Gå til innhold

Normalt å vite vite mystiske hemligheter etter dødsfall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet en av mine kjær for 3 mnd siden. Vi har begynt å rydde. Og finner masse rare ting. Akkurat som om han skjulte noe. Jeg får et inntrykk av at han var mye redd. Også får jeg inntrykk av at han skjulte noe. Denne personen var et nært familiemedlem av meg, og jeg føler bare mer og mer at denne personen blir fremmed for meg. Det må ha vært noe. Han skjulte også helt uskyldige ting. Jeg vil ikke si hva det var, men alle har et inntrykk av at noe spesielt var det. Noen har gått inn på diagnoser også, men jeg vil så finne ut av hva dette var, men det vil jeg nok aldri finne ut av.

Men er det vanlig å komme over mystiske ting når man rydder opp etter noen. Og finne helt uskyldige ting som var gjemt? 

Kan jo si det var noen regninger som var gjemt. 

Anonymkode: 6c5c0...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke dette er uvanlig. De fleste av oss har hemligheter, og noen større en andre. Men husk å respektere den døde.

Anonymkode: 06d0e...f3f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patetisk å grave i andres privatliv. Selv etter deres død.

La personen hvile i fred!!!!

Anonymkode: 827b6...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Patetisk å grave i andres privatliv. Selv etter deres død.

La personen hvile i fred!!!!

Anonymkode: 827b6...611

Man må rydde opp når noen dør. Kan ikke bare kaste alt eller sette fyr på huset . 

Anonymkode: 8d0b7...e8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Patetisk å grave i andres privatliv. Selv etter deres død.

La personen hvile i fred!!!!

Anonymkode: 827b6...611

Skal vi bare bare sette fyr på hele huset og ikke ta hensyn til at noen fortsatt bor der? 
 

man må faktisk rydde opp i tinga til de som er døde. Rydde bort klær, og personlige eindeler er helt normalt og er en del av sorgprosessen. Hva er vits med at alt skal flyte rundt som den andre personene ikke har bruk for? Si feks, klær, smykker osv. 

Anonymkode: 6c5c0...11c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.10.2020 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet en av mine kjær for 3 mnd siden. Vi har begynt å rydde. Og finner masse rare ting. Akkurat som om han skjulte noe. Jeg får et inntrykk av at han var mye redd. Også får jeg inntrykk av at han skjulte noe. Denne personen var et nært familiemedlem av meg, og jeg føler bare mer og mer at denne personen blir fremmed for meg. Det må ha vært noe. Han skjulte også helt uskyldige ting. Jeg vil ikke si hva det var, men alle har et inntrykk av at noe spesielt var det. Noen har gått inn på diagnoser også, men jeg vil så finne ut av hva dette var, men det vil jeg nok aldri finne ut av.

Men er det vanlig å komme over mystiske ting når man rydder opp etter noen. Og finne helt uskyldige ting som var gjemt? 

Kan jo si det var noen regninger som var gjemt. 

Anonymkode: 6c5c0...11c

Blir litt uggen av å lese dette. Man skal respektere de døde, og det å grave i deres personlige eiendeler synes jeg er skikkelig dårlig gjort, og helt uakseptabelt. Når man rydder opp, skal man ikke dvele ved dette, og destruere det som ikke har noen betydning for de etterlatte.

Anonymkode: 3044c...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må rydde opp når noen dør. Kan ikke bare kaste alt eller sette fyr på huset . 

Anonymkode: 8d0b7...e8f

Hvorfor kan du ikke det? Tror du den døde kommer tilbake og har bruk for tingene?

Anonymkode: f0a7a...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi bare bare sette fyr på hele huset og ikke ta hensyn til at noen fortsatt bor der? 
 

man må faktisk rydde opp i tinga til de som er døde. Rydde bort klær, og personlige eindeler er helt normalt og er en del av sorgprosessen. Hva er vits med at alt skal flyte rundt som den andre personene ikke har bruk for? Si feks, klær, smykker osv. 

Anonymkode: 6c5c0...11c

Hvis den/de andre som bor der ikke har bruk for tingene er det jo bare å kaste dem uten å finsortere og granske hver ting. Du er i hvert fall åpenbart ikke riktig person til å gjøre denne jobben.

Anonymkode: f0a7a...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skam er jo en sterk følelse, siden dere finner gjemte regninger. Angst og depresjon problemer er også forbundet med skam og det å skjule ting. Men dette blir selvsagt bare spekulasjoner, for egen del så tror jeg det er lurt å ha respekt for avdøde når en rydder dødsbo og konsentrere seg om de fine minnene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet noen dødsbo, og har opplevd "hemmeligheter" som du kaller det.

Som oftest handler det om dagbøker og helsepapirer.
De ble brent uten å bli lest.

Men så hender det at man oppdager ting som må håndteres.  For eksempel da vi oppdaget at den avdøde hadde skjult gjelden sin for ektefellen.
Det må man selvsagt ordne opp i, men det kan gjøres kaldt og klinisk, uten refleksjon.

Mitt råd er å se det, vurder raskt det du ser, og glem det!

Den som får det vondt ved å grave i dette er deg selv.  Gjør deg selv en tjeneste og respekter privatlivet til den avdøde. Det er veldig godt mulig å gjøre det uten å brenne ned huset.

Anonymkode: 3b681...0a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...