AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Skilt voksen dame her. Ungene er blitt store, eldste er flyttet ut. Yngste har annet å gjøre enn å sitte hjemme med mor i helgene 😊 Jeg liker å lage mat og forsøker å lage skikkelig middag også de dagene jeg spiser alene. Hverdagene er greie, men fredagskvelden og lørdagskvelden liker jeg å lage noe spesielt, noe ekstra. Med god drikke til. Dere som er alene; hva lager dere til middag fredag og lørdag? Anonymkode: c03e5...b12 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Ville kjøpt et chrispy duck kit og lagd det. Ikke så avansert, men veldig godt, så kan du heller gjøre litt ekstra ut av tilbehøret og ha en god vin til. Anonymkode: efe92...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 De dagene jeg spiser alene i helgene faller i to kategorier: -rester, for opptatt til å orke å lage middag, eller ris/pasta med topping. Pasta/ris går under «fastfood» - latterlig enkelt, null krav til innkjøp og tar ingen tid. -middag fra bunnen av i 7 timer med langkoking, kraft av margbein og 10 porsjoner til fryseren. Tar mat 10 timer bør du ha rester. (Som brukes i første tilfelle). Folk som tenker at en ikke kan lage helstekt lammelår eller 12 porsjoner lasagne bare fordi det er en som skal spise middag den kvelden er veldig snodige. Få som spiser = mye rester. Det er supert. Men liker du ikke å spise alene lørdag/fredag kan du jo gå ut og spise, invitere en date eller en venninne eller naboen eller noe. Trenger ikke sitte inne alene om en ikke absolutt vil. Anonymkode: 46bf6...3c7 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Hjemmelaget italiensk pizza kan kanskje være noe? På lørdagen kan du lage klar noe godt til søndagsmiddag? Boeuf bourgogne fks. da har du snadder mat til deg også på lørdagskvelden ☺️ Anonymkode: 12f66...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Nå har ikke jeg barn, men jeg er alene. Jeg liker ofte å lage en god pizza, så enten fryser jeg restene eller så spiser jeg over flere dager Anonymkode: 90f7e...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville kjøpt et chrispy duck kit og lagd det. Ikke så avansert, men veldig godt, så kan du heller gjøre litt ekstra ut av tilbehøret og ha en god vin til. Anonymkode: efe92...1bf Takk for tips 😊 Anonymkode: c03e5...b12
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De dagene jeg spiser alene i helgene faller i to kategorier: -rester, for opptatt til å orke å lage middag, eller ris/pasta med topping. Pasta/ris går under «fastfood» - latterlig enkelt, null krav til innkjøp og tar ingen tid. -middag fra bunnen av i 7 timer med langkoking, kraft av margbein og 10 porsjoner til fryseren. Tar mat 10 timer bør du ha rester. (Som brukes i første tilfelle). Folk som tenker at en ikke kan lage helstekt lammelår eller 12 porsjoner lasagne bare fordi det er en som skal spise middag den kvelden er veldig snodige. Få som spiser = mye rester. Det er supert. Men liker du ikke å spise alene lørdag/fredag kan du jo gå ut og spise, invitere en date eller en venninne eller naboen eller noe. Trenger ikke sitte inne alene om en ikke absolutt vil. Anonymkode: 46bf6...3c7 Takk for tips (selv om egentlig ingen av kategoriene passer 😊). Trives godt i mitt eget selskap så jeg lager gjerne mat hjemme. Anonymkode: c03e5...b12
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemmelaget italiensk pizza kan kanskje være noe? På lørdagen kan du lage klar noe godt til søndagsmiddag? Boeuf bourgogne fks. da har du snadder mat til deg også på lørdagskvelden ☺️ Anonymkode: 12f66...f8b Hadde pizza helgen som var 😊 Anonymkode: c03e5...b12
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde pizza helgen som var 😊 Anonymkode: c03e5...b12 Kanskje lasagne i langpanne, da kan du fryse porsjonsvis? Mange pastaretter egner seg også som middag for en 👍 Anonymkode: 12f66...f8b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Lager ikke noe spes for helga egentlig, men før barna flyttet ut, så hadde vi hjemmelaget pizza hver lørdag, så jeg får jo veldig lyst på det avogtil, så da lager jeg det Anonymkode: afabf...c70 1
Maestro Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Biffstrimler, pomfri og bearnesaus Biff og fløtepoteter Pasta cabonara Jeg er nå yngre enn deg men alene uten barn. 2
Gjest Maxwell Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Forskjellige gryteretter kan du ha i kjøleskapet og varme opp igjen dagen etter. Middag i 2 dager ☺️
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 Ostesmørbrød. Trenger ikke være klassisk, men kan forsøke med ulike skinker/spekeskinke, pesto, bedre oster osv. Bruschetta. Med tomat/mozarella, parmaskinke, scampi. Bakt potet Anonymkode: a2814...911 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Bor du i by? Det finnes etterhvert mange, gode restauranter som tilbyr take-away for en. Både pakker med 2-3 ferdige retter og vinanbefaling, eller mat du kan lage fra grunnen selv. Jeg er også ivrig bruker av foodora, de tilbyr også mat fra bedre restauranter, jeg er blant annet glad i dumplings, og sushi. Jeg er også ivrig bruker av crockpot. Hiver alt oppi rundt lunsjtider, så har jeg en fantatstisk god rett til 2-3 middager. Pokebowl spiser jeg minst en gang i uka. Det går superraskt å skjære opp salmalaks, litt avocado, vårløk, agurk, med mer. Anonymkode: a2d83...f03 1
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg er alene og jeg liker å kose meg i helgene. Fredag/lørdag spiser jeg gjerne: *Reker, krabber eller hvitvinsdampede blåskjell *Entrecôte med stekt sopp, løk og paprika, ovnsbakte eller råstekte poteter og saus (den varierer fra gang til gang) + grønnsaker *Kyllingsalat med mango og cæsarsalatdressing og en raus bit brød ved siden av *Enchilladas, men da blir det gjerne rester som jeg fryser for å ha til lunsj en annen dag *Lasagne, samme som over, rester til lunsj *Pizza, jeg er over gjennomsnittlig glad i pizza, og kunne egentlig spist det hver helg, tror jeg *Min variant av fajitas, ofte kylling med fajitaskrydder, store mengder jalapenos og tomater rullet i lefse *Falaffel i pitabrød med forskjelig tilbehør som hummus, tabboulleh og baba ganoush *Indisk, gjerne tikka masala - og den tar meg over i søndagsmiddag som kan være: *Rester av tikka masalaen *Fiskegrateng med poteter, råkost og smetet smør *Seibiff med masse løk, råkost og poteter *Stekt laks med couscous *Et par koteletter med sopp og fløtesaus *En eller annen form med rotgrønnsaker og en bit lammekjøtt *Sterk kyllingsuppe med nybakte rundstykker *Saltet og røkt knoke med poteter og rotmos, da bruker jeg kraften og restene av kjøtttet til en *Ertesuppe med kjøtt, pølse, løk, gulrot og potet Jeg er veldig glad i å lage mat, og det at jeg bor alene skal ikke stoppe meg fra å spise verken sunt eller godt. Håper du finner noe her som kan friste. 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 Vanlig helg for meg... Fredag: Noe "kosete", som også balanserer ut resten av uka. Lørdag: Pannekaker, cheese on toast eller pizza. Søndag: Biff, lammekoteletter, lammelår eller kjøttboller, med gulrotsalat, ovnsbakt pastinakk eller rosenkål, tzatziki, og maiskolbe, potetmos, bulgur eller couscous. Anonymkode: 6cf1a...dda 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, Brunhilde skrev: Jeg er alene og jeg liker å kose meg i helgene. Fredag/lørdag spiser jeg gjerne: *Reker, krabber eller hvitvinsdampede blåskjell *Entrecôte med stekt sopp, løk og paprika, ovnsbakte eller råstekte poteter og saus (den varierer fra gang til gang) + grønnsaker *Kyllingsalat med mango og cæsarsalatdressing og en raus bit brød ved siden av *Enchilladas, men da blir det gjerne rester som jeg fryser for å ha til lunsj en annen dag *Lasagne, samme som over, rester til lunsj *Pizza, jeg er over gjennomsnittlig glad i pizza, og kunne egentlig spist det hver helg, tror jeg *Min variant av fajitas, ofte kylling med fajitaskrydder, store mengder jalapenos og tomater rullet i lefse *Falaffel i pitabrød med forskjelig tilbehør som hummus, tabboulleh og baba ganoush *Indisk, gjerne tikka masala - og den tar meg over i søndagsmiddag som kan være: *Rester av tikka masalaen *Fiskegrateng med poteter, råkost og smetet smør *Seibiff med masse løk, råkost og poteter *Stekt laks med couscous *Et par koteletter med sopp og fløtesaus *En eller annen form med rotgrønnsaker og en bit lammekjøtt *Sterk kyllingsuppe med nybakte rundstykker *Saltet og røkt knoke med poteter og rotmos, da bruker jeg kraften og restene av kjøtttet til en *Ertesuppe med kjøtt, pølse, løk, gulrot og potet Jeg er veldig glad i å lage mat, og det at jeg bor alene skal ikke stoppe meg fra å spise verken sunt eller godt. Håper du finner noe her som kan friste. Takk for massevis av tips!🙏🏻😊 ts Anonymkode: c03e5...b12 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 Takk for mange fine tips! Bare la de komme, mange helger i løpet av året 😊 Ser at det er flere retter jeg kommer til lage. En del tipser om ferdigmat og lage store porsjone for å fryse ned. Det er ikke det jeg er ute etter, bor i by og har mulighet til hentemat, men jeg liker å lage mat selv. I hverdagen er vi fra 1-3 ved middagsbordet slik at da blir det ofte rester som jeg fryser ned og tar en dag jeg er alene. Denne helga ender det opp med enten teriyakimarinert biffstrimler med asiatisk tilbehør eller en nydelig karrirett med reker og grønnsaker i kveld. I morgen er jeg bedt på middag hos en venninne 😊 Blir en fin helg. Kom gjerne med flere forslag 😊 Anonymkode: c03e5...b12 2
Sølvrosen Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 Ramen. Gode nudler, en god suppe laget med fond, dampede grønnsaker, kokt egg, syltet rødløk, og diverse annet tilbehør.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 Hvit potetpizza med sopp(sausen er lagd av oatly imat fraiche ) Styr fried nudler med sprøstekt tofu Barbeque blomkålvinger med dipsaus Tortillalefser med krydret søtpotet, guacamole og sylta rødløk Pitabrød med hummus,avocado og falafler Løkringer og søtpotet fries med tahinisaus Anonymkode: 322c5...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå