Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #1 Del Skrevet 21. september 2002 Fikk høre fra frisøren min nå at merket Define er bannlyst hos mange frisører. F.eks. sjampoen legger et belegg i hodebunnen som gjør at det ikke går oksygen ned i hårsekkene(eller no sånt), og at vi tilslutt vil miste håret. Stemmer dette?? Jeg føler meg iallefall lurt. Har brukt merket siden det kom ut, men jeg vil jo ikke miste håret :cry:. Og det står på flaskene at merket er testet av norske frisører; det skal vissnok også være helt galt. De som har testet merket, er ikke frisører i det hele tatt. Bare humbug. Så hva gjør man? Man slutter å bruke Define selvfølgelig, til det motsatte er bevist. Kanskje man fra nå av skal fortsette med de merkene man får kjøpt hos den faste frisøren sin. Kanskje det ligger noe i det at flaskene der er dyre, men de er verd pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 21. september 2002 #2 Del Skrevet 21. september 2002 Define er noe dritt synes jeg! Prøvde det èn gang, men merket at håret mitt absolutt ikke hadde godt av det stoffet der, så jeg gikk over til frisørshampoo igjen. (SP- System Professional) Håret ble flatt og matt, og hodebunnen klødde og ble flassete. No more Define :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 21. september 2002 #3 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg har alltid holdt meg til produkter kjøpt hos frisøren jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. september 2002 #4 Del Skrevet 21. september 2002 De fleste hårprodukter man kjøper i dagligvaren eller på parfymerier som Vita. H&M og Cubus inneholder silikon (som muligens er dette stoffet de snakket om). Det er ikke farlig å bruke sånn shampo i perioder, men i lengden sliter det nok på håret. Jeg bruker frisør-produkter, men i perioder bruker jeg billigere merker. Det finnes også parfymeriprodukter uten silikon, men disse er ofte like dyre som frisørmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2002 #5 Del Skrevet 21. september 2002 dagligvare butikk sjampoer er ikke bra for håret uansett Hold deg til frisørmerker Trevor sorbie serien er ikke "så" dyr og veldig drøye i bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 21. september 2002 #6 Del Skrevet 21. september 2002 Forbrukerinspektørene hadde en shampotest en gang; deres konklusjon var at hvis man ikke bruker helt spesielle medisinske shampoer spilte det ingen rolle hva slags shampo man brukte - de var like gode (eller dårlige?) alle sammen... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 21. september 2002 #7 Del Skrevet 21. september 2002 Mammas kommentar til Define er at håret ble "rart".... Jeg bruker head&shoulders, og det funker helt ålreit til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. september 2002 #8 Del Skrevet 22. september 2002 Jeg har sverget til faste frisørmerker når det gjelder sampoo. Men fikk define som prøve i posten, og da måtte jeg prøve den. Jeg ble kjempeoverrasket over hvor fint håret mitt ble. Mykt og silkeglatt. Det ble ganske stritt, men nå har jeg mye fall i håret, så jeg streber etter stritt hår. Tror nok ikke jeg blir fast kunde av define, men jeg synes den får mye pes her. Dessuten er det individulet hvordan er shampoo virker. Når det gjelder frisørere, og deres uttalelser om ulike shampoomerker, så føler jeg at alt det de sier ikke bygger på kunnskap, men på hvilket produkt de har lovet selgeren(som var innom i forige uke) å selge. ALt det de sier om andre merker tar jeg med en "klype salt". :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olivia Skrevet 22. september 2002 #9 Del Skrevet 22. september 2002 jeg bruker så kalte billig shampoer. Som herbal essences, og noen fra yves rocher og body shop. En gang i tida prøvde jeg en frisyr shampo...men håret mitt ble ikke noe noe flottere av det, syns håret mitt er like dan uansett hva slags shampo jeg bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 22. september 2002 #10 Del Skrevet 22. september 2002 Jeg prøvde Herbal Essence en gang. Jeg ble stående som hun på reklamen, dro fingrene gjennom håret mens jeg stønnet "oooh, aah.." shampoen ga meg kløende hodebunn, og hva er vel bedre enn å få stillet en kløe..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 22. september 2002 #11 Del Skrevet 22. september 2002 Define shampoo er noe dritt.Jeg forsøkte den ei ukes tid men håret mitt så ikke ut. Jeg bruker Pantene ProV jeg og er kjempe fornøyd med den. Og jeg vet den inneholder silikon, men så lenge håret mitt ser så bra ut og holder seg på hodet så klager ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. september 2002 #12 Del Skrevet 22. september 2002 Define er aldeles grusomt, man kan like gjerne vaske håret med Zalo. Jeg har også hørt at den er vanskelig og skylle helt ut og etterlater ett belegg. Og jeg har aldri hørt om en eneste ordentlig frisør som anbefaler Define. Jeg holder meg til Redken jeg. Man skal ta godt vare på håret sitt. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 22. september 2002 #13 Del Skrevet 22. september 2002 Jeg har brukt Define en periode, men jeg ble ferdig med den jeg også. Som Milla sier er den vanskelig å skylle ut skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss_squizz Skrevet 23. september 2002 #14 Del Skrevet 23. september 2002 jeg synes define shampoo ikke er noe spesielt, den gjør ikke no for håret mitt akkurat. men derimot er jeg en stor fan av define straightening lotion! den hjelper mott frizz og "wosh" som jeg kaller det.. jeg bruker det kun når jeg skal ut og sånnt. og en gang iblant bruker jeg define hårkur, den gjør håret skikkelig fint og glinsende ellers bruker jeg head and shoulders, den er da flott selv om man ikke har flass.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jul. Skrevet 23. september 2002 #15 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg har kun prøvd Defines balsam og syntes den var heller dårlig. Et tips til de som vil ha litt billigere "frisørsjampoer". På parfymeriene selger de en del hårprodukter laget av frisører til ca. halve prisen. F. eks frizz ease fra John Frieda, hairomatherapy fra nicky clarke, Finn & Gunnar osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 23. september 2002 #16 Del Skrevet 23. september 2002 Har nesten ikke hørt noe bra om define, så det er vel derfor jeg ikke har prøvd den. Bruker Lanza shampo og balsam som fåes kjøpt hos frisøren min. Håret mitt er noe av det jeg tar godt vare på! -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 24. september 2002 #17 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg hadde en periode dilla på alskens shampoo.Mest fordi jeg jobbet i en avdelig i en butikke der selgere av div produkter "smørte" meg med vareprøver. MEN!! Jeg har skjønt at man må virkelig bruke skikkelige saker for å ta best vare på håret sitt. Klart frisørene har litt mer peil enn henne i kassen på Rema, de blir faktisk kurset i de merkene de fører.....Og vil derfor sef selge de merkene de selv har i salongen Selv bruker jeg bare Trevor Sorbie sine produkter, de er kjempegode og drøye, og om man kjøper dem på Boots i London får man to flasker til prisen av en her hjemme i gamlelandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 24. september 2002 #18 Del Skrevet 24. september 2002 Har aldri brukt Define, men det er vel fordi jeg er veldig fornøyd med den shampooen jeg bruker. Har brukt Naturelle i sikkert ti år nå, og er kjempefornøyd. Det er som en annen her inne sa, det er veldig individuelt hvilken shampoo som er bra og dårlig. Kunne aldri tenke meg å kjøpe en dyr shampoo fra en frisør bare fordi den liksom skal være bedre, ikke når jeg er fornøyd med en "billig"-shampoo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. september 2002 #19 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg vil gjerne legge til at jeg har jeg inntrykk av at de som bruker shampoo- og balsam + styling produkter fra frisørene er de som går til frisør oftere enn resten av "bermen", og muligens også gjør mer ut av håret sitt med farge ol. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 25. september 2002 #20 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg kjøpte faktisk Define sist jeg var i butikken, men synes ikke noe om den. Jeg så forresten også Forbrukerinspektørene for en stund tilbake, der de sa at man kan bruke en hvilken som helst shampoo, fra frisør eller fra Rema, uten at det har noe som helst å si for hårets tilstand. Frisøren min sier det samme, men at frisørshampoo ofte inneholder mindre vann enn Rema-varianten og derfor er drøyere i bruk. Ikke vet jeg. Men det er litt luksus i hverdagen å kjøpe frisørproduktene, derfor unner jeg meg det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå