AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #21 Del Skrevet 29. oktober 2020 11 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Mali er faktisk et norsk navn, uttales med samme tonem som Mari. India tror jeg også er i bruk som personnavn i Norge. Resten synes jeg høres helt latterlige ut i bruk i Norge. MÅ folk gjøre akkurat som amerikanske kjendiser? Tenk på at ungene skal leve med disse navna hele livet. Mali og Mari har ikke samme tonem! Mali rimer på Ali, Bali osv. Jeg synes Mali er ok. Og Athena var ikke så verst. Anonymkode: 31f8b...166 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #22 Del Skrevet 29. oktober 2020 Misvær, Drag og Gvarv er også fine forslag Anonymkode: e9548...44a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #23 Del Skrevet 29. oktober 2020 Man har jo også Helvete. Jeg sammenligner det å bruke stedsnavn som navn på mennesker på lik linje som disse stedsnavnene: Mumletjønn Gnuldrehei Kattrasshølet Svartfitta Ræva Hengekusa Kuklumpen Prompeporten Pungmyra Fredagshølet Helt Ræva med andre ord. Anonymkode: b2904...26f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #24 Del Skrevet 29. oktober 2020 Athina og Mali er jo faktisk kvinnenavn, ville gått for ett av dem. Anonymkode: 9840a...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #25 Del Skrevet 29. oktober 2020 Athena er veldig fint da Dallas synes jeg også er kjempefint. Passer for både gutt og jente. Anonymkode: ee13a...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 29. oktober 2020 #26 Del Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mali og Mari har ikke samme tonem! Mali rimer på Ali, Bali osv. Jeg synes Mali er ok. Og Athena var ikke så verst. Anonymkode: 31f8b...166 Landet Mali, ja, ikke navnet iflg folk fra steder der dette navnet er i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #27 Del Skrevet 29. oktober 2020 Hva med Reperbahn eller Sankt Pauli? Et sted som oser av begjær og hvor mange barn har blitt unnfanget. Gjør ære på stedet og gamle sjømenn Anonymkode: 069bf...0be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. oktober 2020 #28 Del Skrevet 29. oktober 2020 Min umiddelbare tanke . som jeg helt sikkert ikke er alene om - når jeg hører stedsnavn brukt som personnavn, er at foreldrene har kalt opp ungen etter unnfangelsesstedet (som enkelte jo faktisk gjør). Det er for meg grunn nok til å la være - uansett om det stemmer eller ikke skal ungen slippe å ha et navn som får folk til å tenke på foreldrenes sexliv og reisevaner når hen presenterer seg... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #29 Del Skrevet 29. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mali og Mari har ikke samme tonem! Mali rimer på Ali, Bali osv. Jeg synes Mali er ok. Og Athena var ikke så verst. Anonymkode: 31f8b...166 Hun jeg har møtt som heter Mail uttaler det med samme tonefall som "Mari" i hvert fall. Anonymkode: 42605...1d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #30 Del Skrevet 29. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mali og Mari har ikke samme tonem! Mali rimer på Ali, Bali osv. Jeg synes Mali er ok. Og Athena var ikke så verst. Anonymkode: 31f8b...166 Jeg heter Mari. Finnes ikke verre enn folk som kaller meg for Mariii med trykk på i’en som at jeg er fra Paris. Jeg heter MAri. MA-ri. Trykk på A-en Anonymkode: 235eb...bee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #31 Del Skrevet 29. oktober 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ytterst i Lofoten er det en plass som heter Å. Anonymkode: 9275f...2e2 Røst er ytterst, ikke Å. Anonymkode: eb03e...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #32 Del Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg heter Mari. Finnes ikke verre enn folk som kaller meg for Mariii med trykk på i’en som at jeg er fra Paris. Jeg heter MAri. MA-ri. Trykk på A-en Anonymkode: 235eb...bee Tror kanskje du har misforstått hva diskusjonen om Mari og Mali dreier seg om. Både navnet Mali og landet Mali har trykket på A (eller MA). De uttales likevel ikke likt, fordi de har forskjellig tonem/tonelag. Landet Mali har tonem 1, mens navnet Mali (og navnet Mari) har tonem 2. (Tonem 1 = Sola som skinner på himmelen. Tonem 2 = Sola flyplass.) Anonymkode: 8e679...08e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ramona Skrevet 29. oktober 2020 #33 Del Skrevet 29. oktober 2020 Elsker stedsnavn som navn! Ikke hør på de andre 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #34 Del Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, Ramona skrev: Elsker stedsnavn som navn! Ikke hør på de andre 😝 Da vil jeg foreslå at man er LITT mer kreativ enn at man velger "kjendisversjonene" av stedsnavn. Det er litt lavstatus, egentlig. Jeg mener ikke at man nødvendigvis må kalle barnet sitt for Skogbygda eller Rindal, men hvorfor ikke velge Atna, Etna eller Åsta (som faktisk er et ekte navn OG en elv). Guttenavn er litt verre, men Voss, Gulen eller Odda burde ikke være noe problem. Anonymkode: 8e679...08e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ramona Skrevet 29. oktober 2020 #35 Del Skrevet 29. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vil jeg foreslå at man er LITT mer kreativ enn at man velger "kjendisversjonene" av stedsnavn. Det er litt lavstatus, egentlig. Jeg mener ikke at man nødvendigvis må kalle barnet sitt for Skogbygda eller Rindal, men hvorfor ikke velge Atna, Etna eller Åsta (som faktisk er et ekte navn OG en elv). Guttenavn er litt verre, men Voss, Gulen eller Odda burde ikke være noe problem. Anonymkode: 8e679...08e Noen av forslagene er jo originale? Men selv om ma ge heter India, er det fortsatt finere enn Tyskland. Og Lillestrøm. Det sier seg selv. Jeg har sansen for Sydney, Hanoi, Tokyo, Athena, Arizona, Og Santiago ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #36 Del Skrevet 29. oktober 2020 Jenta mi heter Vinstra fordi hun ble laget på køntrifestivalen på Vinstra. Anonymkode: 6515b...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #37 Del Skrevet 1. november 2020 Hvis det er innafor å velge navn etter steder man har vært, kommer jeg til å kalle mitt fremtidige barn Hurrahølet. Anonymkode: 65db5...596 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #38 Del Skrevet 1. november 2020 Husker et svensk humorprogram en gang laget en svensk parodi på Paris Hilton. Den unge, blonde hotellarvingen og realitykjendisen het Malmö Scandic. Gå for Malmö, du, en by som er bedre enn sitt rykte. Ellers stemmer jeg også for Hurrahølet, må da være det perfekte jentenavnet. Anonymkode: 2253e...d4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 1. november 2020 #39 Del Skrevet 1. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Husker et svensk humorprogram en gang laget en svensk parodi på Paris Hilton. Den unge, blonde hotellarvingen og realitykjendisen het Malmö Scandic. Gå for Malmö, du, en by som er bedre enn sitt rykte. Ellers stemmer jeg også for Hurrahølet, må da være det perfekte jentenavnet. Anonymkode: 2253e...d4d Eller hva med Faenshølet? https://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold_og_Telemark/Færder/Faenshølet/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubidu Skrevet 1. november 2020 #40 Del Skrevet 1. november 2020 Det er ikke elt uvanlig å ha samme navn som grenda du bor i, utover landsbygda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå