AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg er så frustrert nå. Jeg er i risikogruppe for korona (udiskutabelt) og vennene mine har blitt koronatrett. Selv nå med nye tiltak planlegger de fester og feiringer som bryter retningslinjer til den store gullmedalje. Det er ille nok i seg selv, men de er irritert på meg som ikke vil delta. Dette er voksen ellers oppegående folk som plutselig setter mer lit til alternative medier enn myndighetene. De mener jeg er hysterisk som ikke vil være med, eller være sammen med de lengre. Jeg er så skuffet over at de ikke kan vise sympati og dugnadsånd, slik at jeg kan også være litt sosial. Slik det er nå er det helt utelukket. Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke lyst å bli syk og havne på sykehus. Nå føler jeg at de prioriterer gøy, i ytterste konsekvens på bekostning av meg. Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, kanskje det er bare et hjertesukk av å forså at kanskje de ikke bryr seg om meg. Anonymkode: 396fb...add 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Dirt i dem. Du har rett, de tar feil. Selvsagt skal man følge rådene og påbudene fra myndighetene. Ikke gi etter for gruppepress, det er det som gjør at smitten øker igjen. "Alle andre" følger ikke reglene, da er det greit om jeg også lar være. Så si rolig ifra, nei, jeg synes ikke det er greit å bryte reglene. Folk dør, eldre sitter alene på sykehjem, kvinner må føde alene, pga dette. Så nei. Ikke greit. Og: om jeg visste noen skulle arrangere en fest som brøt reglene, hadde jeg rett og slett kontaktet politiet... De sier de nå skal være mer på, og slå hardt ned på klare brudd. Det er til pass for festerne. Anonymkode: adb22...251 11
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lyst å bli syk og havne på sykehus. Nå føler jeg at de prioriterer gøy, i ytterste konsekvens på bekostning av meg. Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, kanskje det er bare et hjertesukk av å forså at kanskje de ikke bryr seg om meg. Anonymkode: 396fb...add Det skjønner jeg godt. Jeg var innlagt på sykehuset forrige uke (ikke korona), og det var ikke morsomt å ligge der alene, uten pårørende til å være hos meg når jeg lå alene med sterke smerter og var livredd, bokstavelig talt. At de velger å feste og bryte anbefalingene får være opp til dem, men å holde på slik de gjør overfor deg er bare slemt! Jeg vil gå så langt som å si at dette ikke er venner av deg, for ekte venner respekterer vennene sine. De lager ikke trøbbel for vennene sine, og setter ikke vennene sine i fare. Løsningen til de "koronatrette" er jo ofte å "beskytte/isolere de sårbare, og la smitten spre seg i samfunnet ellers", men dine venner vil jo ikke engang la deg isolere deg fra dem uten å gi deg dårlig samvittighet for at du ikke vil være sammen med dem. Venninnen min bruker å si "Vi får bruke sunn fornuft vi som har det", og jeg får si det samme til deg. Du har tydelig noe vennene dine ikke har, og det er sunn fornuft. Du får bruke den du som har den, for de kan ikke bruke noe de ikke har. Anonymkode: d7ce5...a4f 14
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Så kjipt ❤️ Mange er dessverre egoister, og det merkes godt nå. Du må bare være bastant. Nei, du er i risikogruppen. Ja, det er kjipt å bli utestengt, men det er dine venners feil som omgås for mange folk. Vil de treffe deg? Da må de skjerpe seg selv. Anonymkode: 516ac...440 3
Hoppetaujenta Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 Den eneste en kan styre er en selv og hvis din samvittighet forteller deg hva DU trenger å gjøre, så blås i dem og stå på ditt. Jeg støtter deg i dette. Vi må alle bidra i dette arbeidet og dem som gir blaffen kommer kanskje til å få seg en overraskelse etter hvert. 3
Nuka Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) Ser noe av samme tendensene selv her og har kuttet betraktelig ned på omgangskrets. Ja det er kjedelig, men brutalt sett ser jeg nå hvem som faktisk virkelig bryr seg om vårt ve og vel. Her er det ikke jeg, men mannen min og far til mine barn som er i risikogruppen samt lavrisikogruppe på sønnen vår. Jeg har sluttet å snakke med de som ikke bryr seg eller mener det ikke er så farlig og at vi er hysteriske. Fikk bedre kontakt med et par stykk som er i samme situasjon i omgangskretsen og til syvende og sist føler jeg det er verdt det så selv om det er kjedelig og jeg virkelig føler med deg er min personlige mening at de som sier og mener du er hysterisk ikke er verdt tiden din 🌺 Endret 28. oktober 2020 av Nuka 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 Tusen takk for varme ord. Det gjør det lettere å stå i. Jeg skal ta med meg ordene når det blir vanskelig. ❤️ Jeg tror nok dette kommer til å fortsette til en av de blir syke, eller vi får vaksine. Anonymkode: 396fb...add 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for varme ord. Det gjør det lettere å stå i. Jeg skal ta med meg ordene når det blir vanskelig. ❤️ Jeg tror nok dette kommer til å fortsette til en av de blir syke, eller vi får vaksine. Anonymkode: 396fb...add Jeg forstår deg godt. Har foreldre og svigerforeldre i risikogruppe, og vi er selv forsiktige. Jeg er kronisk syk, utenfor risikogruppe, men jeg har et dårligere immunforsvar og jeg er redd for å bli smittet selv. Har en del venner som bare lever livet og ikke bryr seg, og de forstår ikke når vi takker nei til å møtes. Men slik blir det bare. Anonymkode: 516ac...440 2
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) De prioriterer ikke gøy på bekostning av deg. Det er bare å ikke være med, så får ikke du noen konsekvenser. Hvorfor skal de ikke være sosiale sånn at du kan være sosial? Hvor lenge er det du egt tror folk kommer til å ha dugnadsånd? Tror du virkelig folk kommer til å holde motivasjonen oppe på ubestemt tid? synes ikke du det er urettferdig at DU kan kreve at andre ikke møtes, slik at du selv kan delta? Endret 28. oktober 2020 av Badbunny 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 Akkurat nå, Badbunny skrev: De prioriterer ikke gøy på bekostning av deg. Det er bare å ikke være med, så får ikke du noen konsekvenser. Hvorfor skal de ikke være sosiale sånn at du kan være sosial? Bryter man retningslinjene i disse tider, er man ikke mye til bra menneske. Ikke så vaskelig å forholde seg til annbefalinger og ta hensyn til andre. Folk dør, barn i andre land sulter - og noen egoister i norge klager over at de ikke kan feste osv.. Nei fytti.. Om man faktisk bryr seg om vennene sine (spesielt de i risikosonen) så dorpper man alt med risiko for å beholde ralasjoner til vennene. Man trenger ikke feste for å være sosial, man kan møtes 3 og 3 og spille brettspill, prate, ta et glass vin, se en film etc. Anonymkode: 9a944...1ce 7
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bryter man retningslinjene i disse tider, er man ikke mye til bra menneske. Ikke så vaskelig å forholde seg til annbefalinger og ta hensyn til andre. Folk dør, barn i andre land sulter - og noen egoister i norge klager over at de ikke kan feste osv.. Nei fytti.. Om man faktisk bryr seg om vennene sine (spesielt de i risikosonen) så dorpper man alt med risiko for å beholde ralasjoner til vennene. Man trenger ikke feste for å være sosial, man kan møtes 3 og 3 og spille brettspill, prate, ta et glass vin, se en film etc. Anonymkode: 9a944...1ce Men hele poenget er at man ikke må forholde seg til anbefalinger. Man må forholde seg til påbud. Så lenge ikke alt blir påbudt/forbudt, er muligheten for å ikke følge rådene der. Og da er det naturlig at folk ikke følger det. Skjønner ikke at du virkelig mener at andre ikke skal møtes slik at du selv kan være med rettelse: du var visst ikke ts hehe sorry Endret 28. oktober 2020 av Badbunny 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 3 minutter siden, Badbunny skrev: De prioriterer ikke gøy på bekostning av deg. Det er bare å ikke være med, så får ikke du noen konsekvenser. Hvorfor skal de ikke være sosiale sånn at du kan være sosial? Hvor lenge er det du egt tror folk kommer til å ha dugnadsånd? Tror du virkelig folk kommer til å holde motivasjonen oppe på ubestemt tid? synes ikke du det er urettferdig at DU kan kreve at andre ikke møtes, slik at du selv kan delta? Vi brukte faktisk å kose oss i små grupper før korona. Dele noen flasker vin og skravle. Men plutselig så er det ikke bra nok, nå må vi være mange. De har gått helt i trassalderen og det er skikkelig synd. Nå kan jeg ikke være sammen med de, selv om de vil. Og det spørs om jeg gidder å være sammen med de senere, for nå vet jeg at vi har helt ulike verdisyn (og intelligent). Anonymkode: 396fb...add 6
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte faktisk å kose oss i små grupper før korona. Dele noen flasker vin og skravle. Men plutselig så er det ikke bra nok, nå må vi være mange. De har gått helt i trassalderen og det er skikkelig synd. Nå kan jeg ikke være sammen med de, selv om de vil. Og det spørs om jeg gidder å være sammen med de senere, for nå vet jeg at vi har helt ulike verdisyn (og intelligent). Anonymkode: 396fb...add Du tror du er mer smart en dem ja. Det kan diskuteres. Bare fordi DU mener det er det rette valget, så betyr det ikke at du har fasiten. Du mener de er mindre intelligente fordi de ikke priotiterer å ta hensyn til deg.. ærlig talt skjerp deg! Hadde jeg hatt en venn med slikt syn om at deres sosial omgang er viktigere enn alle andres ville jeg kuttet dem på flekken dine behov er IKKE viktigere enn alle andres. Hold deg hjemme og slutt å krev at andre skal endre sitt liv for deg Endret 28. oktober 2020 av Badbunny 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 Forpulte egoister. Svigerinnen min døde pga covid-19. Og dere over 40 skal ikke føle seg trygge. Det er ikke så mange i den aldersgruppen som har dødd av covid-19, men en del av de ble syke og kjenner fortsatt ettervirkninger av viruset mange måneder etter. Helt ulikt andre tidligere virus. Jeg kjenner en lege som jobber tett opp mot covid-19. Som sier han vil gjøre alt for å unngå å få viruset, tross han ikke er i risikogruppen. Det er mye om viruset vi ennå ikke vet. Anonymkode: d8473...a1a 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #15 Skrevet 28. oktober 2020 18 minutter siden, Badbunny skrev: Men hele poenget er at man ikke må forholde seg til anbefalinger. Man må forholde seg til påbud. Så lenge ikke alt blir påbudt/forbudt, er muligheten for å ikke følge rådene der. Og da er det naturlig at folk ikke følger det. Skjønner ikke at du virkelig mener at andre ikke skal møtes slik at du selv kan være med rettelse: du var visst ikke ts hehe sorry Mulighetene er der, ja, men man er en dritt om man ikke følger dem. Jo, deres sosialisering går på bekostning av absolutt hele resten av befolkningen. Det er fordi folk ikke har fulgt rådene at vi nå har fått en oppblusnig, og mange råd har gått fra råd til påbud. Det er fordi folk driter i rådene at eldre når ikke får besøk på sykehjemmet mer enn EN time i uken. Disse festernes sosiale omgang går altså direkte på bekostning av de eldre på sykehjem. Anonymkode: adb22...251 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #16 Skrevet 28. oktober 2020 28 minutter siden, Badbunny skrev: Du tror du er mer smart en dem ja. Det kan diskuteres. Bare fordi DU mener det er det rette valget, så betyr det ikke at du har fasiten. Du mener de er mindre intelligente fordi de ikke priotiterer å ta hensyn til deg.. ærlig talt skjerp deg! Hadde jeg hatt en venn med slikt syn om at deres sosial omgang er viktigere enn alle andres ville jeg kuttet dem på flekken dine behov er IKKE viktigere enn alle andres. Hold deg hjemme og slutt å krev at andre skal endre sitt liv for deg Nei, det er ikke så vanskelig å følge retningslinjene. Greier du ikke det er du enten dum eller egoistisk. Tåler du ikke å høre det, er du nok begge deler. Anonymkode: 396fb...add 3
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #17 Skrevet 28. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulighetene er der, ja, men man er en dritt om man ikke følger dem. Jo, deres sosialisering går på bekostning av absolutt hele resten av befolkningen. Det er fordi folk ikke har fulgt rådene at vi nå har fått en oppblusnig, og mange råd har gått fra råd til påbud. Det er fordi folk driter i rådene at eldre når ikke får besøk på sykehjemmet mer enn EN time i uken. Disse festernes sosiale omgang går altså direkte på bekostning av de eldre på sykehjem. Anonymkode: adb22...251 Da får de drite i råd og komme med påbud. Er ikke så vanskelig å forstå at råd må ikke følges, påbud må følges. Vil de at alle skal følge det så må straffer og bøter til 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #18 Skrevet 28. oktober 2020 Akkurat nå, Badbunny skrev: Da får de drite i råd og komme med påbud. Er ikke så vanskelig å forstå at råd må ikke følges, påbud må følges. Vil de at alle skal følge det så må straffer og bøter til Nei, men det er heller ikke vanskelig å forstå at rådene BØR følges, selv om man ikke må. Og at det er derfor det heter en dugnad - vi må alle bidra. Anonymkode: adb22...251 3
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #19 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke så vanskelig å følge retningslinjene. Greier du ikke det er du enten dum eller egoistisk. Tåler du ikke å høre det, er du nok begge deler. Anonymkode: 396fb...add alle greier det men alle vil ikke og alle må ikke så lenge det ikke er påbud. 1
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #20 Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er heller ikke vanskelig å forstå at rådene BØR følges, selv om man ikke må. Og at det er derfor det heter en dugnad - vi må alle bidra. Anonymkode: adb22...251 Men hvorfor kan det ikke bare bli påbudt så blir det enklere for alle? Det forventes at alle følger det uansett så da kan de like godt kreve at alle gjør det. Hvis det ikke er påbudt så må man ikke, så enkelt er det. Da kan man ikke grine over at ikke alle deltar. Er ikke noe dugnad forresten, for det er definisjonen på frivillig arbeid. Frivillig= må ikke! Endret 28. oktober 2020 av Badbunny
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå