Gå til innhold

Singellivet som gammel


mannfolket

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, mannfolket skrev:

Høres ut som en god plan, litt i tvil i forhold til hva du legger i "barna må skånes"🙂

Det er nettopp for å ikke gi barna for mye forhåpninger, barna blir også fort glad i min elskerinne. Da er det jo sårt å måtte skuffe dem hvis ikke forholdet holder seg... Jeg velger altså barna fremfor elskerinnen, men barna skjønner ting bedre når de blir litt eldre da... Elskerinnen tenker vel det samme som meg, hvis hun har barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt du har jobbet for og alt du har investert i vil synes bedre når du du kommer opp i alderen.

så hva din alderdom vil bringe kan være like lik som min men også det stikk motsatte. 
jeg mistenker at jeg blir boende alene for resten av livet mitt etter fylte 38.  
men det er faktisk helt ok, jeg har venner og jeg er en sosial skrue. Så jeg blir ikke akkurat alene i den forstand. Hadde håpet på å få mer ut av livet, men noen ganger er den personlige lykken viktigere enn alt annet.

 

Anonymkode: aee58...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt du har jobbet for og alt du har investert i vil synes bedre når du du kommer opp i alderen.

så hva din alderdom vil bringe kan være like lik som min men også det stikk motsatte. 
jeg mistenker at jeg blir boende alene for resten av livet mitt etter fylte 38.  
men det er faktisk helt ok, jeg har venner og jeg er en sosial skrue. Så jeg blir ikke akkurat alene i den forstand. Hadde håpet på å få mer ut av livet, men noen ganger er den personlige lykken viktigere enn alt annet.

 

Anonymkode: aee58...638

Jeg synes du setter ord på temaet på en god måte, og personlig lykke er virkelig å få mye ut av livet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bamseklemmer skrev:

Jeg er egentlig skapt til å bo sammen med noen sånn kjærlighetsmessig, og har et meget stort spekter av både innvendig og utvendig arbeide. Så sånt sett klarer jeg meg godt alene, men sånn småting som bare å ha noen å spise sammen med savner jeg stort... Lammelåret smaker ikke det samme alene... om vi har sex til dessert trenger heller ikke å bety at man sover sammen. Jeg er nok en som elsker å besøke men også ta imot besøk, den ekstra varmen av forståelse at vi er slik begge to får oss jo til å bli magnetisk. Og du verden så avslappende og behagelig vi har det... Føler liksom at nyforelskelsen varer evig på en måte, nettopp for den hjelpen og omsorgen vi gir til hverandre🧡

Veldig enig i dette. Og så tar man helgene sammen, og kanskje litt ferier, men kan ha egentid når man ønsker. Vinn, vinn tenker jeg. Jeg vet om flere enn meg som har fått øynene opp for den type forhold etter at man har gått ut av lange ekteskap/samboerforhold, og kanskje også prøvd nye samboerforhold. Å bo sammen full tid er ganske kompliserende. Slippe krangling om husarbeid og økonomi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Engel skrev:

Veldig enig i dette. Og så tar man helgene sammen, og kanskje litt ferier, men kan ha egentid når man ønsker. Vinn, vinn tenker jeg. Jeg vet om flere enn meg som har fått øynene opp for den type forhold etter at man har gått ut av lange ekteskap/samboerforhold, og kanskje også prøvd nye samboerforhold. Å bo sammen full tid er ganske kompliserende. Slippe krangling om husarbeid og økonomi.

Jeg kan ikke bli mere enig, håper det er flere som henger seg på. Vi kranglet ikke så mye da heldigvis, men ektesenga gikk i bålet, jeg vil ikke ha de minnene selv om mye var bra😅

Ja en ting er jo å dele boet og skaffe seg nye ting, men jeg er heldigvis ikke så opptatt av matrielle ting. For meg er det kjærlighet og være trofast som teller mest... Min omsorg for kvinner skal nok gi resultater, og man må faktisk ha noen under teppenet noen ganger før man vet hvem de er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mannfolket skrev:

En betydelig andel av den voksne befolkningen lever alene. Svært mange vil møte alderdommen i ensomhet. Prisen for selvstendigheten og det egosentriske levesettet, vil til slutt måtte betales. Finnes det en datingside for oss voksne, som  har et seriøst ønske om å finne en sjelevenn for å gå hele veien sammen? 

Det er di meining at det å leve aleine og bli gammal er å bli einsam. Korfor meinar du at det skal gjelde alle? Mange som lever aleine som ikkje er einsam.

Anonymkode: dc7e9...053

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er di meining at det å leve aleine og bli gammal er å bli einsam. Korfor meinar du at det skal gjelde alle? Mange som lever aleine som ikkje er einsam.

Anonymkode: dc7e9...053

Jeg mener at en del av de som lever alene kommer til å ende opp som ensomme gamle, men selvsagt ikke alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mannfolket skrev:

Jeg tenker spesielt på de over 40, hvor barna etterhvert flytter ut, eller hvor man lever alene og er barnløs. Levealderen øker på også for menn (81 år), så stor mulighet for å oppleve både 70- og 80 årene sammen! Jeg er enig i at det er viktig å pleie forholdet til familie og venner. 

Med tanke på at snittalderen for førstegangsfødene er nesten 30 år, så er det jo først når man er nærmere eller over 50 år at barna flytter ut.

Anonymkode: 46907...659

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Metalbitch skrev:

Man kan jaggu være ensom i feil forhold og. Ikke for enhver pris! 

Det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Engel skrev:

Veldig enig i dette. Og så tar man helgene sammen, og kanskje litt ferier, men kan ha egentid når man ønsker. Vinn, vinn tenker jeg. Jeg vet om flere enn meg som har fått øynene opp for den type forhold etter at man har gått ut av lange ekteskap/samboerforhold, og kanskje også prøvd nye samboerforhold. Å bo sammen full tid er ganske kompliserende. Slippe krangling om husarbeid og økonomi.

Sånn jeg vil ha det... men at man holder seg til hverandre ... og ikke ligger rundt... og må fortsette å være på tinder og alle disse appene... det fører bare til usikkerhet .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i hjemmesykepleien i snart 30 år. De som har levd alene mange år føler seg sjelden ensomme og klarer seg bra alene. Verre for de som er vant med tosomhet og så blir alene. Jeg stortrives som singel nå. Føler meg aldri ensom. Trives i eget selskap. Er bedre å være alene enn i ett dårlig forhold. Noen er så redde for å være alene at de tar til takke med ett dårlig forhold 

Anonymkode: 8f2df...0a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Om et par tiår vil jeg helst ligge bak ei kjærringrauv og varme meg🙈  Men jeg har iallefall tro på et slik forhold vil fungere lenge hvis man er trofast, ærlig, hjelper med å være handy i hjemmet til hverandre. Kan jo hende vi sprekker en dag og glir sammen i et hjem. Det positive med dette er jo at man vet hva man får i hjemmet, vi er jo iallefall sikker på at vi passer sammen.

Dette er jo ikke noe hokus pokus, de fleste i den alderen foretrekker at vi prøver å leve sammen en stund før vi flytter inn. Kanskje er det barn i bildet også som må skånes, likeså venner og familie... Jeg liker å være sikker før vi flytter sammen

Jeg går for elsker/fast venn. Var gift i 24 år og nå vil jeg aldri bo med noen igjen. Jeg sover dårlig når jeg deler seng med noen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i slutten av 40 årene og har to barn som bor hos meg på fulltid. Så akkurat nå er jeg ikke ensom. Om jeg er alene når barna flytter ut, så er det mulig jeg vil være mer aktiv med å finne noen. Nå har jeg hatt mest fokus med å få noe større nettverk rundt meg. Så jeg har fått meg noen fine tur venninner. 😊 

Alene, uten barn å bruke "alle pengene på", så vil jeg ha bedre økonomi til å reise. Regner med Corona om en del år er et gammelt minne da. Jeg vil også vurdere å få meg en hund. Må si at jeg trives også godt i mitt eget selskap og jeg tror ikke at et forhold er lykken over alt. Som det er blitt sagt så kan en også være ensom i parforhold, det er nesten det verste.

Anonymkode: eca8d...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker noen ganger litt på det samme og hvor mange enslige eldre og barnløse vi må regne med i årene fremover. Jeg ser for meg at særlig pensjonisttilværelsen kan bli veldig ensom for mange, og de som ender opp alene er nok oftere personer uten et større nettverk å spille på og dra med seg inn i alderdommen. Ensomhet kan nok bli et veldig stort folkehelseproblem fremover. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være enslig er jo helt topp, kan ikke skjønne de som klager på det :)

Bestemmer alt selv! Slipper å tilpasse seg en mann/kvinne.

Det har jeg prøvd, aldri igjen. Kjæreste/sexpartner; ja takk. Men i riktig mengde.

Anonymkode: 8abde...fb1

Hæ? Du er jo ikke enslig om du har en kjæreste! Er jo mange som ikke er samboere, men er kjærester/særboere. De er da ikke single.

Anonymkode: b391a...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Pingvinen said:

Jeg går for elsker/fast venn. Var gift i 24 år og nå vil jeg aldri bo med noen igjen. Jeg sover dårlig når jeg deler seng med noen. 

En pingvin til elsker høres faktisk ganske så eksotisk ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Interessant tema du tar opp.

Faren min er i den gruppa du snakker om. Han har vært i flere lange forhold, men av ulike årsaker har alle tatt slutt etter mange år. Jeg selv er derimot midt i den hektiske hverdagen med full jobb, unger og fritidsaktiviteter som skal følges opp. Tiden jeg kan bruke på faren min er derfor veldig begrenset. Har heldigvis en singel og barnløs bror som sosialiserer mye med han, men er jo urettferdig av meg å lempe alt på han

Anonymkode: ee8db...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mannfolket skrev:

En pingvin til elsker høres faktisk ganske så eksotisk ut! 

Næh tror de har mikro penis😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bente1234 said:

Næh tror de har mikro penis😉

Fugler generelt har valgt å kunne fly fremfor å ha en penis til å tynge ned lasten, pingviner derimot flyr jo ikke men ville nok vært kaldt med en diger penis subbende mot isen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mannfolket skrev:

Fugler generelt har valgt å kunne fly fremfor å ha en penis til å tynge ned lasten, pingviner derimot flyr jo ikke men ville nok vært kaldt med en diger penis subbende mot isen😉

Ha ha ha sett umåtelig rart ut når de går😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...