lillemy02 Skrevet 13. november 2020 #221 Del Skrevet 13. november 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er da godt mulig denne moren gjorde noe annet enn din mor. Fordi noe var en norm betyr ikke det at ingen så etter hvor barna gikk Anonymkode: d4100...0e7 Som sagt ikke kun min mor men ingen mødre. Jeg har selv en nå 10 åring og han er ofte nede på lekeplassen jeg har ikke fulgt han på i alle fall to år. Det samme gjelder alle andre han leker med både gutte og jente foreldre. Therese ble jo sett i kiosken med mye penger. I tillegg så hun damen som jobbet der at hun gikk ned mot bil kjelleren. Så hun hadde jo vert på kiosken og att på til alene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #222 Del Skrevet 13. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg forstod det dro vennene på butikken/kiosken for å kjøpe cola. Therese ville ikke bli med. Så hvorfor skulle hun da bli med en mann noen minutter senere for å dra på kiosken? Anonymkode: 39c2a...fe3 Fordi han kunne tilby transport i tørr og varm bil og hadde penger hun kunne handle for. Vennene skulle handle cola til en av vennenes mor. Anonymkode: 50cf6...1ce 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #223 Del Skrevet 13. november 2020 På 11.11.2020 den 18.33, AnonymBruker skrev: Fra en kvinne som tok kontakt med politiet i 2017. De hadde henne inne på noen avhør, men besluttet å ikke gå videre med det. Hun ble frustrert over politiet og fikk tatt dette opptaket etterpå. På et seinere tidspunkt kom hun i kontakt med journalisten bak uløst, og gav han materialet mot anonymisering. Sånn ca. Lenka ligger lenger opp her om du vil høre episoden selv. Anonymkode: 50cf6...1ce Jeg har hørt Uløst-episodene om dette paret og det virker jo helt utrolig at de ikke sjekket dette nærmere. Politiet har jo bygget opp tiltaler i drapssaker på nesten like tynne indisier som det her. Det må da være noe vi ikke vet, men som har gjort at politiet la dette fra seg. Kanskje han har et alibi eller at damen har psykiatrisk sykdom og en lang historie med falske anmeldelser osv, hvem vet. Anonymkode: 5a6d9...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 13. november 2020 #224 Del Skrevet 13. november 2020 11 timer siden, lillemy02 skrev: I dokumentaren sier mor og de andre voksne at hun alltid kikket over verandaen og fulgte med på hvor hun gikk osv. Dette er ren løgn. Moren sa at hun alltid fulgte med når døtrene skulle ut av nærområdet, over (eller muligens det var under) veien og bort til besteforeldrene sine, altså mors foreldre. For da kunne hun se dem når de kom opp på et visst høydenivå på andre siden av veien. Hun påsto ikke at hun fulgte med ungene som lekte rundt blokka eller at de ikke fikk gå til kiosken alene. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #225 Del Skrevet 13. november 2020 5 minutter siden, baldrian skrev: Moren sa at hun alltid fulgte med når døtrene skulle ut av nærområdet, over (eller muligens det var under) veien og bort til besteforeldrene sine, altså mors foreldre. For da kunne hun se dem når de kom opp på et visst høydenivå på andre siden av veien. Hun påsto ikke at hun fulgte med ungene som lekte rundt blokka eller at de ikke fikk gå til kiosken alene. Therese var 9 år og da er det ikke naturlig at de blir forfulgt av foreldrene sine. Anonymkode: 5a6d9...ed5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 13. november 2020 #226 Del Skrevet 13. november 2020 På 29.10.2020 den 13.01, AnonymBruker skrev: Hun er selvsagt i Pakistan, det er ikke noe mer å si om det. Anonymkode: e79e5...685 Dette er jo bare tull! Rene konspirasjonsteorier uten noen former for beviser som kan etterprøves og bevise. Da ville nok norske myndigheter kontrollert dette og jobbet med interpool og funnet ut av det, med de forviklingen dette hadde medført. Therese ble nok kidnappet og drept, så er liket skjult og det er ekstremt vanskelig og avdekke så lenge ingen som vet om dette står frem. De kan også etter så lang tid i dag være døde selv. Veldig få slike saker i Norge, men noen saker er det med jevne mellomrom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #227 Del Skrevet 13. november 2020 Fotfulgt * Anonymkode: 5a6d9...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 13. november 2020 #228 Del Skrevet 13. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Therese var 9 år og da er det ikke naturlig at de blir fotfulgt av foreldrene sine. Anonymkode: 5a6d9...ed5 Nei, jeg er jo enig i det? Jeg skrev jo det jeg gjorde fordi en annen påsto at moren løy om at hun fulgte konstant med? Å følge med fra balkongen når barna skal gå ut av nærområdet og blir synlige når de er nesten framme, er ikke å fotfølge dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #229 Del Skrevet 13. november 2020 15 minutter siden, baldrian skrev: Nei, jeg er jo enig i det? Jeg skrev jo det jeg gjorde fordi en annen påsto at moren løy om at hun fulgte konstant med? Å følge med fra balkongen når barna skal gå ut av nærområdet og blir synlige når de er nesten framme, er ikke å fotfølge dem. Jeg mente at jeg er enig med deg, unnskyld at jeg formulerte meg litt klønete 😆 Anonymkode: 5a6d9...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #230 Del Skrevet 13. november 2020 Grooming som nevnt her er jo sannsynlig. Jeg tror Therese iallefall til en viss graf har kjent gjerningsmannen. Det samme gjelder Marianne-saken. Og jeg tror det må være samme gjerningsmann bak disse sakene. Anonymkode: 85d4a...e2a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #231 Del Skrevet 13. november 2020 Mindreårig forsøkt tatt med i van i Trondheim. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=48521 Noen som blir inspirert av disse sakene som nå blir aktuelle igjen, kanskje? Anonymkode: bb96a...630 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #232 Del Skrevet 13. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt Uløst-episodene om dette paret og det virker jo helt utrolig at de ikke sjekket dette nærmere. Politiet har jo bygget opp tiltaler i drapssaker på nesten like tynne indisier som det her. Det må da være noe vi ikke vet, men som har gjort at politiet la dette fra seg. Kanskje han har et alibi eller at damen har psykiatrisk sykdom og en lang historie med falske anmeldelser osv, hvem vet. Anonymkode: 5a6d9...ed5 Det er for så vidt mest sannsynlig at politiet har hatt gode grunner til å legge det bort, Anonymkode: 50cf6...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #233 Del Skrevet 13. november 2020 Er det sånn at mora til Terese VET hvem som er faren, men ikke vil si det, eller er hun selv usikker? Anonymkode: 35d30...f7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #234 Del Skrevet 13. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn at mora til Terese VET hvem som er faren, men ikke vil si det, eller er hun selv usikker? Anonymkode: 35d30...f7a Hun er usikker. Men hun har levd med tanken og troen på at det er spanjolen. Imidlertid kan det enten være han eller en pakistaner. Og ut ifra utseendet til Therese, er jeg ikke i tvil. Anonymkode: 85d4a...e2a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #235 Del Skrevet 13. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er usikker. Men hun har levd med tanken og troen på at det er spanjolen. Imidlertid kan det enten være han eller en pakistaner. Og ut ifra utseendet til Therese, er jeg ikke i tvil. Anonymkode: 85d4a...e2a Om man hadde hatt bilde av pakistaneren burde det være lett å se. Anonymkode: bb96a...630 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #236 Del Skrevet 13. november 2020 Hva er det med denne politimannen som er overbevist om at lystløgneren Thomas Quick drepte Therese? Anonymkode: bb96a...630 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy02 Skrevet 13. november 2020 #237 Del Skrevet 13. november 2020 3 timer siden, baldrian skrev: Nei, jeg er jo enig i det? Jeg skrev jo det jeg gjorde fordi en annen påsto at moren løy om at hun fulgte konstant med? Å følge med fra balkongen når barna skal gå ut av nærområdet og blir synlige når de er nesten framme, er ikke å fotfølge dem. Det er jeg som påstår det. Snakker ikke kun om den men alle foreldre både besteforeldre og andre foreldre nevnte at de alltid passet på med jevne mellomrom. Både i podcasten og på dokumentaren. Både naboer som ble forhørt og andre beboere på fjell, dette er rett og slett ikke sant. Det kan hende at de så lenge etter er overbevist om at de alltid fulgte med men det gjør det ikke mer sant for det. Samme som 9 åringer går helt fint alene i dag. Så gikk de veldig mye mer alene på 80-90 tallet! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 13. november 2020 #238 Del Skrevet 13. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med denne politimannen som er overbevist om at lystløgneren Thomas Quick drepte Therese? Anonymkode: bb96a...630 Han var inne i etterforskningen på en tid der dette slo ned som en bombe. Og uten å direkte ha gjennomført avhør av Quick, så kan jeg forstå at det virket som enormt overbevisende, han klarer rett og slett ikke å gi slipp. Han var jo på saken i lang tid og var nok i overkant følelsesmessig involvert. Jeg hørte forøvrig på en podcast nå med Laura Richards og Jim Clemente nå og de hadde litt statistikk om forsvinningssaker. Generelt sagt så er det slik at jo yngre barnet er, jo nærmere familien er som oftest gjerningspersonen. Mesteparten av barn som forsvinner blir drept innen den første timen og etter 24 timer er mulighetene for å finne vedkommende forsvinnende liten. Så ingen tvil om at verdifull tid gikk tapt i denne saken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #239 Del Skrevet 13. november 2020 16 minutter siden, K.B. skrev: Han var inne i etterforskningen på en tid der dette slo ned som en bombe. Og uten å direkte ha gjennomført avhør av Quick, så kan jeg forstå at det virket som enormt overbevisende, han klarer rett og slett ikke å gi slipp. Han var jo på saken i lang tid og var nok i overkant følelsesmessig involvert. Han tenker at Sture løy om alle andre saker, men bare ikke denne, for her dro han faktisk til Norge og kidnappet og drepte Therese? Merkelig. Det er jo åpenbart at hans tilståelser var falske, han hadde jo sågar drept folk som senere dukket opp i live, og hadde han i det hele tatt vært i Norge da noen av de han påstod han hadde drept forsvant? Var vel ingenting som tydet på det. Men mange har det med holde fast ved opplagte feilslutninger for å forsvare det de selv har gjort. Se på Birgitte Tengs-saken. Og Baneheia-saken, ikke minst. Anonymkode: bb96a...630 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #240 Del Skrevet 13. november 2020 Det er ganske lett å sannsynliggjøre hvem som er faren basert på termin. Hun sa hun traff spanjolen 2 uker etter bruddet med pakistaneren, da er det en måned som skiller hvilken syklus hun ble gravid i. Anonymkode: 4646b...1b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå