AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #41 Del Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: for et drømmehår! åpenbart mørk blond Anonymkode: e8003...a75 Tusen takk! Ok, det blir mørkere fra nå og utover,derfor jeg er usikker. Men da sier vi mørk blond. 👌 Anonymkode: 1e758...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #42 Del Skrevet 29. oktober 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok! Da MÅ jeg jo egentlig være blond da for brunetter blir jo tatt for å være intelligente! Du får videre kritisere Wikipedia, siden du som anonym bruker selvfølgelig har rett: A woman with dark blonde hair, the basal color appears brown due to higher levels of brownish eumelanin. https://en.m.wiktionary.org/wiki/Talk:brunette ^ Det er jo fullt forståelig når man ser fargekart innen International Colour Chart (ICC): Det er jo knapt forskjell på 5 og 6... Og om man kjøper hårfarge, er jo denne «naturlig mørk blond»: Jeg er etnisk norsk med nordisk hår med tynne, fine hårstrå. Av flere frisører opp gjennom har jeg fått vite at jeg har blond hårtype. Har man blond hårtype, har man blondt hår. En del av hårstråene er gyldne. Undertonen min er gyllen-oransje. Om jeg er mye i solen blir hårfargen en lekker gyllenoransje (brass). Anonymkode: ec5db...f09 På flere av de fargekartene du viser til fremgår det jo helt klart at jeg har rett, men ok. Min mann har ordentlig tjukke hårstrå med bølger. Fargen på håret hans er blond, men ut fra din logikk er han da brunette fordi hårene hans er tykke? Du har nok bare misforstått hva frisøren sier. Selv om frisøren sier du har nordisk hår, betyr det bare at det er fine hårstrå, ikke at det er blondt. Anonymkode: ddcec...a6a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #43 Del Skrevet 29. oktober 2020 Nå har jeg vært til frisører i over 40 år, og de kaller meg blond. Jeg har også vært til frisører i USA og de kaller meg blond. Så da må jeg regne med at de tar feil, og du har rett. 🤔 Anonymkode: ec5db...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 29. oktober 2020 #44 Del Skrevet 29. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg vært til frisører i over 40 år, og de kaller meg blond. Jeg har også vært til frisører i USA og de kaller meg blond. Så da må jeg regne med at de tar feil, og du har rett. 🤔 Anonymkode: ec5db...f09 Godt mulig fargen kalles blond på "fagspråket". For meg er blondt hår lyst, jeg hadde kalt deg brunette. Du ser jo også at flere av eksempelbildene dine har ulik definisjon av blond og brunt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #45 Del Skrevet 29. oktober 2020 5 minutter siden, Nerine_ said: Godt mulig fargen kalles blond på "fagspråket". For meg er blondt hår lyst, jeg hadde kalt deg brunette. Du ser jo også at flere av eksempelbildene dine har ulik definisjon av blond og brunt. Ok, hva vil du kalle den fargen her? Anonymkode: ec5db...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 29. oktober 2020 #46 Del Skrevet 29. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, hva vil du kalle den fargen her? Anonymkode: ec5db...f09 Vil ikke kalle den fargen noe før jeg ser den i normalt lys. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #47 Del Skrevet 29. oktober 2020 På 27.10.2020 den 18.42, AnonymBruker skrev: Spurte gubben om det en gang - blondine eller brunette? Blondine, svarte han kjapt. Jeg er brunette 🤔😜 Anonymkode: f29ab...fc0 Jeg og, elsker mørkhårede damer, er sammen med ei nydelig dame som er lys. Skjønner ingen ting jeg . Anonymkode: be2b2...ef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #48 Del Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, Nerine_ said: Vil ikke kalle den fargen noe før jeg ser den i normalt lys. Det er tatt ute i solen. Ifølge frisør er dette mørk gyllenblond. Og det er den fargen jeg får når jeg er ute i solen. Er sol normalt lys eller må jeg ned i kjelleren? Anonymkode: ec5db...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 29. oktober 2020 #49 Del Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er tatt ute i solen. Ifølge frisør er dette mørk gyllenblond. Og det er den fargen jeg får når jeg er ute i solen. Er sol normalt lys eller må jeg ned i kjelleren? Anonymkode: ec5db...f09 Nå gjør du deg til. Hårfarger får jo åpenbart et annet "preg" når sola står på. Men utifra det bilde med gjenskinn ville jeg kalt håret ditt for lysebrunt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #50 Del Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok! Da MÅ jeg jo egentlig være blond da for brunetter blir jo tatt for å være intelligente! Du får videre kritisere Wikipedia, siden du som anonym bruker selvfølgelig har rett: A woman with dark blonde hair, the basal color appears brown due to higher levels of brownish eumelanin. https://en.m.wiktionary.org/wiki/Talk:brunette Anonymkode: ec5db...f09 Det er ikke noe poeng i å komme med fargekart som frisører bruker, og å linke til wikipedia (som ingen uansett tar seriøst, da hvem som helst kan skrive og redigere artiklene der). Håret du har er brunt og de færreste vil være enig med deg i at brunt egentlig er blondt (en lys nyanse kan det være, men blondt? nei), så det er ganske meningsløst å poste fargekodene som blir brukt på frisørsalonger. Anonymkode: 4a461...ecf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #51 Del Skrevet 29. oktober 2020 4 minutter siden, Nerine_ said: Nå gjør du deg til. Hårfarger får jo åpenbart et annet "preg" når sola står på. Men utifra det bilde med gjenskinn ville jeg kalt håret ditt for lysebrunt. Deg om det. De fleste som ser meg kaller det blondt. Farget til en nivå 8. Anonymkode: ec5db...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 29. oktober 2020 #52 Del Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Deg om det. De fleste som ser meg kaller det blondt. Farget til en nivå 8. Anonymkode: ec5db...f09 Må bare spørre, pleier du å spørre om folk anser deg som blondine, siden du vet hva de fleste som ser deg mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #53 Del Skrevet 29. oktober 2020 Jeg foreslår for øvrig at Jotun og lignende slutter med sine fargevalg! 😀 Heretter er det bare svart, brunt, beige, hvitt, rødt, gult etc. Man trenger ikke flere varianter innen fargene. Ser det mørkt ut er det brunt. Anonymkode: ec5db...f09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #54 Del Skrevet 29. oktober 2020 7 minutter siden, Nerine_ said: Må bare spørre, pleier du å spørre om folk anser deg som blondine, siden du vet hva de fleste som ser deg mener? Og vise at jeg lever opp til det? 😋 Dum og deilig. Nei, det gjør jeg ikke. Anonymkode: ec5db...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 29. oktober 2020 #55 Del Skrevet 29. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og vise at jeg lever opp til det? 😋 Dum og deilig. Nei, det gjør jeg ikke. Anonymkode: ec5db...f09 Hvordan vet du at de fleste som har sett deg vil kalle deg for blond? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #56 Del Skrevet 29. oktober 2020 Svart som natten. Anonymkode: 832e5...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #57 Del Skrevet 29. oktober 2020 7 minutter siden, Nerine_ said: Hvordan vet du at de fleste som har sett deg vil kalle deg for blond? Fordi fargen er lys (gullaktig). Ikke bæsjebrun eller kullsvart eller ildrød eller snøhvit eller bringebærrosa eller himmelblå eller mintgrønn. Anonymkode: ec5db...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 29. oktober 2020 #58 Del Skrevet 29. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi fargen er lys (gullaktig). Ikke bæsjebrun eller kullsvart eller ildrød eller snøhvit eller bringebærrosa eller himmelblå eller mintgrønn. Anonymkode: ec5db...f09 Morsom du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #59 Del Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi fargen er lys (gullaktig). Ikke bæsjebrun eller kullsvart eller ildrød eller snøhvit eller bringebærrosa eller himmelblå eller mintgrønn. Anonymkode: ec5db...f09 Alt brunt hår blir «gullaktig» i sola. Men nå skjønner jeg at du bare troller. Anonymkode: ddcec...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #60 Del Skrevet 29. oktober 2020 45 minutter siden, AnonymBruker said: Men nå skjønner jeg at du bare troller. Anonymkode: ddcec...a6a Gjør jeg? Folk oppfatter jo farger forskjellig. Anonymkode: ec5db...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå