Gå til innhold

Singellivet som gammel


mannfolket

Anbefalte innlegg

En betydelig andel av den voksne befolkningen lever alene. Svært mange vil møte alderdommen i ensomhet. Prisen for selvstendigheten og det egosentriske levesettet, vil til slutt måtte betales. Finnes det en datingside for oss voksne, som  har et seriøst ønske om å finne en sjelevenn for å gå hele veien sammen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om de skal gå hele veien sammen, er det nok for sent å begynne som gammel.

Anonymkode: b3ad8...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil uansett aldri kunne gå hele veien sammen, dersom du ikke tenker at par bør begå kollektivt selvmord mens de fortsatt har så god helse at det er liten fare for at den ene dør?

Anonymkode: 23863...beb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke tankegangen om at i det man blir gammel så blir man ensom, jeg har vært singel i 20 år nå, er i 40 årene, ser ikke for meg å bli ensom bare fordi jeg blir gammel, jeg er jo vant med det. Bestemor som er 89 år, vært alene siden 2011, hun er heller ikke ensom, sier hun selvfølgelig savner bestefar, men at hun trives i eget selskap og koser seg. 

Foreslår møteplassen eller match kanskje 🤷‍♀️, ikke tinder.

Anonymkode: 77670...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mannfolket skrev:

En betydelig andel av den voksne befolkningen lever alene. Svært mange vil møte alderdommen i ensomhet. Prisen for selvstendigheten og det egosentriske levesettet, vil til slutt måtte betales. Finnes det en datingside for oss voksne, som  har et seriøst ønske om å finne en sjelevenn for å gå hele veien sammen? 

www.seniordate.no

www.turvenn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man nærmer seg 50 år og singel, ser man fordelen med å alltid ha gitt kvinner skikkelig god behandling i og utenfor senga🙈 Tror neppe det blir ensomt selv om man er singel, så jeg ser lyst på fremtiden🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Bamseklemmer said:

Når man nærmer seg 50 år og singel, ser man fordelen med å alltid ha gitt kvinner skikkelig god behandling i og utenfor senga🙈 Tror neppe det blir ensomt selv om man er singel, så jeg ser lyst på fremtiden🙄

 Å ikke være ensom, er vel ikke det samme som tosomhet. En å dele alt med blir trolig viktigere når vi kan legge på et par tiår! Jeg vil legge til at jeg også gir også damer god behandling, spesielt i senga☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mannfolket skrev:

 Å ikke være ensom, er vel ikke det samme som tosomhet. En å dele alt med blir trolig viktigere når vi kan legge på et par tiår! Jeg vil legge til at jeg også gir også damer god behandling, spesielt i senga☺️

Vel, man kan være ensom i et forhold også. Jeg var samboer/gift i 11 år og var ensom i flere år. Det hjelper ikke med tosomhet om man ikke pleier tosomheten. Sex var ikke mangelvare, men nærhet og de små tingene i hverdagen som ikke hadde med sex å gjøre, manglet. Følte meg som et inventar i eget hjem/ekteskap. Ingen god følelse. 

uforpliktende sex som singel er helt greit, men om man egentlig ønsker noe mer, kan det også bli ensomt....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva du sikter til som "voksen", om det da er over 60 år? Men det er mange single ute på de fleste nettdatingarenaer opp til 60 år i alle fall. Har dog hørt at Tinder ikke skiller på alder etter 55 år, så da får man visst opp alle opp til 100.

Jeg ser poenget ditt til en viss grad. Jeg er bare i 40-årene og har barn som bor hjemme fortsatt. Så selv om jeg ønsker meg en partner er det ikke noe stort savn ennå. Jeg er overhodet ikke ensom. Men ser for meg at det vil kunne endre seg når alle barna har flyttet ut. Men sjansen er jo uansett stor for at en part dør før den andre, så når man passerer 70 år er svært mange alene uansett. Jeg tenker det er viktig å pleie forholdene til familie og venner, istedet for å basere alt på en partner.

Endret av Engel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Engel said:

vet ikke hva du sikter til som "voksen", om det da er over 60 år? Men det er mange single ute på de fleste nettdatingarenaer opp til 60 år i alle fall. Har dog hørt at Tinder ikke skiller på alder etter 55 år, så da får man visst opp alle opp til 100.

Jeg ser poenget ditt til en viss grad. Jeg er bare i 40-årene og har barn som bor hjemme fortsatt. Så selv om jeg ønsker meg en partner er det ikke noe stort savn ennå. Jeg er overhodet ikke ensom. Men ser for meg at det vil kunne endre seg når alle barna har flyttet ut. Men sjansen er jo uansett stor for at en part dør før den andre, så når man passerer 70 år er svært mange alene uansett. Jeg tenker det er viktig å pleie forholdene til familie og venner, istedet for å basere alt på en partner.

Jeg tenker spesielt på de over 40, hvor barna etterhvert flytter ut, eller hvor man lever alene og er barnløs. Levealderen øker på også for menn (81 år), så stor mulighet for å oppleve både 70- og 80 årene sammen! Jeg er enig i at det er viktig å pleie forholdet til familie og venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Metalbitch said:

Man kan jaggu være ensom i feil forhold og. Ikke for enhver pris! 

Helt enig, og ofte skaper man rom for en god del av ensomheten selv. Et forhold må jo tilføre begge noe positivt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være enslig er jo helt topp, kan ikke skjønne de som klager på det :)

Bestemmer alt selv! Slipper å tilpasse seg en mann/kvinne.

Det har jeg prøvd, aldri igjen. Kjæreste/sexpartner; ja takk. Men i riktig mengde.

Anonymkode: 8abde...fb1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mannfolket skrev:

 Å ikke være ensom, er vel ikke det samme som tosomhet. En å dele alt med blir trolig viktigere når vi kan legge på et par tiår! Jeg vil legge til at jeg også gir også damer god behandling, spesielt i senga☺️

Ja det er nok noe i det... jeg føler ikke ensomhet så sterkt hvis jeg får gjevnlig besøk. Det øker litt pirring med det også... å gå på besøk til hverandre, felles turer, nyte sex osv... Det er mange som lurer på om vi har noe på gang, men vi sier bare det er vennskap...mest for å terge de nyskjerrige😅

Det å vise at vi er venner for offentligheten uten seksuell tilnærming er jo bare et skalkeskjul... Det gjør oss jo litt som spioner og vi blir vill i senga fordi vi har lengtet på hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bamseklemmer said:

Ja det er nok noe i det... jeg føler ikke ensomhet så sterkt hvis jeg får gjevnlig besøk. Det øker litt pirring med det også... å gå på besøk til hverandre, felles turer, nyte sex osv... Det er mange som lurer på om vi har noe på gang, men vi sier bare det er vennskap...mest for å terge de nyskjerrige😅

Det å vise at vi er venner for offentligheten uten seksuell tilnærming er jo bare et skalkeskjul... Det gjør oss jo litt som spioner og vi blir vill i senga fordi vi har lengtet på hverandre...

Høres ut som en god plan nå, men tror du det vil fungere like godt om et par tiår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Ja det er nok noe i det... jeg føler ikke ensomhet så sterkt hvis jeg får gjevnlig besøk. Det øker litt pirring med det også... å gå på besøk til hverandre, felles turer, nyte sex osv... Det er mange som lurer på om vi har noe på gang, men vi sier bare det er vennskap...mest for å terge de nyskjerrige😅

Det å vise at vi er venner for offentligheten uten seksuell tilnærming er jo bare et skalkeskjul... Det gjør oss jo litt som spioner og vi blir vill i senga fordi vi har lengtet på hverandre...

 

14 minutter siden, mannfolket skrev:

Høres ut som en god plan nå, men tror du det vil fungere like godt om et par tiår? 

Jeg kjenner flere som jobber på sykehjem og i aldersboliger. Det snikes mye på "vennebesøk" der også.😉 Så det kan nok funke i mange år. Men jeg ser for meg at det ikke nødvendigvis blir enklere å finne noen ny venn med alderen, så kanskje ikke dumt å ha noe fast likevel. Hvem sier at et forhold må innebære at man bor sammen og deler alt? Mange velger helt bevisst å bo alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, mannfolket skrev:

Høres ut som en god plan nå, men tror du det vil fungere like godt om et par tiår? 

Om et par tiår vil jeg helst ligge bak ei kjærringrauv og varme meg🙈  Men jeg har iallefall tro på et slik forhold vil fungere lenge hvis man er trofast, ærlig, hjelper med å være handy i hjemmet til hverandre. Kan jo hende vi sprekker en dag og glir sammen i et hjem. Det positive med dette er jo at man vet hva man får i hjemmet, vi er jo iallefall sikker på at vi passer sammen.

Dette er jo ikke noe hokus pokus, de fleste i den alderen foretrekker at vi prøver å leve sammen en stund før vi flytter inn. Kanskje er det barn i bildet også som må skånes, likeså venner og familie... Jeg liker å være sikker før vi flytter sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Engel said:

 

Jeg kjenner flere som jobber på sykehjem og i aldersboliger. Det snikes mye på "vennebesøk" der også.😉 Så det kan nok funke i mange år. Men jeg ser for meg at det ikke nødvendigvis blir enklere å finne noen ny venn med alderen, så kanskje ikke dumt å ha noe fast likevel. Hvem sier at et forhold må innebære at man bor sammen og deler alt? Mange velger helt bevisst å bo alene.

Høres ut som en god konklusjon🙂 Viktigere enn å bo sammen eller dele alt er vel å være "sjelevenner", der man stoler på -og anerkjenner hverandre fullt og helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bamseklemmer said:

Om et par tiår vil jeg helst ligge bak ei kjærringrauv og varme meg🙈  Men jeg har iallefall tro på et slik forhold vil fungere lenge hvis man er trofast, ærlig, hjelper med å være handy i hjemmet til hverandre. Kan jo hende vi sprekker en dag og glir sammen i et hjem. Det positive med dette er jo at man vet hva man får i hjemmet, vi er jo iallefall sikker på at vi passer sammen.

Dette er jo ikke noe hokus pokus, de fleste i den alderen foretrekker at vi prøver å leve sammen en stund før vi flytter inn. Kanskje er det barn i bildet også som må skånes, likeså venner og familie... Jeg liker å være sikker før vi flytter sammen

Høres ut som en god plan, litt i tvil i forhold til hva du legger i "barna må skånes"🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Engel skrev:

Jeg kjenner flere som jobber på sykehjem og i aldersboliger. Det snikes mye på "vennebesøk" der også.😉 Så det kan nok funke i mange år. Men jeg ser for meg at det ikke nødvendigvis blir enklere å finne noen ny venn med alderen, så kanskje ikke dumt å ha noe fast likevel. Hvem sier at et forhold må innebære at man bor sammen og deler alt? Mange velger helt bevisst å bo alene.

Nå er jeg ikke så gammel at jeg skal snike meg inn i et aldershjem altså, men kanskje om 20 år😅

Jeg er egentlig skapt til å bo sammen med noen sånn kjærlighetsmessig, og har et meget stort spekter av både innvendig og utvendig arbeide. Så sånt sett klarer jeg meg godt alene, men sånn småting som bare å ha noen å spise sammen med savner jeg stort... Lammelåret smaker ikke det samme alene... om vi har sex til dessert trenger heller ikke å bety at man sover sammen. Jeg er nok en som elsker å besøke men også ta imot besøk, den ekstra varmen av forståelse at vi er slik begge to får oss jo til å bli magnetisk. Og du verden så avslappende og behagelig vi har det... Føler liksom at nyforelskelsen varer evig på en måte, nettopp for den hjelpen og omsorgen vi gir til hverandre🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...