Gå til innhold

Dere som trener mye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det skjer ikke. Trener på ferie også, men ikke alltid jeg trener HVER dag da. Trener normalt 6 dager i uka.

Anonymkode: 65b1a...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løpegærn

Ja, hvis jeg er syk eller skadet f.eks. Tar sykt lang tid for meg å f.eks. bli frisk fra en forkjølelse eller bihulenetennelse hvis jeg trener mens jeg er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neocortex

Blir naturlig pause ved sykdom. Er også enkelte ganger jeg tar noen uker med lettere trening for å la kroppen få litt ekstra hvile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant

Trener 5 dager i uka stort sett hele året men ved sykdom og ferie kan det bli mindre men aldri mindre enn 3 ganger i uka😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar dere en uke pause fra trening iblant? 

Anonymkode: d35bc...e80

Pause kun ved skade og/eller sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun hvis jeg er på ferie, men da går jeg mye, svømmer, dykker etc så holder meg i aktivitet. 

Anonymkode: 19fe3...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar pause når det passer. Skal jeg bort til steder der det er vanskelig med trening så legges lettere trening dit lik trening med kroppsvekt og strikker i forskjellige varianter. Kondisjon kan trenes over alt da fra vanlig gange til løping. Ellers er det 12 økter i uka som base og justeres som sagt etter hvor jeg ligger i programmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener for det meste styrke, og da må jeg ha en ukes pause en og annen sjelden gang om jeg skal bli sterkere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem å ta en uke fri fra styrketrening når man har bygd opp en viss base.

Jeg trener fullkropp 3 ganger i uka, så hender det kan bli 1-2 ganger om det ikke passer.

Anonymkode: 183b1...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/2/2020 at 5:01 PM, AnonymBruker said:

Tar dere en uke pause fra trening iblant? 

Anonymkode: d35bc...e80

Nei, kanskje 1-3 dager maks.

Anonymkode: e5661...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar normalt ikke mer enn en, maks to, dagers pause, men det har blitt noen betydelig lengre pauser på grunn av komplikasjoner knyttet til to graviditeter/fødsler, og så tar jeg pause hvis jeg er syk. 

Anonymkode: 1e823...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tar noen ordentlige pauser på typ 2 uker. All forskning viser at det ikke er negativt for fremgang. Og det er godt for kropp og hode. 

Anonymkode: 2872c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kun hvis jeg er syk eller trening av en eller annen grunn er helt utelukket. Jeg trener hver dag. har jeg en full plan en dag, så står jeg bare tidlig opp og trener før jeg "starter" dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun pause ved sykdom, og ellers når det blir "naturlig" pause som ifbm reiser og slikt. 

Anonymkode: 4365b...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en treningsfri dag i uka. Løpeøkter / intervaller x 3 pr uke, styrke x 1-2 og i tillegg fjelltur ved anledning. Klatrer x 1 pr uke. 

Ellers treningsfri perioder kun om jeg er skadet eller syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...