Gå til innhold

Blir man meldt til barnevern?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble tatt for nasking i matbutikk for litt siden.. vet at det var veldig dumt av meg så klart.

Vi har hatt dårlig råd pga permitteringer så tanken slo meg å stjele matvarer. Fylte opp treningsbagen min med varer av verdi til 700 kr ca. Ble seff sett på kamera og stoppet på vei ut. Betalte for varene og butikk lederen fylte ut anmelding som jeg signerte på og erkjente det jeg hadde gjort..

Får nok en saftig bot, men blir barnevernet også koblet inn pga denne tabben min? Vi har 2 barn. De var så klart ikke med. Jeg var alene, og har nå fortalt samboeren om tabben min.

Kan dette bli en barnevernssak fordi bare jeg (ikke samboer) ble tatt for nasking? Er redd politiet sender bekymringsmelding i tillegg til boten..

Anonymkode: 6954a...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg ikke tro på. Da må det i tilfelle være annen omsorgssvikt. 

Anonymkode: 15511...e5f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg. Du ønsket mat på bordet til barna dine. Det kunne vært verre. Tror det må alvorligere ting til enn nasking til før politiet sender bekymringsmelding. Skal de mlde alle som får fartsbot også da? Er likefullt et lovbrudd. Hadde det vært snakk om narkotikabruk/ -salg, eller kjøring i ruspåvirket tilstand hadde saken vært en helt annen.

Anonymkode: eb214...305

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble tatt for nasking i matbutikk for litt siden.. vet at det var veldig dumt av meg så klart.

Vi har hatt dårlig råd pga permitteringer så tanken slo meg å stjele matvarer. Fylte opp treningsbagen min med varer av verdi til 700 kr ca. Ble seff sett på kamera og stoppet på vei ut. Betalte for varene og butikk lederen fylte ut anmelding som jeg signerte på og erkjente det jeg hadde gjort..

Får nok en saftig bot, men blir barnevernet også koblet inn pga denne tabben min? Vi har 2 barn. De var så klart ikke med. Jeg var alene, og har nå fortalt samboeren om tabben min.

Kan dette bli en barnevernssak fordi bare jeg (ikke samboer) ble tatt for nasking? Er redd politiet sender bekymringsmelding i tillegg til boten..

Fortalt om tabben til mannen min? 

Fortalt mannen din at du nasker og stjeler mener du. 

Anonymkode: cbf09...42e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du prøver bare å skaffe familien mat. Forbudt men gjort av nødvendighet og omsorg. Bv kan muligens hjelpe dere så jeg ville heller kontaktet dem var jeg deg. 

Å ta en hel bag mat var jo litt ambisiøst da. Kunne du ikke gått for 1 vare? Har du prøvd nav sosial? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg tro. Du utviser jo serdeles dårlig dømmekraft her.. 

Anonymkode: d6084...5c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk godt hende så lenge det blir politianmeldt. 

Anonymkode: c2163...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fortalte du ikke samboeren at nå må vi stjele for å få nok mat? Kansje han hadde hatt en bedre løsning? Det finnes muligheter. 

Anonymkode: fb5dc...e52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det hadde vært dumt eller rart om barnevernet blir varslet nei, for du viser svært dårlig dømmekraft. Virker som du synes du hadde uflaks som ble tatt. Tips fremover: ikke gjør noe straffbart. Er ikke verre enn det.

Anonymkode: b193f...5e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjorde var selvsagt veldig galt

Et tankekors er det at stadig flere og flere lever i farttigdomsaktige kår i rike Norge. Kanskje verre en verst å ha lite penger her. 

Tror ikke nødvendigvis du blir meldt men hvis du gjør det så bare vær åpen om situasjonen 

Anonymkode: b3682...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan risikere det. 

Anonymkode: 2c58f...856

Nei. Har jobbet i bv i 15 år. Har ALDRI fått en eneste melding om tyveri- med mindre barnet var med. Så ikke bekymre deg ts, men ta det som en dyrekjøpt erfaring- og ikke gjør det igjen. Spør heller «hjelp oss å hjelpe» på Facebook, der kan du få både både gratis mat og husholdningsartikler ved behov. 

Anonymkode: ada42...b2c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalt om tabben til mannen min? 

Fortalt mannen din at du nasker og stjeler mener du. 

Anonymkode: cbf09...42e

Er det ikkje ein tabbe at ts valde å naske da? 

Anonymkode: 53eee...43f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dei i tråden som meiner at politiet har rett til å varsle barneverntenesta om mindre lovbrot, synes de at nasking på matbutikken går under alvorlig omsorgssvikt? Sjølvsagt utrolig dumt gjort av ts, som ho jo sjølv er klar over. Men omsorgssvikt? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk godt hende så lenge det blir politianmeldt. 

Anonymkode: c2163...2fa

Til Ts: Bare tull slapp av

Anonymkode: cb046...a29

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke klarer å forsørge barna dine, noe dette vitner om, så er det klart at dette er barnevernssak.

Anonymkode: 13526...4cd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanlig. Det hender vi får meldinger om tyveri der barna er med. 

Anonymkode: 20d97...6cc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke klarer å forsørge barna dine, noe dette vitner om, så er det klart at dette er barnevernssak.

Folk nasker da av mange ulike grunner: Spenning, kleptomani, dårlig råd. Politiet veit jo ikkje at ts naska fordi ho er permittert. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett ikkje meldegrunn. Folk skal da ikkje bli melde til bv fordi dei er fattige 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...