Gå til innhold

Slutta å røyke.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå vært røykefri i 2 dager og 14 timer. Vet at det ikke er så lang tid, men kjenner allerede helsegevinst.

Stort sett så går det greit, men nå kjenner jeg på suget... Bruker Nicorette sugetabeletter, og innimellom så går det endel av de. 

Har prøvd før, men sprukket, så håper virkelig jeg klarer og forbli røykfri nå.

Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, men måtte bare få "tømt" meg da jeg ikke har sagt noe om det til noen. 

Anonymkode: 0b972...2b2

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 3.11.2020 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Har nå vært røykefri i 2 dager og 14 timer. Vet at det ikke er så lang tid, men kjenner allerede helsegevinst.

Stort sett så går det greit, men nå kjenner jeg på suget... Bruker Nicorette sugetabeletter, og innimellom så går det endel av de. 

Har prøvd før, men sprukket, så håper virkelig jeg klarer og forbli røykfri nå.

Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, men måtte bare få "tømt" meg da jeg ikke har sagt noe om det til noen. 

Det er fredag kveld, tid for å kose seg med kveldsrøyken... Regner med du har sprukket allerede?

Anonymkode: 335eb...67a

Skrevet
På 6.11.2020 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Det er fredag kveld, tid for å kose seg med kveldsrøyken... Regner med du har sprukket allerede?

Nei, faktisk ikke. Er superstolt, men kjenner selvsagt suget.

Hvorfor så negativ? 

• Liker 15
Skrevet

Kanonbra 👏👏👏 Jeg er misunnelig. Har lyst men ikke lyst nok til å slutte

Anonymkode: 34865...46f

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, faktisk ikke. Er superstolt, men kjenner selvsagt suget.

Hvorfor så negativ? 

Jeg vet hvordan det er, når kvelden kommer, vinglasset er på bordet, så frister det så grådig å ta seg en røyk eller tre! Men nå vet ikke jeg hvor gammel du er og hvor lenge du har røyket/hvor fast du har røyket?

Skrevet

Men du er kjempeflink altså😊 har bare ikke troen.

• Liker 1
Skrevet
På 6.11.2020 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Det var en stygt og unødvendig av deg å si. 

Anonymkode: b8542...f4e

• Liker 12
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanonbra 👏👏👏 Jeg er misunnelig. Har lyst men ikke lyst nok til å slutte

Anonymkode: 34865...46f

Hvorfor har du ikke lyst nok tror du? Hva er grunnen? Du har vel fort røyket endel år allerede? Uten 100% innstilling kan du glemme det! Men nedtrapping går, du kan pine deg en time eller to ekstra til neste røyk vel? 

Skrevet

Stay strong, det blir bedre! Jeg har snart vært røykfri i tre år, den følelsen av å sitte i lange møter uten å måtte finne på et påskudd til å stikke av fem minutter...

• Liker 3
Skrevet

Stå på TS!

Hver dag uten en røyk har kjempe helsemessige fordeler for deg. Ta deg en god tur ut og kjenn forskjellen! 

• Liker 4
Skrevet

Når du tilsetter kroppen nikotin er det mye mer vanlig å kjenne på suget. Så ikke alltid det er lurt og bruke nikotinhjelpemidler.

Gikk over til snus for mange år siden, lett som en plett. Sluttet på snus i ettertid, lett som en plett. Tror rett og slett jeg sliter med å bli avhengig, selv etter 30 år med nikotin.

Men det skjer titt og ofte at jeg tenker på at røyk er godt. Men jeg husker enda draget jeg prøvde for 2 år siden, der jeg trodde innvollene mine skulle vrenges. Så er kun i tankene røyken er god ;)

Men stor applaus herrifra altså 😄

Anonymkode: f55ec...6cc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helsegevinst på to dager?

Håper du klarer å holde deg røykfri!!

Endret av Pappi
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en stygt og unødvendig av deg å si. 

Kanskje litt for direkte, men du vet da hvordan det er?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje litt for direkte, men du vet da hvordan det er?

Men hvorfor skal du pushe TS til å sprekke? Du framstår ganske utidig i denne tråden, altså. Spre heller motivasjon til å fortsette røykeslutten.

Jeg heier på deg, TS! Hver time uten røyk er en seier :) 

Anonymkode: 74921...9ff

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal du pushe TS til å sprekke? Du framstår ganske utidig i denne tråden, altså. Spre heller motivasjon til å fortsette røykeslutten.

Jeg heier på deg, TS! Hver time uten røyk er en seier :) 

Jeg pusher henne til å ikke sprekke! Når jeg påstår hun ikke klarer det vil jeg anta hun blir forbannet og tenker dette skal jeg fankern meg få til. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pusher henne til å ikke sprekke! Når jeg påstår hun ikke klarer det vil jeg anta hun blir forbannet og tenker dette skal jeg fankern meg få til. 

Det er ikke alle som fungerer slik. Noen trenger heiagjeng. Slutt å anta at alle fungerer likt som deg selv, det er provoserende. 

• Liker 6
Skrevet

Hvordan går det med deg TS? 😊

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for alle oppmuntrende ord :hjerte: Jeg setter stor pris på de.

Jeg er fortsatt røykfri, men det går endel Nicorette sugetabeletter. Men de reduseres nok når suget etterhvert blir mindre.

Har jo fortsatt sug, men det går overraskende bra. Nå sørger jeg for å ikke utsette meg for triggere, som går minst mulig på butikken, er ikke sammen med røykere osv. Tenker at det kan være greit nå i den første tiden :) 

Jeg merker stor bedring på pusten og luktesansen, å det er deilig. Røyking er jo også en tidstyv, og nå slipper jeg å stresse etter å få tatt en røyk. Så det er bare positivt å slutte. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Dette får du til. Sluttet å røyke for fem år siden etter å ha røyket 20 om dagen i 15 år. Har fortsatt lyst på røyk, men suget er borte så da går det greit. Dette får du til. 

Anonymkode: 87871...d1b

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette får du til. Sluttet å røyke for fem år siden etter å ha røyket 20 om dagen i 15 år. Har fortsatt lyst på røyk, men suget er borte så da går det greit. Dette får du til. 

Anonymkode: 87871...d1b

Takk :) 

Ja, har hørt at lysten på røyk stadig vil være der, men suget forsvinner gradvis, og det er jo suget som er det verste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...