AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #21 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, Badbunny skrev: Da får de drite i råd og komme med påbud. Er ikke så vanskelig å forstå at råd må ikke følges, påbud må følges. Vil de at alle skal følge det så må straffer og bøter til Og det sier ikke lite om de som kun fungerer med tvang eller pisk. De aller fleste har lyst å få ned smitten slik vi kan feire en normal jul, gå på forestilling, handle i butikker som selger unødvendig tæl. En luksus ikke alle er forundt denne tiden. Se lengre enn deg selv da. Anonymkode: 396fb...add 2
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #22 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det sier ikke lite om de som kun fungerer med tvang eller pisk. De aller fleste har lyst å få ned smitten slik vi kan feire en normal jul, gå på forestilling, handle i butikker som selger unødvendig tæl. En luksus ikke alle er forundt denne tiden. Se lengre enn deg selv da. Anonymkode: 396fb...add Skjønner ikke du at hver gang smitten går ned så vil den stige også? Har ikke alle nå innsett at vi ikke kommer til å holde smitten nede til vaksine kommer? Det skjer bare ikke. For mange er lei 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #23 Skrevet 28. oktober 2020 9 minutter siden, Badbunny skrev: Skjønner ikke du at hver gang smitten går ned så vil den stige også? Har ikke alle nå innsett at vi ikke kommer til å holde smitten nede til vaksine kommer? Det skjer bare ikke. For mange er lei Ja for all del. La oss alle bare smitte hverandre og bli ferdig med det.... 🙄 Interessert i å høre hvorfor du har så mye mer kunnskap enn Who og våre egne myndigheter/rådgivere. Anonymkode: 396fb...add 2
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #24 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja for all del. La oss alle bare smitte hverandre og bli ferdig med det.... 🙄 Interessert i å høre hvorfor du har så mye mer kunnskap enn Who og våre egne myndigheter/rådgivere. Anonymkode: 396fb...add Jeg har ikke noe mer kunnskap. Alle vet at hver gang smitten går ned til kontrollnivå, så er det stor sannsynelighet for at det ikke vil forbli på det nivået. Akkurat som det skjedde i sommer. Smitten var lav, og nå er den høyere. Vi opplever nå at vi ikke klarer å holde smitten nede, rett og slett fordi folk ikke gidder. Hvordan er det du liksom skal få folk til å gidde? Trenger ikke å være rakettforsker for å forstå dette. Myndighetene stoler altfor mye på folket, og får et større slag i trynet hver eneste uke. De lurer så fælt på hvorfor smitten stiger og hvorfor folk ikke følger råd. De følger det ikke fordi det nettopp er råd og ikke påbud! Da gir man individet valget om å gjøre det eller ikke Endret 28. oktober 2020 av Badbunny 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #25 Skrevet 28. oktober 2020 3 minutter siden, Badbunny skrev: Jeg har ikke noe mer kunnskap. Alle vet at hver gang smitten går ned til kontrollnivå, så er det stor sannsynelighet for at det ikke vil forbli på det nivået. Akkurat som det skjedde i sommer. Smitten var lav, og nå er den høyere. Vi opplever nå at vi ikke klarer å holde smitten nede, rett og slett fordi folk ikke gidder. Hvordan er det du liksom skal få folk til å gidde? Trenger ikke å være rakettforsker for å forstå dette. Myndighetene stoler altfor mye på folket, og får et større slag i trynet hver eneste uke. De lurer så fælt på hvorfor smitten stiger og hvorfor folk ikke følger råd. De følger det ikke fordi det nettopp er råd og ikke påbud! Da gir man individet valget om å gjøre det eller ikke Når det var lite smitte kunne folk få friheten. Det er det vi jobber for å få tilbake. Det gikk bra fram til de åpnet grensene, og vi fikk importsmitte. Nå har vi lært ser det ut til (nye regler for fremmedarbeidere blant annet). Folk må da greie et par tre uker, for å få tilbake situasjonen vi hadde. Jeg er skuffet over mine venner som ikke klarer det, tror faktisk jeg kutter de ut. For å forsvare tiltakene til voksne folk er så frustrerende, og ikke minst trist. Anonymkode: 396fb...add 1
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #26 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det var lite smitte kunne folk få friheten. Det er det vi jobber for å få tilbake. Det gikk bra fram til de åpnet grensene, og vi fikk importsmitte. Nå har vi lært ser det ut til (nye regler for fremmedarbeidere blant annet). Folk må da greie et par tre uker, for å få tilbake situasjonen vi hadde. Jeg er skuffet over mine venner som ikke klarer det, tror faktisk jeg kutter de ut. For å forsvare tiltakene til voksne folk er så frustrerende, og ikke minst trist. Anonymkode: 396fb...add Tre uker? Er det så lang tid du tror det vil ta å få ned smitten? Og hva tror du skjer når folk får mer frihet da? Tror du de fortsetter å følge regler eller tror du de tenker det er fritt frem, som nå i høst? det folk tydeligvis ikke forstår er at de som driter i, de har allerede den friheten. For de trosser råd og anbefalinger. De trenger ikke å jobbe noe for mer frihet, de bare tar det valget selv Endret 28. oktober 2020 av Badbunny 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #27 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, Badbunny skrev: Men hele poenget er at man ikke må forholde seg til anbefalinger. Man må forholde seg til påbud. Så lenge ikke alt blir påbudt/forbudt, er muligheten for å ikke følge rådene der. Og da er det naturlig at folk ikke følger det. Skjønner ikke at du virkelig mener at andre ikke skal møtes slik at du selv kan være med rettelse: du var visst ikke ts hehe sorry Taper Anonymkode: 36466...c6f 2
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #28 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Taper Anonymkode: 36466...c6f Sier en anonymbruker.. tøfferud du
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #29 Skrevet 28. oktober 2020 Det som er så ironisk er at hvis alle hadde fulgt anbefalingene ville ts kunne vært sosial med vennene sine, jeg kunne hatt en pårørende ved min side da jeg lå redd og alene på akutten, denne familien hadde sluppet å være redde for at faren må dø alene, OG vi hadde sluppet ytterligere innstramminger. Men i stedet for å følge anbefalingene finner de på tusen grunner til at de ikke vil gjøre det, og insisterer noen på at "så lenge det ikke er straffbart er det greit". I tillegg klager de når innstramminger blir nødvendige. Forstå det den som kan, for dette er en logikk jeg er for dum til å følge. Anonymkode: d7ce5...a4f 2
Nuka Skrevet 28. oktober 2020 #30 Skrevet 28. oktober 2020 Ser her og i mange andre diskusjonstråder om dette at respekt er mangelvare... 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #31 Skrevet 28. oktober 2020 Du må ta dine forhåndsregler, du kan fint delta for ikke å bli ensom, men må passe på avstand til andre, bruke munnbind, sørge for å sprite deg, ikke dele glass osv. det er ikke slik at du blir syk fordi du henger med andre, du blir evt syk fordi du ikke tar forhåndsregler selv. Anonymkode: 6883a...d85
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #32 Skrevet 28. oktober 2020 Må kvinner føde alene? Anonymkode: 3e404...128
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #33 Skrevet 28. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ta dine forhåndsregler, du kan fint delta for ikke å bli ensom, men må passe på avstand til andre, bruke munnbind, sørge for å sprite deg, ikke dele glass osv. det er ikke slik at du blir syk fordi du henger med andre, du blir evt syk fordi du ikke tar forhåndsregler selv. Anonymkode: 6883a...d85 Ja, det er forsåvidt sant. Jeg velger allikevel nå å droppe det, siden de er så uforsiktige. Om jeg holder avstand, så er det vanskelig uansett når musikken er høy og stemningen god. Da tror jeg at jeg blir mer stresset enn at jeg hygger meg. Slik jeg ser det blir det å oppsøke risiko, og det gjør jeg bare når jeg må. Anonymkode: 396fb...add 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #34 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg forstår deg. Men du kan jo møte dem av og til, bare hold avstan og bruk munnbind. Gå en tur ute sammen og liknende. Krever de at du blir med på fest er de meget lite intelligente, og du bør se deg om etter nye venner.. Anonymkode: 41955...e33
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #35 Skrevet 28. oktober 2020 At de blir irritert på deg for at du ikke blir med er jo latterlig, men det er også teit å være sur på dem for at de lever et liv. Helt urimelig å tenke at de skal begrense livet sitt i ekstrem grad kun for din skyld. Anonymkode: 40a36...ad6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #36 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: At de blir irritert på deg for at du ikke blir med er jo latterlig, men det er også teit å være sur på dem for at de lever et liv. Helt urimelig å tenke at de skal begrense livet sitt i ekstrem grad kun for din skyld. Anonymkode: 40a36...ad6 Jeg tenker ikke i ekstrem grad, men å følge retningslinjene hadde vært fint. Anonymkode: 396fb...add
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #37 Skrevet 29. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: At de blir irritert på deg for at du ikke blir med er jo latterlig, men det er også teit å være sur på dem for at de lever et liv. Helt urimelig å tenke at de skal begrense livet sitt i ekstrem grad kun for din skyld. Anonymkode: 40a36...ad6 Hvilke ekstreme anbefalinger har vi, som enkeltindivider, nå? (Jeg snakker om de nasjonale anbefalingene nå, siden jeg ikke vet hvor TS bor) * Vaske hendene (ikke ekstremt inngripende, siden dette er noe de fleste gjør flere ganger daglig til normalt også) * Holde minst en meters avstand til alle som du ikke bor sammen med, med unntak av en "klemmevenn". (ubeleilig, men ikke ekstremt inngripende) * Hoste/nyse i albuekrok eller papir (ikke ekstremt inngripende, siden dette er noe de fleste gjør uansett) * Holde seg hjemme når de er syke/har luftveissymptomer (ikke ekstremt inngripende, det er jo sunn fornuft å ikke smitte andre uansett hvilken sykdom det dreier seg om) * Begrense antall sosiale nærkontakter i størst mulig grad (ubeleilig, men ikke ekstremt inngripende med tanke på at i mange land kan man nå ikke møte noen utenfor husstanden i det hele tatt) 5 relativt enkle anbefalinger å følge, noen av dem ubeleilige og noe begrensende, men ingen av dem er ekstremt begrensende for enkeltindivider. Ts venner vil helt klart ha kontakt med henne, hvis ikke hadde de ikke kritisert henne for å følge anbefalingene. Men i stedet for å ta ansvar for kontakten selv ved å leve litt begrenset (men ikke ekstremt), vrir de ansvaret over på henne. Jeg synes ikke TS er urimelig. TS sine venner har et valg, enten kontakt med henne, noe som krever at de følger de 5 anbefalingene, eller at de slutter kritisere henne. Vennene har valgt bort TS, og det må hun få lov til å være skuffet over. Anonymkode: d7ce5...a4f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå