Gå til innhold

Dating: ødelegger startfasen?

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg er enig i at det er viktig å se om personen også er interessert i å bli kjent med meg. Husker jeg kort datet en person, og reagerte på at så mye var sexfokusert, men det var få "private" spørsmål rundt hvem jeg var som person, livet mitt ellers o.l.

Empati kan være en vanskelig ting å identifisere på et tidlig tidspunkt, skjønt noen ledetråder kan man jo få. 

Det er akkurat det siste du skriver som gjør det så vanskelig. En del seiler under falsk flagg. En del sier også hva som helst for å få ligget med en dame (uten at det fremstår som overdrevet eller påtatt). Jeg er nok en som også synes det er greit å ikke vente for lenge med sex ettersom det er viktig å se om en er kompatible på dét punktet, men føler meg vel også sårbar for avvisning der, siden jeg har to barn fra før, og det "gjør" at jeg oppleves annerledes å ha sex med enn før barn...(Reelt sett, ikke bare innbilt).  Jeg er ofte redd for at dét skal være grunnen til at en mann dropper meg. Alt en skal gå og bekymre seg for... 

Anonymkode: a8237...c67

Ja,absolutt ikke lett! Du får vel prøve å finne riktig balansepunkt mellom ønske om å avdekke kompatibilitet på sex og frykten for at de kun er ute etter sex. Min erfaring er at man oftere er kompatible og også tar seg bedre tid til å finne ut av ting sammen - bli kompatible, om man har etablert en relasjon og følelser for den andre før man hopper til sengs - går jo an å finne ut om den ene er en BDSM fan mens den andre foretrekker vanilje sex lenge før man hopper til køys.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en voksen mann som er ute på markedet igjen for første gang på 14 år etter et brudd. Jeg er seriøs og empatisk og ønsker kun å forholde meg til en kvinne om gangen. Ved tre anledninger har jeg nå opplevd at kvinner som jeg har åpnet hjertet mitt til plutselig har mistet interesse og fadet bort. Jeg møtte alle på Tinder og jeg mistenker at de har vært aktive hele veien og har funnet noe annet som var mer interessant.  Jeg tror ikke dette handler om kjønn. Det handler om et fundamentalt verdiskifte på hvordan man forholder seg til andre menneskers følelser. Sosiale medier og dating-apper er en faktor, men gir ikke en full forklaring. Det er kun sosiologer og psykologer som kan riktig gå i dybden på dette, tenker jeg. 

Anonymkode: 3698c...033

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en voksen mann som er ute på markedet igjen for første gang på 14 år etter et brudd. Jeg er seriøs og empatisk og ønsker kun å forholde meg til en kvinne om gangen. Ved tre anledninger har jeg nå opplevd at kvinner som jeg har åpnet hjertet mitt til plutselig har mistet interesse og fadet bort. Jeg møtte alle på Tinder og jeg mistenker at de har vært aktive hele veien og har funnet noe annet som var mer interessant.  Jeg tror ikke dette handler om kjønn. Det handler om et fundamentalt verdiskifte på hvordan man forholder seg til andre menneskers følelser. Sosiale medier og dating-apper er en faktor, men gir ikke en full forklaring. Det er kun sosiologer og psykologer som kan riktig gå i dybden på dette, tenker jeg. 

Velkommen til dating-markedet. 

Både kvinner og menn forholder seg til folk de blir kjent med på Tinder som en handletur, varer vurderes og shoppes eller legges tilbake, så går de videre og ser om det er noen finere varer å kjøpe.

Og verst av alle er nok Tinder, siden det er såpass mange brukere der, mange falske profiler og både seriøse og de som bare søker noe kortvarig. 

Jeg må selv ta noen skikkelige pauser fra Tinder innimellom, for jeg blir så skuffet når noen jeg har møtt bare slutter å svare, bare sletter matchen og forsvinner. Uten noen forklaring, det synes jeg er litt vanskelig å forholde seg til. Sånn er Sukker litt bedre, men der kan alle ta kontakt med alle, og det føles litt unødvendig masete.

I det siste har jeg forsøkt facebook dating, og der svarer alle mennene jeg har matchet med. Kanskje det føles mindre som et kjøttmarked enn Tinder? Verdt å prøve!

Anonymkode: af4c6...e26

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

De som ikke ser menneskene bak skjermen er nok de samme som alltid bare har sett sine egne behov, men bak skjermen kan de tillate seg å handle på de også. I virkeligheten må de i det minste forholde seg til personen og tar på seg en falsk maske. Tenker jeg da. Tviler ikke på at dette gjelder kvinner også. Tenker riktignok utifra utklippet nedenfor at det å forkaste folk er mer utbredt for menn, men fellestrekket er at følsomme mennesker uavhengig av kjønn er de som lider mest og kan bli mest skadd av online dating.

Due to a woman’s bias is to attach early, women often mistakenly assume that because our desire was to emotionally attach, a guy must also feel the same.

Sadly, that’s not always the case.

Men don’t have that same bias in dating. 
In fact, men often come on strong, and disappear.

Men can keep you around for 10 hours, 10 days, or 10 years, and never have that feeling of emotional attachment to you! 

Anonymkode: 017e5...9c0

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Velkommen til dating-markedet. 

Både kvinner og menn forholder seg til folk de blir kjent med på Tinder som en handletur, varer vurderes og shoppes eller legges tilbake, så går de videre og ser om det er noen finere varer å kjøpe.

Og verst av alle er nok Tinder, siden det er såpass mange brukere der, mange falske profiler og både seriøse og de som bare søker noe kortvarig. 

Jeg må selv ta noen skikkelige pauser fra Tinder innimellom, for jeg blir så skuffet når noen jeg har møtt bare slutter å svare, bare sletter matchen og forsvinner. Uten noen forklaring, det synes jeg er litt vanskelig å forholde seg til. Sånn er Sukker litt bedre, men der kan alle ta kontakt med alle, og det føles litt unødvendig masete.

I det siste har jeg forsøkt facebook dating, og der svarer alle mennene jeg har matchet med. Kanskje det føles mindre som et kjøttmarked enn Tinder? Verdt å prøve!

Anonymkode: af4c6...e26

Dette. Føler at det gjør at man får litt tillitsproblemer... En mann kan være virkelig "på", for så bare å "forsvinne" eller omtrent slutte å svare. 

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, Jr.Garcon said:

Ja,absolutt ikke lett! Du får vel prøve å finne riktig balansepunkt mellom ønske om å avdekke kompatibilitet på sex og frykten for at de kun er ute etter sex. Min erfaring er at man oftere er kompatible og også tar seg bedre tid til å finne ut av ting sammen - bli kompatible, om man har etablert en relasjon og følelser for den andre før man hopper til sengs - går jo an å finne ut om den ene er en BDSM fan mens den andre foretrekker vanilje sex lenge før man hopper til køys.

Enig, men slik tar jo ofte tid, og min erfaring er jo at de fleste menn ikke ønsker å vente "uendelig" før man har sex. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men slik tar jo ofte tid, og min erfaring er jo at de fleste menn ikke ønsker å vente "uendelig" før man har sex. 

Kanskje prøve å finne menn som ikke har så dårlig tid på det området da 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...