AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Del Skrevet 31. oktober 2020 Nå må det taes opp for jeg gidder ikke se flere folk som skriver i ny og ned! Det heter i ny og ne. Oppfordrer alle til å gi kryssord i julegave til folk i år. Anonymkode: 047ca...bff 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg må bare gi en applaus til dette innlegget, så det kommer litt høyere opp. Kanskje noen flere leser det. 👏 Anonymkode: e8ecc...b05 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 2. november 2020 #3 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg har aldri sett noen skrevet det sånn annet enn i denne tråden:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Del Skrevet 4. november 2020 På 2.11.2020 den 22.00, visp skrev: Jeg har aldri sett noen skrevet det sånn annet enn i denne tråden:) Da har du nok ikke fulgt med, evt. er du så heldig at du bare ikke har hengt deg opp i det. Den feilen florerer, både på KG og andre steder. Anonymkode: e8ecc...b05 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Del Skrevet 4. november 2020 De sauser det sikkert sammen med "nord og ned" Anonymkode: a623f...a54 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #6 Del Skrevet 4. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du nok ikke fulgt med, evt. er du så heldig at du bare ikke har hengt deg opp i det. Den feilen florerer, både på KG og andre steder. Anonymkode: e8ecc...b05 Den korrekte forkortelsen for eventuelt er faktisk ev. Ikke evt Anonymkode: 42bc3...a3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 4. november 2020 #7 Del Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den korrekte forkortelsen for eventuelt er faktisk ev. Ikke evt Anonymkode: 42bc3...a3d Korrekt, «evt.» står faktisk for «etter vår tidsregning» 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Del Skrevet 4. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sauser det sikkert sammen med "nord og ned" Anonymkode: a623f...a54 Garantert! 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den korrekte forkortelsen for eventuelt er faktisk ev. Ikke evt Anonymkode: 42bc3...a3d Det har du rett i, men gammel vane er vond å vende. Anonymkode: e8ecc...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #9 Del Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Garantert! Det har du rett i, men gammel vane er vond å vende. Anonymkode: e8ecc...b05 Absolutt Anonymkode: 42bc3...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #10 Del Skrevet 4. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Garantert! Det har du rett i, men gammel vane er vond å vende. Anonymkode: e8ecc...b05 Det er den nok også for de som skriver i ny og ned. 😅 Men ja, er ikke alltid like lett å holde kontroll på alt av ord og uttrykk. Utrolig mange som slurver med "gre alle over en kam/gre alle under en kam/gre alle med samme kam" også videre. Å skjære alle over én kam har litt lett for å forsvinne i mengden Anonymkode: 0212b...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 4. november 2020 #11 Del Skrevet 4. november 2020 Er det de samme som skriver «i fjord»? 😬 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lacy Skrevet 4. november 2020 #12 Del Skrevet 4. november 2020 Kan vi diskutere orddelingsfeil også? 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #13 Del Skrevet 4. november 2020 Og årsaken til ny og ne er månefasene. I ny og ne betyr altså "når det er nymåne og nemåne", dvs til forskjellige tider. Anonymkode: b9bda...14c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #14 Del Skrevet 6. november 2020 På 5.11.2020 den 0.20, Lacy skrev: Kan vi diskutere orddelingsfeil også? 😁 Mener du særskriving...? Anonymkode: ee1a3...0ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nokia Skrevet 6. november 2020 #15 Del Skrevet 6. november 2020 Blant mine bekjente, er det de samme som skriver "ny og ned" de samme som skriver at "heldigvis har det godt bra til nå". Godt KAN ikke forveksles med gått, kan det vel???? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #16 Del Skrevet 6. november 2020 På 5.11.2020 den 0.20, Lacy skrev: Kan vi diskutere orddelingsfeil også? 😁 Mener du særskrivingsfeil? Sær skrivings feil Ordd -eling -sfeil Anonymkode: 13619...34b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 6. november 2020 #17 Del Skrevet 6. november 2020 På 4.11.2020 den 23.53, AnonymBruker skrev: Den korrekte forkortelsen for eventuelt er faktisk ev. Ikke evt Anonymkode: 42bc3...a3d Jeg blånekter å skrive eventuelt forkortet til ev. Ev = au i mine ører. Med sivil ulydighet fikk vi tilbake h-en i hverken, også. Ja, jeg vet om ‘etter vår tidsregning’. Kan de ikke forkorte det e.v.t.? Så får vi evt.-ere t-en tilbake i evt.-et. Beklager avsporingen. Det er snart halv elleve fredag aften, og jeg kverulerer om forkortelser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå