AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Del Skrevet 30. oktober 2020 Er dette er ord du har hørt i dagelig tale det siste året ? Har det florert i nyheter , tv og radio ? Hvor kommer det fra ? Anonymkode: ec9a3...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. oktober 2020 #2 Del Skrevet 30. oktober 2020 Opprinnelig en romersk hærstyrke. https://snl.no/kohort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Del Skrevet 30. oktober 2020 Takk 😀 Er dette ordet helt vanlig i dagelig tale? Jeg har aldri hørt det før , men får beskjed om at dette ordet blir brukt på tv og i nyheter hver dag... Anonymkode: ec9a3...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Del Skrevet 1. november 2020 Det er en i saueflokken som har funnet ut at dette er fint, og så dilter de andre etter. Kan like gjerne bruke gruppe, avdeling, eller lignende. Anonymkode: ade27...df2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Del Skrevet 1. november 2020 On 10/31/2020 at 1:08 AM, AnonymBruker said: Takk 😀 Er dette ordet helt vanlig i dagelig tale? Jeg har aldri hørt det før , men får beskjed om at dette ordet blir brukt på tv og i nyheter hver dag... Anonymkode: ec9a3...8e6 Jeg hørte det for første gang i løpet av coronatiden. Husker ikke nøyaktig. Jeg har vært enormt forvirra, men fått høre det samme - at dette er et dagligdags ord, selv om det for meg er et fullstendig fremmedord. Dimension jumping er nok forklaringen 😜 Anonymkode: 293e0...d7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Del Skrevet 1. november 2020 Har brukt det i forbindelse med forskningsrapporter og i andre fagsammenhenger. Aldri hørt det brukt av menigmann i dagligtale, da passer vel gruppe bedre. Anonymkode: d67d5...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Del Skrevet 1. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har brukt det i forbindelse med forskningsrapporter og i andre fagsammenhenger. Aldri hørt det brukt av menigmann i dagligtale, da passer vel gruppe bedre. Anonymkode: d67d5...900 Takk 😊 Det var det jeg mente også, at dette ikke er vanlig i dageligtale 🙂 Anonymkode: ec9a3...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Del Skrevet 1. november 2020 Mange som bruker ordet kohort konsekvent, de samme menneskene elsker at det er munnbindpåbud i Oslo også. Anonymkode: 3e0a4...d14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 2. november 2020 #9 Del Skrevet 2. november 2020 På 1.11.2020 den 1.35, AnonymBruker skrev: Det er en i saueflokken som har funnet ut at dette er fint, og så dilter de andre etter. Kan like gjerne bruke gruppe, avdeling, eller lignende. Anonymkode: ade27...df2 I barnehagen har man allerede grupper og avdelinger så det er bra med et navn som skiller fra det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #10 Del Skrevet 2. november 2020 Mener jeg var borti det ordet første gang da jeg lese hulebjørnens klan for ørtten år siden. Men gidder ikke lese den igjen for å finne ordet. Bare har en hukommelse som ofte husker de mest uvesentlige tingene, og dette er en av de. Viste dere forøvrig at kameleon har like lang tunge som kropp? Nei det trodde jeg ikke Anonymkode: 30e21...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå