Gjest Diva Skrevet 25. september 2002 #21 Del Skrevet 25. september 2002 Har kjøpt Define Styling mousse eller hva det nå enn var + en balsam for tørt hår. Begge er ubrukelige og skal aldri kjøpes igjen. Eneste plusset var at balsamen luktet godt..... Det var en nød-handling kan man si. Men nå er jeg gått tom for mine Trevor Sorbie produkter,- shampo og balsam. Så ikke så voldsom forskjell på disse enn andre frisørprodukter. Kan noen gi meg tips om hvilke andre merker jeg kunne prøvd ? Har tørt hår+fett hår i hodebunndområdet + sensitiv hodebunn! (Voldsomt mye rart med håret mitt.... ) Det er halvlangt og har klassisk retro sideskill (prøver i allefall) Define er uansett kastet i søpla...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 25. september 2002 #22 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg så forresten også Forbrukerinspektørene for en stund tilbake, der de sa at man kan bruke en hvilken som helst shampoo, fra frisør eller fra Rema, uten at det har noe som helst å si for hårets tilstand. Frisøren min sier det samme, men at frisørshampoo ofte inneholder mindre vann enn Rema-varianten og derfor er drøyere i bruk. Ikke vet jeg. Men det er litt luksus i hverdagen å kjøpe frisørproduktene, derfor unner jeg meg det! Jeg så også det FBI-programmet. Altså: det er det samme hvilken shampo du bruker! De konkluderte også med, at selvfølgelig så anbefaler frisører de produktene de selv selger! Selv om shampo koster 4-5 ganger mer, betyr det ikke at de er bedre. Ikke fordi den er så mye dyrere å produsere heller, men det er rett og slett frisøren som sitter igjen med mesteparten... Annen kommentar; fra det jeg husker så var det 5 norske frisører som testet varene... utdannede frisører som drev frisørsalonger. Lilleborg var også i det programmet, og sa at flere av deres veldig populære produkt ble utsatt for samme rykter; man mister håret av å bruke det. Det har aldri vært bevist at man faktisk gjør det; og ingen har forsøkt å bevise det heller. Ryktene har som oftes kommet fra frisørene, men de har aldri fått tak i hvem som startet ryktene, så de kan aldri saksøke de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 25. september 2002 #23 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg merker i allefall forskjell på butikkshampoo og frisørshampoo. Sier ikke dermed at alle merker hos frisør er bedre enn de i matsjappa, men har opplevd å få tørrere og mer "frizzy" hår av en del butikkmerker. Prøvde sist shampo og balsam fra Trevor Sorbie,- så ikke store forskjellen. I dag har jeg kjøpt System Professional fra Wella. Håper det gjør susen. Har tidligere brukt shampoo og gjenoppbyggende balsam/kur kjøpt hos frisøren på Schous plass, Grûnerløkka, som heter d:fi. De var kjempegode! Skal kjøpe de igjen neste gang jeg er i Tigerstaden. De hjalp meg til å takle lysblondt bleket hår som jeg selv (dum som jeg var) hadde prøvd å farge mørkere igjen..... Så ut som Frankensteins brud!!! Kan ihvertfall anbefales! Ikke fargekludringa, altså, men shampoomerket.... :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 26. september 2002 #24 Del Skrevet 26. september 2002 Som et motbør til alt oppgulpet vedr. Define - her har dere en fornøyd bruker!!! Har brukt shampo og balsam et halvt års tid og er veldig fornøyd. Jeg har prøvd et utall shampo-merker (både fra frisør og dagligvare) og felles for mange av de er at håret mitt enten blir for tørt og dermed vanskelig å gre ut eller at det blir for tungt. Define gir derimot både luft og fuktighet til mitt hår. For å tilbakevise Millas påstand om at det kun er de som ikke er så opptatt av hår som kjøper dagligvareshampo, så må jeg nok skuffe deg. Går til frisøren hver 6. uke for farging og klipp og kjøper også stylingproduktene hos frisøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 26. september 2002 #25 Del Skrevet 26. september 2002 Spurte frisören min om hun hadde noen spesielle sjampoer å anbefale og hun sa at det viktigste var at det ikke var for sterk parfyme i den. Jeg brukte på den tiden Wella sjampo med fruktvokser (eller noe) og hun mente den var helt grei! (og der hadde hun jo en kjempemulighet til å selge meg den dyreste sjampoen hun hadde..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 26. september 2002 #26 Del Skrevet 26. september 2002 eehh.. FBI sa ikke at alle frisører var slik. Men det er jo lov til å være litt kritisk innimellom... De fann bare ut hvordan det vanligvis er, og at det ikke er så rart det er slik. De vil jo prøve å tjene penger på det de lever av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ravna Skrevet 27. september 2002 #27 Del Skrevet 27. september 2002 mnja..frisører skal jo leve de også, så de klipper gjerne slik at man må tilbake innenfor en viss tid også personlig så ville jeg aldri kjøpt en shampoo til 100 kroner, enda jeg klipper meg hver 3'dje uke sånn gjennomsnittlig. sparer endel penger hver måned, og prioriterer det fremfor dyre kosmetiske produkter, som jeg uansett ikke har helt troen på..bruker man ikke mye stylingprodukter så holder det lenge å skylle håret sitt i vann, eller jeg bruker en mild shampoo (type billig). har mer troen på et sunt kosthold i forhold til å få et pent hår..frisøren min sier iallefall at håret mitt er pent define har jeg aldri testet. rent konsum-messig kan det jo virke som om mange ser seg selv i en slags forlengelse av de produkter de konsumerer (det jeg kjøper forteller hvem jeg er eller ønsker å være), noe f.eks l'oreal kjører på for full guffe (fordi du fortjener det)...dette slo meg veldig da jeg leste american psycho, hvor det vi får vite om hovedpersonen er hvilke produkter han kjøper, og hva han konsumerer. boka er jo et ekstremt eksempel, men hovedpersonen identifiserte seg såpass med sitt forbruk, at det konsumet han stod for ble hans personlighet. noen synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirius Skrevet 27. september 2002 #28 Del Skrevet 27. september 2002 Define har frisører, men de er selvfølgelig kjøpt og betalt. Dette var jo omtalt på TV for en tid tilbake. Alle har forskjelligt hår og det er induviduelt hvilken shampoo som er bra for hvem. Jeg har ikke prøvd Define, jeg kjøper heller ikke andre billig-merker. Jeg har brukt masse penger på frisør-shampooer, men måret mitt blir heller ikke fint av de. Det som funker best på håret mitt er shampoo fra Body Shop, Brasilnut shampoo + balsam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 5. oktober 2002 #29 Del Skrevet 5. oktober 2002 Har kjøpt meg urtesjampo jeg. Med kamille (til lyst hår, brennesle til mørkt hår)!! Kjempegod, og den er laget av kun naturlige essenser. Intet konserveringsmiddel, eller anndre tilsettninger. Den får man kjøpt på utrestuen urtehage i Sør-Trøndelag! De lager såper med erotisk olje mm. UTEN MINERALOLJE i. De har alt, brødkrydder, olje til matlaging, skumbadolje, rollon til herrer, og damer, ringblomstkrem (healer sår til f. eks hermorider o.l), hudkrem som man virkelig blir silkemyk av. (Bare planteolje i den, ikke mineraloljer som det er i alt man får kjøpt. Mineraloljer trekker seg inn i huden, og forstyrrer systemet!!!! Mange massasjeoljer inneholder mineral olje også,) De har til og med drops som er laget av planter og blomster. Og de er GODE til og med!!! Leve naturen!!!! *smil* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2002 #30 Del Skrevet 5. oktober 2002 Vi blir lurt som alltid. Dem bruker i reklamen at de har frisører til å "gå god for" sine produkter. Alt som er nytt og høres lovende ut går vi på gang etter gang. Ikke uten grunn det blir markedsført til de grader det bir gjort. til slutt har vi hørt så mye om det at vi tar det neste gang vi handler. Hold dere borte fra kolonialvarer, gå til frisøren Aldri har jeg sett reklame fra frisører hvor de anbefaler sine produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirius Skrevet 6. oktober 2002 #31 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hei Vilja Jeg digger naturprodukter. Høres ut som de har masse fint hos denne urtehagen i Sør-Trøndelag. Hvor i Sør-Trøndelag holder de til? Har de kun butikk hjemme eller leverer de varer til andre butikker? Har de noen hjemmeside? Skulle gjerne ha prøvd noen av produktene deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå