Gå til innhold

Hvem bruker sentrifugen midt på natten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at det er litt irriterende, men sånt må man nesten regne med om man bor i blokk. Med mindre dette er noe som skjer hver natt syns jeg ikke du trenger å henge deg sånn opp i det. Det kan være mange grunner til at noen har behov for å sette på en vask midt på natta. Har gjort det selv hvis barna har hatt omgangssyke og spydd ut sengetøy og håndklær. 

Anonymkode: 55141...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dere skulle tenke LIIIIIITT mer på brannsikkerhet neste gang dere legger dere til å sove med vaskemaskinen i gang?
Jeg har hørt en del skrekkhistorier om nedbrente hus...

En gang begynte en vaskemaskin til og med å brenne , midt på lyse dagen, på bare den lille halvtimen som eieren var ute og luftet hunden sin...deler av huset var overtent da hun kom tilbake. Hun hadde bare satt på en vask rett før hun gikk ut på tur

Anonymkode: 1c17a...c12

Hvem sier noe om at de sover mens vaskemaskina kjører? Jeg vasker klær på natta noen ganger, mens jeg gjør andre ting. Ikke alle sover når maskina er i gang.

Anonymkode: 93f82...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Det finnes ikke generelle regler om at det er forbudt å vaske på natten. Det kan godt hende akkurat du bor i en blokk i et borettslag som har ordensregler mot det, men det er ikke en regel som gjelder overalt. 

Kommuner har ulike regler mot støy på natta, vanligvis noe ala "støy skal unngås i boligstrøk mellom 23-07", men en vaskemaskin som går inne på et bad er ikke nødvendigvis regnet som støy. Å borre hull i betongen eller øve på trommer på balkongen midt på natten er respektløst og bryter klart en sånn regel, men ikke å leve - folk som er våkne på natta har også lov å se på tv, bruke kjøkken og ha triste barn som gråter høyt. Politiet kommer ikke til å gjøre noe med det. 

Veldig mange bor dessuten slik at det ikke plager andre om man velger å vaske klær på natta. Vi har bodd i blokk og nå rekkehus og hører kun sentrifugering hos naboen hvis vi selv står inne på badet vårt som grenser til der naboene har vaskemaskin. Det plager oss ikke at naboen vasker klær på natta. 

Brannfare er en helt annen ting. 

Anonymkode: ff95a...bd2

Helt enig!

I noen borettslagreglement er det spesifisert at man ikke kan vaske klær om natta, men det gjelder slett ikke alle steder. Dersom TS eier selv, er det jo bare å foreslo et slikt tillegg til husordensreglementet før neste generalforsamling?

Anonymkode: d5ee1...720

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...