Gå til innhold

Hvem bruker sentrifugen midt på natten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et  sameie. Flere leier ut. Det er kun i disse leilighetene jeg opplever problemer.

Sist søndag morgen ble jeg vekket kl 0500. En dyp lyd av en vaskemaskin i tydelig ubalanse. Hele leiligheten min dirret.

Min erfaring? Det er eiere som leier ut til NAV som igjen plasserer folk der, uten tilstrekkelig boevne, som tjener seg rike uten å ofre en tanke på d someier og bor der selv.

Anonymkode: 2533e...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i et  sameie. Flere leier ut. Det er kun i disse leilighetene jeg opplever problemer.

Sist søndag morgen ble jeg vekket kl 0500. En dyp lyd av en vaskemaskin i tydelig ubalanse. Hele leiligheten min dirret.

Min erfaring? Det er eiere som leier ut til NAV som igjen plasserer folk der, uten tilstrekkelig boevne, som tjener seg rike uten å ofre en tanke på d someier og bor der selv.

Anonymkode: 2533e...948

Kjære dagbok.... 

Anonymkode: 8ae4f...2f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor i et  sameie. Flere leier ut. Det er kun i disse leilighetene jeg opplever problemer.

Sist søndag morgen ble jeg vekket kl 0500. En dyp lyd av en vaskemaskin i tydelig ubalanse. Hele leiligheten min dirret.

Min erfaring? Det er eiere som leier ut til NAV som igjen plasserer folk der, uten tilstrekkelig boevne, som tjener seg rike uten å ofre en tanke på d someier og bor der selv.

Anonymkode: 2533e...948

🙋‍♀️🙋‍♀️

Anonymkode: 38be9...d0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vaskemaskin om natten/morgenen, men vi bor i enebolig da, så plager ingen😄

Anonymkode: 52afd...99f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag til de som leier ut.Det er ikke lov å lage støy etter klokka 23 når man bor slik. 

Anonymkode: 0478e...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klag til de som leier ut.Det er ikke lov å lage støy etter klokka 23 når man bor slik. 

Anonymkode: 0478e...9f3

Og ikke før kl. 07.00. Mellom kl.23-07 skal det være rolig. Legg en lapp i postkassa deres og be dem ta klesvasken sin på dagtid,eller før 23.

Anonymkode: 0478e...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slikt på du regne med hvis du bor i blokk, samt høy musikk og oppussing.  Skjer døgnet rundt og det hjelper lite å klage.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i et  sameie. Flere leier ut. Det er kun i disse leilighetene jeg opplever problemer.

Sist søndag morgen ble jeg vekket kl 0500. En dyp lyd av en vaskemaskin i tydelig ubalanse. Hele leiligheten min dirret.

Min erfaring? Det er eiere som leier ut til NAV som igjen plasserer folk der, uten tilstrekkelig boevne, som tjener seg rike uten å ofre en tanke på d someier og bor der selv.

Anonymkode: 2533e...948

"Tjener seg rike", faktisk.

Kanskje du skulle flyttet til et anstendig strøk, om du ikke tåler at folk bor rundt deg?

Anonymkode: 1250f...dde

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eier, jobber og har god råd, og det skjer rett som det er at vi lar vaskemaskinen gå sent på kvelden og tidlig på morgenen. Spesielt da vi hadde baby og døgnet snudd på hodet og vi hadde gulp og bæsj overalt.

Så du trenger ikke å være fordomsfull, også folk som har livet på stell kjører maskinen på natta av og til  😉 

Du må finne deg i at folk lever rundt deg og at alle ikke har samme døgnrytme som deg. Men om det er mye støy på natta som er utover det man må regne med er det helt sikkert noen ordensregler du kan vise til og be dem unngå det i fremtiden :)

 

Kommer som regel langt ved å snakke sammen hyggelig. 

Anonymkode: ff95a...bd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi eier, jobber og har god råd, og det skjer rett som det er at vi lar vaskemaskinen gå sent på kvelden og tidlig på morgenen. Spesielt da vi hadde baby og døgnet snudd på hodet og vi hadde gulp og bæsj overalt.

Så du trenger ikke å være fordomsfull, også folk som har livet på stell kjører maskinen på natta av og til  😉 

Du må finne deg i at folk lever rundt deg og at alle ikke har samme døgnrytme som deg. Men om det er mye støy på natta som er utover det man må regne med er det helt sikkert noen ordensregler du kan vise til og be dem unngå det i fremtiden :)

 

Kommer som regel langt ved å snakke sammen hyggelig. 

Anonymkode: ff95a...bd2

Det er ikke lov å vaske klær på natta, så det spiller ingen trille hvor mange småunger du har eller hvor travel du er.  Klarer man ikke å innfinne seg og leve etter regler må man finne seg en annen bedre egnet boform.  Hadde småbarn i blokk selv og det gikk helt fint å la vær å vaske klær på senkveld eller natt. Det handler om planlegging. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Apocalypte said:

Det er ikke lov å vaske klær på natta, så det spiller ingen trille hvor mange småunger du har eller hvor travel du er.  Klarer man ikke å innfinne seg og leve etter regler må man finne seg en annen bedre egnet boform.  Hadde småbarn i blokk selv og det gikk helt fint å la vær å vaske klær på senkveld eller natt. Det handler om planlegging. 

Det finnes ingen generelle lover eller regler om at det ikke er lov til å vaske klær på natta, nei :) 

Anonymkode: ff95a...bd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen generelle lover eller regler om at det ikke er lov til å vaske klær på natta, nei :) 

Anonymkode: ff95a...bd2

Så sant du ikke har en lydløs vaskemaskin så jo, dessverre. Men du virker ikke til å bry deg så mye om at andre plages med ditt bråk. 

Anonymkode: 2b7b2...209

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha. De fleste i Norge har fått hjelp av Nav gjennom denne pandemien, gudene vet hvor mange vaskemaskiner som går om natten. Så du er ikke alene, det kan jo være en mager trøst. ;) 

Anonymkode: dea1b...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere skulle tenke LIIIIIITT mer på brannsikkerhet neste gang dere legger dere til å sove med vaskemaskinen i gang?
Jeg har hørt en del skrekkhistorier om nedbrente hus...

En gang begynte en vaskemaskin til og med å brenne , midt på lyse dagen, på bare den lille halvtimen som eieren var ute og luftet hunden sin...deler av huset var overtent da hun kom tilbake. Hun hadde bare satt på en vask rett før hun gikk ut på tur

Anonymkode: 1c17a...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskinen vår begynte å brenne, heldigvis var vi hjemme og oppdaget det raskt. Vi setter aldri på maskinen om natten eller når vi ikke er hjemme. 

Anonymkode: 5f544...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med små babyer hender det da man er oppe på natta også, så ingen problemer med å sette på ei maskin da. 
Men setter ikke på dersom vi skal legge oss nei. Det kan jo bære likt hos naboene også - og at de ikke vet hvor lytt det er til din leilighet

Anonymkode: a19b7...ac0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Så sant du ikke har en lydløs vaskemaskin så jo, dessverre. Men du virker ikke til å bry deg så mye om at andre plages med ditt bråk. 

Anonymkode: 2b7b2...209

Nei, det stemmer ikke. Det finnes ikke generelle regler om at det er forbudt å vaske på natten. Det kan godt hende akkurat du bor i en blokk i et borettslag som har ordensregler mot det, men det er ikke en regel som gjelder overalt. 

Kommuner har ulike regler mot støy på natta, vanligvis noe ala "støy skal unngås i boligstrøk mellom 23-07", men en vaskemaskin som går inne på et bad er ikke nødvendigvis regnet som støy. Å borre hull i betongen eller øve på trommer på balkongen midt på natten er respektløst og bryter klart en sånn regel, men ikke å leve - folk som er våkne på natta har også lov å se på tv, bruke kjøkken og ha triste barn som gråter høyt. Politiet kommer ikke til å gjøre noe med det. 

Veldig mange bor dessuten slik at det ikke plager andre om man velger å vaske klær på natta. Vi har bodd i blokk og nå rekkehus og hører kun sentrifugering hos naboen hvis vi selv står inne på badet vårt som grenser til der naboene har vaskemaskin. Det plager oss ikke at naboen vasker klær på natta. 

Brannfare er en helt annen ting. 

Anonymkode: ff95a...bd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er uansett - prat med naboen! Vi plages som sagt ikke noe som helst av at naboen vasker klær på natta. Men om vi plages så har det null for seg å klage på Kvinneguiden eller ringe styret - vi forteller det selvfølgelig bare til naboen. Folk flest er hyggelige om man snakker sammen! Mest sannsynlig aner jo ikke naboen at de er til bry

 

Anonymkode: ff95a...bd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje dere skulle tenke LIIIIIITT mer på brannsikkerhet neste gang dere legger dere til å sove med vaskemaskinen i gang?
Jeg har hørt en del skrekkhistorier om nedbrente hus...

En gang begynte en vaskemaskin til og med å brenne , midt på lyse dagen, på bare den lille halvtimen som eieren var ute og luftet hunden sin...deler av huset var overtent da hun kom tilbake. Hun hadde bare satt på en vask rett før hun gikk ut på tur

Anonymkode: 1c17a...c12

Mange er hjemme og våkne på natta også . Husk at alle har ikke 9-16 jobb. 

Anonymkode: ff95a...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...