Gå til innhold

Eksplosjon i smittetilfeller

Fremhevede innlegg

Gjest tourettes
Skrevet
1 minutt siden, iskremm skrev:

De 700 er etterslep fra helga. Blir tilbake til normalen imorra.

Neppe, det er rapportert jevnlig nye tilfeller siste helgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sånn er det når man åpnet opp landet til en drøss med land i sommer og masse nolduser som ikke holder avstand, driter i smittevern, store fester, brylluper osv osv. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 8
Skrevet
On 10/31/2020 at 11:50 PM, Den Sagnsomsuste said:

Demokratisk oppmuntrede opptøyer har selvsagt ingenting med amerikansk koronastatistikk å gjøre antar jeg? Antifa og annet pakk er driveren i USAs epidemi. Dessuten er det vel ikke så merkelig at et land med over 300 millioner innbyggere opplever dødsfall i en annen størrelsesorden enn vi gjør i Europa? Videre er det jo absurd å hevde at Trump administrasjonen har skylden for dødsfallene ettersom at Kina slapp viruset løs i utgangspunktet. Ville du hevdet at Solbergregjeringen har i underkant av 300 liv på samvittigheten? Sist men ikke minst: klipp og lim- artikler fra MSM tar alltid ting ut av kontekst i sitt jag etter å henge ut Trump. Sinnabilder av Trump og smilebilder av Biden er jo også et komisk Goebels-trekk mediene hyppig anvender. Det beste eksemplet var da Trump foreslo at man kunne injisere antibac i koronasykes blodårer. I VG sto ble det fremstilt som et alvorlig forslag, mens Trump selv opprinnelig sa det med humoristisk tone. Var fleipen upassende? Så absolutt, men det var en fleip! 

Altså, jeg er så drittlei av all propagandaen msm spyr ut hver eneste dag at jeg får fnatt!

Tror ikke du filmmediet deg den pressekonferansen. Det gjorde jeg. Han snakket ikke om antibakteriell, men klorin. Og hele salen satt der og visste ikke hvor de skulle feste blikket. Han kødda ikke. Han snakket som den idioten han er, og kom med forslag og spørsmål til medisinske eksperter som dessverre måtte ta han seriøst fordi han er president. 
han kødda ikke. Men som den psykopaten han er, slenger han ut det ene og det andre. Så sier han bare at han tulla etterpå, for at ingen skal vite hvordan de skal tolke ham. Alt er de andre. De andre misforstår. De andre er for alvorlige, de andre de andre de andre. Aldri han....

bare gi deg! 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, tourettes skrev:

Neppe, det er rapportert jevnlig nye tilfeller siste helgen.

Ja, men det er jo sånn at det hver uke dag forrige uke var opp mot 500. Så er det ca 250 i helgen, og så er det 700 på mandag..og så tilbake på ca 500 igjen utover uken..Slik har trenden vært lenge, da skjønner man jo atDagsgjennomsnittet er ca det samme...
men selvsagt øker det  jo totalt også, men poenget er at man ikke kan se på tallene i helga eller mandag isolert og så si at det har gått kraftig ned eller opp. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, NorthernLight skrev:

Sånn er det når man åpnet opp landet til en drøss med land i sommer og masse nolduser som ikke holder avstand, driter i smittevern, store fester, brylluper osv osv. 

Men kan man skylde på at «folk driter» i smittevern? Det er jo nøyaktig den samme trenden absolutt i alle land, alle land har fulgt den samme kurven siden mars. Innstramninger og øking av tiltak har åpenbart ikke noe å si, i mange land har de feks hatt strengere lock downs, bruk av munnbind hele tiden osv, men trenden er den samme overlat uansett.

viruset ser jo uansett ut til å være uforutsigbart, i mange tilfeller blir ikke folk smitter selv om de bor sammen med sykdom mens i noen tilfeller smittes alle i et restaurantlokale selv om avstand og Alt er opprettholdt. Sååå begynner p lure på effekten av alt det rare de strammer inn på hele tiden, 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, rosemarin skrev:

Ja, men det er jo sånn at det hver uke dag forrige uke var opp mot 500. Så er det ca 250 i helgen, og så er det 700 på mandag..og så tilbake på ca 500 igjen utover uken..Slik har trenden vært lenge, da skjønner man jo atDagsgjennomsnittet er ca det samme...
men selvsagt øker det  jo totalt også, men poenget er at man ikke kan se på tallene i helga eller mandag isolert og så si at det har gått kraftig ned eller opp. 

Er dette et forsøk på og si at tallene ikke går opp? Ukesrapporter viser at det går opp, og ikke bare litt ...

Skrevet
7 minutter siden, J.E skrev:

Er dette et forsøk på og si at tallene ikke går opp? Ukesrapporter viser at det går opp, og ikke bare litt ...

Nei. Men man kan ikke si at det har eksplodert på en mandag, når man ser på tallene fra helgen, som var tilsvarende mye lavere. 
trenden er en jevn økning ja, og det er også poenget. Folk sier oooooi bare 250 på søndag, dette går veien, og så tilsvarende oooooi 700 på mandag, da er det eksplodert og kraftig økning. Men det er det jo ikke. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, rosemarin skrev:

Nei. Men man kan ikke si at det har eksplodert på en mandag, når man ser på tallene fra helgen, som var tilsvarende mye lavere. 
trenden er en jevn økning ja, og det er også poenget. Folk sier oooooi bare 250 på søndag, dette går veien, og så tilsvarende oooooi 700 på mandag, da er det eksplodert og kraftig økning. Men det er det jo ikke. 

Da er vi enige😊 at det er ukesrapportene man må vektlegge.

Skrevet
24 minutter siden, rosemarin skrev:

trenden er en jevn økning ja

Det var en økning på 79 prosent fra uke 42 til uke 43.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Pterinochilus skrev:

Det var en økning på 79 prosent fra uke 42 til uke 43.

Ja det er utrolig høy økning på kun en uke! 

Skrevet (endret)
39 minutter siden, velociraptor skrev:

Jeg skjønte ikke tittelen på linken i forhold til innholdet...?

det er overskriften på innholdet.

Her er utdrag fra innholdet 
"Om vi ikke følger regjeringens råd får vi covid til jul."

"Jeg tolker dagens pressekonferanse mest av alt som en kraftig advarsel. Det kom ingenting konkret. Men om vi ikke skjerper oss, er det reell fare for at Erna Solberg blir den nye Grinchen som ødelegger julen."

Endret av kvinne35+
Skrevet
3 minutter siden, kvinne35+ skrev:

det er overskriften på innholdet.

Her er utdrag fra innholdet 
"Om vi ikke følger regjeringens råd får vi covid til jul."

"Jeg tolker dagens pressekonferanse mest av alt som en kraftig advarsel. Det kom ingenting konkret. Men om vi ikke skjerper oss, er det reell fare for at Erna Solberg blir den nye Grinchen som ødelegger julen."

ja det leste jeg. Men jeg ser ikke noe sted i teksten som nevner noe om en potensiell supersprederhendelse på julaften? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 minutter siden, velociraptor skrev:

ja det leste jeg. Men jeg ser ikke noe sted i teksten som nevner noe om en potensiell supersprederhendelse på julaften? 

Jeg gjentok overskriften på innlegget så får du diskutere valgt overskrift med dem som har skrevet den og det er ikke meg, men det er ikke så vanskelig å forstå at måten vi nordmenn pleier feire julaften gjør det til en potensiell supersprederhendelse. Med samlede familier i store mengder alle barnas foreldre med søsken og foreldre og partnere osv.

Endret av kvinne35+
Skrevet
På 2.11.2020 den 18.49, Example skrev:

Vær forberedt på ny "eskplosjon" av antall smittetilfeller i morgen. Slik er det gjerne på tirsdager, når etterslepet fra helgen kommer inn. Det kommer til å være hovedsak i morgen tidlig i VG i morgen tidlig, men så blir det glemt utover dagen pga. valget i USA. Hadde det ikke vært valg, hadde det selvsagt blitt slått enda større opp.

Vel.. 

Ja. Smitten har økt mye, men tallene vil nok stabilisere seg litt utover uken. Så får vi se hva slags nye tiltak som kommer på torsdag, og om vi etter hvert vil se noen effekt av disse og de innstrammingene som ble gjort forrige uke. 

• Liker 1
Skrevet

Hva tenker de egentlig er grunnne til at det har økt mer og mer til tross for jevnlig innstramming av tiltak? De har jo ikke hatt noen som helst effekt..

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, rosemarin said:

Hva tenker de egentlig er grunnne til at det har økt mer og mer til tross for jevnlig innstramming av tiltak? De har jo ikke hatt noen som helst effekt..

De har hatt effekt, ellers ville smitten økt like fort som i mars. De har likevel ikke hatt nok effekt til å veie opp for alle faktorene som har gjort at det har blitt mer smitte. Smitte fra Polen og andre land, store bryllupsfester, en viss byrådsleder i Oslo som var tydelig motstander av at Oslo-folk skulle måtte følge strengere regler, mange som blåser i å følge råd, og mange andre ting har gjort at smitten har økt til tross for tiltakene.

Endret av Fakta?
  • Liker 2
Skrevet

617 nye smittetilfeller siste døgn..

Skrevet
6 minutter siden, NorthernLight skrev:

617 nye smittetilfeller siste døgn..

Nedgang, så er jo positivt.

• Liker 1
  • Opprett ny...