikke har bil) eller trengte flyttehjelp; og han ville stilt opp fordi han er en fin fyr som gjør sånt for vennene sine. Han elsker meg jo ikke for det 😂

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Du er den som har tillitsproblemer, og du kommer til å slite i forhold. Slike krav er faktisk ikke okei å sette i forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...