Gå til innhold

Har du eller har hatt Toyota Prius eller Auris 2016 modell eller nyere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bruktbil og ser på 2017 modeller av Toyota Auris og Prius. Har du erfaring med en av disse og kan fortelle litt om de?

Anonymkode: 28c32...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leaset en auris 2017-modell. Kjøpte den ut da leasingen var over. Ikke verdens kuleste bil. Men vi er veldig fornøyd ☺️

Anonymkode: bcab7...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, så godt å høre. Har ikke råd til verdens kuleste bil, må gå for en som gir et så problemfritt bilhold som mulig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hatt begge. Har prius 2016 nå. Aurisen var vel 2014, så litt eldre enn du spør om. Men jeg svarer allikevel. Jeg var mest fornøyd med auris. Vi byttet fordi mannen ville det, han er opptatt av utstyr og sånt. Aurisen hadde større bagasjerom, og det savner jeg nå som vi har baby. Jeg bryr meg ikke så mye om alle funksjonene som er viktig for mannen. Men bruker innimellom cruise controll. Bilen tilpasser seg farten til bilen foran, og bremser hvis den kommer for nært. Det er ganske kult. Det kunne ikke aurisen vår. Priusen har skjerm på vinduet, så man kan se speedometeret på frontruta, det heter HUD tror jeg. Gpsen er ikke noe å skryte av! Det er det jeg er mest misfornøyd med bilen. Må ha postnummer for å kunne legge inn adresse. Lite brukervennlig, treig og dårlig. Ellers er jeg ganske fornøyd med prius, men syntes auris ser finere ut. Vi hadde i tillegg glasstak som jeg savner. Bare spør om du lurer på noe. Jeg er ganske lite interessert i bil, så kan ikke fortelle så mye tekniske greier. Men svarer gjerne hvis jeg kan :)

Anonymkode: e7303...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Auris hybrid fra 2011. Kjøpt i 2013 med 7000km ,kjørt per dags dato 97000km.

På 7 år byttet vi bremser en gang ,3 år siden (sjekk bremser du ,de ruster fort på hybrid Auris)

Og bytta vi bremse rør pga rust på de ,1 år siden.

Ellers ingen problemer. Helt ok bil.

Anonymkode: 8ce14...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt Toyota Auris I 3 år nå. Helt problemfritt. Ingen overraskende verkstedregninger. Ps. Prøv å ha en fast rutine med å bremse hardt en gang i uken. Så slipper du rust i bremsene. 

Anonymkode: b8d11...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en Kia med lenger, gjenværende garanti. Kia har færre feil enn Toyota de siste 10 årene, de er billigere og har 7 år garanti. Toyota lever stort sett på et gammelt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Prius er aktuell både på grunn av størrelsen og fordi det er litt mer utstyr på den enn Auris. Men Auris vinner på utseendet.

Takk for tips med bremsene.

Er Auris og Prius som er aktuelle for meg, men jeg sliter med å velge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2016 Auris hybrid. Kjeeeempefornøyd! Kun litt misfornøyd med lydkvaliteten, men ikke verre enn at jeg lett overlever. Billige deler og service. Knall bil som jeg stoler 100 % på.

Anonymkode: f9bf3...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2017-modell Auris hybrid og jeg er veldig fornøyd.

Anonymkode: 5a72c...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Auris og Prius som er aktuelle for meg, men jeg sliter med å velge :) 

Hvorfor ikke kjøpe noe bedre og rimeligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...