AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #21 Del Skrevet 28. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har jobbet i bv i 15 år. Har ALDRI fått en eneste melding om tyveri- med mindre barnet var med. Så ikke bekymre deg ts, men ta det som en dyrekjøpt erfaring- og ikke gjør det igjen. Spør heller «hjelp oss å hjelpe» på Facebook, der kan du få både både gratis mat og husholdningsartikler ved behov. Anonymkode: ada42...b2c Tusen takk for ordentlig svar. Men hvordan vet politiet om barnet var med eller ikke utifra anmeldelsen? Politiet kom jo ikke, bare butikksjefen som skrev skjema. En vanlig naskeri anmeldelse TS Anonymkode: 6954a...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #22 Del Skrevet 28. oktober 2020 Hvorfor kalle det "nasking"? Ikke for å angripe TS, men dette er jo tyveri/stjeling. "Nasking" høres nesten koselig ut.... Hvorfor er det å stjele matvarer "nasking"?, mens det å stjele andre ting er tyveri? Anonymkode: 7b79a...4a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #23 Del Skrevet 28. oktober 2020 Kalles virkelig tyveri for 700kr for nasking? Forbinder nasking med å ta en eneste, billig ting.. Anonymkode: 8ff2e...48b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttifrutti843950 Skrevet 28. oktober 2020 #24 Del Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kalle det "nasking"? Ikke for å angripe TS, men dette er jo tyveri/stjeling. "Nasking" høres nesten koselig ut.... Hvorfor er det å stjele matvarer "nasking"?, mens det å stjele andre ting er tyveri? Anonymkode: 7b79a...4a5 Nasking er alt under 3000 kr, tyveri er over og mer alvorlig sak.. google it 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #25 Del Skrevet 28. oktober 2020 Haha NEI! Jeg var innlagt på lukket psykiatrisk i ett halvt år, og barnevernet ble ikke involvert. Anonymkode: 0b2e2...1a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 28. oktober 2020 #26 Del Skrevet 28. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett ikkje meldegrunn. Folk skal da ikkje bli melde til bv fordi dei er fattige 🙂 Anonymkode: 53eee...43f Jeg tror ts spør om hun kan bli meldt fordi hun brøyt loven ikke fordi hun er fattig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #27 Del Skrevet 28. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det vil jeg tro. Du utviser jo serdeles dårlig dømmekraft her.. Anonymkode: d6084...5c5 Foreldre kan altså ikke drite seg ut uten å bli meldt til bv? Anonymkode: db7c6...3e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #28 Del Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har jobbet i bv i 15 år. Har ALDRI fått en eneste melding om tyveri- med mindre barnet var med. Så ikke bekymre deg ts, men ta det som en dyrekjøpt erfaring- og ikke gjør det igjen. Spør heller «hjelp oss å hjelpe» på Facebook, der kan du få både både gratis mat og husholdningsartikler ved behov. Anonymkode: ada42...b2c Dette! Er så møkkalei av at folk skal spre barnevernspropaganda som gjør folk livredde! Faen altså! Skulle nesten tro at bv-tjenesten følger med i hver krik og krok for å ta folk på noe med alt det folk lirer av seg her! Anonymkode: db7c6...3e8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #29 Del Skrevet 28. oktober 2020 33 minutter siden, minister-mio skrev: Jeg tror ts spør om hun kan bli meldt fordi hun brøyt loven ikke fordi hun er fattig. Folk har vært i fengsel og har fortsatt ikke fått barnevernet etter seg. Slutt å spre skremselspropaganda. Anonymkode: db7c6...3e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gruselgrafs Skrevet 28. oktober 2020 #30 Del Skrevet 28. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble tatt for nasking i matbutikk for litt siden.. vet at det var veldig dumt av meg så klart. Vi har hatt dårlig råd pga permitteringer så tanken slo meg å stjele matvarer. Fylte opp treningsbagen min med varer av verdi til 700 kr ca. Ble seff sett på kamera og stoppet på vei ut. Betalte for varene og butikk lederen fylte ut anmelding som jeg signerte på og erkjente det jeg hadde gjort.. Får nok en saftig bot, men blir barnevernet også koblet inn pga denne tabben min? Vi har 2 barn. De var så klart ikke med. Jeg var alene, og har nå fortalt samboeren om tabben min. Kan dette bli en barnevernssak fordi bare jeg (ikke samboer) ble tatt for nasking? Er redd politiet sender bekymringsmelding i tillegg til boten.. Anonymkode: 6954a...c22 I stedet for å naske: https://www.facebook.com/groups/dumpsterdiving.no/permalink/2538813579780763/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #31 Del Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette! Er så møkkalei av at folk skal spre barnevernspropaganda som gjør folk livredde! Faen altså! Skulle nesten tro at bv-tjenesten følger med i hver krik og krok for å ta folk på noe med alt det folk lirer av seg her! Anonymkode: db7c6...3e8 Det handler jo ikke nødvendigvis om at man mener at barnevernet er så jævlige? Ingen som har skrevet at barnevernet kommer å tar barna. Men det er mye som er feil med å stjele matvarer for flere hundre kr; har barna mat? Dømmekraften er jo også litt på tur feks. Anonymkode: c2163...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 28. oktober 2020 #32 Del Skrevet 28. oktober 2020 Så trist å lese dette! Hvorfor ikke søke økonomisk hjelp av barnevernet eller nav når dere er i en så vanskelig situasjon at du føler deg nødt til å stjele for å mette barna dine? Det er absolutt ingen skam i å be om hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 28. oktober 2020 #33 Del Skrevet 28. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk har vært i fengsel og har fortsatt ikke fått barnevernet etter seg. Slutt å spre skremselspropaganda. Anonymkode: db7c6...3e8 På hvilken måte har jeg spredd skremselspropaganda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #34 Del Skrevet 28. oktober 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for ordentlig svar. Men hvordan vet politiet om barnet var med eller ikke utifra anmeldelsen? Politiet kom jo ikke, bare butikksjefen som skrev skjema. En vanlig naskeri anmeldelse TS Anonymkode: 6954a...c22 De, svært få, bekymringsmeldingene jeg har sett som omhandler foreldre som nasker har vært hendelser hvor politiet har kommet til stedet. Og barna har stort sett vært direkte involvert i hendelsen, f.eks ved at barnevognen er brukt til å oppbevare tyvgods. Det er nok likevel ikke noen selvfølge at politiet melder i slike tilfeller, jeg har vært borti 4-5 lignende saker på ti år i barneverntjenesten i Oslo. Anonymkode: 20d97...6cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #35 Del Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har jobbet i bv i 15 år. Har ALDRI fått en eneste melding om tyveri- med mindre barnet var med. Så ikke bekymre deg ts, men ta det som en dyrekjøpt erfaring- og ikke gjør det igjen. Spør heller «hjelp oss å hjelpe» på Facebook, der kan du få både både gratis mat og husholdningsartikler ved behov. Anonymkode: ada42...b2c Og du har fått alle meldingene som ligger i systemet? Eh, nei. Faktum er at man kan risikere det, jo. Anonymkode: 2c58f...856 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 28. oktober 2020 #36 Del Skrevet 28. oktober 2020 Jeg tviler på at dette kommer videre til barnevernet, men det er jo en risiko. Hadde du hatt barna med, eller det var rusrelatert da hadde det garantert gått videre men ikke dette her. Men veldig lite smart da... Altså, sliter dere såpass så må dere ta turen til NAV å få hjelp, ikke stjele. Det er ganske heftig å gå inn i en butikk med en bag for å stjele matvarer for 700 kr, det er mye mat altså... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #37 Del Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du har fått alle meldingene som ligger i systemet? Eh, nei. Faktum er at man kan risikere det, jo. Anonymkode: 2c58f...856 Og det vet du alt om? Eh nei. Anonymkode: db7c6...3e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #38 Del Skrevet 28. oktober 2020 Et veldig dumt valg av deg.Når du nå mest sannsynlig må betale en bot,så gjør jo det at det blir enda dårligere økonomi hos dere. Men jeg håper du lærer av dette,at kriminalitet ikke lønner seg. Forhåpentligvis så får dere begge jobb igjen snart,så du ikke fristes til å stjele igjen. Du får heller se om det er noe dere kan selge for å få inn noen penger. Eller du kan prøve å få en liten jobb så du kan tjene penger til å betale boten og fremtidig mat til barna dine. Anonymkode: a771d...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #39 Del Skrevet 28. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette! Er så møkkalei av at folk skal spre barnevernspropaganda som gjør folk livredde! Faen altså! Skulle nesten tro at bv-tjenesten følger med i hver krik og krok for å ta folk på noe med alt det folk lirer av seg her! Anonymkode: db7c6...3e8 Handler ikke om å spre frykt! Det er en melding .. ikke tvangsstiltak. Og utelukke det på vegne av alle bv kontorer i Norge er like feil som å si at en garantert blir meldt for dette. At en risikerer det er fordi det ikke er umulig. For det er ikke umulig. Hvor stor sjanse det er for at det skjer.. det er noe helt annet igjen, men en risikerer det jo! Anonymkode: 2c58f...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #40 Del Skrevet 28. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det vet du alt om? Eh nei. Anonymkode: db7c6...3e8 Jeg vet meldingen jeg har lest så ja! Derfor er det ikke 100% utelukket. Jeg har ikke sagt at det kommer til å skje her, men risikoen er likevel der. Hvor høy den er er en annen sak, men risikoen er der Anonymkode: 2c58f...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå