Gå til innhold

NRK: Therese - jenta som forsvant

amz

Anbefalte innlegg

Husker denne saken godt da jeg hadde nær familie i Drammen på denne tiden. Før dette løp vi småbarna bekymringsløst rundt i gatene i Drammen uten tilsyn, men plutselig var det mye som ble «farlig». 

Anonymkode: 6dec2...87e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker saken godt, siden jeg var på samme alder som Therese da hun forsvant. 

Gleder meg veldig til å se serien! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun skulle være i Pakistan, så må jo noen i det Norskpakistanske miljøet vite noe. Håper noen der har mot til å si ifra. Kunne jo også selvsagt sjekket morens x bedre. 

Umulig å si noe rundt dette, men jeg er sikker på at noen der ute vet noe eller har hørt noe.... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av at dette er underholdning for folk! Jeg bodde like ved Therese og husker denne saken fra barndommen. Sykt tragisk, men nå om dagen blir alle sånne ting underholdning.

Anonymkode: 0a6ce...39b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir kvalm av at dette er underholdning for folk! Jeg bodde like ved Therese og husker denne saken fra barndommen. Sykt tragisk, men nå om dagen blir alle sånne ting underholdning.

True crime er en populær sjanger. I tillegg til underholdning er det også håp om å belyse saker og forhåpentligvis få fra mte spor. Mange pårørende bidrar i dokumentaren i håp om dette.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, amz skrev:

Hvis hun skulle være i Pakistan, så må jo noen i det Norskpakistanske miljøet vite noe. Håper noen der har mot til å si ifra. Kunne jo også selvsagt sjekket morens x bedre. 

Umulig å si noe rundt dette, men jeg er sikker på at noen der ute vet noe eller har hørt noe.... 

Ikke godt å si hvor hemmelig de klarte å holde det. Det er 30 år siden, de involverte kan være døde. 

Men om denne teorien har hold, så har nok Therese "grodd fast" i Pakistan nå. Med barn og kanskje barnebarn. Kanskje hun har glemt å snakke norsk. Saken er foreldet. Om noen vet noe er det vel ikke så stor risiko å fortelle nå. Så de pårørende kan få et svar. 

Men det må da være mulig å etterforske dette sporet grundigere? 

Endret av Thyra
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir på en måte litt feil at slike ting skal bli "underholdning". Men det kan i beste fall være det som skal til for å få saken løst. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun forsvant var det alltid snakk om at faren hennes var spansk, ikke pakistansk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hun forsvant var det alltid snakk om at faren hennes var spansk, ikke pakistansk. 

Moren var sammen med en spansk mann da Therese forsvant. Men hun hadde vært sammen med en pakistansk mann tidligere. Og ryktene sa at han kan ha trodd at han var Thereses far. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Thyra skrev:

Moren var sammen med en spansk mann da Therese forsvant. Men hun hadde vært sammen med en pakistansk mann tidligere. Og ryktene sa at han kan ha trodd at han var Thereses far. 

De var ikke sammen lenger og derfor var også han i politiets søkelys en periode.

Anonymkode: c12ae...895

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker den saken utrolig godt, jeg var sju år og ble livredd for å bli kidnappa. Husker hvordan VG så ut da hun ble etterlyst, og hvor redde alle var. Bare en bil kjørte sakte forbi ble jeg skikkelig stressa. Hørte på nyhetene (snikhørte da foreldrene mine så på Dagsrevyen) og leste aviser, og ble kjemperedd for at noen skulle stoppe og dra meg inn i en bil.

Anonymkode: 5367c...f96

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Thyra skrev:

Hun var ikke sammen med en spansk mann da therese forsvant, men faren til Therese var spansk. Før hun var sammen med faren til Therese var hun sammen med en pakistansk mann. Nå er hun forøvrig sammen med en dame.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, minister-mio skrev:

Hun var ikke sammen med en spansk mann da therese forsvant, men faren til Therese var spansk. Før hun var sammen med faren til Therese var hun sammen med en pakistansk mann. Nå er hun forøvrig sammen med en dame.

Ok. Var visst slutt med Thereses pappa da hun forsvant. Husker feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg sett dette? Får bare opp at det ikke er tilgjengelig! 

4914830F-EBEE-4E36-8AB7-D879DCF94A43.png

Anonymkode: dd256...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, Thyra skrev:

Ok. Var visst slutt med Thereses pappa da hun forsvant. Husker feil. 

Var nok over mange år før hun forsvant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får jeg sett dette? Får bare opp at det ikke er tilgjengelig! 

4914830F-EBEE-4E36-8AB7-D879DCF94A43.png

Anonymkode: dd256...6a2

Den kommer 8 november. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, minister-mio skrev:

Hun er ikke sammen med en dame lenger, men har vært det. Hun er singel nå, etter det som står på Facebookprofilen hennes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vampyrina skrev:

Hun er ikke sammen med en dame lenger, men har vært det. Hun er singel nå, etter det som står på Facebookprofilen hennes. 

Beklager, da hadde jeg utdatert info

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...